نگرانی قطعه سازان از افزایش ناگهانی تیراژ خودروها / تعویق پروازها کار دست قطعه سازان می دهد

 

نگرانی قطعه سازان از افزایش ناگهانی تیراژ خودروها / تعویق پروازها کار دست قطعه سازان می دهد

 
در حالی تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی خودروسازان با هدف تقویت بنیه مالی قطعه سازان به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده که آب رفتن موجودی انبار قطعه سازان و تعویق پروازهای خارجی در کنار برنامه افزایش تیراژ تولید خودروسازان، نگرانی های جدیدی برای آن ها ایجاد کرده است.
تبدیل تسهیلات ارزی صنعت خودرو به حد اعتباری و همچنین تسهیلات ریالی این روزها امید به افزایش تولید را زنده کرده اما همچنان نگرانی از کمبود قطعه و مواد اولیه و طولانی بودن زمان سفارش گذاری از چالش هایی است که صنعت قطعه با آن درگیر است. 
 
فعالان این حوزه معتقدند که با اعلام برنامه افزایش تیراژ تولید باید خودروسازان نسبت به پرداخت عادلانه منابع مالی تعیین شده و همچنین برنامه افزایش تولید به فعالان صنعت قطعه اقدام کنند تا افزایش تیراژ تولید منجر به دردسر نشود. اما در همین حال پیش بینی تسهیلات و تصویب آن شرایط بهتری را برای قطعه سازان فراهم کرده است. 
 
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار در تشریح درخواست فعالان این حوزه مبنی بر دریافت تسهیلات می گوید: درخواست فعالان صنعت خودرو و قطعه برای دریافت تسهیلات در سال گذشته حدود 15 هزار میلیارد تومان بوده که پس از تصویب به 11 هزار میلیارد تومان کاهش یافت که از این میزان 4 هزار میلیارد تومان به صورت ریالی در اسفندماه تخصیص یافت.
 
وی می افزاید:بر همین اساس مقرر شد 7 هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز در قالب 840 میلیون یورو به صورت ارزی پرداخت شود اما این پرداخت به دلیل مشکلات موجود در ساز و کار فنی و پرداختی انجام نشد و در نهایت با همکاری وزیر صمت، کمیسیون صنایع و معادن و شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، 844 میلیون یورو به ملبلغ ریالی تبدیل شد.
 
بیگلو با تاکید بر این که پیش بینی تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی از همان محل پیش بینی شده چرا که محرز شد پرداخت تسهیلات ارزی 7 هزار میلیارد تومانی امکانپذیر نیست، ادامه می دهد: بر این اساس 5 هزار میلیارد تومان در قالب حدود اعتباری پرداخت می شود این در حالیست که 4 هزار میلیارد تومان سال گشته در قالب تسهیلات بانکی پرداخت شد یعنی سقف اعتباری هر دو خودروساز در حدود 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این امر می تواند هم به صورت تسهیلات از سوی خودروساز دریافت شود و هم می تواند در قالب ضمانت نامه های بانکی و مواردی از این دست باشد.
 
دبیر انجمن قطعه سازان ادامه می دهد: تاکنون بر اساس توافقی که با خودروسازان انجام شده مقرر است خودروسازان از محل این حدود اعتباری تسهیلات دریافت کنند و در اختیار قطعه سازان قرار دهند.
 
او همچنین در ادامه با اشاره به نشست مشترک هیات مدیره ایران خودرو با اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان نیز اظهار می کند: در این جلسه نگرانی قطعه سازان از بابت کمبود نقدینگی و افزایش تیراژ مطرح شد زیرا افزایش تیراژ به صورت ناگهانی منجر به بروز مشکلاتی می شود چرا که موجودی قطعات در راه، در حال اتمام بوده و نیاز است در ابتدا نسبت به نقدینگی لازم و سپس سفارش گذاری اقدام شود.
 
بیگلو افزایش تعامل ایران خودرو و سایپا با انجمن قطعه سازان و ادامه این تعامل را از دیگر محورهای این نشست عنوان می کند و می گوید: دیگر خواسته انجمن این بود که ایران خودرو در تقسیم منابع مالی نظر انجمن را دخیل کند بنابراین قرار شد از سوی شرکت ساپکو فرمولی تعریف و بر اساس آن منابع مالی اختصاص یابد.
 
دبیر انجمن قطعه سازان در پایان با اظهار نگرانی از به تاخیر افتادن پروازهای خارجی می افزاید: در این مدت تاخیر پروازها و تعویق آن تاثیر منفی بر قطعه سازان داشته و شرکت هواپیمایی از پذیرش بار و همچنین مسافر خودداری می کنند این در حالیست که موجودی برخی از قطعات در راه کم بوده وسفارش گذاری نیز از چند ماه پیش آغاز شده این در حالیست که برخی از قطعه سازان قطعات مورد نیاز خود را به صورت روزانه و هوایی تامین می کردند که کنسل شدن پروازها معضلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم پس از 10 روز و بر اساس اعلام شرکت های هواپیمایی پروازها ادامه یابد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
شاهینgl : دوستان من ۱ ماه که تحویل گرفتم اصلا هم ازش راضی نیستم آشغال به تمام معناست سروصدا زیاد کیفیت قطعه پایین واقعا ارزش نداره این همه حرص خوردن برای یک آشغال به تمام معنا زیاد خودتون اذیت نکنین
شاهین پلاس اتوماتیک : خیر تا ۱۶ اسفند هم فاکتور شده. اطلاع موثق دارم
شاهین اتومات : سلام و عرض ادب. لطفا دوستانی که ماشینشون فاکتور میشه محبت کنن تاریخ واریز اولیه و مبلغ واریز.. تاریخ واریز تکمیل وجه و مبلغ تکمیل وجه اطلاع رسانی کنن🙏
حمید : از دعوتنامه های تارا دستی کسی خبر نداره؟
محسن : درود از دعوتنامه تارا v1 کسی خبر نداره؟
Cs55 : سلام برای تحویل حضوری پیام اومده بعد پلاک چند روز طول میکشه تحویل بدن افرادی که تحویل گرفتن حضوری بزنیم یا صبر کنیم بفرستن نمایندگی شهرمون؟
شاهین جی سانروف : بله منم تماس گرفتم گفتن خط تولید شاهین جی متوقف شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه 30 بهمن 100لیتری : مال کدوم شهر هستین؟
احمد : سلام ساینا دوگانه تکمیل وجه اسفند کسی فاکتور شده
امیر : سلام فاکتور شدی ??
😂 : 😂😂😂 سلیقس دیگه متفاوته
محمد : دعوت نامه دو ماه قبل تاریخ قراردادت و تحویل یک ماه و نیم با تاخیر
سعیداوی : ساینا‌85گانه‌نعلت‌برشرکت‌بیصاحب‌برج11بایدتحویل‌بگیرم‌تاهلاهیچ‌خبری‌ازماشین‌نیست30ام‌پلاک‌شدتاامروزبدستم‌نرسیدنعلت‌برمسولین‌سایپا
محمد : سلام فعلا دارن اونایی که اسفند ماه تکمیل وجه تحویل میدن
سمند جدید : کسی هست تحویل 13 خرداد باشه فاکتور شده باشه
خداروشکر : انشاالله مبارکتون باشه
ناصر : منم برج 10 نوشتم نقدی ولی هنوز خبری نیست تحویل زد برج 3این بار اذیت کردن با این دیون بگید چقدر بدیم این مسخره بازی ها چی گند زدن با این تحویل دادنشون