قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش گفت: از ۱۵ هزار خودروی ثبت نامی در طرح فروش فوق العاده تا به امروز ۹ هزار دستگاه فاکتور و تحویل داده شده است.
محسنناقدی در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: در تلاش هستیم تا قبل از پایان این ماه به عدد قابل توجهی در تحویل خودرو دست یابیم و پس از اتمام تحویل خودروها، دور جدید فروش فوق العاده آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: از ۲۵ آبان ماه سال ۹۸ گروه صنعتی ایران خودرو هیچ تعهد معوقی برای فروش فوری نداشته است و همه فروش های فوری قبل از زمان تعهد تحویل داده شده است.
وی با بیان این که خلق ارزش افزوده برای مشتری هدف اصلی این گروه صعتی است، گفت: اقدامات پیش بینی شده در ایران خودرو در ذیل این اهداف است و از آن جا که شرایط بسیار پیچیده و سخت بوده و قرار است اقدامات بزرگی انجام شود، نمی توان با اقدامات گذشته به اهداف جدید دست یافت.
وی با بیان این که با افزایش تولید به دنبال کاهش تعهدات معوق هستیم، گفت: در ۴ ماه نخست امسال و ۶ ماه پایانی سال گذشته ایران خودرو هیچ تعهد معوقی برای خود ایجاد نکرده است.
قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در امور بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش ایران گفت : با روند کنونی تولید وتحویل خودرو به مشتریان ، تعداد تعهدات معوق ۱۳ محصول این خودرو به روز شده است .
از ابتدای سال جاری تا ۱۸ تیرماه ۹۳ هزار و ۴۴ دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات تحریم و کرونا و همچنین بدعهدی شرکای خارجی خوشبختانه روند تعهدات معوق این خودرو ساز ۷۰ درصد بهبود یافته و بسیاری از این تعهدات ساماندهی شده است .
ناقدی با اشاره به این که با تکمیل خودروهای ناقص، تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ تیرماه ، ۱۰۵ هزارو ۲۳۱ دستگاه تجاری سازی شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴درصد رشد نشان می دهد.
️قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی در بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش مهمترین اقدامات اخیر این حوزه را ارائه خدمات غیر حضوری و غیر متمرکز با هدف حذف نیاز مشتریان به مراجعه حضوری ، توسعه خدمات پاسخگویی از طریق مرکز تماس ایران خودرو ، یکپارچه سازی سیتم تحویل در هفت سایت تولیدی ، کاهش توقف خودروها در نمایندگی ها وعرضه سریع آن به بازار با کنترل سیستم ثبت تحویل به مشتریان اعلام کرد.
ناقدی در پاسخ به سوالی درباره قیمت محصول پروژه K132 گفت: این خودرو در بخش بندی بازار، مشتریان خاص خود را داشته و ثبت نام بیش از ۶۰ هزار نفر در فروش مشارکت در تولید تاکنون، نشان دهنده اقبال بازار به این خودرو است.
وی تصریح کرد: مبلغ تعیین شده در طرح مشارکت در تولید این محصول، به صورت علی الحساب تعیین شده و قیمت نهایی آن پس از ارایه مستندات از سوی ایران خودرو، توسط مراجع ذیصلاح در قیمت گذاری تعیین خواهد شد. ایران خودرو براساس قیمت مصوب نهادهای مرتبط محصول را به فروش خواهد رساند.
ناقدی افزود: این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس و مشابه، با سطح قیمتی رقابتی، مناسب و عادلانه ای به مشتریان عرضه خواهد شد.
ناقدی از راه اندازی باشگاه مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و گفت: علاوه بر آن، به دنبال ایجاد میز کار مشتری هستیم تا امکان اتصال هر یک از مشتریان از درگاه مشخصی به بخش های مختلف ایران خودرو از جمله فروش، امدادخودرو و مدیریت ارتباط با مشتری به صورت آفلاین و یا آنلاین فراهم شود. در حوزه ارایه غیرحضوری خدمات فروش و پس از فروش اقدامات موثری آغاز شده که امیدواریم نتایج مناسبی کسب کنیم.
در ادامه قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی و فروش نیز در پاسخ به سوالی درباره تعهدات معوق تصریح کرد: از حدود 50 هزار تعهد معوق و باقی مانده، حدود 20 هزار خودرو متعلق به افرادی است که یک دستگاه خودرو ثبت نام کرده اند، مابقی این تعداد مربوط به مشتریانی است که بیش از یک خودرو ثبت نام کرده اند و خودروی اول خود را تحویل گرفته اند. تعهد معوق بخش اصلی مربوط به افرادی است که بیش از یک دستگاه ثبت نام کرده اند که آن نیز با ساز و کار تعریف شده ای تحویل خواهد شد.
ناقدی درباره تعهدات خودروهای گازسوز نیز گفت: با این که هدف، تولید و توزیع بیش تر خودروهای گازسوز بود، اما الزاماتی برای آن تعریف شد که در نهایت شماره گذاری محصولات دوگانه سوز با مشکل مواجه شد. درحال حاضر مشکل تاکسی و وانت رفع شده و برای سایر خودروها نیز رایزنی وزارت صنعت با سازمان محیط زیست برای رفع مشکل ادامه دارد.