تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 

تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 
شرکت‌های خودروسازی تویوتا و دایهاتسو با همکاری بخش موتوراسپرت تویوتا GR، یکی از کوچک‌ترین مدل‌های اسپرت ۲نفره‌ی جهان را ارتقاء داده‌اند.
 
غول‌های خودروسازی ژاپن، شامل تویوتا، نیسان و هوندا با وجود فعالیت گسترده در کشورهای مختلف جهان، هرگز بازار داخلی را فراموش نکرده‌اند. بسیاری از برندهای ژاپنی، مدل‌های متنوعی در خط تولید دارند که وارد دیگر کشورهای دنیا نمی‌شود. مثلا شاسی‌بلند تویوتا هریر که از پلتفرم مشترک با لکسوس RX استفاده می‌کند یا هاچبک شهری نیسان دیز (Dayz)، مخصوص بازار ۱۲۶ میلیون نفری ژاپن هستند. همچنین برندهایی مثل دایهاتسو (زیرمجموعه‌ی تویوتا) در این کشور وجود دارند که حجم اصلی تولیدات خود را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.
 
مردم ژاپن به جهت ساختار شهری و سبک زندگی، از گذشته به خودروهای کوچک و ۲نفره علاقه‌مند بوده‌اند. انبوه شرکت‌های تیونینگ و پیست‌های مسابقه در این کشور نیز نشان‌دهنده‌ی محبوبیت مدل‌های اسپرت، میان افراد مختلف در جامعه‌ی ژاپن است. شاید به همین دلیل، دایهاتسو از سال ۲۰۰۲ تصمیم به تولید یک خودروی اسپرت کوچک با نام کوپن گرفت تا ضمن پاسخ به نیاز بازار داخلی، وارد رقابت با هوندا S660 شود.
 
دپارتمان اختصاصی تویوتا برای بهینه‌سازی خودروهای اسپرت و مدیریت تیم‌های حاضر در مسابقات سرعت، با نام GR مخفف شده‌ی عبارت Gazoo Racing شناخته می‌شود. مهندسان GR به‌تازگی یکی از محصولات دایهاتسو با نام کوپن را بهینه‌سازی کرده‌اند. این خودرو، احتمالا کوچک‌ترین مدل اسپرت بدون سقف جهان است. مشابه هوندا S660، پیشرانه‌ی کوپن هم ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی خواهد بود تا قدرت ۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۹۲ نیوتن‌متر تولید کند. محصول دایهاتسو، می‌تواند با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی یا CVT خریداری شود.
 
مهم‌ترین تفاوت کوپن GR با نمونه‌ی استاندارد ساخت دایهاتسو، به تغییرات ظاهری و سیستم تعلیق مربوط است. فرمان‌پذیری این خودرو، سریع‌تر و تیزتر خواهد بود؛ ضمن اینکه فنربندی خشک‌تری خواهد داشت. همچنین، امکان خرید تویوتا یا دایهاتسو کوپن با سقف جمع‌شونده فراهم شده است. مدل اسپرت، مجهز به فرمان‌ برقی حساس به سرعت خواهد بود که برای یک خودروی کوچک در این سبک بدنه، فراتر از انتظار است. کوپن GR می‌تواند با سقف فلزی جمع‌شونده خریداری شود که البته بعد از مخفی شدن این بخش در صندوق عقب، فضای قابل استفاده برای حمل بار، شدیدا کاهش خواهد یافت.
 
ظاهر کوپن GR، در بدنه و کابین، تفاوت زیادی نسبت به مدل استاندارد دارد. سپرهای جلو و عقب، کاملا اسپرت و تهاجمی به نظر می‌رسند؛ ضمن اینکه صندلی‌های سبک‌وزن از برند مشهور ریکارو، کوپن GR را آماده‌ی در پیست نشان می‌دهند. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ساخت BBS و ادوات سیاه‌رنگ در سپرها، جلوپنجره و داخل کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب تولید خواهد شد. در تصاویر رسمی، علاوه‌ب قطعات فیبرکربن، فرمان ساخت برند مومو (MOMO) نیز وجود دارد که از معروف‌ترین سازندگان قطعات اسپرت در دنیا محسوب می‌شود.
 
فروش دایهاتسو کوپن GR اسپرت در ژاپن به‌زودی آغاز می‌شود. نسخه‌ی پایه مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی، ۲۲ هزار هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که مدل CVT دنده‌خودکار، ۲۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت. بسیاری از ادوات ظاهری این خودرو، مثل رینگ‌ها، سپرها، بال عقب و رکاب‌ها از برندهای مختلف مثل تویوتا TRD، قابل سفارش و شخصی‌سازی هستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

خیلی زیباست 🌷 و امکانات فوق العاده
21:22  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
cvt مهر 1402 : سلام من تکمیل وجه 16 اسفند هستم. سخا 18 اسفند هنوز فاکتور نشدم. بعد از 6 ماه تاخیر تازه امروز برام پیامک تبدیل اختیاری به GL اومده
مهدی : من واریزی دوم 17 اسفند هستم رنگ تیتانیوم، تحویل 29 اسفند فعلا خبری نیست،
شاهین : من نمی‌دونم شرکت سایپا داره چیکار می‌کنه ولی هیچ عدالتی ندارن ما ۲۹ آذر پیام پیش فروش شاهین جی برای آبان ۴۰۴ اومد و ۳۰ ام واریز کردم ولی برای بعضیا ۳ و۵..دی ماه پیام پیش فروش مرداد اومده و الان ماشینشون را تحویل گرفتن بر چه اساس برا منی که ۲۹ آذر پیام میدی میفتم آبان ولی اینایی که دی ماه بودن میفتن مرداد والا عجیبه بخدا عجیبه الهی خیر دنیا و آخرت را نبینید که آنقدر مارو اذیت کردید بخدا نمیبخشم
M : سلام دوستان من تکمیل وجه 23 اسفند هستم.احیانا اگه پیامک تبدیل به glبرام نیاد. از کجا میشه برم ببینم تبدیل خوردم یا نه؟؟ و؟
Vl : درود به همه دوستان تولید تارا در روز حدود 350 الی 400 دستگاه هست به امید ایزد منان همه دوستان هر چه زودتر فاکتور بشوند
شاهین جی ال : دوستان بابت سود تاخیر کسی خبری نداره؟ من یک ماهه ماشین رو تحویل گرفتم ، ۷ ماه تاخیر داشت ، هیچ سودی محاسبه نشده ، چیکار کنم کسی تاحالا گرفته ؟
شاهین cvt اتومات مهر ۱۴۰۲ : آقا مگه ۱۶ اسفندی ها فاکتور نشدن؟ پس چرا بعضی از ۱۶ اسفتدی های میگن تازه براشون پیامک تبدیل به Gl آمده؟ توی این دیوانه خانه سایپا چه خبره!!!
صالح : سلام، من یک ماه پیش اومدم گفتم سایپا ساعتی 10 تا ماشیم شاهین پلاس به زور تولید میکنه یه سری دوستات اومدن مسخرم کردن، بی شرفها سیاستشونه، برا چی قطعه ندارن؟؟؟ ما که هنوز تحریم جدیدی نشدیم به نظر منم تجمع تنها راهه
پویا : مبارکتون باشه پلاک شدین پیامک اومد یا سایتو چک کردین
ایمان : تارا v1 3شهریور تحویل بوده 16 فاکتور 17 پلاک 20 بارگیری شده 8تومان هم بابت تاخیر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
س : میشه کاملتر توضیح بدی؟دقیقا چطوری
بزرگ اقا : وقتی که قرار شد پلاک بشه ،باید حداقل 1 ماه اعتبار داشته باشه.
احمد : داداش قضیه اینه پول اضافه میخوان بگیرن اکستند بدن بهونشونم استاندارده اخه من نمیدونم چه تغییری کرده که همچین کاری میخوان بکنن
اخرتیری : سلام تحویل خودروتون واس چه ماهی بوده
محمود 31مرداد : من رفتم برقی زده بود😤
207 : اونایی که تبدیل به رینگ زدن تا چندم فاکتور شدن
اطلسی : حالا تکلیف ماها چیه چرا موقع تجمع کسی نمیاد یعنی همه این وسط ماشین دوم دارید که اینقد بیخیال ماشین ثبتنامیتون هستید
سمند جدید اهواز زیبایی : حاضرم شرط ببندم به این که تبدیل زدن برقی میدن
ساینا اس بهمن : سلام فاکتور شدن تا تحویل حضوری چندروز زمان میبره؟
ایمان : احتمالا اخر همین ماه صادر میشه