خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : 105124214 این شماره چک من هست کی میدونه کی پول میدن
دستی تیتانیوم آذر : درود . مبارک باشه و خیرشو ببینین به امید خدا چندم تکمیل وجه کردین
تارا دستی : تارا دستی ۳ آبان فوق العاده نقره ای تیتانیوم فاکتور شد
J̌7 : سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : نگران نباش چیزی نیست خیلی وسواس داری برو پیش کارشناس رنگ . مشکلی بود با شرکت تماس بگیرید و اطلاع بدید الکی فکرتون رو مشغول نکنید .
اتومات سقف فلز 30 دیماه : ممنون میشم بفرمایید واریز اولیه تیرماه بودید ؟یا مرداد؟ تشکر بابت پاسخگویی
تحویل گرفتم : نیسان دوگانه رو امروز تحویل گرفتم ولی نمی دونم چرا نمایندگی بعد 24ساعت ماشینم رو تحویل داد چرا اینکارو میکنن کسی میذونه؟
207 اتو سقف فلز تحویل 30 دی : سلام منم تبدیل بودم واسه من فردای تحویل مدارک تیک مدارک خورد و روز بعدشم فاکتور شد
ماهان : سلام دوستان بعد از اینکه فاکتور بشه حداکثر چقدر طول میکشه ماشین به دستمون برسه؟؟
پیمان 151 شهریور : سلام دوستان به نظر شما چرا پراید وانت 414 میلیونی تو قیمت کارخانه هنوز هست والی همین بدون کفی تو قیمت کارخانه زده توقف تولید جریان چیه دوستان ممنونم ❤️
207 پانا فولادی : منم وضعیتم دقیقا مثل شماست اردبیهشت ثبت نام کردم شهریور اسقاط تا الان بی دعوتنامه واقعا ویران خودرو هست اون خراب شده
من : سلام وقتون بخیر کسی هست که تحویل حضوری گرفته باشد یاپیامک زده باشن براش اومده باشد لطفا اگه بزرگواری هست تاریخ پلاک رو بگویید تشکر منم سوم پلاک شدم خبری نیست تحویل حضوری زدم
نگین : میشه لطفا جواب بدین خیلی فکرم رو مشغول کرده اخه اولین ماشینم هست خیلی نگرانم به خدا ازناراحتی حتی ناهار نخوردم
فرسوده اذر : دوست عزیز من هم طرح فرسوده اذر ماه هستمباز کامستر چک کنید ببینیددعوتنامه نیامد من حواله گرفتم اگر به نام خودتون زنگ بزید به شرکت خراب شده بببینید کی میفرستند