نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

تویوتا با تاسیس لکسوس در اواخر دهه 80 میلادی و تولید مدل‌های لوکس و با کیفیت تحت برند آن، تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده‌بالای آلمانی برود. نگاهی به آمار فروش و محبوبیت برند لکسوس در برخی بازارها اثبات می‌کند تویوتا در رسیدن به هدف خود کمابیش موفق بوده است.

 

لکسوس
 

 

پایه‌های برند لکسوس درست 33 سال پیش و در می 1987 نهاده شد، زمانی که مدیران تویوتا به تولید اولین مدل با این برند چراغ سبز نشان دادند. جالب اینکه اولین خودروی لکسوس در ابتدا فاقد نام رسمی بود و در طول مراحل توسعه با اسم رمز F1 شناخته می‌شد.

پس از دو سال تحقیق و توسعه F1 در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام لکسوس LS 400 معرفی شد. هنگام رونمایی تویوتا این سدان جدید را با ویژگی‌هایی مثل «ساده، پاک و هوشمند» توصیف کرد.

 

لکسوس
 

 

از لحاظ نمای ظاهری LS 400 بر اساس فرمول مرسوم در بین خودروهای لوکس آن دوران طراحی شده بود. بدنه جعبه‌ای شکل با سطوح و خطوط ساده جزو ویژگی‌های اصلی مدل‌های لوکس دهه 80 میلادی از جمله محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و بود. با این حال تویوتا با بازنگری در برخی قسمت‌ها و استفاده از زوایای ملایم‌تر ایرودینامیک LS 400 را ارتقا داده بود تا عملکرد و میزان مصرف سوخت آن با اهداف تعیین شده مطابقت داشته باشد.

 

لکسوس
 

 

لکسوس LS 400 نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 تنفس طبیعی دریافت می‌کرد. این موتور حامل کد 1UZ-FE بود و می‌توانست 250 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب هم بر عهده یک گیربکس چهار سرعته خودکار ECT-i گذاشته شده بود. ژاپنی‌ها ادعا می‌کردند با تکیه بر این قوای محرکه، LS 400 صفر تا 100 را در عرض 8.5 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

لکسوس
 

 

تویوتا برای آنکه بتواند لکسوس LS 400 را به خودرویی با استانداردهای بالا تبدیل کند، در عرض 16 ماه 14 نسخه از آن را در مقیاس واقعی تولید کرده بود. بد نیست بدانید در آن دوران خودروسازان معمولا از 6 دستگاه با ابعاد واقعی برای تست و ارزیابی عملکرد مدل‌های جدید استفاده می‌کردند.

لکسوس
 

بررسی ایرودینامیک خودرو در تونل باید یکی از تست‌های رایج در دهه 80 میلادی بود. برای ارزیابی آرامش کابین در سرعت‌های بالا، میکروفون‌های حساسی در قسمت‌های مختلف کار گذاشته می‌شد تا میزان صدای باد به‌طور دقیق اندازه‌گیری شود.

لکسوس LS 400 با 24 طرح متنوع کابین که همگی ترکیبی از روکش‌های چرمی و تزئینات چوبی بودند، به فروش می‌رسید. اگرچه بهره‌گیری از این دو یادآور سنت بود، اما آقای میچیکازو ماسو (Michikazu Masu) طراح LS 400 با ترکیب آمپر‌های آنالوگ و تیوب‌های فلورسنت حس و حالی نسبتا مدرن را در پشت فرمان خلق کرده بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

از نظر بازاریابی، محققان لکسوس متوجه شدند که مشتریان آمریکایی در این کلاس به پرستیژ و وجهه خودرو بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند؛ همچنین آنها دریافتند که عملکرد چهارمین اولویت برای بسیاری از مشتریان است.

خودروساز ژاپنی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که طراحی خاص باید اصلی‌ترین اولویت در توسعه مدل‌های جدید باشد. حال بهتر متوجه می‌شوید که چرا محصولات لکسوس از طراحی متمایز و متفاوتی برخوردار هستند.

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

نسل اول LS در کنار جدیدترین نسل

البته در میان ساخته‌های لکسوس مدل‌هایی هم هستند که از حیث طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشته و یک مدل کاملا معمولی یا حتی کپی شده از رقبای مستقیم بوده‌اند؛ کافیست تصاویر نسل سوم لکسوس LS را مرور کنید تا در برخی زوایا آن را با یک مرسدس S کلاس اشتباه بگیرید!

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

بی‌شک قیمت رقابتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که زمینه‌ساز موفقیت برند لکسوس شد. در سال 1989 ژاپنی‌ها برای LS 400 قیمتی برابر با 35,350 دلار از مشتریان طلب می‌کردند؛ حال آنکه رقم درخواستی ژرمن‌ها برای مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 چند هزار دلار فراتر بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

ناگفته نماند لکسوس LS تاکنون در پنج نسل متفاوت راهی بازار شده است. نسل کنونی از این سدان فول‌سایز لوکس از سال 2017 روی خط تولید قرار دارد.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , LS 400






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا ویوان پی : در جواب "مهدی تارا دستی فرسوده اذر" قربونت، در مورد رنگش زیاد مطمئن نبودم و فکر می کردم مشکی بهتره ، برای همین موقعی که "سیاست تغییر رنگ" باز شد می خواستم اقدام کنم که رنگو مشکی کنم، ولی بعدش رفتم نمایشگاه از نزدیک دیدم و خیلی خوشم اومد و روی همین رنگ تیتانیومی موندم. به نظرم به تارا این رنگ خیلی میاد. طرح فرسوده برای پرداخت مرحله دوم گویا تاخیر خورد متاسفانه . نمیدونم مشکل طرح فرسوده چیه ولی امیدوارم شما هم سریعتر پیش فاکتور بشید و تحویل بگیرید.
مهدی : به سلامتی محمد اقا دو مرحله ای بودی.چه تاریخی پلاک شده بود
علی : دوستان یک نفر لطف می‌کنه اسکرین شات بزاره من نشون نمایندگی سایپا بدم
شاهینgl : تکمیل وجه 2 تیر شاهین gl تبدیلی هستم با سایپا تماس گرفتم گفت فعلا تا 24 خرداد فاکتور شده الان هم داریم تبدیلی gl که پارسال تکمیل وجه کردیم میدیم احتمال داره شما امسال فاکتور نشین سال آینده تحویل بدیم بااین اوصاف کسانی که تازه تکمیل وجه کردن سال 406 فاکتور میشن
مهدی تارا دستی فرسوده اذر : مبارک باشه با سلامتی چه رنگ خوشگلی 😍 من مرحله هفتم و واریزی 20 مرداد تخویل 30 اذر ولی طرح فرسوده، خبری از فاکتور نیست ☹️
تارا ویوان پی : در مورد افزایش قیمت ها هم بگم : مرحله اول پرداخت : قبل از افزایش مهر ماه مرحله دوم پرداخت : چند روز قبل از افزایش مهر ماه به من به دلیل تکمیل وجه ، افزایش قیمت نخورد . (بازم می گم پیش فروش بودم ، طرح فروش فوری و فوق العاده نبودم) ضمنا در بازه مشخص شده توسط کمپانی، تکمیل وجه (پرداخت دوم) رو انجام دادم(فک کنم تا 19 مهر ماه وقت داده بودن).
تارا ویوان پی : سلام دوستان من تارا ویوان پی رنگ تیتانیوم تحویل 30 آذر ، طرح عادی ، پیش فروش مرحله هفتم دیروز پیش فاکتور شدم : پرداخت اوليه 1404/05/24 انتخاب نمايندگي 1404/05/24 صدور دعوتنامه 1404/07/05 پرداخت كل وجه 1404/07/16 دريافت پرونده 1404/08/30 آماده براي صدور فاكتور 1404/08/30 فاكتور شده 1404/08/30 تخصيص پلاک در حال انجام
اهورا : ای لعنت به جد اباد تمام مسولین سایپا. الان یک سال هست سرمایه مردم گرفتن. بعد از یک سال میگن فعلا شاهین جی تولید نداریم. اگه عجله دارین تبدیل بزنین. وقتی هم تبدیل میزنیم میگن خیلی ها جلوی شما هست شاید اسفند نوبتتون بشه. یعنی روزی که از شر این شرکت لعنتی خلاص بشم نذری میدم. دیگه روح و روان برام نمونده.
محمد بندرعباس : سلام چی شماره تماس بهش تماس گرفته میتونی برام بفرستید
شاهین جیی : دمت گرم من داشتم تبدیل میزدم کامنتت رو خوندم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا چهارمحال : دوست عزیز لزومی نداره بخام دروغ بگم . میخاین باور کنید میخاین باور نکنید. من برج ده 1403 291 میلیون واریز کردم برا شاهین جی 8 آبان 1404 پیام تبدیل اومد کوییک اس رو تکمیل وجه کردم . امروز هم فاکتور شد . دیگه نمیدونم شما کی بودین که هنوز فاکتور نشدین
207تیوتری تحویل 3دی ماه : سلام دوستان 207 تیوتری فوقالعاده تا چه تاریخی فاکتورشده؟؟
علیرضا چهارمحال : واریزی اول من برج ده 1403 بود شاهین جی به مبلغ 291 میلیون بعد 8 آبان 1404 پیام تبدیل به کوییک اس اومد چون بدون ماشین بودم تکمیل وجه کردم امروز هم فاکتور شدم
دی ماه دوگانه : قیمت ساینا دوگانه هم بشدت داره کاهشی میشه جهت اطلاع دوستان
دنا6دنده : سلام دوستان کسی میدونه چرا پلاک انقدرتاخیرداره؟من25فاکتورشدم هنوز روپلاک داره میچرخه
ماهان دنا 6 دنده تحویل 30دی رینگ : سلام مبارکه چرخش بچرخه
پیش فروش : سلام Sbr فعال کنی باید 600ت پول واریز کنی و دعوتنامه جدید صادربشه ؟
سورن xu7p. فروش فوق العاده تحویل 23 دی : سلام. چرا تا الان شما(30آبان) فاکتور نشدی؟
دنا اتومات : دوستان از فاکتور تا پلاک چقدر زمان میبره؟
رضا پانا سی اذر : نوبتی هم باشه نوبت خودمونه داش علی مشتی هستی😍