کاهش قیمت خودرو شدنی نیست

کاهش قیمت خودرو شدنی نیست

دوشنبه شب گذشته برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حول اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش چند باره قیمت خودرو طی روزها یا ماه های آتی بود. بر این اساس محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان میهمانان این برنامه به دفاع از سخنان نعمت زاده در زمینه قیمت گذاری خودرو پرداختند. در این بین هر دو میهمان ضمن تایید افزایش قیمت خودرو طی روزها یا ماه های آتی تاکید کردند که برخی از خودروهای پر تیراژ با افزایش قیمت روبه رو خواهند شد. دلیل این افزایش قیمت نیز همانطور که نعمت زاده به آن اشاره کرده بود حذف ارز مبادله ای از دستورالعمل قیمت گذاری خودرو است. در این بین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با قاطعیت عنوان کرد که انتظار کاهش قیمت خودرو نسبت به قیمت فعلی کارخانجات شدنی نیست و مردم انتظار کاهش قیمت نداشته باشند. وی هر چند در این زمینه به فرمول تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اشاره و تاکید كرد که دستورالعمل شورای رقابت در این زمینه تصمیم گیرنده است؛ اما پیش از آن وزیر صنعت، معدن و تجارت صلاحیت شورای رقابت در این مورد را زیر سوال برده بود و از شورای پول و اعتبار خواسته بود که در مورد انحصاری بودن بازار خودرو بار دیگر اعلام نظر کند.

کاهش قیمت خودرو شدنی نیست

صالحی نیا در ادامه این گفت و گوی خبری در حالی از تولید 600 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری خبر داد که طی 6 ماه گذشته تنها 300 هزار خودرو تولید شده است. هر چند که وی در ادامه صحبت خود بر این نکته نیز تاکید کرده که تولید 6 ماهه اول سال جاری گویای این مطلب است که رسیدن به این مهم (تولید 600 هزار خودرو) تاپايان سال مشکل خواهد بود. در ادامه این نشست هاشم یکه زارع نیز بر افزایش قیمت دو خودرو 206 و ال 90 آن هم به طور جزیی خبر داد. پیش از این برخی از دست اندرکاران صنعت خودرو از افزایش 30 درصدی قیمت خودرو خبر داده بودند این در حالی است که وی تاکید کرد فقط خودروهای 206 و ال 90 ممکن است مشمول افزایش 3 الی 4 درصدی قیمت شوند. یکه زارع همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید شرایط را به سمت رقابتی شدن متمایل کنیم، اظهار کرد: اگر خودروسازی در ایران به خودروسازان محول می شد می توانستیم شرایط بهتری را برای مشتری ایجاد کنیم. یکه زارع در ادامه خاطر نشان کرده که ما اگر خودروهایمان را گران کنیم مشتری توانایی خرید نخواهد داشت پس مجبور می شویم تیراژ تولید را کم کنیم؛ بنابراین وقتی تیراژ پایین آمد کارخانه زیان ده می شود و ما مطمئن هستیم که به این سمت حرکت نخواهیم کرد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودروساز داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

افسوس
0

مردم با 17 میلیون توی سلیمانیه عراق کمری میخرن ما پراید واقعا چه به سر ایران اومده افسوسسسسسسسسسسسسسسسسس
22:43  1392/08/08
پاسخ دادن
ساسان
1

اگه راس میگید تعرفه ورودی خودروهای خارجی بردارید وانوقت اگه تونستید رقابت کنید مطمن باشید یه ماهه باید کاسه کوزه اتون رو جمع کنید حالا که دولت داره بتون حال میده
21:54  1392/08/08
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
1

مشکل اصاصی اینجاست که ملت همیشه در صحنه بعد همه این صحبت ها و افزایش ها باز هم مشتری پرو پاقرص هستن !!!!!!!!!
17:28  1392/08/08
پاسخ دادن
مجتبي
6

بخدا ما راضي به ضرر ايران خودرو و سايپا نيستيم گرونترش كنيد اشكال نداره ولي يادمون نميره موقعي كه دلار 1000 تومن بود پرايد 500 دلاريو 7000 دلار ميفروختيد تعرفه وارداتم 110 درصد بود پس چرا اون موقع اين حساب كتابا رو نميكرديد
12:15  1392/08/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد