اولین تجربه سواری با مزدا MX-30 الکتریکی جدید

 

وقتی بحث خودروهای الکتریکی پیش آید مزدا اولین خودروسازی نیست که به ذهن‌ها خطور خواهد کرد. درحالی‌که رقبا به شدت روی توسعه قوای محرکه الکتریکی تمرکز کرده‌اند این خودروساز مستقل ژاپنی اولویت اصلی خود را بهینه کردن پیشرانه‌های بنزینی دانسته است. البته مزدا زمان کافی برای تولید یک خودروی الکتریکی داشته و حاصل کار آن چیزی است که می‌بینید: MX-30.  مزدا MX-30 الکتریکی  این کراس‌اوور جمع‌وجور و الکتریکی به نوعی می‌تواند رقیب تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.4 در نظر گرفته شود. البته محصول مزدا به شدت با خودروهای یاد شده متفاوت است.  مزدا MX-30 الکتریکی  ساده باید گفت مزدا علاقه‌ای به مسابقه‌ی باتری و شعاع حرکتی موجود بین خودروهای الکتریکی ندارد. مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۳۵.۵ کیلووات ساعتی داشته و حداکثر برد خودرو با یک‌بار شارژ نیز ۲۰۰ کیلومتر است، رقمی که نصف شعاع حرکتی رقباست.  مزدا MX-30 الکتریکی مزدا MX-30 الکتریکی تئوری مزدا این است که تولید باتری خودروهای الکتریکی با آلودگی محیطی همراه است و این موضوع ماهیت چنین خودروهایی را زیر سؤال می‌برد. همچنین باتری‌ها سنگین بوده و روی سواری خودرو تأثیر منفی می‌گذارند. از طرف دیگر باتری‌ها گران بوده و باعث می‌شوند تصمیم‌گیری درباره خرید این خودروها سخت باشد. مزدا معتقد است باتری کوچک‌تر MX-30 این مشکلات را مرتفع کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد ۹۵ درصد مشتریان هدف این خودرو روزانه کمتر از ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و به این ترتیب برد ۲۰۰ کیلومتری برای آن‌ها کافی خواهد بود.  مزدا MX-30 الکتریکی  نقطه فروش اصلی MX-30 طراحی آن است. این خودرو شبیه دیگر محصولات مزدا نبوده و درب‌های عقبی نیز اشاره‌ای ظریف به خودروی اسپورت RX-8 دارند که موضوعی قابل‌توجه است. البته نقطه‌ضعف این نوع طراحی هم عدم باز شدن شیشه‌های عقب است.  مزدا MX-30 الکتریکی  اما در جلو همه‌چیز عالی است. کابین راحت بوده و مدرن به نظر می‌رسد. از نظر تکنولوژی نیز مزدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کنترل‌های صفحه لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع باب میل همه نخواهد بود اما صفحه مرکزی ۸ اینچی خوب بوده و واکنش سریعی دارد. به این مجموعه باید اپل کارپلی و اندروید اتو را اضافه کرد.  مزدا MX-30 الکتریکی  در زمان حرکت متوجه خواهید شد که مزدا از صدای مصنوعی پیشرانه برای شکستن سکوت کابین این شاسی‌بلند الکتریکی استفاده کرده است. شاید بتوان گفت این خودروی الکتریکی‌ای است که ماشین بازها به راحتی آن را خواهند پذیرفت.        وجود باتری کوچک به این معنی است که MX-30 در مقایسه با رقبا خودروی نسبتاً سبکی بوده و وزن آن حدود ۱.۶ تن است. این موضوع تأثیر مثبت زیادی روی سواری خودرو داشته است. فرمان دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد و ترمز هم حس طبیعی را منتقل می‌کند. همچنین وزن باتری باعث نشده خللی در عملکرد سیستم تعلیق به وجود آید. نتیجه اینکه MX-30 نه تنها سواری خوبی داشته بلکه از نظر هندلینگی نیز قابل‌توجه است. همانند اکثر خودروهای الکتریکی، ترمز احیا شونده را نیز می‌توان بکار گرفت.  مزدا MX-30 الکتریکی  البته قوای محرکه الکتریکی این خودرو کمی ناامید کننده ظاهر می‌شود. با قدرت ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری، خودروهای سریع‌تری وجود داشته و MX-30 در خط مستقیم خیلی احساس‌برانگیز ظاهر نمی‌شود. این خودرو بیشتر همانند شاسی بلندهای بنزینی یا دیزلی با قدرت متوسط حس می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه‌ای نیز مؤید این موضوع است.  مزدا MX-30 الکتریکی  اما تکنولوژی شارژ خودرو با دیگر خودروهای الکتریکی مدرن قابل‌مقایسه است. MX-30 از شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و بنابراین ۸۰ درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد.  مزدا MX-30 الکتریکی  مزدا ۵۰۰ دستگاه اول تولیدی را با پسوند فرست ادیشن و قیمت ۲۷۴۹۵ پوندی عرضه خواهد کرد که این قیمت شامل مشوق‌های دولتی نیز هست.     مزدا MX-30 یک خودروی الکتریکی شیک با قیمت فوق‌العاده است و اگر بتوانید با شعاع حرکتی متوسط آن کنار بیایید یک خودروی خوب را مالک خواهید شد. خریداران این خودرو از کابینی با کیفیت و مدرن لذت خواهند برد. MX-30 سواری خوبی نیز دارد که دلیلش وزن نسبتاً پایین نسبت به دیگر رقبا می‌باشد.  مزدا MX-30 الکتریکی  مشخصات مزدا MX-30 فرست ادیشن  قیمت: ۲۷۴۹۵ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی) پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی قدرت/گشتاور: ۱۴۳ اسب بخار/۲۷۱ نیوتون متر گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده) شعاع حرکتی: ۲۰۰ کیلومتر

 

وقتی بحث خودروهای الکتریکی پیش آید مزدا اولین خودروسازی نیست که به ذهن‌ها خطور خواهد کرد. درحالی‌که رقبا به شدت روی توسعه قوای محرکه الکتریکی تمرکز کرده‌اند این خودروساز مستقل ژاپنی اولویت اصلی خود را بهینه کردن پیشرانه‌های بنزینی دانسته است. البته مزدا زمان کافی برای تولید یک خودروی الکتریکی داشته و حاصل کار آن چیزی است که می‌بینید: MX-30.

مزدا MX-30 الکتریکی

این کراس‌اوور جمع‌وجور و الکتریکی به نوعی می‌تواند رقیب تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.4 در نظر گرفته شود. البته محصول مزدا به شدت با خودروهای یاد شده متفاوت است.

مزدا MX-30 الکتریکی

ساده باید گفت مزدا علاقه‌ای به مسابقه‌ی باتری و شعاع حرکتی موجود بین خودروهای الکتریکی ندارد. مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۳۵.۵ کیلووات ساعتی داشته و حداکثر برد خودرو با یک‌بار شارژ نیز ۲۰۰ کیلومتر است، رقمی که نصف شعاع حرکتی رقباست.

تئوری مزدا این است که تولید باتری خودروهای الکتریکی با آلودگی محیطی همراه است و این موضوع ماهیت چنین خودروهایی را زیر سؤال می‌برد. همچنین باتری‌ها سنگین بوده و روی سواری خودرو تأثیر منفی می‌گذارند. از طرف دیگر باتری‌ها گران بوده و باعث می‌شوند تصمیم‌گیری درباره خرید این خودروها سخت باشد. مزدا معتقد است باتری کوچک‌تر MX-30 این مشکلات را مرتفع کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد ۹۵ درصد مشتریان هدف این خودرو روزانه کمتر از ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و به این ترتیب برد ۲۰۰ کیلومتری برای آن‌ها کافی خواهد بود.

مزدا MX-30 الکتریکی

نقطه فروش اصلی MX-30 طراحی آن است. این خودرو شبیه دیگر محصولات مزدا نبوده و درب‌های عقبی نیز اشاره‌ای ظریف به خودروی اسپورت RX-8 دارند که موضوعی قابل‌توجه است. البته نقطه‌ضعف این نوع طراحی هم عدم باز شدن شیشه‌های عقب است.

مزدا MX-30 الکتریکی

اما در جلو همه‌چیز عالی است. کابین راحت بوده و مدرن به نظر می‌رسد. از نظر تکنولوژی نیز مزدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کنترل‌های صفحه لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع باب میل همه نخواهد بود اما صفحه مرکزی ۸ اینچی خوب بوده و واکنش سریعی دارد. به این مجموعه باید اپل کارپلی و اندروید اتو را اضافه کرد.

مزدا MX-30 الکتریکی

در زمان حرکت متوجه خواهید شد که مزدا از صدای مصنوعی پیشرانه برای شکستن سکوت کابین این شاسی‌بلند الکتریکی استفاده کرده است. شاید بتوان گفت این خودروی الکتریکی‌ای است که ماشین بازها به راحتی آن را خواهند پذیرفت.

وجود باتری کوچک به این معنی است که MX-30 در مقایسه با رقبا خودروی نسبتاً سبکی بوده و وزن آن حدود ۱.۶ تن است. این موضوع تأثیر مثبت زیادی روی سواری خودرو داشته است. فرمان دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد و ترمز هم حس طبیعی را منتقل می‌کند. همچنین وزن باتری باعث نشده خللی در عملکرد سیستم تعلیق به وجود آید. نتیجه اینکه MX-30 نه تنها سواری خوبی داشته بلکه از نظر هندلینگی نیز قابل‌توجه است. همانند اکثر خودروهای الکتریکی، ترمز احیا شونده را نیز می‌توان بکار گرفت.

مزدا MX-30 الکتریکی

البته قوای محرکه الکتریکی این خودرو کمی ناامید کننده ظاهر می‌شود. با قدرت ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری، خودروهای سریع‌تری وجود داشته و MX-30 در خط مستقیم خیلی احساس‌برانگیز ظاهر نمی‌شود. این خودرو بیشتر همانند شاسی بلندهای بنزینی یا دیزلی با قدرت متوسط حس می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه‌ای نیز مؤید این موضوع است.

مزدا MX-30 الکتریکی

اما تکنولوژی شارژ خودرو با دیگر خودروهای الکتریکی مدرن قابل‌مقایسه است. MX-30 از شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و بنابراین ۸۰ درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد.

مزدا MX-30 الکتریکی

مزدا ۵۰۰ دستگاه اول تولیدی را با پسوند فرست ادیشن و قیمت ۲۷۴۹۵ پوندی عرضه خواهد کرد که این قیمت شامل مشوق‌های دولتی نیز هست.

مزدا MX-30 یک خودروی الکتریکی شیک با قیمت فوق‌العاده است و اگر بتوانید با شعاع حرکتی متوسط آن کنار بیایید یک خودروی خوب را مالک خواهید شد. خریداران این خودرو از کابینی با کیفیت و مدرن لذت خواهند برد. MX-30 سواری خوبی نیز دارد که دلیلش وزن نسبتاً پایین نسبت به دیگر رقبا می‌باشد.

مزدا MX-30 الکتریکی

مشخصات مزدا MX-30 فرست ادیشن

  • قیمت: ۲۷۴۹۵ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۳ اسب بخار/۲۷۱ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • شعاع حرکتی: ۲۰۰ کیلومتر
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا MX , 30






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی طیاری ایکس پنج : سلام دوستان من برگ سبزم نیومده با وجود جنگ اگر پست بشه باید کجا برم بگیرم ممکنه پست خونه بسته باشه
ضحاک : کشور رفت داخل شرایط فورس ماژور که در قرارداد قید شده، دیگه به کَرَم شرکت ها بستگی داره فاکتور کنن یا نکنن
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان آبانی رنگ مشکی x5هم کسی فاکتور شده؟
شاهین جی : بچه ها ب جای تجمع باید حمله کنیم به پارکینگهای سایپا ماشینم خودمون بگیریم هیچکسی نمیتونه ب ما چیزی بگه چون شاکی ما هستیم بچه های شاهین با شمام که پول بجا پرداخت کردیم پس لطفا همه ی جا بشیم بریم مستقیم سراغ پارکینگ چاره ای نزاشتن برامون
Jac j4 سفید : رنگ سفید تاخیر داره . مشکی و خاکستری زودتر میدن
شاهین سیاه : اسم خودم شاهین هست،بخاطر سبزه بودن پوستم ،تو محل ،بهم میگن "شاهین سیاه" رفقا بدلیل تاخیر تحویل سایپا مسخرم میکنن.امروز صبح که پیاده میرفتم نون بخرم،با ماشینش از کنارم رد شد،بوق شیپوری زد و گفت:"شاهین سیاه،هنوز پلاسی!؟" الان هم که اوضاع دنیا بهم ریخت. افسردگی گرفتم .میخوام برم معتاد بشم.( سنتی-صنعتی و نانو) با هم بعدهم که اگر خودرو را دادند، میرم ساقی میشم،کسی به شاهین شک نمیکنه،ساقی ها موتور دارند.
صادق 207خرداد : منن والا دیگه هیچ امیدی ندارم با این وضعیت جنگی که پیش اومده همه چی رو هواست
نرگس : سلام آقا صادق نه دیگه زنگ نزدم الانم که دیگه شانس ما جنگ شده دیگه امیدی ندارم ماشینمون بهمون بدن 😔😔
T9 : سلام بازم ماشین تحویلت دادن برای ما که هنوز فاکتور صادر نشده
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : توی حالا عادیش نمیدادن ..... حالا هم که جنگ شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس دوران جنگ : ماشین ندادن تا جنگ شد . ما رو باش رو دیوار کی یادگاری نوشتیم دلم مون خوش بود اگر هیچی نیست حداقل یه امنیت هست هم پول زحمت کشیده مون رفت هم آبرو ملت تو دنیا
حسن : ماشین پر فعلا واریز نکنید
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با این ماجرا که پیش اومده من بعید میدونم ماشین فعلا خبری بشه اگه شدتم بگیره ماشین و خونه جزو بی ارزشترین ها میشه ماشین طرف میخواد چیکار همه دنبال خوراک هستن تا داستان دیگه 😔😔😔
نگار : توحید ارومیه داداش جنگ شده تکلیف ماشین ما چه میشه
نسترن : تکمیل وج 6 اسفند پیش فروش امروزکسی فاکتور نشد
ساینادوگانه : با این شرایط جنگی تکمیل وجه تبدیل وضعیت ساینا دوگانه به تک رو انجام بدیم یا بیخیالش بشیم کلا
فرنوش : الان مدیران خودرو میگه به خاطر حمله اسرائیل 200 میلیون دیگه بیارید بدید ماشیناتونم ترکیده به ما چه کاش اسراییل مدیر عامل مدیران خودرو رو میزد یه دل می شدیم حداقل
تیگو 7 پرمیوم : منم مثل شما ولی هنوز نمیدونم خروج خوروه یا نه
اطلس : کاش همین الان حداقل سایپا پولامون پس بده ماشین که نمیدی
207 : الان با این ماجراها داستان تحویل چی میشه یعنی همین سرمایه که داشتیم رفت رو هوا