مدیرعامل فولکس واگن: دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است

 

مدیرعامل فولکس واگن: دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است

 
هربرت دیس، مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی فولکس واگن، معتقد است برای رسیدن به موفقیت جهانی درکنار سرمایه‌گذاری بر فناوری‌های جدید، باید هزینه‌های تولید را کاهش داد.
 
شاید این جمله کلیشه‌ای باشد؛ اما صنعت خودروسازی به‌سرعت در حال تغییر است. این روزها، فورد تولید موستانگ برقی تولید می‌کند؛ جنرال موتورز هامر (Hummer) را در قالب برندی جدید و تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی احیا خواهد کرد و حتی گوگل هم پروژه‌ای برای عرضه‌ی خودروی خودران دارد. با نگاهی به این وضعیت، هربرت دیس، مدیرعامل فولس واگن، با بررسی شرایط فعلی و آینده‌ی خودروسازی، صحبت‌های جالبی کرده است.
 
دیس که از سال ۲۰۱۸ بر صندلی ریاست گروه بزرگ فولکس واگن نشسته، اعتقاد دارد آغاز دوران جدیدی پیش‌روی خودروسازان است. طبق گفته‌های مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی بزرگ‌ترین گروه خودروسازی اروپا، اگر فولکس واگن به‌سرعت با شرایط جدید وفق پیدا نکند، سرنوشتی مثل نوکیا در انتظارش خواهد بود که از اپل شکست خورد.
 
فولکس واگن قصد دارد ارزش بازارش را از حدود ۹۱ میلیارد یورو (حدود ۱۰۱ میلیارد دلار) به ۲۰۰ میلیارد یورو (حدود ۲۲۲ میلیارد دلار) برساند. برای این منظور، آلمانی‌ها باید هزینه‌ها و پیچیدگی‌های فرایند تولید محصولات را کمتر و درعین‌حال، روی فناوری‌های نوین مثل خودروهای متصل سرمایه‌گذاری کنند.
 
بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برای به‌روزماندن و رقابت در میدان ناشناخته‌ی خودروهای خودران، سرمایه‌‌گذاری بیشتری در واحد تحقیق و توسعه کرده‌اند. افزون‌براین، هرسال قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت اجرایی می‌شود که تولیدکنندگان باید در طراحی و توسعه‌ی پیشرانه‌های کارآمدتر و محصولات پاک‌تر، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.
 
دیس در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد فولکس واگن گفت:
 
سؤال بزرگ این است: به اندازه‌ی کافی سریع هستیم؟ اگر با همین سرعت ادامه دهیم، شرایط بسیار سخت خواهد بود. دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است.
 
فولکس واگن تلاش می‌کند از دوران خودروسازی قدیمی فاصله بگیرد و محصولات خودران و متصل به بازار عرضه کند. رسیدن به این هدف، نیازمند کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی است. بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هرروز با رقبای جدیدی از سیلیکون‌ولی روبه‌رو می‌شوند که ویژگی مثبتشان فناوری‌ و سیستم‌های آینده‌نگرانه است. آلمانی‌ها علاوه‌بر پیشرفت در بخش نرم‌افزاری و الکترونیکی، باید محصولات جذاب برقی و باتری تولید کنند.
 
دیس با اشاره به مشکل خودروسازی و سودآوری درکنار قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی اروپا گفت:
 
به‌طور خلاصه، احتمالا شرایط فعلی سخت‌ترین مسئله‌ای است که فولکس واگن تا به‌حال با آن روبه‌رو شده است.
 
براساس گفته‌های دیس، فولکس واگن برای اینکه در صدر خودروسازی جهان باقی بماند، سرمایه‌گذاری روی تحقیق و توسعه‌ی مربوط به فناوری‌های پیل سوختی را کاهش خواهد داد. مدیرعامل فولکس واگن معتقد است خودروهای پیل سوختی حداقل در دهه‌ی پیش‌ رو نمی‌توانند با مدل‌های برقی رقابت همه‌جانبه داشته باشند. کاهش هزینه‌ها در خدمات مویا (MOIA) این شرکت هم اعمال خواهد شد. هدف دیگر این برند باسابقه تمرکز بیشتر بر سودآوری و فاصله‌گرفتن از رویکرد تولید حداکثر ظرفیت است.
 
دیس با اشاره به سودآوری بیشتر گفت:
 
برای مثال، بنتلی و تولید ۱۰ هزار خودرو را درنظر بگیرید. اگر حاشیه‌ی سود بیشتر از صفر داشتیم، خیلی شرایط بهتر می‌شد. صادقانه بگویم ترجیح می‌دادم تولید این برند پنج‌هزار دستگاه خودرو با حاشیه‌ی سود بیش از ۲۰ درصد می‌شد.
 
کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی همیشه یکی از بزرگ‌ترین اهداف خودروسازهای آلمان بوده است. فولکس واگن و فورد سال گذشته با همین هدف قرارداد همکاری امضا کردند. همچنین فولکس واگن در اوایل سال ۲۰۲۰، اولین خودرو برقی‌اش از سری ID را عرضه می‌کند که برپایه‌ی پلتفرم جدید MEB ساخته شده است.
 
پس از بحران مالی در سال ۲۰۰۸، دهه‌ی ۲۰۱۰ برای خودروسازی آرام، اما با حالت آماده‌باش سپری شد. همان‌طورکه در اوایل دهه دیدیم، بزرگ‌ترین شرکت‌ها هم می‌توانند خیلی زود ورشکسته شوند؛ پس باید دید در دهه‌ی ۲۰۲۰ با تمرکز بر خودروهای خودران و برقی، تولیدکنندگان کوچک و بزرگ چه سرنوشتی خواهند داشت.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 77 نظر
X33 Cross cvt 16 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مقدم : دوستان گرامی که 15 ام اسفند ماه تکمیل وجه شدین امروز هم خبری نشد از فاکتور شدنتون ؟
جواب تعقل : کاکا من منظور کامیون های حمل خودرو هست
محمدرضا : تحویل سیستمی کی بوده ؟
Mostafa : تو چه مرحله از پرداختی ؟ اگر تکمیل وجه کردی کدوم نمایندگی ثبت نام کردی ؟
علیرضا x5 شهریور : آقا ایرج،مویرگی
علی : سلام. به نظر شما انصراف برای ثبت نام بهمن ماه الان منطقی هست؟
ایرج : سلام آقا علیرضا. اداره تحویل چگونه وبا چه شماره ای باید تماس گرفت
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز. امروز با اپراتورسایپا صحبت کردم گفت فعلا دارن کسانیکه تواسفند ماه تکمیل وجه انجام دادن فاکتورمیکنن من واریزی اول ۱۳ شهریور بوده واریزی دوم ۱۴ اردیبهشت گفت که یک ماه ونیم الی دوماه دیگه فاکتور میشین.خدا از باعث بانیش نگذره که بی ماشین شدیم
مالک : سلام فاکتور رو شروع کردن فاکتورای تحویل هفته چهارم دی ماه که توی اسفند تکمیل وجه کردن شروع شده از امروز دارند فاکتور میشن
ج ج : من اینو پرسیدم گفتش که منظورشون اون تحویل دی هست که اسفند تکمیل وجه کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید تحویل مرداد : شادی روح واشری صلوات .واشری کجایی نیستی دیگه تو گروه
حصین : واسه منم اینجوری نوشته
رضا : هیچی نمیشه مجبورم کردن پول بدم بی انصافا ما 15 ماه قبل نقدی خریدیم چرا 30 ملیون اضافه شده
سمندسورن 13اسفند : واسه منم دیروزهمین پیام اومده خدابدونه کی فاکتوربشه
ایرج : دمتون گرم مشکل حل شد .ممنون
رادمهر : سلام تشکرازآقا امیر🙏
رانا پلاس : تحویل 9 خرداد هستم ولی هنوز فاکتور نشده.لعنت بهشون با این انجام دادن تعهداتشون
اطلس 21 مهر : من 31 اردیبهشت فاکتور شد الانم 14 روز داره میگذره هنوز خبری از ماشین نیس ..تازه سندش هم اومده دیگه کی تحویل میدن خدا میدونه وبس ...احتمالا یک ماهی میشه
هومن پانا : حرف مفت نزن بد تکمیل وجه هیچ افزایشی نمیخوره آدم بی سواد
رادمهر : سلام ممنون🙏