خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیخ : در جواب محمد.: اونو تا تهش نمیخوره 🤣
شاهین تحویل زمستان ۱۴۰۳ : چرا کسی تو این مملکت نیست جلو سایپا وابسته یعنی واقعا اینقدر دره پیته ک سایپا هر غلطی دلش خواست بکنه
سیدان : اینجا کی پزشکه؟
مستر : سلام مبارکه به دل خوش. منم ۲۶خرداد هستم اما فاکتور نشده بی زحمت شماره پذیرش میزارین؟ رنگ سفید فاکتور شدین؟
X5 03/03 . مشهد : در جوار امام رئوف ؛ امام مهربانی ها ؛ علی ابن موسی الرضا(ع) ؛ خاصتأ برای جناب احمد تیر x5 اقساطی ، دعای ویژه میکنم که هر چه سریعتر خودروی ایشان تحویل داده بشه . چون واقعا پیگیر هستم و انشاالله به زودی خواستشون برآورده شود . ان شاالله
ضا : داداش من که پلاک نشدم شما شدی؟
x5 مشکی : سلام احمد تیر برادر من اهواز نیستم من فعلا بی زحمت یه سر برو نجفی سوال کن بپرس،ببینیم چی میگن ممنون
Gl26 خرداد : با سلام خدمت دوستان من تبدیلی به جی ال 26 خرداد بودم الان فاکتور شده امیدوارم زودتر این اتفاق هم برای عزیزان هم بیفته
پلاس : اونایی شهریور واریز اولیه داشتن اسفند تکمیل وجه کردن 6 ماه بعد هم ماشین گرفتن میشه کلا یک سال سال الان دقیقا یکسال پیش نصف پول دادم هنوز حتی از تکمیل وجه هم خبری نیس خدا لعنتتون کنه
شاهین پلاس فرهاد : با دل خوش و سلامتی باشه براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تحویل آذر : ماشین من نمایندگی عاکف قرنی هستش صبح زنگ زدم گفت یاتااخر هفته یا اوایل هفته آینده تحویل میدن بهتون
حامد کلهر : سلام خوبید آقای بهرام من 25 مرداد تکمیل وجه کردم برای کوییک جی ایکس ال . تماس گرفتم گفتن جی ایکس ال تا 24 مرداد فاکتور شده باید صبر کنید .
اسی : تکمیل وجه 14 مهر طرح جوانی جمعیت کی فاکتور میشه
نفس : سایپا یدک کدوم قسمت شماره شاسی ماشین رو میبینید، پنل مشتری قسمت داشبورد اگر شماره شاسی ماشینی به اسممون هست قسمت خودروهای من نوشته شده؟؟؟
مریم : تک سوز هست
کوییک اس.رضا : داداش منم فاکتور نشدم
کوییک gxrlفر : سلام چندم تکمیل وجه کردید؟؟
حمید : دوستان قبلی تو همین سایت نظر میدادن ،میگفتن تاریخ دریافت پرونده مهمه اون تاریخ اگه به روز بشه،چند روز بعدش ماشین فاکتور میشه
اسفند ماه : واقعا دلمون ب چی خوش کرده بودیم این چند روز😐
حمید : سلام،فکر نکنم تحویلی ماشین 23 دی ماه هست فاکتور نشده هنوز طرح مادران پیش فروش،رنگ مشکی بنزینی