کرونازدگی مزدا ۲

 

کرونازدگی مزدا ۲

 

رپورتاژ - مزدا ۲ یا مزدا دمیو سوپر مینی (هاچ‌بک کوچک) تولید کمپانی ژاپنی مزدااز سال ۱۹۹۶ ميلادي تاکنون در 4 نسل عرضه شده است. آخرین نسل آن در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و مزدا فیس‌لیفت میان‌نسلی آن را در سال ۲۰۱۹ برای عرضه در ۲۰۲۰ در ژاپن معرفی کرد. مزدا ۲ از نسل سوم توسط بهمن موتور در ایران عرضه شد، اما تولیدش تا سال ۹۲ شمسي بیشتر ادامه پیدا نکرد، چرا که با استقبال خوبی مواجه نشد. مزدا ۲ در ایران رقبایی همچون هیوندای I20 و تویوتا یاریس داشت، اما در جهان با فورد فستیوا و کیا پیکانتو رقابت می‌کند. امروز می‌خواهیم فیس‌لیفت نسل چهارم این خودرو را که هرگز به کشور راه پیدا نکرد، بررسی کنیم تا ببینیم اگر این خودرو در ایران نیز با استقبالی مثل سایر نقاط جهان مواجه می‌شد، اکنون علاقه‌مندان به مینی‌ها در کشور باید انتظار چه خودرویی را برای بعد از دوران کرونا می‌کشیدند.

 

تغییرات نه چندان محسوس مثبت

در ابتدا باید گفت مزدا ۲ فیس‌لیفت باید در 3 ‌ماه نخست ۲۰۲۰ در بازار جهانی عرضه می‌شد، اما به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده است. گرچه این نسخه از مزدا ۲ در ژاپن پیش از آغاز سال جدید میلادی به فروش رسید. بنابراین اکنون نسخه ژاپنی این خودرو را بررسی می‌کنیم و ممکن است بعدها تغییراتی نه چندان محسوس در نسخه‌های اروپایی و آمریکایی شاهد باشیم. در بخش طراحی بدنه، تغییرات چندان محسوس نیستند و تنها آثاری از سبک طراحی جدید مزدا که پیشتر در مزدا ۳ ۲۰۲۰شاهد بودیم، دیده می‌شود. به نظر می‌رسد مزدا تغییرات اساسی‌تر را برای نسل بعدی این محصولش کنار گذاشته است. اضافه شدن چراغ‌های ال‌ای‌دی و نوار کرومی که از کناره‌های چراغ‌های جلو به زیر جلوپنجره می‌رسد، از همین تغییرات هستند. طراحی مه‌شکن‌ها، اضافه شدن آرم مزدا از بدنه روی جلوپنجره و خطوط حجمی کناره‌ها نیز از دیگر تفاوت‌های این فیس‌لیفت با نسخه قبلی به شمار می‌روند. در بخش عقب نیز تغییر در طراحی سپر و چراغ‌ها و اضافه شدن برخی خطوط حجم دهنده را شاهد هستیم. در کل همه تغییرات ناچیز اعمال شده نتیجه مثبتی در پی داشته و چهره این مینی‌سوپر شهری را مدرن‌تر کرده است. نكته‌هاي بیشتر از مقایسه این 2 نسخه را می‌توانید در www.divar.ir دنبال کنید. در داخل کابین تغییرات بیشتری را شاهد هستیم مثل طراحی غربیلک فرمان، جلوداشبورد، سردنده و ورودی‌های تهویه مطبوع. اضافه شدن مانیتور ۸اینچی به میانه داشبورد نیز از جمله تغییرات چشمگیر این نسخه است. اما تغییرات بیشتر این فیس‌لیفت در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن دیده می‌شود. امکاناتی مانند هشدار خروج از خطوط، هشدار علایم رانندگی جاده‌ای و رادار ۳۶۰ درجه تجهیزات ایمنی اضافه شده به این خودرو هستند. همچنین گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروز کنترل هوشمند، آینه عقب فتوکرومیک و سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا کانکت با قابلیت پشتیبانی اندروید اتو و اپل کار پلی از جمله امکانات رفاهی جدیدی هستند که در این فیس‌لیفت شاهد هستیم.

 

مزدا2 جديد؛ راحت‌تر و قابل کنترل‌تر از قبل

مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در مزدا ۲۰۲۰، ارتقاي سیستم تعلیق این مینی‌سوپر است. با توجه به ابعاد خودروها در این سگمنت، اهمیت سیستم تعلیق بیشتر خود را نشان می‌دهد. مزدا در این محصول از سیستم تعلیق جدید خود استفاده کرده و در نتیجه راحتی و سکون بیشتری برای سرنشینان به ارمغان آورده است. اگر به آگهی‌های مزدا۲ در پلتفرم دیوار و ديگر پلتفرم‌هاي مرتبط با خودرو مراجعه کنید می‌بینید این خودرو با 2گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. مزدا در فیس‌لیفت جدید مینی‌سوپرش این اصل را همچنان ادامه داده و محصول جدیدش همچنان از هر 2 گیربکس دستی و اتوماتیک ۶سرعتهٔ قبلی استفاده می‌کند. گرچه عملکرد و هماهنگی آن با موتور آنقدر خوب بوده که نیاز به بهبود نداشته باشد. موتورهای دیزلی و بنزینی مزدا۲ تغییری نکرده‌اند اما اضافه شدن سیستم کنترل G-VECTORING که قبل‌تر در مزدا۳ و مزدا۶های جدید شاهد بودیم در این خودرو نیز لحاظ شده است. این سیستم به کنترل خودرو در رانندگی در سرعت بالا کمک می‌کند. همچنین سیستم I-ELOOPبه کار رفته در کنار ترمزها قابلیت بازتولید انرژی دارد که به ادعای مزدا مصرف سوخت خودرو را به طرز چشم‌گیری پایین می‌آورد.

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا ۲






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد