بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی می‌کنند

 

بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی می‌کنند

 
شخصیت‌های برجسته‌ی دنیای فناوری سلیقه‌ی متفاوتی در انتخاب خودرو دارند. در فهرست خودروهای بزرگان فناوری، مدل‌های جذاب هم وجود دارد؟
 
دنیای مدرن با تلاش‌های شرکت‌های فناوری اداره می‌شود و بزرگان تکنولوژی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان هستند. مدتی پیش بود که در مقاله‌ای با عنوان «اولین خودروی شخصیت‌های برجسته و معروف»، با خودروهای جالب افرادی مثل ایلان ماسک، جرمی کلارکسون و لوئیس همیلتون آشنا شدیم. اما در این مقاله، خودروهای بزرگ‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری را معرفی می‌کنیم.
 
 
بنیان‌گذاران شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی چه خودروهایی سوار می‌شوند؟ در این مقاله خواهیم دید که برخی از شخصیت‌های مهم دنیای فناوری تا چه اندازه به خودرو علاقه‌مند هستند.
 
بیل گیتس
 
هم‌بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت که مدتی ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، از عاشقان واقعی دنیای خودرو است. اولین خودروی بیل گیتس، مدل دست‌دوم پورشه 911 بود. کارآفرین و بازرگان مشهور آمریکایی این خودرو را در دهه‌ی ۱۹۷۰ خرید؛ درست زمانی‌که مایکروسافت شکل گرفت. بیل گیتس که پشت فرمان اولین خودرواش با تخلف سرعت غیرمجاز جریمه هم شده، همیشه طرفدار محصولات پورشه بوده است. انواع مدل‌های پورشه مثل 930 توربو در گاراژ این شخصیت‌ برجسته‌ی دنیای فناوری وجود داشته، اما قطعا عنوان مهم‌ترین خودروی آلمانی بیل گیتس، به پورشه 959 تعلق می‌گیرد. جالب این است که پورشه 959 در زمان عرضه، مجوز تردد در جاده‌های آمریکا را نداشت و بیل گیتس برای وارد کردن سریع‌ترین خودروی جهان در سال ۱۹۸۶ به خانه‌اش، تا اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ صبر کرد. بیل گیتس برای اینکه بتواند با پورشه 959 در کشورش رانندگی کند، به شکل گرفتن قانون واردات خودروهای خاص و محدود آمریکا کمک کرد. براساس این قانون، برخی خودروهایی که مجوز تردد در جاده‌های آمریکا را ندارند، می‌توانند با هدف نمایش فناوری‌های و ویژگی‌ها به کشور وارد شوند. البته کارکرد سالانه هر خودرو نباید به ۴۰۰۰ کیلومتر برسد.
 
تسلا مدل X و آخرین نسل سدان لوکس مرسدس بنز S کلاس، از جدیدترین خودروهای بیل گیتس هستند.
 
جک دورسی
 
هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر در سال ۲۰۱۱ اولین خودرواش را خرید. با اینکه جک دورسی در ۳۵ سالگی پشت فرمان خودرو شخصی‌اش نشست، اما مدل بسیار شایسته‌ای را انتخاب کرد. بی‌ام‌و M3 نسل E92 از آخرین خودروهای باواریا با پیشرانه‌ی V8، اولین خودروی جک دورسی بود. البته میلیاردر نیویورکی چندان با M3 رانندگی نمی‌کرد؛ جک دورسی درچند مصاحبه اشاره کرد بود که ترجیح می‌دهد از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کند.
 
سرگی برین
 
سرگی برین با ثروت بیش از ۵۰ میلیارد دلار، یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری است. هم‌بنیان‌گذار گوگل از دوستان نزدیک ایلان ماسک است که علاقه‌ی فراوانی به خودروهای تسلا دارد. در گاراژ سرگی برین دو خودروی برقی تسلا رودستر نسل اول و مدل X پارک شده است. وی به‌همراه لری پیج از اولین سرمایه‌گذارهای تسلا بودند.
 
لری پیج
 
هم‌بنیان‌گذار دیگر گوگل، در انتخاب خودرو و دوست، سلیقه‌‌ای مشابه سرگی برین دارد. لری پیج پشت فرمان تسلا رودستر می‌نشیند؛ البته تویوتا پریوس هم در گاراژش وجود دارد. لری پیج همچنین مالک یک دستگاه موتورسیکلت آفرود Zero FX هم هست. Zero FX موتورسیکلت تمام برقی ساخت کالیفرنیا با ۴۶ اسب‌بخار قدرت و نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتربرساعت است.
 
مارک زاکربرگ
 
مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار فیسبوک همیشه طرفدار خودروهای ارزان‌قیمت و شهری بوده است. مارک زاکربرگ پشت‌فرمان هوندا فیت (Honda Fit) و فواکس واگن گلف GTi نسل هفت و آکورا TSX دیده شده و به‌گفته‌ی خودش، محصول آکورا را می‌پسندد. البته شایعه‌هایی وجود دارد که مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۴، یک دستگاه پاگانی هوآیرا هم خریده است.
 
لری الیسون
 
افراد کمی ارزش بالای خودروی ماندگار لکسوس LFA را درک می‌کنند. لری الیسون مالک یک دستگاه از ۵۰۰ نمونه‌ی تولیدی سوپراسپرت خوش‌صدای ژاپنی‌ها و یکی از خوش سلیقه‌ترین مدیران دنیای فناوری در انتخاب خودرو است. مدیرعامل شرکت اوراکل پیش از این یک دستگاه مک‌لارن F1 هم در گاراژ داشت که در حراجی سال ۲۰۱۰ فروخته شد. لری الیسون از علاقه‌مندان ژاپن و فرهنگ این کشور است؛ سدان بزرگ و لوکس و هیبرید لکسوس 600h L خودروی خاص دیگر هم‌بنیان‌گذار اوراکل است.
 
استیو بالمر
 
استیو بالمر که بیش از یک دهه مدیرعامل مایکروسافت بود، شیفته‌ی خودروهای فورد است. پدر وی کارمند سابق فورد بود و به همین دلیل، این مدیر باسابقه از دوران کودکی به خودروهای فورد علاقه پیدا کرد. جالب این است که استیو بالمر در دورانی که فورد برندهای استون مارتین و لندرور را دراختیار داشت، از خودروهای انگلیسی این شرکت‌ها هم استفاده می‌کرد؛ اما پس از اینکه استون مارتین و لندرور از فهرست زیرمجموعه‌های فورد خارج شدند، مدیرعامل سابق مایکروسافت هم خودروهای انگلیسی‌اش را فروخت. استیو بالمر چند سال است که از فورد فیوژن هیبرید استفاده می‌کند و یک دستگاه لینکلن کنتیننتال هم در گاراژش دارد. به‌لطف تلاش‌های استیو بالمر بود که فناوری ارتباطی Sync مایکروسافت به خودروهای فورد راه پیدا کرد.
 
جک ما
 
هم‌بنیان‌گذار علی‌ بابا، بیش از ۳۰ میلیارد دلار ثروت دارد و طرفدار خودروهای لوکس و بزرگ آلمانی است. جک ما که سال ۲۰۱۸ بازنشستگی‌اش از علی‌ بابا را اعلام کرد، یک دستگاه میباخ 62S و بی‌ام‌و 760Li دارد؛ این دو خودرو در کلاس مدل‌های لوکس و با کیفیت عالی طبقه‌بندی می‌شوند. البته مدیرعامل سابق آمازون چینی‌ها، مالک یک دستگاه شاسی‌بلند رووی RX5 هم هست. علی‌بابا در سال ۲۰۱۶ برای تولید این خودرو که در مدل‌های بنزینی و برقی تولید شده، با برند رووی (Roewe) همکاری کرد.
 
مایکل دل
 
مایکل دل، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دل، براساس گزارش فوربز بیست‌وپنجمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ بود. با نگاهی ساده به فهرست خودروهای مایکل دل، علاقه‌ی وی به خودروسازی کاملا مشخص می‌شود. این مدیر ۵۴ ساله‌ی آمریکایی مالک یکی از بهترین و ماندگارترین خودروهای تاریخ است؛ پورشه کاررا جی‌تی (Porsche Carrera GT). پورشه باکستر و هامر H2 هم دو خودروی دیگر مایکل دل هستند.
 
جف بزوس
 
جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون، ثروتمندترین فرد جهان است. به‌نظر می‌رسد ثروت بالای جف بزوس در دنیای خودرو خرج نمی‌شود. البته اطلاعات دقیقی از تمام خودروهای این مدیر موفق ۵۶ ساله دردسترس نیست، اما براساس آنچه در کتاب The Everything Store آمده، خودروی روزمره‌ی جف بزوس هوندا آکورد معمولی است. پیش از رانندگی با سدان اقتصادی ژاپنی‌ها، مدیرعامل آمازون پشت فرمان شورولت بلیزر می‌نشست. البته با اینکه جف بزوس به خودرو علاقه ندارد و انتخاب‌هایش معمولی و ارزان‌قیمت هستند، جت شخصی‌اش ۷۵ میلیون دلار قیمت می‌خورد.
 
داستین موسکوویتز
 
داستین موسکوویتز یکی از بنیان‌گذاران فیسبوک بود که سال ۲۰۰۸ از گروه مارک زاکربرگ جدا شد و نرم‌افزار Asana را عرضه کرد. ثروت داستین موسکوویتز بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است اما این کارآفرین ۳۵ ساله، با نسل پنجم هاچ‌بک آلمانی فولکس واگن نسخه‌ی R32 رانندگی می‌کند.
 
ایلان ماسک
 
جای تعجب نیست که مدیرعامل تسلا، مدل S P100D این برند را به‌عنوان خودروی روزمره انتخاب کرده است. ایلان ماسک مدل X و مدل 3 را هم در گاراژش دارد؛ البته او پیش از این مالک یک دستگاه تسلا رودستر نسل اول هم بود که آن را به فضا فرستاد. ایلان ماسک تنها به خودروهای برقی شرکت خودش علاقه ندارد؛ فورد مدل T قدیمی و جگوار E-Type کلاسیک هم در فهرست خودروهای مدیرعامل تسلا وجود دارد. احتمالا عجیب‌ترین و جذاب‌ترین خودروی ایلان ماسک، لوتوس اسپریت جیمز باند باشد. ماسک این خودروی کلاسیک انگلیسی را سال ۲۰۱۳ در یک حراجی با قیمتی حدود یک میلیون دلار خرید. لوتوس اسپریت خودروی نقش جیمز با بازی راجر مور در فیلم سینمایی The Spy Who Loved Me محصول سال ۱۹۷۷ بود. ایلان ماسک مالک خودروهای دیگری مثل پورشه 911، مک‍لارن F1، آئودی Q7 و بی‌ام‌و M5 Hamann هم بوده که البته تمام این مدل‌ها را فروخته است. مدیرعامل جنجالی تسلا تجربه‌ی تصادف رانندگی پشت فرمان ابرخودروی مک‌لارن F1 را هم دارد.
 
جانی آيو
 
جانی آيو، طراح ارشد تعدادی از معروف‌ترین محصولات اپل است. جالب این است که این طراح انگلیسی درابتدا به‌دنبال فعالیت در حرفه‌ی طراحی خودرو بود. مدیر سابق واحد طراحی اپل علاقه‌ی فراوانی به خودروهای ساخت کشورش دارد و مالک بهترین محصولات برندهای بریتانیایی است. جانی آیو با خودروهای زیبایی مثل استون مارتین DB9، استون مارتین ونکوئیش، بنتلی بروکلندز، بنتلی مولسان و آستین هیلی اسپرایت رانندگی می‌کند. فیات 500 کلاسیک و لندرور کلاسیک هم در گاراژ خواستنی این طراح برجسته وجود دارد. جانی آیو کمتر از یک ماه استون مارتین DB9 را خریده بود که با این خودروی زیبا تصادف کرد.
 
ایوان اشپیگل
 
ایوان اشپیگل پس از قبول کردن مسئولیت مدیرعاملی اسنپ، به ثروتی بیش از ۳ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۱۵، یک دستگاه فراری F12 برلینتا خرید. اشپیگل از علاقه‌مندان بااشتیاق دنیای خودرو است، به‌طوری که در زمان نوجوانی، با بی‌ام‌و 550i رانندگی می‌کرد.
 
تیم کوک
 
پس از مرگ استیو جابز در سال ۲۰۱۱، تیم کوک مدیرعامل اپل شد. تیم کوک یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های دنیای فناوری است، اما مدیرعامل اپل با بی‌ام‌و سری 5 مدل 528i نسل ششم (F10) محصول سال ۲۰۱۰ رانندگی می‌کند. البته چند تصویر هم از تیم کوک پشت فرمان پورشه باکستر منتشر شده است.
 
شان پارکر
 
شان پارکر، بنیان‌گذار نپستر است که در ۲۴ سالگی اولین مدیر وب‌سایت فیسبوک شد. شان پارکر درحال‌حاضر مالک یک دستگاه آئودی S5 و تسلا مدل S است.
 
استیو جابز
 
استیو جابز یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری بود که سال ۲۰۱۱ درگذشت. مدیرعامل سابق اپل هر ۶ ماه یک خودروی جدید با قرارداد لیزینگ دراختیار می‌گرفت که البته دلیل اصلی این‌کارش، تجربه‌ی رانندگی با مدل‌های متنوع نبود. استیو جابز تنها برای اینکه مجبور نباشد به خودرو پلاک بچسباند، هر ۶ ماه یک با مدل جدید رانندگی می‌کرد. البته این قانون که در کالیفرنیا اجرا می‌شد، از سال ۲۰۱۹ لغو شد. استیو جابز در دوران جوانی طرفدار محصولات پورشه بود، اما در دهه‌ی ۲۰۰۰ و در آخرین سال‌های زندگی‌اش، شیفته‌ی خودروهای مرسدس بنز شد. این مخترع و کارآفرین آمریکایی با خودروهای متعددی رانندگی کرده است، اما می‌توان مدل SL55 AMG مرسدس بنز را از جذاب‌ترین خودروهای وی نام برد. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، سال ۲۰۱۰ در پارکینگ دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا گرفته شده است.
 
فیل شیلر
 
نایب رئیس ارشد بازاریابی اپل یکی از طرفداران سرسخت خودرو در بین بزرگان دنیای فناوری است. کافی است که به صفحه‌ی فیل شیلر در توییتر مراجعه کنیم تا با انبوهی از تصاویر خودروهای پورشه روبه‌رو شویم. فهرست خودروهای ارزشمند فیل شیلر شامل پورشه 911 GT3 RS، پورشه 550A کلاسیک، مک‌لارن F1، فورد GT40، جگوار D-Type، لامبورگینی میورا و استون مارتین DB4 GT می‌شود.
 
جان مک‌آفی
 
بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مک‌آفی که در سال‌های گذشته با عرضه‌ی اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری شناخته می‌شد، این روزها بیشتر در حوزه‌ی رمزارزها فعال است. جان مک‌آفی به‌قدری در بازار رمزارزها موفق بود که در سال ۲۰۱۸ با بیت‌کوین، یک دستگاه بنتلی آژور (Bentley Azure) خرید.
 
کارلوس اسلیم
 
کارلوس اسلیم، کارآفرین و بازرگان مکزیکی، یکی از ثروتمندترین افراد در جهان و مدیرعامل تلمکس (Telmex) است. کارلوس اسلیم که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ ثروتمندترین فرد در جهان بود، مالک تیم مسابقه اتومبیل‌رانی مکزیکی Escuderia Telmex هم هست. سرجیور پرز، راننده‌ی فرمول یک ریسینگ پوینت، با کمک این تیم مکزیکی به بالاترین سطح از موتوراسپرت رسید. کارلوس اسلیم ناوگانی ارزشمند از خودروهای فوق لوکس و لیموزین دارد؛‌ بنتلی کنتیننتال فلایینگ اسپر و میباخ، دو خودروی برجسته در گاراژ مدیرعامل تلمکس هستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , استیو جابز , مارک زاکربرگ , جک دورسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد