نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

تویوتا با تاسیس لکسوس در اواخر دهه 80 میلادی و تولید مدل‌های لوکس و با کیفیت تحت برند آن، تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده‌بالای آلمانی برود. نگاهی به آمار فروش و محبوبیت برند لکسوس در برخی بازارها اثبات می‌کند تویوتا در رسیدن به هدف خود کمابیش موفق بوده است.

 

لکسوس
 

 

پایه‌های برند لکسوس درست 33 سال پیش و در می 1987 نهاده شد، زمانی که مدیران تویوتا به تولید اولین مدل با این برند چراغ سبز نشان دادند. جالب اینکه اولین خودروی لکسوس در ابتدا فاقد نام رسمی بود و در طول مراحل توسعه با اسم رمز F1 شناخته می‌شد.

پس از دو سال تحقیق و توسعه F1 در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام لکسوس LS 400 معرفی شد. هنگام رونمایی تویوتا این سدان جدید را با ویژگی‌هایی مثل «ساده، پاک و هوشمند» توصیف کرد.

 

لکسوس
 

 

از لحاظ نمای ظاهری LS 400 بر اساس فرمول مرسوم در بین خودروهای لوکس آن دوران طراحی شده بود. بدنه جعبه‌ای شکل با سطوح و خطوط ساده جزو ویژگی‌های اصلی مدل‌های لوکس دهه 80 میلادی از جمله محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و بود. با این حال تویوتا با بازنگری در برخی قسمت‌ها و استفاده از زوایای ملایم‌تر ایرودینامیک LS 400 را ارتقا داده بود تا عملکرد و میزان مصرف سوخت آن با اهداف تعیین شده مطابقت داشته باشد.

 

لکسوس
 

 

لکسوس LS 400 نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 تنفس طبیعی دریافت می‌کرد. این موتور حامل کد 1UZ-FE بود و می‌توانست 250 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب هم بر عهده یک گیربکس چهار سرعته خودکار ECT-i گذاشته شده بود. ژاپنی‌ها ادعا می‌کردند با تکیه بر این قوای محرکه، LS 400 صفر تا 100 را در عرض 8.5 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

لکسوس
 

 

تویوتا برای آنکه بتواند لکسوس LS 400 را به خودرویی با استانداردهای بالا تبدیل کند، در عرض 16 ماه 14 نسخه از آن را در مقیاس واقعی تولید کرده بود. بد نیست بدانید در آن دوران خودروسازان معمولا از 6 دستگاه با ابعاد واقعی برای تست و ارزیابی عملکرد مدل‌های جدید استفاده می‌کردند.

لکسوس
 

بررسی ایرودینامیک خودرو در تونل باید یکی از تست‌های رایج در دهه 80 میلادی بود. برای ارزیابی آرامش کابین در سرعت‌های بالا، میکروفون‌های حساسی در قسمت‌های مختلف کار گذاشته می‌شد تا میزان صدای باد به‌طور دقیق اندازه‌گیری شود.

لکسوس LS 400 با 24 طرح متنوع کابین که همگی ترکیبی از روکش‌های چرمی و تزئینات چوبی بودند، به فروش می‌رسید. اگرچه بهره‌گیری از این دو یادآور سنت بود، اما آقای میچیکازو ماسو (Michikazu Masu) طراح LS 400 با ترکیب آمپر‌های آنالوگ و تیوب‌های فلورسنت حس و حالی نسبتا مدرن را در پشت فرمان خلق کرده بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

از نظر بازاریابی، محققان لکسوس متوجه شدند که مشتریان آمریکایی در این کلاس به پرستیژ و وجهه خودرو بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند؛ همچنین آنها دریافتند که عملکرد چهارمین اولویت برای بسیاری از مشتریان است.

خودروساز ژاپنی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که طراحی خاص باید اصلی‌ترین اولویت در توسعه مدل‌های جدید باشد. حال بهتر متوجه می‌شوید که چرا محصولات لکسوس از طراحی متمایز و متفاوتی برخوردار هستند.

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

نسل اول LS در کنار جدیدترین نسل

البته در میان ساخته‌های لکسوس مدل‌هایی هم هستند که از حیث طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشته و یک مدل کاملا معمولی یا حتی کپی شده از رقبای مستقیم بوده‌اند؛ کافیست تصاویر نسل سوم لکسوس LS را مرور کنید تا در برخی زوایا آن را با یک مرسدس S کلاس اشتباه بگیرید!

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

بی‌شک قیمت رقابتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که زمینه‌ساز موفقیت برند لکسوس شد. در سال 1989 ژاپنی‌ها برای LS 400 قیمتی برابر با 35,350 دلار از مشتریان طلب می‌کردند؛ حال آنکه رقم درخواستی ژرمن‌ها برای مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 چند هزار دلار فراتر بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

ناگفته نماند لکسوس LS تاکنون در پنج نسل متفاوت راهی بازار شده است. نسل کنونی از این سدان فول‌سایز لوکس از سال 2017 روی خط تولید قرار دارد.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , LS 400






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T9 ثبت نام ۱۳ آذر : من ۱شنبه میرم دفتر مرکزی دعوا راه بندازم تا ماشینمو بگیرم با رسانه کردن کسی امد یا علی مخصوصا الان که وقتشه جنگ شده باز ماشینمونو ندادن ۹ماه شد
Shahin : خوشبحالت چقد خوش خیالی مگ با این اوضاع منتظر ماشینی
شاهین گی : شاهین پر سایپا پر دیگه یعنی چی من واسه اون پول جون کندم ایران و اسرائیل که هیچ کل دنیام جنگ بشه من شرکت دزد سایپارو رو سرش خراب میکنم حتی به قیمت جونمم که شده ولی نمیذارم پولمو بخوره
علی طیاری ایکس پنج : سلام دوستان من برگ سبزم نیومده با وجود جنگ اگر پست بشه باید کجا برم بگیرم ممکنه پست خونه بسته باشه
ضحاک : کشور رفت داخل شرایط فورس ماژور که در قرارداد قید شده، دیگه به کَرَم شرکت ها بستگی داره فاکتور کنن یا نکنن
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان آبانی رنگ مشکی x5هم کسی فاکتور شده؟
شاهین جی : بچه ها ب جای تجمع باید حمله کنیم به پارکینگهای سایپا ماشینم خودمون بگیریم هیچکسی نمیتونه ب ما چیزی بگه چون شاکی ما هستیم بچه های شاهین با شمام که پول بجا پرداخت کردیم پس لطفا همه ی جا بشیم بریم مستقیم سراغ پارکینگ چاره ای نزاشتن برامون
Jac j4 سفید : رنگ سفید تاخیر داره . مشکی و خاکستری زودتر میدن
شاهین سیاه : اسم خودم شاهین هست،بخاطر سبزه بودن پوستم ،تو محل ،بهم میگن "شاهین سیاه" رفقا بدلیل تاخیر تحویل سایپا مسخرم میکنن.امروز صبح که پیاده میرفتم نون بخرم،با ماشینش از کنارم رد شد،بوق شیپوری زد و گفت:"شاهین سیاه،هنوز پلاسی!؟" الان هم که اوضاع دنیا بهم ریخت. افسردگی گرفتم .میخوام برم معتاد بشم.( سنتی-صنعتی و نانو) با هم بعدهم که اگر خودرو را دادند، میرم ساقی میشم،کسی به شاهین شک نمیکنه،ساقی ها موتور دارند.
صادق 207خرداد : منن والا دیگه هیچ امیدی ندارم با این وضعیت جنگی که پیش اومده همه چی رو هواست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران : به نظرتون ماشین ها تو این وضعیت حمل میشن؟
اطلس دوران جنگ : ماشین ندادن تا جنگ شد . ما رو باش رو دیوار کی یادگاری نوشتیم دلم مون خوش بود اگر هیچی نیست حداقل یه امنیت هست هم پول زحمت کشیده مون رفت هم آبرو ملت تو دنیا
حسن : ماشین پر فعلا واریز نکنید
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با این ماجرا که پیش اومده من بعید میدونم ماشین فعلا خبری بشه اگه شدتم بگیره ماشین و خونه جزو بی ارزشترین ها میشه ماشین طرف میخواد چیکار همه دنبال خوراک هستن تا داستان دیگه 😔😔😔
نگار : توحید ارومیه داداش جنگ شده تکلیف ماشین ما چه میشه
نسترن : تکمیل وج 6 اسفند پیش فروش امروزکسی فاکتور نشد
ساینادوگانه : با این شرایط جنگی تکمیل وجه تبدیل وضعیت ساینا دوگانه به تک رو انجام بدیم یا بیخیالش بشیم کلا
فرنوش : الان مدیران خودرو میگه به خاطر حمله اسرائیل 200 میلیون دیگه بیارید بدید ماشیناتونم ترکیده به ما چه کاش اسراییل مدیر عامل مدیران خودرو رو میزد یه دل می شدیم حداقل
تیگو 7 پرمیوم : منم مثل شما ولی هنوز نمیدونم خروج خوروه یا نه
اطلس : کاش همین الان حداقل سایپا پولامون پس بده ماشین که نمیدی