آئودی A3 اسپرت بک مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

 

آئودی A3 اسپرت بک مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

 
مدل ۲۰۲۱ آئودی A3 اسپرت‌بک، طراحی داخلی جدیدی دارد و تغییرات زیادی را تجربه کرده است. 
 
آئودی A3 وارد چهارمین نسل خود می‌شود و سازنده از مدل جدید این خودرو که براساس پلتفرم MQB ساخته خواهد شد رونمایی کرد. مدل جدید A3 اسپرت‌بک تغییرات زیادی را تجربه کرده و کابین آن در برخی موارد از محصولات لامبورگینی الهام گرفته است. مدل جدید آئودی A3 اسپرت‌بک همچنین دیگر به‌صورت سه‌در تولید نخواهد شد و تنها به‌صورت پنج‌در در دسترس است. مدل سه‌در این خودرو به دلیل کاربردی نبودن مشتریان کمی داشت و به همین دلیل آئودی تصمیم به توقف تولید آن گرفت. 
 
 
درحالی‌که تیزرهای قبلی از مدل جدید A3 تصاویری از نسخه‌ی اسپرت S3 را نیز در بر داشتند اما فعلا آئودی تنها از نسخه‌ی استاندارد این خودرو رونمایی کرده است. آئودی A3 اسپرت‌بک جدید در مقایسه با نسل قبلی ۳ سانتی‌متر طول و عرض بیشتری دارد به‌طوری‌که طول و عرض آن به ترتیب ۴.۳۴ متر و ۱.۸۲ متر هستند. رقیب تازه‌نفس مرسدس بنز A فاصله‌ی محوری ۲.۶۴ متری نسل قبلی خود را حفظ کرده است و در عوض آئودی با بهبود آیرودینامیک آن توانسته ضریب آیرودینامیکی را به ۰.۲۸ کاهش داده است. فضای بار آئودی نیز در کم‌ترین حالت ۳۸۰ لیتر است که با تا کردن صندلی‌های عقب امکان افزایش آن تا ۱۲۰۰ لیتر وجود دارد. از این نظر فضای بار آئودی با بی‌ام‌و سری یک جدید قابل مقایسه است. 
 
 
آئودی A3 نیز به‌عنوان یکی از محصولات گروه فولکس واگن در بخش طراحی، انقلابی را به نمایش می‌گذارد که در آن از زبان طراحی جدید محصولات آئودی پیروی شده است. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو با هوشمندی تمام طراحی شده‌اند. در کمال تعجب چراغ‌های روشنایی در روز در هر تیپ این خودرو دارای ظاهری متفاوت هستند. تیپ‌های آئودی A3 اسپرت‌بک شامل S Line، S3 و RS3 هستند. مشتریان با پرداخت مبلغی اضافی امکان سفارش چراغ‌های ماتریکسی LED را نیز خواهند داشت. این نوع چراغ‌ها کم‌کم در حال تبدیل شدن به سیستم سفارشی متداول در کلاس خودروهای کامپکت هستند.
 
 
آئودی با نصب کردن باربند سقفی روی این خودرو ظاهری مانند استیشن واگن‌ کوچک را به A3 اسپرت‌بک بخشیده است. مدل پایه‌ی A3 اسپرت‌بک از رینگ‌های ۱۶ اینچی استفاده می‌کند ولی تیپ‌های گران‌تر با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شوند. 
 
سیستم تعلیق سفارشی A3 نیز ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کوتاه‌تری دارد. سیستم تعلیق اسپرت نیز ۱۵ میلی‌متر ارتفاع کوتاه‌تری دارد تا فرمان‌پذیری و پایداری خودرو افزایش پیدا کند. در این بین نباید نقش سیستم فرمان پیشرفته‌ی این خودرو را که دارای ضریب متغیر است را فراموش کرد. 
 
 
درحالی‌که نمای بیرونی خودرو چندان مایه‌ی تعجب نیست اما آئودی در داخل، A3 را کاملا متحول کرده است. داشبورد جدید این خودرو از زوایای تیز تشکیل شده و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی نقش نشان‌دهنده‌های پشت فرمان را بازی می‌کند. به‌صورت سفارشی امکان افزایش اندازه این نمایشگر به ۱۲.۳ اینچ نیز وجود دارد. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی این خودرو که یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی دارد ده برابر قوی‌تر از قبل شده است. برخلاف مدل قبلی که نمایشگر آن حالتی تبلت مانند داشت و از داشبورد بیرون زده بود در مدل جدید نمایشگر یکپارچه شده است. 
 
 
در آئودی A3 اسپرت‌بک جدید خبری از صفحه‌نمایش دوم داشبورد برای کنترل سیستم تهویه مطبوع نیست و از این نظر با آئودی‌های گران‌تر تفاوت دارد. در این خودرو کلید‌های سنتی در پایین نمایشگر دیده می‌شوند که مانند بسیاری از خودروها برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع کاربرد دارند.
 
مانند بیشتر خودروهای ساخته شده روی پلتفرم MQB در آئودی A3 اسپرت‌بک نیز شاهد استفاده از جعبه‌دنده‌ی خودکار هستیم. دسته‌دنده در این مدل فاقد ارتباط مکانیکی با جعبه‌دنده است و همین سبب شده تا فضای کمی در کنسول میانی اشغال کند. 
 
 
آئودی A3 اسپرت‌بک نیز مانند دیگر خودروهای پلتفرم MQB دارای پیشرانه‌های متنوعی است. پیشرانه‌ی نخست با حجم ۱.۵ لیتر در نسخه‌ی عادی و نسخه‌ی نیمه هیبریدی قابل خرید است که ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. یک پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۱ لیتری ۳ سیلندر نیز با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار برای A3 اسپرت‌بک قابل سفارش است. پیشرانه‌ی دیزلی TDI آئودی نیز با دو قدرت خروجی ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب‌بخار عرضه می‌شود. خریداران امکان انتخاب جعبه‌دنده‌های شش سرعته‌ی دستی و ۷ سرعته‌ی دوکلاچ را برای این خودرو دارند ولی مدل نیمه هیبریدی تنها با جعبه‌دنده خودکار S Tronic قابل انتخاب است.
 
 
آئودی به‌طور استاندارد A3 اسپرت‌بک را به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید خواهد کرد؛ اما به‌زودی تولید مدل دو دیفرانسیل کواترو آن نیز آغاز می‌شود. همچنین پیشرانه‌های بیشتری نیز به پیشرانه‌های قابل سفارش برای A3 اسپرت‌بک اضافه خواهند شد. از بین این پیشرانه‌ها می‌توان به پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری مدل RS3 با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار و دو موتور پلاگین هیبریدی ۱.۴ لیتری TSI با جعبه‌دنده‌ی شش دنده‌ی DSG اشاره کرد. موتور تمام برقی مشابه با موتور فولکس واگن گلف برقی نیز برای A3 عرضه خواهد شد که برای استفاده شهری بسیار مناسب است. 
 
 
تمامی پیشرانه‌های A3 اسپرت‌بک که قدرتی کم‌تر از ۱۵۰ اسب‌بخار داشته باشند به‌همراه تعلیق ساده میله‌ پیچشی در عقب عرضه خواهند شد؛ اما مدل‌های قوی‌تر دارای سیستم تعلیق چنداتصالی هستند. آئودی در حال حاضر دریافت سفارش برای این مدل در آلمان را آغاز کرده است و تحویل خودروها به مشتریان از ماه مه آغاز خواهد شد. اولین سری خودروهای تولیدی با نام Edition One و با تجهیزات سفارشی خاص به بازار خواهند آمد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آئودی A3 اسپرت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد