هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 

هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 
به منظور آنکه بتوان توان خروجی پیشرانه را از طریق گیربکس به سوی محورها (پلوس ها) و نهایتا چرخ ها انتقال داد، بایستی یک عامل واسطه میان فلایویل و جعبه‌دنده وجود داشته باشد تا بشود از طریق آن نیروی موتور را به شفت ورودی گیربکس منتقل نمود. همچنین نیاز است تا بتوان هنگام تعویض دنده‌ها، نیروی ورودی به گیربکس را به صورت موقت قطع نمود تا عمل تعویض دنده به راحتی صورت پذیرد.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
دیسک و صفحه کلاچ همان عامل واسطه هستند که خلا میان پیشرانه و جعبه‌دنده را به خوبی پر می نمایند. این دو بر روی فلایویل سوار شده و به آن می‌چسبند؛ شفت گیربکس وارد حلقه دندانه‌دار میانی صفحه کلاچ شده و بدین ترتیب نیروی چرخشی میل‌ لنگ از طریق فلایویل به صفحه کلاچ و در نتیجه به شفت ورودی گیربکس انتقال می‌یابد.
 
پس ورود نیروی موتور به گیربکس و گذر از میان چرخ‌دنده های مختلف، در نهایت این نیرو از طریق دیفرانسیل به پلوس‌ها و چرخ ها روان شده و آنها را به گردش در می‌آورد.
 
 
 
اما بایستی بدانید که عمر دیسک و صفحه کلاچ محدود است و معمولا در بهترین حالت حدود 250 هزار کیلومتر دوام می‌آورد.
 
ماده تیره رنگ (لنت) نصب شده روی صفحه کلاچ، بعد از مدتی در اثر کارکرد ساییده شده و ضخامت خود را به تدریج از دست می‌دهد تا اینکه نهایتا به جایی می‌رسد که قادر به ایجاد اصطکاک لازم به منظور انتقال نیروی موتور به گیربکس نیست و اصطلاحا گفته می‌شود که صفحه کلاچ تمام شده است. در این حالت موتور و گیربکس هر دو سالم هستند اما خودرو حرکت نخواهد کرد یا اینکه به سختی قادر به حرکت است.
 
همچنین گاهی اوقات فنرهای روی صفحه کلاچ و یا فنر خورشیدی دیسک آسیب دیده و یا می‌شکنند و مکانیزم کلاچ به طور کامل از کار می‌افتد.
 
سفت شدن پدال کلاچ، لرزش غیرعادی در شروع حرکت، شنیده شدن صدای شبیه سایش میان دو قطعه و کاهش محسوس شتاب خودرو، از جمله نشانه‌های وجود نقص در دیسک و صفحه کلاچ است.
 
امروز قصد داریم تا هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ پیشرانه را 1800سی سی پژو (xu7) که در خودروهای پژو ۴۰۵، پارس و سمند مورد استفاده قرار گرفته است را مورد بررسی قرار دهیم. جدول زیر هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ این موتور این پیشرانه را بیان نموده است.
 
توصیه می‌شود کلیه کاسه نمدهای آببند نصب شده روی گیربکس را نیز هنگام باز شدن دیسک و صفحه تعویض نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
نکته: گرچه بهتر است دیسک و صفحه به طور کامل تعویض گردد اما در صورت سالم بودن دیسک، پس از مشورت با تعمیرکار می‌توانید صرفا نسبت به تعویض صفحه و بلبرینگ کلاچ اقدام نمایید تا هزینه‌ تعمیر خودرویتان کاهش یابد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , دیسک و صفحه کلاچ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
1

بله هزینه زیادیه
21:34  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
1

واقعا هزینه ی زیادی داره
21:21  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

این قیمت هایی که شما میگید از زمین تا آسمون با قیمت های شهر ما فرق میکنه واقعا معلوم نیست چجوری هست قیمت ها یا جنس قطعات
00:10  1398/08/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عسکری : سلام چ خبر خوبی انشالله واسه ماهم دعوت نامه بیاد 17مهر1402واریز اولیه
رضا شاهین پلاس : درود دوستان لطفا از گذاشتن شماره تماس و یا اسم و فامیل خودتون پرهیزکنید بخاطر دلایل امنیتی انشالا روز شنبه تعدادمون خیلی زیاد خواد بود به امید پایان دادن به ظلم بزرگترین دلال ایران سایپا
شاهین پلاس شیراز : ❇️✳️❇️✳️❇️✳️❇️✳️❇️✳️ با سلام و عرض ادب خدمت دوستان شاهین سوار در این پست سعی کردیم ایرادات شایع و راه حل های اون رو در یک جا و به صورت تجمیعی براتون بزاریم؛ ضمن اینکه به صورت جز به جز داخل کانال وجود داره و با یک سرچ ساده میتونید دسترسی داشته باشید. 1- جلوگیری از سوختن واشر توربو گرم کردن (2دقیقه ) قبل از حرکت و سرد کردن یا صبر کردن برای خنک شدن خودرو پس از طی مسافت طولانی و رانندگی پرشتاب که مختص تمام خودروهای توربو می باشد.چک کردن بستها و پیچهای کاتالیزور از بابت شل نشدن 2- مشکل تنظیم نبودن آینه ها موقع باز و بسته کردن داخل خودرو بشینید و با دکمه داخل خودرو 10 بار آینه ها رو باز و بسته کنید تا کالیبره بشه 3- صدای جیر جیر تسمه: از زیر تسمه مایع ظرفشویی به مقدار خیلی کم بزنید 4-روشن شدن چراغ چک بعد از سوختگیری در شاهین دنده ای و پریدن آمپر در شاهین اتومات: بدلیل پر کردن بیش از حد باک پیش میاد و فقط با دستگاه دیاگ نمایندگی قابل حذفه 5-حذف علامت سرویس در پشت آمپر: با سوییچ بسته دکمه تریپ را 5 ثانیه نگه دارید و بعد از پنج ثانیه دکمه استارت رو فشار بدید تا برق بیاد پشت ...
جمشیدیان : واریزی اولتون کی بود
علیرضا x5 : حضوری برید جنت آباد فرم شکایت پر کنید تا ارسال کنن من هم همینکارو کردم تا بارگیری شد
شاهین جی : منم میام شنبه ساعت ۱۱
شاهین جی : من هم میام تهرانم .فقط تجمع جواب میده بخدا فقط دارن دروغ تحویل مشتری میدن .جنگ جنگ تا نابودی سایپای دزد
سجاد۲اردیبهشت : سلام من ازکرمان بایدبیام هرکی کرمانی هست بیاد باهمدیگه بریم
علی رضا : سلام دوستان هر کسی دنا آپشنال داره با تارا v4 عوض میکنم با تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییگ آر اس : امروز اصلا خبری نیس کسی فاکتور نشده؟ اینا فک کنم شبا فاکتور میکنن
کوییگ آر اس : هنوز اردیبهشت تموم نشده چطور خرداد رو دادن اونم پیش فروش
محمد : رنگ ماشین جی زده تولید کجاست
سورن جدید طرح مادران : سلام . من تحویل 13 تیر فروش فوق العاده هستم و هنوز هم فاکتور نشدم . شکایت هم ثبت کردم . هیچ فایده ای نداره . دیروز کارشناس ایران خودرو گفت شاید از هفته بعد فاکتور بشید . نمیدونم والله ...
رانا7تیر : ببخشیدسفید
علی : مونو 31 مردا فاکتور بشی
میلاد : ممنون خبر دادی
احمد آریان : دوستان یه سوال لطفا راهنمایی کنید آیا دقت کردین کیفت رنگ خودروهای ساینا خیلی ضخامتش کمه؟ رکاب ساینا جی ایکس من بردمش کارشناسی گفت انقد کم رنگ شده انگار رنگش طوسی!! آیا میتونم شرکت شکایت کنم؟ یا خیر ماشین تحویل 20 برج 4 راهنمایی کنید لطفا نمایندگی ک میگه همه همینن ..
رانا7تیر : خاکستری
31 تیر : دوستان کسی 31 تیرماه فاکتور نشده ممنون میشم جواب بدید