آخرین قیمت‌ پژو 206 در بازار+ راهنمای خرید مدل‌های هاچبک و SD دست دوم

 

آخرین قیمت‌ پژو 206 در بازار+ راهنمای خرید مدل‌های هاچبک و SD دست دوم

 
در سال های آغازین دهه 90 میلادی، پژو تصمیم به طراحی و تولید جایگزینی برای مدل مشهور 205 گرفت. سرانجام در سال 1998 پژو خودرویی رویایی را به علاقه مندان معرفی کرد که از نقطه نظر ظاهری و توانمندی های فنی اصلاً دست و پا بسته نبود. به مدد چنین مواردی 206، پرفروش ترین مدل تولید شده توسط خودروساز فرانسوی تا به امروز است.
 
 
 
تولید 206 در ایران، در پاییز سال 1380 با تیپ 1 آغاز شد و تا امروز، به هر زحمت و ترفندی بوده، ادامه پیدا کرده! ابتدا این هاچبک فرانسوی در 4 تیپ در ایران تولید و عرضه می شد که در ادامه به تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. در سال 1384 ایران خودرو با همکاری پژو دست به طراحی و تولید مدلی صندوق دار از 206 با پسوند SD ، که برگرفته از واژه Sedan است زد.
 
 
 
206 به دلیل طراحی جلوتر از زمان، پس از گذشت 20 سال از تولدش همچنان ظاهری قابل تحمل و شاید دلنشین دارد، اما هیچکس و هیچ چیز نمی تواند منکر سالخوردگی آن شود. با این حال تنوع مدل های هاچبک در بازار ایران کم است و هر شخصی هم توان پرداخت رقمی در حدود 200 میلیون تومان برای مینی کاری مثل پیکانتو یا بالای 300 میلیون تومان برای DS3 را ندارد. به همین دلیل افرادی که خواهان هاچبکی به ظاهر غیر چینی، با قیمت غیر فضایی و امکانات نسبتاً قابل قبول هستند تنها 206 را پیشروی خود می بینند.
 
 
 
در بازار ایران 6 تیپ 206 یافت می شوند که نامگذاری آن ها به ترتیب تیپ 1، تیپ 2 الی تیپ 6 صورت پذیرفته. پس از کمتر از یک سال از عرضه تیپ 1، تیپ 2 جای آن را گرفت و تیپ 4 نیز به صورت محدود در سبد محصولات موجود شد. تا پیش از سال 1383، تیپ های 3 و 5 هم به بازار آمدند. سرانجام در همین سال (1383) تیپ 6 نیز به بازار ایران وارد شد و لیست تیپ های قابل عرضه کاملتر شد.
 
تفاوت های مابین تیپ های 206
 
 
از نظر فنی دو نوع پیشرانه در دسترس خریداران است. اولین پیشرانه به نام TU3 که نمونه ضعیف تر محسوب می شود در تیپ های 1 تا 3 یافت می شود و حجمی برابر 1360 سی سی دارد و دارای 4 سیلندر و 2 سوپاپ در هر سیلندر است. گیربکس ارائه شده با این پیشرانه از نوع 5 دنده دستی بوده و خروجی 75 اسب بخاری را به محور جلو انتقال می دهد. مصرف سوخت ترکیبی مدل های مجهز به این پیشرانه 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده.
 
 
 
پیشرانه دیگر که با عنوان TU5 شناخته می شود 1587 سی سی ظرفیت و 4 سیلندر و 16 سوپاپه است. خروجی TU5 110 اسب بخار است که در تیپ های 4 و 6 به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و در تیپ 5 به گیربکس 5 سرعته دستی منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی مدل های گیربکس اتومات در حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و در تیپ 5 شاهد رقمی برابر با 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر هستیم.
 
 
 
تیپ 1 فاقد سیستم برق مولتی پلکس است. تفاوت دیگر آن با تیپ 2 وجود فرمان دو شاخه و ساعت دیجیتال به جای صفحه نمایشگر تایپ A است. تیپ 3 به طور ساده تیپ 2 با امکانات تیپ 5 است. تهویه هوای اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از سی دی، سیستم ترمز ضد قفل یا ABS (ترمز های عقب کاسه ای) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب و دو عدد بلندگوی اضافه کوچک روی ستون A که نقش توئیتر را ایفا می کنند.
 
 
 
تولید تیپ 3 تا سال 1390 ادامه یافت. 206 تیپ 4 تنها به تعداد 191 دستگاه در ایران عرضه شد و مخصوص جانبازان بود. تیپ 4 بین سالهای 1381 تا 1382 مونتاژ شد و تقریبا از هر نظر مشابه تیپ 6 است اما تودوزی کابین و رنگ بدنه متفاوت و چند آپشن اضافه دارد. بنابراین تنها تفاوت تیپ های 4، 5 و 6 به گیربکس آن ها بر می گردد و از نظر مشخصات رفاهی تفاوتی باهم ندارند. تیپ 6 پژو 206 بین سالهای 1383 تا 1391 تولید شد.
 
بنابراین تنها دو تیپ 2 و 5 در حال عرضه روی خط تولید قرار دارند. مدل SD به دلیل فرم بدنه سدان دارای فضای صندوق بار حجیم تریست. صندوق عقب مدل SD حجمی معادل 325 لیتر به کاربر اعطا می کند و در مدل هاچبک این فضا به 245 لیتر تنزل می یابد. مدل SD همچنین در حدود 165 کیلوگرم از مدل هاچبک 206 سنگین تر است. امروزه تنها مدل V8 که همان تیپ 5 بشمار می رود توسط ایران خودرو تولید می شود.
 
 
 
باید خاطرنشان کرد که تیپ 2 ها در اواخر سال 1388 به ABS مجهز شدند و کیسه هوای راننده به صورت آپشن قابل سفارش بود اما در سال 1390 کیسه هوای راننده به صورت استاندارد روی تمام تیپ 2 ها قرار گرفت. در بازه زمانی سال های 1390 تا 1393 سیستم صوتی کاست خور به سی دی پلیر تغییر کرد و در نهایت در مدل های 94 به بعد، صفحه نمایش MFD جدید با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث به امکانات 206 اضافه شدند.
 
قیمت در بازار
با توجه به نوسانات شدید قیمت ها در بازار خودروی ایران قیمت 206 نیز تغییرات زیادی به خود دیده است. در ادامه نگاهی به قیمت های تقریبی این خودرو، در ابتدای مرداد ماه 99 خواهیم داشت.
 
پژو 206 تیپ 1، مدل 80، کارکرد 370,000 کیلومتر، آبی، 48,800,000 تومان
پژو 206 تیپ 2، مدل 98، کارکرد 178,000 کیلومتر، سفید، 155,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 2، مدل 94، کارکرد 105,000 کیلومتر، سفید دو لکه رنگ، 120,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 2، مدل 96، کارکرد 58,000 کیلومتر، خاکستری بدون رنگ، 138,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 3، مدل 90، کارکرد 158,000 کیلومتر، خاکستری بدون رنگ، 100,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 5، مدل 98، کارکرد صفر کیلومتر، سفید بدون رنگ، 195,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 5، مدل 94، کارکرد 165,000 کیلومتر، سفید بدون رنگ، 148,500,000 تومان
پژو 206 تیپ 5، مدل 93، کارکرد 73,000 کیلومتر، سفید چند لکه رنگ، 137,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 6، مدل 89، کارکرد 134,000 کیلومتر، سفید دور رنگ، 105,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 6، مدل 90، کارکرد 90,000 کیلومتر، خاکستری بدون رنگ، 118,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 6، مدل 88، کارکرد 360,000 کیلومتر، قرمز بدون رنگ، 100,000,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 98، کارکرد 6 کیلومتر، سفید، 183,000,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 98، کارکرد 30,000 کیلومتر، سفید، 180,500,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 94، کارکرد 200,000 کیلومتر، سفید، 132,500,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 86، کارکرد 130,000 کیلومتر، نقره ای بدون رنگ، 51,000,0001 تومان
 
نکات مثبت
فراوانی قطعات
شتابگیری و هنذلینگ مناسب
ظاهر جوان پسند
امکانات نسبتا مناسب
نکات منفی
فضای کم سرنشینان عقب
فضای کم صندوق عقب در مدل هاچبک
کیفیت پایین قطعات و مونتاژ
استهلاک بالا
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت‌ پژو 206






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ملیحه 207 ارتقاع یافته : حد اقل 2 ماه بعد
آبتین : رانا پلاس تا چه ماهی دعوت نامه واریز وجه اومده؟
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟
X33 اتومات علی : دمت گرم با این طرز فکر مثبت و منطقیت
محسن تیگو 8 پرومکس : شما به همین خیال باش ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارن آذر نزدیک است...