وقتی با کیفیت ترین خودروها پلاک نمی شوند/ حکایت مشتریان منتظر و تحریم های داخلی

 

وقتی با کیفیت ترین خودروها پلاک نمی شوند/ حکایت مشتریان منتظر و تحریم های داخلی

 
حکایت مشتریان منتظر و خودروهایی که به دست مصرف کننده نمی رسد حالا از خان خودروسازان گذشته و به مرحله شماره گذاری رسیده، خودروهایی که حالا تولید شده اند اما به دلایل استانداردی در حوزه محیط زیست شماره گذاری نمی شوند.
تقریبا ۲ سال از تحریم های جدید می گذرد، تحریم هایی که در راس سرفصل های خود، صنعت خودرو کشورمان را جای داده و به تبع آن بسیاری از خودروهای مونتاژی دیگر از خط تولید خودروسازان خارج شدند و عملا تولبدشان به صفر رسیده است.
 
در این بین خودروسازان جدای از ماجرای از دست دادن شرکای خارجی و کاهش تولید شدید ناشی از خروج خودروهای مونتاژی از برنامه تولید، اکنون با برخی از قوانین دست و پا گیر داخلی هم مواجه هستند.
 
از یک سو تامین ارز از سوی بانک مرکزی به کندی صورت می گیرد و خرید مواد اولیه قطعه سازان را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر اجرای برخی قوانینی که گرچه از مدتها قبل برای اجرای آن برنامه ریزی شده بود اما مصادف شدن آن بارتحریم و از آن بدتر حالا شیوع ویروس کرونا، حسابی دست و پای خودروسازان را بسته و ادامه روند تولید و چرخش این صنعت مهم کشور را با مشکل مواجه کرده است. 
 
در‌این بین و با ترخیص برخی از قطعات مانده در گمرکات که به دلیل پرداخت ما به تفاوت قیمت ارز و ... مدتها در‌ انبار گمرکات خاک می خوردند، تعدادی از خودروهای مونتاژی مجددا تولید شد تا به ترتیب اولویت ثبت نام به مشتریانشان تحویل شود اما اکنون این تولید مصادف شده با اجرای استانداردهای جدید خودرویی در حوزه محیط زیست که خودروسازان را ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ کرده است. 
 
جالب ماجرا اینجاست که مثلا خودروهای گروه رنو که همیشه جزو باکیفیت ترین محصولات تولید داخل محسوب می شدند حالا به دلیل پاس نکردن استانداردهای یورو ۵ تولید نمی شوند.
خودروهایی که اگر گمرکات قطعات آنرا به موقع ترخیص می کرد، تولیدشان به سال ۹۹ نمی کشید و طبیعتا اجرای استاندارد یورو ۵ از سوی خودروسازان هم نقض نمی شد. 
 
اما اکنون بعد از تولید تعداد زیادی از خودروهای گروه رنو، چانگان، آریو و تعدادی از خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو به دلیل پاس نکردن استانداردهای یورو ۵ شماره گذاری نمی شوند و مشتریان منتظر این خودروها بعد از انتظار ۲ ساله باز هم باید منتظر مصوبه جدید هیئت وزیران برای شماره گذاری باشند. 
 
حالا هم خودروسازان باید برای نگهداری خودروهای بی پلاک در پارکینگ ها هزینه مضاعف پرداخت می کنند و هم هر روز باید جریمه تاخیر و سود مشارکت بیشتری به مشتریان بپردازند. تازه اگر در این هزینه جابه جایی، نگهداری، خرابی و خوردگی احتمالی و مشکلات بیمه و ... را لحاظ نکنیم. 
 
آنچه مسلم است دستگاه های دولتی برای تعیین تکلیف مشتریان منتظر خودروسازان و از بین نرفتن سرمایه های ملی خودروسازان دولتی باید زودتر در مورد شماره گذاری این خودروها مصوبه ای را ابلاغ کنند تا از یک سو شرکتهای در حال ریان خودروسازی بعد از تحریم و کرونا و از سوی دیگر مشتریان چشم انتظار خودرو بیشتر از این بلاتکلیف و متضرر نشوند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پلاک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : بیش ازیکسال انتظار وبلاتکلیفی در سایپا خودرو شاهین پلاس فاکتور نمیشود ! بیش از یکسال پیش خودروی شاهین پلاس اتومات خودرادرسایپا ثبت نام کردم وهزینه ی ان را کامل پرداخت نمودم اما متاسفانه با گذشت این مدت طولانی نه تنها خودروی من فاکتور نشده بلکه هیچ وضعیت مشخصی برای تحویل ان اعلام نشده است با مراجعه به امور مشتریان سایپا پاسخ دریافت کردم که اوضاع خوب نیست این پاسخ نه تنها کمکی برای حل مشکل نمیکند بلکه نگرانی ها را افزایش میدهد ایا این رویه پاسخگویی به مشتریانی است که تمام تعهدات مالی خود را به موقع انجام داده اند؟انتظار داریم سایپا در اسرع وقت نسبت به فاکتور کردن خودرو های مشتریان و شفاف سازی وضعیت تحویل اقدام نماید. این متن و هر جا میتونید نشر بدید بلکه به خودشون بیان
شاهین پلاس۱ : اگر فاکتور داشتن ۴ نفر میومدن میگفتن فاکتور شدیم چرا کسی نمیاد بگه فاکتوری در کار نیست خدا کنه اوضاعش خوب شه
شاهین پلاس۱ : نمیزنن اقا روزی ۲۰ تا نمیزنن روزی ۵ تا میزنن
مرتضی : سلامت باشید انشالله برای شمام فردا تماس بگیرن
شاهین اتومات پیش فروش مهر۱۴۰۲ : ۱۷۱
حسین : مدل ماشینت چيه تارا وی۴ اتومات.
اردیبهشت : سلام جدیدا اردیبهشت شاهین g کسی هست تبدیل زده باشه سریع فاکتور شده باشه مثل آذری ها؟
V4 ابانماه : #قابل توجه اونایی که فکر میکنن پول اضافه دادند اعلام قیمت جدید محصولات ایران خودرو به شورای رقابت خدا میدونه جریان چیه دعا کنید به این مقدار راضی باشن #با نزدیک شدن به مهلت سه شنبه، ایران خودرو اعلام کرد که قیمت های جدید محصولات خود را به سازمان حمایت ارسال خواهد کرد؛ اقدامی که می‌تواند به سال ها سردرگمی در قیمت گذاری خودرو پایان دهد و معادلات بازار را وارد مرحله ای تازه کند. آیا این ضرب الاجل، آغاز دور جدیدی از شفاف سازی در بازار خودرو خواهد بود
وحید : رنگ مشکی
V4 ابانماه : احتمالا تو قراردادهای قبل و بعد مهر ماه تحویل ندارن و اینکه اگر کسی مطلع است اطلاع رسانی کنه # مهر ماه هست اعلام حضور بشه تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهرام : شهرستان هستم
دنا 6 دنده دیماه : طبق روال دعوتنامه ها 2 ماه زودتراحتمالا ابان ولی این از خدا بی خبر ها دارن گرون میکنن خدا ازشون نگذره
محمدرضا 31 مرداد : به سلامتی و دل خوش،تاریخ واریزی هاتون رو میفرمایید؟
پاناقالپاق فرسوده 12مرداد : فوق العاده بودین یاپیش فروش؟سودتاخیرتون چقدشده؟
سام : نه تبدیلها بودن که رفتن رو کار جایزشون شد ساینا تک سوز بجای دوگانه
پیام : آقا یه سری شون رسیدن رامسر تماس گرفتن
اطلاعیه مرکز فروش : دوستان و خریداران عزیز اینو از مرکز فروش سایپا که رفته بودم شنیدم که بعداز اتمام مرحله اول تبدیلها وفروش فوق العاده بهمن به دلیل تعداد فاکتور موجودی شرکت درحال اتمام می باشد و بدلیل سیاست تجاری سازی بعداز اتمام مرحله اول بهمن فوق العاده به مدت 20روز کمتر فاکتور کردن خودروها متوقف میشود.و دوباره مرحله دوم تبدیلی و فوق العاده اسفند شروع به فاکتور میشود مرسی از همراهی شما
رسول : 250میلیون سود حالت خرابه بعد سود تاخیر 37میلیون نمیده تفاوت بیمه مالیات ازش کم میشه نهایت بعد یکسال 15تومان بده اون موقع هم اگه سایپای هم باشه
رسول : واریزی 10پذیرش 11هنوز تمام نشده
ساینا اس بهمن : داداش جاروبرقی یادت رفت می داری گفتم بگم ریانشه