کنترل تقاضا با هدایت نقدینگی های سرگردان به شرکت های لیزینگ

 

کنترل تقاضا با هدایت نقدینگی های سرگردان به شرکت های لیزینگ

 
در شرایطی که دولت و مجلس در تلاش برای یافتن راهکاری برای کشف واقعی قیمت خودرو با تکیه بر ابزارهایی همچون عرضه در بورس هستند، تقاضای کاذب وارد شده به این بازار به دلیل نوسان بازارهای موازی، اثرات زیانباری به دنبال داشته و قیمت ها را فضایی کرده و این اختلتف قیمت کارخانه و بازار قدرت خرید را به شدت کاهش داده و در این شرایط، کارشناسان راه اندازی شرکت های لیزینگ را ابزاری برای کنترل این نقدینگی سرگردان می دانند.
 
در شرایطی که قیمت دلار به کانال قیمتی 30 هزار تومانی وارد شده و رکوردهای جدید قیمتی به ثبت رسانده، بازارهای موازی همچون بورس، طلا و سکه نیز با نوسان قیمت روبرو شده و در این شرایط این نقدینگی های سرگردان دوباره به بازار خودرو بازگشتند و این امر باعث شده تا در دو ماهه اخیر بازار خودرو دوباره روزهای پرنوسانی را تجربه کرد. این تقاضای کاذب باعث شده تا خریداران واقعی در این بازار قدرت خرید خود را از دست بدهند. هرچند مجوز فروش های فوق العاده خودروسازان تا پایان سال صادر شده تا بخشی از تقاضای واقعی خود قادر به تامین نیاز خود باشد اما با این حال همچنان تقاضاهای زیادی بدون نتیجه باقی مانده چرا که قدرت خرید به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر فاصله قیمت کارخانه و بازار به ارقام بی سابقه ای رسیده که خرید از بازار و تامین نیاز از بازار آزاد را توجیه پذیر نمی کند. 
 
در این شرایط کارشناسان صنعت خودرو پاگرفتن شرکت های لیزینگ را از ضرورت های فعلی صنعت و بازار خودرو می دانند. 
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت فروش 70 درصد خودروها از طریق لیزینگ اظهار می کند: همزمان با افزایش قیمت ها توان خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش یافته و ممکن است همین تعداد خودروی تولید شده توسط خودروسازان نیز به فروش نرسد اما با راه اندازی شرکت های لیزینگ با افزایش قیمت نیز فشاری به تولیدکننده و در عین حال مصرف کننده وارد نخواهد شد.
 
مدنی با بیان این که سرمایه اولیه نخستین مشکل تشکیل این دسته از شرکت ها است، می افزاید: برای تاسیس این دسته از شرکت ها می توان از سرمایه های سرگردان موجود در کشور که تمایل به سرمایه گذاری بلندمدت ندارند استفاده کرد .
 
وی ادامه می دهد: در نظر گرفتن حاشیه سود مناسب برای این دسته از سرمایه گذاران می تواند مشوقی باشد و حتی بانک ها را برای ورود به این موضوع نیز تشویق کند که در این شرایط تامین مالی خودروسازان نیز به مراتب آسان تر خواهد بود. 
 
این کارشناس ارشد صنعت خودرو با تاکید بر این که تنها حاشیه سود مناسب می تواند انگیزه ای برای ورود سرمایه های سرگردان به حوزه فروش اقساطی و لیزینگی خودرو باشد، تصریح می کند: اگر قرار باشد نرخ بهره مانند نرخ خودرو تکلیفی شده و اجازه کسب سود بیشتر به شرکت های لیزینگی داده نشود، استقبالی از این قضیه نخواهد شد زیرا اگر شرکت لیزینگی خواستار گردش سرمایه خود باشد باید حداقل 10 درصد حاشیه سود ماهانه و 25 درصد سود سالیانه داشته باشد تا انگیزه ای برای ایجاد و ادامه فعالیت در این دسته از شرکت ها داشته باشد.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شرکت های لیزینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Bac : سلام دوستان در سامانه سوخت جهت ثبت نام کارت سوخت که اقدام میکنم مرتب پیام میده که اطلاعات پایه شما در سامانه سوخت وجود ندارد الان یک هفته است که این مشکل رو دارم کسی از دوستان هست که این مشکل را داشته باشه و الان حل شده باشه ممنون میشم راهنمایی فرمایید
مهدی شاهین پلاس اسفندی : سلام اسفند تموم شه میره برای تکمیل وجه های اردیبهشت
آراد : دوست عزیز،اگه بخوای حساب کنی هیچ ماشین ایرانی جالب نیست،همشون عیب دارن،نه فقط تارا بعضی ها تعصب بی جا رو یه ماشین خاص دارن و بقیه رو تخریب میکنن اتفاقا تارا جز یکی از خوبهاست.
معید : سلام دوستان جک جی ۴ ، ۶ اسفند اینترنتی ثبت نام کردم. اردیبهشت حدود ۱۷ تومن چک بابت مازاد هزینه ها پرداختم. ۲خرداد فااکتور شد، ۵ خرداد بیمه شد، ۱۱ خرداد هم پلاک شد، به نظرتون کی تحویل میدن
مونا : همگی برین گوگل سرچ کنید سازمان حمایت مصرف کننده و از سایپا شکایت کنید
معید : سلام دوستان جک جی ۴ ، ۶ اسفند اینترنتی ثبت نام کردم. اردیبهشت حدود ۱۷ تومن چک بابت مازاد هزینه ها پرداختم. ۲خرداد فااکتور شد، ۵ خرداد بیمه شد، ۱۱ خرداد هم پلاک شد، به نظرتون کی تحویل میدن
شاهین جی ال تحویل شهریور : سلام شاهین جی ال تحویل شهریور هستم ۲۹۷ واریز کردم جسارتا کسی میدونه برا تکمیل وجه کی دعوت نامه میاد که پول جور کنم راهنمایی کنید
امیر : سلام من هم فاکتور شدم. تکمیل وجه 15 اسفند و 28 مرداد
محسن : باسلام وتبریک به کسانی که خودروشان فاکتورشده سوالی داشتم دراسفند۱۴۰۳آخرین دعوتنامه ارسال شده شاهین پلاس مربوط به چندم اسفندماه است وآیا درفروردین ۱۴۰۴ هم دعوتنامه برای کسی ارسال شده است ممنون میشم پاسخ بدهید
وحید : سلام مال منم دقیقا مثل شماس خبری نیست من سرامیک هستم خدا لعنتشون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عارف : سلام از من پذیرشش اومد ثبت نام برج ده
fx-1403 : دوستان ماشین بنده رو گفتند در حال حمل هست به سمت شیراز تحویل سیستمی 27 فروردین بوده و 5 خرداد هم مجوز خروج خورده ، سوالی که داشتم این بود به نظرتون بعد از تحویل ببرم تشخیص رنگ یا شایعست این چیزایی که میگن حتما ببرین ممکنه رنگ داشته باشه و این چیزا؟
تحویلی 2 تیرماه : تیرماهی ها فاکتور شدن؟
فوقالعاده 28 بهمن ساینا s : من فوق العاده 28 بهمنم. چطوری 11 ام تموم شده؟
دنا 6دنده اردیبهشت رضا : سلام داداش من دعوتنامه 30بهمن اونده ،1اسفند تکمیل وجه کردم ،کل مبه التفاوت سال جدیدم برج 1حدود 9تومن دادم ،تاریخ ارسال پروندمم 6اسفند خورده رنگ سفید 6دنده فاکتور نشدم چه مشکلی عزیزم ؟؟؟اگه وارد اردیبهشت بشه اولین فاکتوری رنگ سفید منم ،حالا ممکنه مشکی اینا فاکتور شده باشه والسلام دوستانی که تحویل تیر و خرداد هستن از ماه بعد چک کنید چون فقط اعصابتون این مدت خراب میشه از چک کردن زیاد
اسیgxl : سلام تاکنون دعوتنامه براهفته چهارم تیرماه gxlصاپرنشده من که ندیدم کسی بگه خودم زنگ زدم خبری نبود
27 مهر : بنظرم اینایی که بعد شما میگن فاکتور شدن یا تحویل گرفتن راست نمیگن، اگرم باشن انگشت شمارند
27 مهر : سلام ی روز جلوتر شما هستیم ،هنوز خبری نیست و تی فاکتور نشده
کوئیک امیر : درود دوستان من که زنگ زدم شرکت هنوز دعوت نامه برا هفته چهارم تیرماه کوئیکgxl داده نشده فقطrs
اریزو6 : بله من اریزو6 تا مرحله تحویل پیش رفتم 2روز پیش