زمانی که اولین مدل کانسپت از لاگوندا در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2009 رونمایی شد، پلت فرم آن برگرفته از مرسدس بنز کلاس C بود که نتیجه قرارداد بین دو شرکت آستون مارتین و مرسدس بنز در 4 سال قبل از آن بود. به موجب این همکاری کمپانی آستون مارتین توانست به تکنولوژی موتورهای الکتریکی، موتورهای 8 سیلندر خورجینی سفارشی و شانس استفاده از پلت فرم های کمپانی شریک خود دست پیدا کند.
دکتر آلریچ بِز (Ulrich Bez) مدیر شرکت آستون مارتین در مصاحبه با سایت انگلیسی اتوکار (AutoCar) دلیل همکاری با شرکت بنز را شراکت موفق پورشه و فولکس واگن اعلام کرد. در این همکاری همان طور که می بینید نتیجه های بزرگی از قبیل تولید پورشه به دست آمده، بنابراین ما دلیلی برای این که شرکت آستون مارتین پتانسیل های لازم را برای همکاری ندارد، مشاهده نکردیم.
زمانی که لاگوندا برای اولین بار در ژنو رونمایی شد، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت که نیاز به بررسی بیش تری دارد و احتمالاً در سال 2017 وارد بازار شود. علاوه بر این تنها دو کمپانی در دنیا وجود دارند که مرسدس بنز کلاس M تولید می کنند که در توسکالوسای (Tuscaloosa) آلاباما و پون (Pune) در کشور هند قرار دارند.
با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.