هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 

هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 
به منظور آنکه بتوان توان خروجی پیشرانه را از طریق گیربکس به سوی محورها (پلوس ها) و نهایتا چرخ ها انتقال داد، بایستی یک عامل واسطه میان فلایویل و جعبه‌دنده وجود داشته باشد تا بشود از طریق آن نیروی موتور را به شفت ورودی گیربکس منتقل نمود. همچنین نیاز است تا بتوان هنگام تعویض دنده‌ها، نیروی ورودی به گیربکس را به صورت موقت قطع نمود تا عمل تعویض دنده به راحتی صورت پذیرد.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
دیسک و صفحه کلاچ همان عامل واسطه هستند که خلا میان پیشرانه و جعبه‌دنده را به خوبی پر می نمایند. این دو بر روی فلایویل سوار شده و به آن می‌چسبند؛ شفت گیربکس وارد حلقه دندانه‌دار میانی صفحه کلاچ شده و بدین ترتیب نیروی چرخشی میل‌ لنگ از طریق فلایویل به صفحه کلاچ و در نتیجه به شفت ورودی گیربکس انتقال می‌یابد.
 
پس ورود نیروی موتور به گیربکس و گذر از میان چرخ‌دنده های مختلف، در نهایت این نیرو از طریق دیفرانسیل به پلوس‌ها و چرخ ها روان شده و آنها را به گردش در می‌آورد.
 
 
 
اما بایستی بدانید که عمر دیسک و صفحه کلاچ محدود است و معمولا در بهترین حالت حدود 250 هزار کیلومتر دوام می‌آورد.
 
ماده تیره رنگ (لنت) نصب شده روی صفحه کلاچ، بعد از مدتی در اثر کارکرد ساییده شده و ضخامت خود را به تدریج از دست می‌دهد تا اینکه نهایتا به جایی می‌رسد که قادر به ایجاد اصطکاک لازم به منظور انتقال نیروی موتور به گیربکس نیست و اصطلاحا گفته می‌شود که صفحه کلاچ تمام شده است. در این حالت موتور و گیربکس هر دو سالم هستند اما خودرو حرکت نخواهد کرد یا اینکه به سختی قادر به حرکت است.
 
همچنین گاهی اوقات فنرهای روی صفحه کلاچ و یا فنر خورشیدی دیسک آسیب دیده و یا می‌شکنند و مکانیزم کلاچ به طور کامل از کار می‌افتد.
 
سفت شدن پدال کلاچ، لرزش غیرعادی در شروع حرکت، شنیده شدن صدای شبیه سایش میان دو قطعه و کاهش محسوس شتاب خودرو، از جمله نشانه‌های وجود نقص در دیسک و صفحه کلاچ است.
 
امروز قصد داریم تا هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ پیشرانه را 1800سی سی پژو (xu7) که در خودروهای پژو ۴۰۵، پارس و سمند مورد استفاده قرار گرفته است را مورد بررسی قرار دهیم. جدول زیر هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ این موتور این پیشرانه را بیان نموده است.
 
توصیه می‌شود کلیه کاسه نمدهای آببند نصب شده روی گیربکس را نیز هنگام باز شدن دیسک و صفحه تعویض نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
نکته: گرچه بهتر است دیسک و صفحه به طور کامل تعویض گردد اما در صورت سالم بودن دیسک، پس از مشورت با تعمیرکار می‌توانید صرفا نسبت به تعویض صفحه و بلبرینگ کلاچ اقدام نمایید تا هزینه‌ تعمیر خودرویتان کاهش یابد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , دیسک و صفحه کلاچ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
1

بله هزینه زیادیه
21:34  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
1

واقعا هزینه ی زیادی داره
21:21  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

این قیمت هایی که شما میگید از زمین تا آسمون با قیمت های شهر ما فرق میکنه واقعا معلوم نیست چجوری هست قیمت ها یا جنس قطعات
00:10  1398/08/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی تارا دستی فرسوده اذر : سلام دوستان طرح فرسوده تارا دستی تحویل اذر، فاکتور شدید اینجا بگید تشکر از آبان کسی مونده طرح فرسوده؟
بهنام : به حرف اپراتور نمیشه تکیه کرد اون ها دو هفته یه بار اپدیت میشند
شاهین+ : با اپراتور سایپا تماس گرفتم.گفت؛ نگران نباشید،حتی اگر فاکتور نا مرتب انجام گرفته باشه به ترتیب تاریخ تکمیل وجه تحویل داده خواهد شد.
الناز : چه عجب!!!! بلاخره این دعوتنامه کوییک لعنتی از پروفایل سایت سایپا ما حذف شد. دو سال و نیم منتظر گرفتن شاهینیم، احمقها برامون دعوتنامه کوییک میفرستن.
X5 مسعود : سلام ثبت نام دو مرحله اردیبهشت تحویل آبان ماه کسی فاکتور شده.چرا تشکیل وجه بعد یک ماه هنوز زرده.اصلا ماشین میتونن تحویل بدن.130میلیون اضافه گرفتن.مردم گرفتار کردن نه ماشین هست و عودت پول.نمایندگی که زنگ میزنی کاملا می‌خنده بهمون و هیچی به هیچی.بزرگترین اشتباه زندگیم ثبت نام بود
T8 : ثبت نام تیر ماه سلام منم بیست مهر پیام شاسی اومد بیست و نه مهر صدور بیمه نامه ، از اون روز تا حالا هم روی صدور پلاک زرد مونده ، یک ماه دیگه هم قسط اوله موندیم چه کنیم
امیر،اردیبهشت : دوستانی مدعی هستن فاکتور شدن ۱۰ و ۱۱ میشه اسکرین شات بذارین ،شرکت خودش میگه چنین چیزی نیست
محمدعلی : سلام .از این 11 اردیبهشتی ها که فاکتور شدن یه نفر اسکرین شات بزاره تا برم سایپا نشون بدم.خداییش پدرمون در آورد سایپا
حسین X5 : اگه قبل از عید فاکتور بشه همون قبل سال می دن در غیر اینصورت می افته سال بعد با مدل 1405
یسنا x5 : من اول 8 ماشین را گرفتم وحالا هم شکایت کردم دادگاه تهران..... یا تماس میگیرن توافق کنن..... چقد ادعا کردین... چقدر دستتون را گرفت....
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : کوییک اس کسی امروز فاکتور شده ؟؟؟؟؟؟؟؟
کوئیک : هنوز باید منتظر باشی 3 یا 4 ماه
دنا اپشنال : کسی میدونه مرحله آماده تخصیص چه زمانی هست؟
کوئیک : تیر همه روزاش نیس و مردادم از 18 شروع میشه انشالا او اذر فاکتور میشیم
ساینا : سلام ببخشید محدودیت فیزیک پلاک از سوی راهور چند روزه رفع میشه؟ برای کسی اینجوری بوده؟
اطلس00 : معمولا ی هفته الی 10 روز
207 پانا پیش فروش ابان : پاسخ به علی پانا .داداش اگه 24 فاکتور شدی و تا حالا پلاک نشدی برو ادرس تو سایت ایرانخودرو سخا و املاکتو یکی کن و یک کد پستی بزن بعد از سایت سخا ببین تایید توسط پست و املاکت سبز شده یا نه . تا اینکارارو نکنی پلاک نمیشی
انزلی : داداش تحویل چ ماهی هستی
علی اطلس : سلام والله منم واریز اولیه خرداد403بوده واریز دوم15مرداد هنوز که خبری نیست
علی : ما 30 تیر تکمیل وجه کردیم هنوز نشده انشالله تا عید میگیری