خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپا : هر اعتراضی جلوی درب کارخانه سایپا صورت بگیرد و نمایندگی‌های آن به صورتی خشن و با پلیس به شما خواهیم فهماند که صبر کنید تا ماشین به شما بدهیم ثر به شما گفته‌ایم که تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماشین را به شما بدهیم هم با سود تاخیر پس چرا شما مردم نمی‌فهمید همچین چیزی را قطعه به ما نمی‌دهند پس لطفاً کمی صبر کنید تا بهتون بدهیم ماشین را با تشکر از ملت عزیز و باز هم می‌گویم هرگونه اعتراضی پیگرد قانونی دارد
سایپا : هر فحشی به سایپا پیگر دقانونیاین آخرین هشدار ما به شما ملت عزیز ایران است وقتی قطعه نیست ما چه جوری ماشین بسازیم گیربکس اتوماتیک توسط چین به ما داده می‌شوداما حالا چی شاید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ تا این گیربکس‌ها به ما بدهند پس لطفاً صبر کنید آرام باشید این آخرین هشدار است هرگونه حاشی در سایت‌های زیر مجموعه ما بکنید قطعاً با شما همانطور رفتار خواهیم کردروابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا
علی : امروز زنگ زدم ۲۰ اسفند فا کتورشده
ععقچی : همش تقصیر عراقچیه دیوونه است
شاهین +++ : منم هفته پی زنگ زدم ظاهرا فقط کلمه صبور باشید بلدن گفتم توقف تولید شده؟پلشت جواب داد نه ازدحام آخر اسفند زیاده!!! فک کنم مزخرف گفت تقریبا امروز زنگ زدم گفت گیربکس اتوماتیک به دستمون نرسیده همش مسخره الکی
شاهین کیارش : کدوم شهر منم میامممم
شاهین +٪ : سایپا بیشرف دزد کثیف سود پول ما و بالا کشیده مرگ بر سایپا همه باهم تجمع کنیم به همه اطلاع میدم مملکت صاحب داره
شاهین : سایپا بیشرف تجمع تجمع
شاهین اسفند : با این حالت فاکتور بشه تقریبا یه ماه دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
11 بهمن : من 5 روزه فاکتور شدم پلاک نشدم
اطلس اذرماه16 اسفند : 16اسفند تا الان فاکتورنشدم😔
امیر : شنبه به نمایندگی سر بزن اومده احتمالا زنگ نمی،زنند
علی 207 پانوراما تحویل مهرماه طرح فرسوده : سلام دوستان خوب. تو را خدا اگه کسی میدونه. بگه من تحویل 30 مهرهستم طرح فرسوده مبلغ اولیه را 403/12/23 واریز کردم. 294میلیون . 23 تیرماه 404 ماشینمو و تحویل اسقاط دادم. البته برگه تایید اسقاط و دادم به ایرانخودرو. دو هفته بعد برگه اصلی و کارشناسی را تحویل ایرانخودرو دادم. الان 10 روز مونده به مهر ماه هنوز دعوت نامه تکمیل وجه برام نیومده . آیا کسی هست. شرایطش مثل من هست. بنظرتون چطور پیگیری کنم.ممنون
امیر : چرا انقدر عجله داری 😢😢
امیر : سلام احتمالا تو همون هفته اگر تعطیلی نباشه
دی : عمرم با این سایت گذشت برا خودم متاسفم
محمدشاهرود : سلام.من تحویل آذرپارسال طرح عادی.اطلس جی.15 شهریورفاکتور.امروزچک کردم.چراغتحویل خودروروشنه.احتمالایانمایندگیه.یاتوی راه نمایندگی.تکمیل وجه15اسفند.
6دنده رینگ تحویل31مردادد : فاکتور شدی؟؟
رضا : 26 تیر دعوتنامه مهر صادر شد