همکاری IBM و مرسدس بنز برای تولید نسل جدید باتری خودرو

 

همکاری IBM و مرسدس بنز برای تولید نسل جدید باتری خودرو

 
مرسدس بنز و IBM در تلاش هستند تا باتری‌های مورد نیاز در خودروهای برقی و هیبریدی را بدون استفاده از لیتیوم و کبالت تولید کنند. این فناوری، ظرفیت شارژ و قیمت نهایی را بهبود خواهد داد.
 
مرکز تحقیقاتی آلمادن متعلق به شرکت IBM در گزارش اخیر خود از توسعه‌ی نوعی فناوری ذخیره‌ی انرژی الکتریکی خبر داده است که وابستگی به فلزات سنگین مثل کبالت و نیکل ندارد. جزئیات این پروژه هنوز محرمانه باقی مانده؛ اما دپارتمان تحقیق و توسعه‌ی خودروسازی مرسدس بنز در امریکای شمالی به‌عنوان عضو همکار IBM معرفی شده است. این شرایط، احتمالا مشهورترین خودروساز آلمان را به اولین شرکت تجاری دارنده‌ی جدیدترین فناوری مرتبط با باتری‌ها تبدیل خواهد کرد.مرسدس بنز مفهومی EQ
 
در بازار مدل‌های لوکس، مرسدس بنز فروش بسیار خوبی دارد و برند پیشرو محسوب می‌شود. از طرف دیگر، موفقیت این شرکت در عرضه‌ی محصولات تمام‌برقی هنوز مبهم است. گروه دایملر همواره برای دستیابی به جدیدترین فناوری‌ها تلاش می‌کند و با تکیه بر مشتریان وفادار خود می‌تواند روی تقاضای بالقوه برای تولیدات حساب کند. علاوه‌بر این، سرمایه‌گذاری بر تولید باتری‌ها، نقش مهمی در توسعه‌ی خودروهای هیبریدی خواهد داشت. امروزه مدل‌های متنوع کلاس A، C و S در کنار کراس‌اورهای مختلف مرسدس بنز با پیشرانه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید عرضه می‌شوند.
 
از اعلامیه‌ی رسمی IBM می‌توان نتیجه گرفت؛ نسل جدید باتری‌های ساخت این شرکت، کاملا عاری از کبالت و نیکل نیست. درواقع، سه ماده‌ی ترکیبی جدید که سابقه‌ی استفاده در باتر‌های را ندارند نقش اصلی را بازی خواهند کرد. این مواد بیشتر از عناصر موجود در باتری‌های امروزی، تجزیه‌پذیر و دوست‌دار محیط زیست هستند؛ ضمن اینکه قابلیت استخراج از دریا دارند. مدیران IBM، البته اشاره‌ای به هزینه یا فناوری استخراج مواد مذکور از اقیانوس‌ها یا آب دریا نکرده‌اند. دیگر نکته‌ی مهم، نوع جدیدی از مایع الکترولیت در باتری‌های IBM است که از نظر ایمنی و آلایندگی بهتر از نمونه‌های موجود خواهد بود و سریع‌تر شارژ خواهد شد.
 
 
سخنان پژوهشگران IBM پیش‌آگهی از یک کشف بسیار بزرگ و انقلابی است. خودروهای برقی امروزی با ظرفیت باتری در حدود ۱۰۰ کیلووات‌ساعت تولید می‌شوند؛ درحالی‌که محققان امیدوار به عرضه‌ی مدل‌های هزار کیلووات‌ساعتی با قابلیت شارژ ۸۰ درصد در زمان ۵ دقیقه هستند. باتری‌های آینده به نسبت ظرفیت انرژی قابل ذخیره، کم‌حجم‌تر خواهند بود؛ ضمن اینکه از نظر قیمت و احتمال آتش‌سوزی نیز شرایط بهتری خواهند داشت.
 
شرکت IBM معمولا به دور از هیاهوی تبلیغاتی فعالیت می‌کند و در اعلامیه‌های خود صداقت نشان می‌دهد؛ اما برای توصیف نسل جدید باتری‌های این غول فناوری به اطلاعات بیشتری نیاز است. مسلما مرسدس بنز از فرصت همکاری با IBM استفاده خواهد کرد تا باتری‌های مدرن روی محصولات سری EQ داشته باشد. باید امیدوار باشیم که روند تحقیقات در ساخت باتری‌های جدید به سرنوشت موتورهای روتاری (وَنکل) یا پیشرانه‌های هیدروژنی دچار نشوند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J̌7 : سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان : سلام داداش فاکتور پذیرشت کی بوده
مجید : امروز رفتم دور زدن باهاش هر یک کیلومتر از ماشین یه صدای جدید در میاد، زوزه گیربکس بلند شد دنده دو که میرم صداهای عجیب میده بلبرینگ گیربکس صدا میده ، موتور که سرده باید دور موتور بالای یک باشه اما یک خط پایین تره .قبلا هم گفتم باید رو سلیقه خودمون اوراق کنیم از نو بسازیم.
اکستند دوگانه : اکستند دوگانه 30/6 فاکتور شده و پذیرش پلاک نمی کنند کجا شکایت کنیم از شرکت زامیاد ماشین 30 روز قرداد تحویل بود نمیده دوباره تو سایت طرح فروش میذاره بعد میگه 30 روز باور نکنید مال من 45 روز شده از پلاک و ماشین خبری نیست تاسف خجالت داره شرکت زامیاد
یاسر : من الان زنگ زدم بهم گفتن 24 ابان طرح تبدیل میاد
امید : سلام دوستان بالاخره ما هم تحویل گرفتیم ،انشالله که همه تحویل بگیرند و روزی حلالشون رو با یاری خدا در بیارن
محمد : به جان خودتتان اینادروغ میگن میری اونجا میبینی هی خودت هستی هیچ کی نمیاد
نیسان دوگانه : منم سوم پلاک شدم اما نه چراغی روشن شده نه پیامکی اومده فقط خدا می دونه بازم چقدر می خوان برا تحویل لف بدن فقط برام جای سوالع که آیا اصلا اون سود تاخیر رو میدن یا نه ؟؟
نیسان : داداش کدوم شهر هستی
علی : سلام پیامک حضوری آمد چراغ تحویل هم امروز روشن شده
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.