تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 

تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 
شرکت‌های خودروسازی تویوتا و دایهاتسو با همکاری بخش موتوراسپرت تویوتا GR، یکی از کوچک‌ترین مدل‌های اسپرت ۲نفره‌ی جهان را ارتقاء داده‌اند.
 
غول‌های خودروسازی ژاپن، شامل تویوتا، نیسان و هوندا با وجود فعالیت گسترده در کشورهای مختلف جهان، هرگز بازار داخلی را فراموش نکرده‌اند. بسیاری از برندهای ژاپنی، مدل‌های متنوعی در خط تولید دارند که وارد دیگر کشورهای دنیا نمی‌شود. مثلا شاسی‌بلند تویوتا هریر که از پلتفرم مشترک با لکسوس RX استفاده می‌کند یا هاچبک شهری نیسان دیز (Dayz)، مخصوص بازار ۱۲۶ میلیون نفری ژاپن هستند. همچنین برندهایی مثل دایهاتسو (زیرمجموعه‌ی تویوتا) در این کشور وجود دارند که حجم اصلی تولیدات خود را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.
 
مردم ژاپن به جهت ساختار شهری و سبک زندگی، از گذشته به خودروهای کوچک و ۲نفره علاقه‌مند بوده‌اند. انبوه شرکت‌های تیونینگ و پیست‌های مسابقه در این کشور نیز نشان‌دهنده‌ی محبوبیت مدل‌های اسپرت، میان افراد مختلف در جامعه‌ی ژاپن است. شاید به همین دلیل، دایهاتسو از سال ۲۰۰۲ تصمیم به تولید یک خودروی اسپرت کوچک با نام کوپن گرفت تا ضمن پاسخ به نیاز بازار داخلی، وارد رقابت با هوندا S660 شود.
 
دپارتمان اختصاصی تویوتا برای بهینه‌سازی خودروهای اسپرت و مدیریت تیم‌های حاضر در مسابقات سرعت، با نام GR مخفف شده‌ی عبارت Gazoo Racing شناخته می‌شود. مهندسان GR به‌تازگی یکی از محصولات دایهاتسو با نام کوپن را بهینه‌سازی کرده‌اند. این خودرو، احتمالا کوچک‌ترین مدل اسپرت بدون سقف جهان است. مشابه هوندا S660، پیشرانه‌ی کوپن هم ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی خواهد بود تا قدرت ۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۹۲ نیوتن‌متر تولید کند. محصول دایهاتسو، می‌تواند با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی یا CVT خریداری شود.
 
مهم‌ترین تفاوت کوپن GR با نمونه‌ی استاندارد ساخت دایهاتسو، به تغییرات ظاهری و سیستم تعلیق مربوط است. فرمان‌پذیری این خودرو، سریع‌تر و تیزتر خواهد بود؛ ضمن اینکه فنربندی خشک‌تری خواهد داشت. همچنین، امکان خرید تویوتا یا دایهاتسو کوپن با سقف جمع‌شونده فراهم شده است. مدل اسپرت، مجهز به فرمان‌ برقی حساس به سرعت خواهد بود که برای یک خودروی کوچک در این سبک بدنه، فراتر از انتظار است. کوپن GR می‌تواند با سقف فلزی جمع‌شونده خریداری شود که البته بعد از مخفی شدن این بخش در صندوق عقب، فضای قابل استفاده برای حمل بار، شدیدا کاهش خواهد یافت.
 
ظاهر کوپن GR، در بدنه و کابین، تفاوت زیادی نسبت به مدل استاندارد دارد. سپرهای جلو و عقب، کاملا اسپرت و تهاجمی به نظر می‌رسند؛ ضمن اینکه صندلی‌های سبک‌وزن از برند مشهور ریکارو، کوپن GR را آماده‌ی در پیست نشان می‌دهند. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ساخت BBS و ادوات سیاه‌رنگ در سپرها، جلوپنجره و داخل کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب تولید خواهد شد. در تصاویر رسمی، علاوه‌ب قطعات فیبرکربن، فرمان ساخت برند مومو (MOMO) نیز وجود دارد که از معروف‌ترین سازندگان قطعات اسپرت در دنیا محسوب می‌شود.
 
فروش دایهاتسو کوپن GR اسپرت در ژاپن به‌زودی آغاز می‌شود. نسخه‌ی پایه مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی، ۲۲ هزار هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که مدل CVT دنده‌خودکار، ۲۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت. بسیاری از ادوات ظاهری این خودرو، مثل رینگ‌ها، سپرها، بال عقب و رکاب‌ها از برندهای مختلف مثل تویوتا TRD، قابل سفارش و شخصی‌سازی هستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

خیلی زیباست 🌷 و امکانات فوق العاده
21:22  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،