طراحی و تولید قطعه براساس نیاز خودروساز / توسعه محصول با اختصاص 40 درصد درآمد حاصل از فروش به تحقیق و توسعه

 

طراحی و تولید قطعه براساس نیاز خودروساز / توسعه محصول با اختصاص 40 درصد درآمد حاصل از فروش به تحقیق و توسعه

 
ختصاص سه تا 5 درصد درآمد حاصل از فروش خودروسازان به تحقیق و توسعه در حالی در سند چشم انداز پیش بینی شده که هم اکنون این صنعت از کمبود طراحی و توسعه محصول رنج می برد و تنها راهکار بهبود این وضعیت نیز توجه ویژه به تحقیق و توسعه خواهد بود.
 
نگاهی به آمار واردات قطعات نشان می دهد که هم اکنون عمده این واردات، مواد اولیه است و در چنین شرایطی نتیجه استفاده از واحدهای تحقیق و توسعه به ویژه برای تولیدکنندگان مواد اولیه ، یافتن مواد اولیه جایگزین موثر خواهد بود. 
 
عدم توجه به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو به ویژه قطعه در حالی است که به گفته فعالان این صنعت، هم اکنون در دنیا سالانه ۱۱۴ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه در صنعت خودرو می شود در حالی که نسبت تحقیق و توسعه به ارزش افزوده در صنعت خودرو در ایران به ۱.۲ درصد می رسد. در این میان این پرسش مطرح می شود که دلیل این بی توجهی چیست؟
 
محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز در گفت و گو با خبرنگار با تاکید بر این که خودروساز بودجه ای به قطعه ساز در زمینه تحقیق و توسعه اختصاص نمی دهد، می گوید: در حقیقت قطعه ساز بر اساس قطعه ای که باید تامین کند اقدام به تولید می کند و از سود حاصل از فروش خود مبلغی را به تحقیق و توسعه اختصاص می دهد.
 
وی می افزاید: بخشی از بودجه ای که در زمینه تحقیق و توسعه هزینه می شود به نیروی انسانی و فضایی که به او اختصاص می یابد تعلق دارد و بخشی نیز به تجهیزات مرتبط با تحقیق و توسعه بازمی گردد که این تجهیزات گران قیمت بوده و اگر می خواهیم در این زمینه پیش برویم باید این تجهیزات را در اختیار داشته تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.
 
مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز با تاکید بر این که میزان اختصاص بودجه بستگی به میزان تیراژ تولید دارد، ادامه می دهد: اگر تیراژ تولید افزایش یابد درصد اختصاص بودجه نیز افزایش خواهد یافت و بر عکس این موضوع نیز خواهد بود زیرا تجهیزات و هزینه، مبلغ مشخصی دارد. 
 
دهقان با اشاره به اقدامات انجام شده ازسوی این مرکز درسال های گذشته تصریح می کند: از سال 90 مرکز تحقیقات در این شرکت تولید راه اندازی شد و یک سال و نیم بعد محصولات تولیدی آماده عرضه به بازار شد اما به هرحال به زمان نیاز بود تا همه محصولات را در اختیار داشته باشیم و نسل های مختلف محصولات را ارایه دهیم که در نهایت از 4 سال اخیر، قادر به تولید همه محصولات هستیم.
 
وی اظهار می کند: این که در بازار چه محصولاتی وجود داشته باشد، سیاست گذاری تعریف شده از سوی خودروساز است  و طراحی قطعات نیز بر اساس نیازمندی خودروساز انجام می شود. این در حالیست که نگاهی به فعالیت شرکت های بزرگ نظیر بوش، زیمنس و کونتینانتال نیز نشان می دهد که این شرکت ها نسبت به تولید قطعات ریز اقدام نمی کنند بلکه شرکت هایی خاص موظف به تولید این قطعات بوده و شرکت های به نام تنها این قطعات را به گونه ای کنار هم قرار می دهند تا محصول نهایی و مورد نظر تولید شود.
 
مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز در پایان با تاکید بر این که با تکیه بر تحقیق و توسعه قادر به تولید همه قطعات به روز دنیا هستیم، می گوید: قطعه ساز همواره بر اساس نیاز خودروساز اقدام به طراحی و تولید قطعه می کند و عدم توجه به شرکت های تحقیق و توسعه در صنعت قطعه نیز دلایل متعددی دارد که یکی از آن ها عدم اختصاص بودجه به این موضوع از سوی قطعه ساز و همچنین خودروساز است. 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد x5 تهران : سلام من ۲۳ فروردین پلاک ۲۴ ام بیمه و تا الان هم منتظر صدور پلاک هستم. به نظرم این حجم از تاخیر منتسب به راهور نیست و مشکل سمت شرکت کرمان موتور هست. شاید به جهت اینکه بتونن زودتر طرح برای فروش بزارن، یکسری ها رو همینجوری فقط شاسی کردن و بیمه زدن .
حسین : سلام برا من تارا v1تحویل 30بهمن هنوز فاکتور نشده یعنی چی آخه
حسین : هرکی دروغ میگه خدا خیرش نده خدا بیابون گرم نصیبش کنه
نادر مطیع رنجبر دوست : سلام. من KMC t8 دارم پمپ بالایی کلاچ مشکل داشت تو نمایندگی بانیان خودرو خودکار کد ۱۰۰۲ قطعه فوق رو با گارانتی تعویض کردن و برخورد پرسنل این نمایندگی بسیار عالی بود و مشکل من رو ظرف چند روز رفع کردند و من بسیار ممنونم.
مریم j4 سفید مشهد : فکر کنم من و شما باهم کارامون انجام میشه چون منم دقیقا منتظر صدور پلاکم
علیرضا x5 شهریور : سلام ابو محمد من خودم امروز رفتم نمایندگی،مسئول ثبت نام نمایندگی داشت با دوتا از دلال ها صحبت میکرد،متوجه من نشدن داشتن نفری ۵ میلیون بهش میدادن که زنگ بزنه بارگیری کنن براش، متوجه من شدن من سر صدا کردم گفت برو خونه تا ظهر درست میشه،اومدم خونه ظهر دیدم ماشین پلاک شد و رفت برای ارسال مدارک دیگه نمیدونم کی بارگیری میشه،ولی ازشون آتو دارم،متأسفانه دلال ها کار رو خراب کردن داخل نمایندگی هم از خداشه ماشینی ۵ تومن میگیره،ما مصرف کننده ها گرفتاریم
اصغر ابان ۳ : سلام برای منم بعد از پیگیری وشکایت شماره چک صادر شد ولی فک کنم یه یک ماه طول بکشه پیامک بیاد بری بانک
علیرضا x5 شهریور : سلام مبارک باشه بخوای سوار بشی انشاالله، انشاالله قسمت بقیه دوستان هم بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فردوس دنا اتومات مشکی : سلام 8روز پیش ماشینو به گفته خودشون تحویل قطار دادن تا بیاره هنوز نیومده .
ناصر : یکی دیگه پیدا کن بگیر. نذار تو‌ دلت بمونه
شیما همدان : سلام دنا 5 دنده مشکی پیش فروش تحویل تیرماه کی دعوتنامه میاد ممنون
محمد : سلام سنسور کمربند مگه نداشته که اعلا ماب التفاوت میخوان؟ من متوجه نشدم واقعا یکی توضیح بده چ اتفاقی افتاده که دوباره پول میخوان
دنا اپشنال شهریور : دوستان سلام به نظرتون دعوت نامه دنا اپشنال تحویل شهریور کی میاد ممنون میشم پاسخ بدین؟؟؟
22مهر : اگه تحویل بی افته سال 405 باید حتما 405 بهم بدن تا قبول کنم
9بهمن : شیدایی عزیز برگه کمپانی رو هم پست آورد ؟
29بهمن : مبارک باشه،فقط سود تاخیر دو میلیون تومان براتون زدن
محمد : سورن موتور جدید تحویل 3خرداد هنوز فاکتور نشده8م بابت بیمه پرداخت شده
فاک‌تور کننده : همتون رو فاک‌تور میکنیم نگران نباش به ترتیب میزنیم