نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

تویوتا با تاسیس لکسوس در اواخر دهه 80 میلادی و تولید مدل‌های لوکس و با کیفیت تحت برند آن، تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده‌بالای آلمانی برود. نگاهی به آمار فروش و محبوبیت برند لکسوس در برخی بازارها اثبات می‌کند تویوتا در رسیدن به هدف خود کمابیش موفق بوده است.

 

لکسوس
 

 

پایه‌های برند لکسوس درست 33 سال پیش و در می 1987 نهاده شد، زمانی که مدیران تویوتا به تولید اولین مدل با این برند چراغ سبز نشان دادند. جالب اینکه اولین خودروی لکسوس در ابتدا فاقد نام رسمی بود و در طول مراحل توسعه با اسم رمز F1 شناخته می‌شد.

پس از دو سال تحقیق و توسعه F1 در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام لکسوس LS 400 معرفی شد. هنگام رونمایی تویوتا این سدان جدید را با ویژگی‌هایی مثل «ساده، پاک و هوشمند» توصیف کرد.

 

لکسوس
 

 

از لحاظ نمای ظاهری LS 400 بر اساس فرمول مرسوم در بین خودروهای لوکس آن دوران طراحی شده بود. بدنه جعبه‌ای شکل با سطوح و خطوط ساده جزو ویژگی‌های اصلی مدل‌های لوکس دهه 80 میلادی از جمله محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و بود. با این حال تویوتا با بازنگری در برخی قسمت‌ها و استفاده از زوایای ملایم‌تر ایرودینامیک LS 400 را ارتقا داده بود تا عملکرد و میزان مصرف سوخت آن با اهداف تعیین شده مطابقت داشته باشد.

 

لکسوس
 

 

لکسوس LS 400 نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 تنفس طبیعی دریافت می‌کرد. این موتور حامل کد 1UZ-FE بود و می‌توانست 250 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب هم بر عهده یک گیربکس چهار سرعته خودکار ECT-i گذاشته شده بود. ژاپنی‌ها ادعا می‌کردند با تکیه بر این قوای محرکه، LS 400 صفر تا 100 را در عرض 8.5 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

لکسوس
 

 

تویوتا برای آنکه بتواند لکسوس LS 400 را به خودرویی با استانداردهای بالا تبدیل کند، در عرض 16 ماه 14 نسخه از آن را در مقیاس واقعی تولید کرده بود. بد نیست بدانید در آن دوران خودروسازان معمولا از 6 دستگاه با ابعاد واقعی برای تست و ارزیابی عملکرد مدل‌های جدید استفاده می‌کردند.

لکسوس
 

بررسی ایرودینامیک خودرو در تونل باید یکی از تست‌های رایج در دهه 80 میلادی بود. برای ارزیابی آرامش کابین در سرعت‌های بالا، میکروفون‌های حساسی در قسمت‌های مختلف کار گذاشته می‌شد تا میزان صدای باد به‌طور دقیق اندازه‌گیری شود.

لکسوس LS 400 با 24 طرح متنوع کابین که همگی ترکیبی از روکش‌های چرمی و تزئینات چوبی بودند، به فروش می‌رسید. اگرچه بهره‌گیری از این دو یادآور سنت بود، اما آقای میچیکازو ماسو (Michikazu Masu) طراح LS 400 با ترکیب آمپر‌های آنالوگ و تیوب‌های فلورسنت حس و حالی نسبتا مدرن را در پشت فرمان خلق کرده بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

از نظر بازاریابی، محققان لکسوس متوجه شدند که مشتریان آمریکایی در این کلاس به پرستیژ و وجهه خودرو بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند؛ همچنین آنها دریافتند که عملکرد چهارمین اولویت برای بسیاری از مشتریان است.

خودروساز ژاپنی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که طراحی خاص باید اصلی‌ترین اولویت در توسعه مدل‌های جدید باشد. حال بهتر متوجه می‌شوید که چرا محصولات لکسوس از طراحی متمایز و متفاوتی برخوردار هستند.

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

نسل اول LS در کنار جدیدترین نسل

البته در میان ساخته‌های لکسوس مدل‌هایی هم هستند که از حیث طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشته و یک مدل کاملا معمولی یا حتی کپی شده از رقبای مستقیم بوده‌اند؛ کافیست تصاویر نسل سوم لکسوس LS را مرور کنید تا در برخی زوایا آن را با یک مرسدس S کلاس اشتباه بگیرید!

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

بی‌شک قیمت رقابتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که زمینه‌ساز موفقیت برند لکسوس شد. در سال 1989 ژاپنی‌ها برای LS 400 قیمتی برابر با 35,350 دلار از مشتریان طلب می‌کردند؛ حال آنکه رقم درخواستی ژرمن‌ها برای مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 چند هزار دلار فراتر بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

ناگفته نماند لکسوس LS تاکنون در پنج نسل متفاوت راهی بازار شده است. نسل کنونی از این سدان فول‌سایز لوکس از سال 2017 روی خط تولید قرار دارد.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , LS 400






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 65 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : سلام دوستان من تحویل بهمن هنوز فاکتور نشده انشاالله زودتر فاکتور بشه چشم انتظاری خیلی سخته
خداروشکر : انشاءالله بسلامتی
انشاءالله : ممنون از دعای خیرتون.
مهدی صدرا : سلام به مبارکی با دلی خوش سوار شوید.
خداروشکر : انشاءالله بسلامتی
شاهین اتو آدر تحویلی فروردین : من بعد از ۱۰۰ روز تاخیر ماشین تحویل گرفتم . داخل سند ۹میلیون تسویه مابتفاوت زده که چک صادر شده تازه در خصوص جریمه اونم چک صادر شده و برای ۱۰۰ روز ۵۵ میلیون هست کهحدود ۳ماه طول میکشه چک تسویه و پرداخت بشه یعنی تقریبا اواخر مرداد ماه
سهند دی ماه : سلام به شماره پذیرش ربط داره ترتیب فاکتور شدن یابه شماره درخواست؟؟
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : به سلامتی بسیار خبر خوبی بود ممنون از اطلاع رسانی
طاها : سلام من تاریخ تحویل ۳۱فروردین بود ولی هنوز فاکتور نشده کسی خبر داره کی فاکتور میشه
رز زرد : واقعا جای تاسف داره😐 ظلم تا چه حد...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول حیدری : ساینا تک قیمت جدید 465 میلیون
احمد : منظورش فروش های جدید هست نه کسایی که تکمیل وجه کردن.
احمد آریان : ❌ معاون وزیر صمت: 👈 مسئله قیمت خودرو در خرداد حل می شود معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت: 🔹حل مسأله قیمت گذاری خودرو نیاز به یک سری پیش نیازها دارد، مخصوصا اینکه 29 نهاد در مورد خودرو تصمیم می‌گیرند. 🔹با بخشی از این نهادها مکاتبه شده است. مکاتبه با دیگر نهادها نیز ادامه دارد و مسأله قیمت گذاری خودرو در همین خرداد امسال حل خواهد شد. ✍ پی نوشت: آقای معاون وزیر صمت، سالهاست این مردم با مدل حل مساله شما آشنا هستند... 👈احتمالا یه بیست سی درصدی می گذارید رو قیمتها و فروش باز می شود. 💡 سالهاست که با پاک کردن صورت مسئله و اجحاف به مردم و تحمیل هزینه های سربار خودروسازان به مشتریان، مسائل را حل کرده اید!!!! ✅ امیدواریم این بار اینچنین نباشد... بزودی مشخص می شود.
محمد : من 13 بهمن تکمیل وجه 27 ام سخا هنوز فاکتور نشدم پس چرا
فوق العاده بهمن 6بهمن : لعنت خدا برمدیران دزد شرکت سایپا...هر ساعت استرس برای مردم درست کردید تو بیمارستان بالای سر عزیزانتون باشید انشااله تو همین دنیا پس بدید
اف ایکس1403 : خدابکولت فرهاد😂😂😂😂
فریاد اف ایکس : سلام دوستان این آقا فرهاد که این همه در وصف و ستایش مدیران خودرو سخن می راند مگه نمی داند همه حاضران خود مستقیما گرفتار مدیران خودرو شده اند خودشان می دانند چقدر از دست مدیران خودرو عاصی آمد دیگه این کیه به تملق و چاپلوسی مشغول است!؟!!!
رضا پانا تبدیل به مشکی و رینگ : سلام من امروز تحویل حضوری گرفتم.بنظرم تحویل حضوری بهتره. با اینکه حمل شده بود باز منتظر بودن برم حضوری بگیرم و خنده دار بود.خدانگهدار
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : سلام ردیف قرارداد لطف میکنید
محمد : کیه تکمیل وجه کردی