خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دنا اتو سفید پیش‌فروش : دنا اتو سفید پیش فروش / تحویل 31 خرداد پرداخت اول 8 آبان پرداخت دوم 20 فروردین سلام دوستان تاریخ آماده صدور فاکتور قبلا 25 فروردین بود الان بروز شده خورده 6 اردیبهشت کسی میدونه چه دلیلی داره؟ تو هیمن مرحله است الان.
حمیدرضا : این حجم از بی مسئولیتی در سایپا حد نداره خدایی 19 اسفند تکمیل وجه تا امروز هنوز فاکتور نشده
الناز : سلام دوستان. من توی دی ماه نصف مبلغ شاهین رو واریز کردم موعد تحویل شهریور افتادم. الان رفتم توی سایت saipacrop تو قسمت وضعیت پرونده مشتری دیدم نوشته تایید احراز سکونت ثبت نشده است. میخواستم بپرسم یعنی چی؟ من الان باید کاری کنم؟ یا نه فعلا الان وقتش نیس؟ تایید احراز سکونت منظورشون همون سخا هست یا فرق داره؟؟؟ ممنونم
جک j4 : سلام به همه من ثبت نامی 19 آذر بودم تحویل سیستمی 4 اسفند، امروز بالاخره زنگ زدن برا تحویل خودرو، ایشالله قسمت همگی
مبین 30 اسفند : سلام دوستان اگر ممکنه کسی فاکتور شد اطلاع رسانی کنه.
امیر : با سلام. من واریزی اول ۶ شهریور ۱۴۰۳ مبلغ ۳۷۰ تومان. تکمیل وجه ۶ اردیبهشت ۴۲۴ تومان. امروز در وضعیت آماده تخصیص قرار دارد.
سیامک x5 آبان : از هر دو . نمایندگی رو طرف قرار بدید تا دادگاه محل اقامت خودتون بتونید طرح دعوا کنید . اگه فقط شرکت رو طرف قرار بدید اونوقت مطابق قانون دادگاه اقامتگاه خوانده دعوی یعنی تهران صالح به رسیدگی هست .
akbar : خب اگه تولید میکنه چرا تحویل نمیده؟علتش نمیدونین؟
فاطمه جی 4 سفید مشهد : میثم من خودم بک دوست داشتم ثبت نام کنم خیلی ماشین خوشگلیه از نزدیک دیدم واقعا قشنگه اما خوب برای همون 160 و خورده ای که بیشتر برای ثبت نام باید میدادم و نداشتم جک نوشتم امیدوام ماشین خوب و خوش شانسی برات باشه
قلی نیا : ۱۲ اذرم فاکتور نشدم میگن از زمان احراز هویت که نمایندگی ۲۷ دی برام زحمت کشیدن ثبت کردن از اون روز حساب میشه بهونه های کثیفشون درصورتی که من همه چیو همون روز تحویل نمایندگی دادم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207مشکی : سلام دوستان کسی هست که تکمیل وجه20دی تحویل 30اسفند فاکتور شده باشه؟هر سری که تماس میگیریم جواب درستی نگرفتیم آخرین سری گفتن تیر ماه فاکتور میشه
امسن تحویل 1اسفند : ما اگ عاقل بودیم ک 2ساله منتظر فاکتور شدن نبودیم.و همون موقع 170 میلیون میدادیم طلا الان پولمون دوبل بود خخخخخخ
حسین : سلام وقت همگی بخیر ، کسی اطلاع داره تاریخ تکمیل وجه برای فاکتور شدن مهمه یا تاریخ تحویل سخا ؟ چون یکی از دوستان میگفت سخا فقط در پرداخت سود تاخیر تاثیر داره . درسته ؟
میس مهرورز : من خیلی بهتون گفتم تبدیل بزنید همه میدونن که شوهرم پارس خودرو کار میکنه گفتم کمبود قطعه دارن چراغ سهند و اطلس یکیه بعد یه عده مسخره کردن پارس خودرو چه ربطی به اطلس داره زبطش اینه الان حقتونه هرچی سرتون بیاد یعنی میام پیام‌آور و میبینم دلم خنک میشه خیلی بجای من پیام فیک گذاشتین
207تیو تری ملایر : سلام واریزی 20بهمن ماه بوده موعد تحویل 19اردیبهشت زده ب نظرتون کی فاکتور میشه ممنون
شاهین تبدیل به اطلس و تبدیل به کوییک : وای تا الان هم تحویل ندادن اووووف خدا رو شکر اجبار کوییک و حل کردم انشالله زود حل میشه کارتون
طرح فرسوده 207 tu3 : دقیقا منم مثل شما میگن این هفته فاکتور میشه اگه بازی جدیدی در پیش نگیرن
Sajad : سلام دوستان 207 سقف پانا فروش فوری موعد خرداد ماه تا چند خرداد فاکتور سده؟؟؟
کوئیک gxl : بله حدودا 2 میلیون
دختر جنوب پانا خرداد : سلام بر همگی من امروز فاکتور شدن .پیش فروش تحویل 31 خرداد بودم رنگ سفید