نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

تویوتا با تاسیس لکسوس در اواخر دهه 80 میلادی و تولید مدل‌های لوکس و با کیفیت تحت برند آن، تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده‌بالای آلمانی برود. نگاهی به آمار فروش و محبوبیت برند لکسوس در برخی بازارها اثبات می‌کند تویوتا در رسیدن به هدف خود کمابیش موفق بوده است.

 

لکسوس
 

 

پایه‌های برند لکسوس درست 33 سال پیش و در می 1987 نهاده شد، زمانی که مدیران تویوتا به تولید اولین مدل با این برند چراغ سبز نشان دادند. جالب اینکه اولین خودروی لکسوس در ابتدا فاقد نام رسمی بود و در طول مراحل توسعه با اسم رمز F1 شناخته می‌شد.

پس از دو سال تحقیق و توسعه F1 در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام لکسوس LS 400 معرفی شد. هنگام رونمایی تویوتا این سدان جدید را با ویژگی‌هایی مثل «ساده، پاک و هوشمند» توصیف کرد.

 

لکسوس
 

 

از لحاظ نمای ظاهری LS 400 بر اساس فرمول مرسوم در بین خودروهای لوکس آن دوران طراحی شده بود. بدنه جعبه‌ای شکل با سطوح و خطوط ساده جزو ویژگی‌های اصلی مدل‌های لوکس دهه 80 میلادی از جمله محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و بود. با این حال تویوتا با بازنگری در برخی قسمت‌ها و استفاده از زوایای ملایم‌تر ایرودینامیک LS 400 را ارتقا داده بود تا عملکرد و میزان مصرف سوخت آن با اهداف تعیین شده مطابقت داشته باشد.

 

لکسوس
 

 

لکسوس LS 400 نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 تنفس طبیعی دریافت می‌کرد. این موتور حامل کد 1UZ-FE بود و می‌توانست 250 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب هم بر عهده یک گیربکس چهار سرعته خودکار ECT-i گذاشته شده بود. ژاپنی‌ها ادعا می‌کردند با تکیه بر این قوای محرکه، LS 400 صفر تا 100 را در عرض 8.5 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

لکسوس
 

 

تویوتا برای آنکه بتواند لکسوس LS 400 را به خودرویی با استانداردهای بالا تبدیل کند، در عرض 16 ماه 14 نسخه از آن را در مقیاس واقعی تولید کرده بود. بد نیست بدانید در آن دوران خودروسازان معمولا از 6 دستگاه با ابعاد واقعی برای تست و ارزیابی عملکرد مدل‌های جدید استفاده می‌کردند.

لکسوس
 

بررسی ایرودینامیک خودرو در تونل باید یکی از تست‌های رایج در دهه 80 میلادی بود. برای ارزیابی آرامش کابین در سرعت‌های بالا، میکروفون‌های حساسی در قسمت‌های مختلف کار گذاشته می‌شد تا میزان صدای باد به‌طور دقیق اندازه‌گیری شود.

لکسوس LS 400 با 24 طرح متنوع کابین که همگی ترکیبی از روکش‌های چرمی و تزئینات چوبی بودند، به فروش می‌رسید. اگرچه بهره‌گیری از این دو یادآور سنت بود، اما آقای میچیکازو ماسو (Michikazu Masu) طراح LS 400 با ترکیب آمپر‌های آنالوگ و تیوب‌های فلورسنت حس و حالی نسبتا مدرن را در پشت فرمان خلق کرده بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

از نظر بازاریابی، محققان لکسوس متوجه شدند که مشتریان آمریکایی در این کلاس به پرستیژ و وجهه خودرو بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند؛ همچنین آنها دریافتند که عملکرد چهارمین اولویت برای بسیاری از مشتریان است.

خودروساز ژاپنی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که طراحی خاص باید اصلی‌ترین اولویت در توسعه مدل‌های جدید باشد. حال بهتر متوجه می‌شوید که چرا محصولات لکسوس از طراحی متمایز و متفاوتی برخوردار هستند.

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

نسل اول LS در کنار جدیدترین نسل

البته در میان ساخته‌های لکسوس مدل‌هایی هم هستند که از حیث طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشته و یک مدل کاملا معمولی یا حتی کپی شده از رقبای مستقیم بوده‌اند؛ کافیست تصاویر نسل سوم لکسوس LS را مرور کنید تا در برخی زوایا آن را با یک مرسدس S کلاس اشتباه بگیرید!

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

بی‌شک قیمت رقابتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که زمینه‌ساز موفقیت برند لکسوس شد. در سال 1989 ژاپنی‌ها برای LS 400 قیمتی برابر با 35,350 دلار از مشتریان طلب می‌کردند؛ حال آنکه رقم درخواستی ژرمن‌ها برای مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 چند هزار دلار فراتر بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

ناگفته نماند لکسوس LS تاکنون در پنج نسل متفاوت راهی بازار شده است. نسل کنونی از این سدان فول‌سایز لوکس از سال 2017 روی خط تولید قرار دارد.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , LS 400






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهابx5 آبان : ممنون از راهنمایی شما وکیل گرانقدر اگه شما خودتون تهران تشریف دارید امکانش هست وکالت مارو به عهده بگیرید هم زودتر به نتیجه برسیم هم نخوابم هربار از شهرستان بیایم تهران
سپیده ایکس پنج : خدایش شما پنجم تحویل گرفتی ممنون میشم بگین
J7 : سلام من و همکارام ۱۰ نفر هستیم می آیم . آدرس و ساعت رو تنظیم کنیم
حسین : تحویل چند خرداد هستین شما
امیر : به زودی اختلاس پ س، خ ش ،م ت،هم خواهید شنید.
شاهین پلاس : سلام من حواله جانبازی خریدم تحویل 3 ماهه چند روز دیگ سه ماه تموم میشه ولی از کامنتا پیداس تا سه ماهه دیگم نمیدن...
امیر : اینا به امید جنگ بودن شاید بتونند پولی از مردم بلند کنند نشد حالا مجبورند قطره چکانی تحویل بدند ما ک فوق العاده بودیم پس وای به حال پیش فروشا.
نرگس : سلام بله واسه منم همینجور شد شنبه ایشالا فاکتور میشین
شاهین گویی : مجموعه هزینه هاییه که دولت دزد از شرکت و مصرف کننده میگیره برای ماشینای اسقاطی ربطی به ما نداره
تارا دستی مشکی خرداد : دوستانی که تجربه دارن کمک کنن برای من تاریخ دریافت پرونده بروز شده یعنی احتمال فاکتور به این زودی وجود داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان پیش فروش پانا : داداش منم هنوز فاکتور نشدم.اماده برای صدور فاکتور تیک خورده و الان داره رو فاکتور شده می چرخه ولی خبری از فاکتور نیست.ی هفته ست اینجوریه. تو الان کدوم مرحله ای؟
جلال مشهد : سلام منم 19 اسفند ساینا دوگانه تکمیل وجه کردم زنگ زدم شرکت میگه برای 19 اسفند هنوزهیچ خبری نیست😥
مهرانx55 : سلام منم ثبت نام 23 بهمن بوده ولی هنوز فاکتور نشده
رضا : مسئولین پارس خودرو از خدا میخام به زمین گرم بخورین.. سه ماهه من چشم انتظارم .. خداوند حقمو ازتون بگیره.. هردفعه زنگ میزنم یه دروغ میگین
جواد : من دهم آبان گذشته ساینا gx دوگانه ثبت نام کردم 20 اسفند هم تکمیل وجه کردم الان هم تو سایت نگاه میکنم زده عدم نقص پرونده با شماره 096550 هم تماس گرفتم میکنم تا 13 اسفند فاکتور شده یه مشت بلانسبت نفهم نشستن تو سایپا کسی میدونه دوگانه سوز هارو کی تحویل میدن یا کسی براش فاکتور شده؟؟
کوییک دو رنگ : جناب کوییک اس بودید یا کوییک آر اس
محسن : دوست عزیز مبارک باشه..چه ماشینی شما انتخاب کرده بودین.
پانا دنده مشکی تیر ماه : تو اینجا من بر عکس فکر میکنم باشه دلال تو اینجا سعی میکنه بگه بالا نمیره تا ارزون بخره یعنی هر کی میگه بالا میره دلال نیست بر عکس کسی که میگه بالا نمیره شاید دلال باشه چون اینجا همه ثبت نامی ان و نمیخوان بخرن ولی تو بنگاه بر عکسه میگن بالا میره تا گرون بفروشن
اطلس : سلام چجوری تحویل حضوری رو کنسل کنیم؟
اطلس 18مهر : اقا سعید پنج اسفند رنگ ماشینتون چیه؟؟؟