هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 

هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 
به منظور آنکه بتوان توان خروجی پیشرانه را از طریق گیربکس به سوی محورها (پلوس ها) و نهایتا چرخ ها انتقال داد، بایستی یک عامل واسطه میان فلایویل و جعبه‌دنده وجود داشته باشد تا بشود از طریق آن نیروی موتور را به شفت ورودی گیربکس منتقل نمود. همچنین نیاز است تا بتوان هنگام تعویض دنده‌ها، نیروی ورودی به گیربکس را به صورت موقت قطع نمود تا عمل تعویض دنده به راحتی صورت پذیرد.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
دیسک و صفحه کلاچ همان عامل واسطه هستند که خلا میان پیشرانه و جعبه‌دنده را به خوبی پر می نمایند. این دو بر روی فلایویل سوار شده و به آن می‌چسبند؛ شفت گیربکس وارد حلقه دندانه‌دار میانی صفحه کلاچ شده و بدین ترتیب نیروی چرخشی میل‌ لنگ از طریق فلایویل به صفحه کلاچ و در نتیجه به شفت ورودی گیربکس انتقال می‌یابد.
 
پس ورود نیروی موتور به گیربکس و گذر از میان چرخ‌دنده های مختلف، در نهایت این نیرو از طریق دیفرانسیل به پلوس‌ها و چرخ ها روان شده و آنها را به گردش در می‌آورد.
 
 
 
اما بایستی بدانید که عمر دیسک و صفحه کلاچ محدود است و معمولا در بهترین حالت حدود 250 هزار کیلومتر دوام می‌آورد.
 
ماده تیره رنگ (لنت) نصب شده روی صفحه کلاچ، بعد از مدتی در اثر کارکرد ساییده شده و ضخامت خود را به تدریج از دست می‌دهد تا اینکه نهایتا به جایی می‌رسد که قادر به ایجاد اصطکاک لازم به منظور انتقال نیروی موتور به گیربکس نیست و اصطلاحا گفته می‌شود که صفحه کلاچ تمام شده است. در این حالت موتور و گیربکس هر دو سالم هستند اما خودرو حرکت نخواهد کرد یا اینکه به سختی قادر به حرکت است.
 
همچنین گاهی اوقات فنرهای روی صفحه کلاچ و یا فنر خورشیدی دیسک آسیب دیده و یا می‌شکنند و مکانیزم کلاچ به طور کامل از کار می‌افتد.
 
سفت شدن پدال کلاچ، لرزش غیرعادی در شروع حرکت، شنیده شدن صدای شبیه سایش میان دو قطعه و کاهش محسوس شتاب خودرو، از جمله نشانه‌های وجود نقص در دیسک و صفحه کلاچ است.
 
امروز قصد داریم تا هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ پیشرانه را 1800سی سی پژو (xu7) که در خودروهای پژو ۴۰۵، پارس و سمند مورد استفاده قرار گرفته است را مورد بررسی قرار دهیم. جدول زیر هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ این موتور این پیشرانه را بیان نموده است.
 
توصیه می‌شود کلیه کاسه نمدهای آببند نصب شده روی گیربکس را نیز هنگام باز شدن دیسک و صفحه تعویض نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
نکته: گرچه بهتر است دیسک و صفحه به طور کامل تعویض گردد اما در صورت سالم بودن دیسک، پس از مشورت با تعمیرکار می‌توانید صرفا نسبت به تعویض صفحه و بلبرینگ کلاچ اقدام نمایید تا هزینه‌ تعمیر خودرویتان کاهش یابد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , دیسک و صفحه کلاچ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

حسن زاده
0

لطفا ادرس مکانیک و لوازم یدکی را قید فرمائید
لازم است بازرسین سری به بازار بزنند
09:17  1399/09/29
پاسخ دادن
کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
1

بله هزینه زیادیه
21:34  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
1

واقعا هزینه ی زیادی داره
21:21  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
0

😳قیمت ها درست نیستند حدودا هستند
17:47  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: دوست خدا
0

ب درد بخور بود
13:06  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

این قیمت هایی که شما میگید از زمین تا آسمون با قیمت های شهر ما فرق میکنه واقعا معلوم نیست چجوری هست قیمت ها یا جنس قطعات
00:10  1398/08/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد 1 : چه تاریخی تحویلتون بود
مهدی : در جواب تارا دستی لااقل تاریخ تحویل رو هم میگفتی؟ در جواب دوست عزیز حسین، باید مدارک به همراه برگه سخا ببری نمایندگی و دو روز بعد از تحویل مدارک تا اماده برای صدور فاکتور تیک نخورد یا زنگ بزن ایرانخودرو یا برو نمایندگی انتخابی. یاعلی
تارا : تحویل کی بودی و چه رنگی؟
جوابیه سخت : حالا تو حی بگو با این قیمت نمیده چطور برا سابنا دوگانه داد. از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست از ماست که بر ماست نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی نیروی سایپا هستی
سام : تارا v4 تحویل ۳ شهریور دیروز فاکتور شد
X5 : انشاالله که همینطور است
صادقی جی 7 : سلام شرایط ما هم مثل شما ثبت نام اردیبهشت بوده برگ سبز کارت ماشین تحویل گرفتیم از ماشین خبری نیست
محمد : چرا چرت و پرت میگی چرا باید از تارا دستی گران تر باشه تارا دستی موتورش tu5 وقتی اطلاعات نداری شایعه نکن
j4 ثبت نام مرداد : سلام کسی میدونه ثبت نامی های مرداد کی فاکتور میشن
رضا x5 مشهد : ثبت نام ۷ اسفند فاکتور ۵/۱۹ ماشین تولید شده داخل پارکینگ پلاک و شاسی هم تعلق گرفته برگ گمرک صادر نشده بود که چهارشنبه نمایندگی گفت صادر شده انشاالله یک شنبه بارگیری میشه خودروهای دیگه اسفند هم به زودی تحویل میشن راست و دروغش با نمایندگی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد : ماشین من 28حمل خودرو تیک سبز خورد رفت روی تحویل به نمایندگی داره می‌چرخه تحویل 31شهریور بودم پانا دستی ارتقاء یافته رنگ سفید ولی از نمایندگی 29هم زنگ نزدن به نظرتون فردا برم نمایندگی یا صبر کنم خودشون زنگ بزنن
میلاد : واسه ما تحویل شهریور بود واسه ما هم سود مشارکت صفر شد ولی نمیشه کاری کنیم دیگه هیچ سودی بهمون ندادن
Saipa saina : سلام کسی جوابمو نمیده اینجا ساینا 85گانه 15م شهریور تکمیل وجه کردم،25 م فاکتور شده ، 29 شهریور پلاک شده چراغ تحویل خاموشه ،کی تحویل میدن شماره پذیرش 11522208
امیر : انشاالله به شادی انشاالله که برای ما هم این هفته بیاد
مجید از تهران : حمید جان مبارکت باشه عزیز😘😘😘
حسین : سلام دوستان کسی که قرداد پیش فروش آبان و آذر داره و سود مشارکت 20 درصد یا 19 شکایت کرده ؟
تیکو 8 : کسی از تحویلی تیگو 8خبر داره؟؟تا چ روزی تحویل دادن؟؟
207 پانا اتو خرداد مشکی : دوستان کسی هست تو فروردین تکمیل وجه کرده باشه؟
احمدی : سلام شایان.من الان زنگ زدم نمایندگی جواب ندادن.شهرستان ایوانم نمایندگی نزدیک نیست.ایشالا فردا
ریحانه : تبدیل پارس به سورن تحویل 6مهر روی صدور اسناد میچرخه بنظر میاد قصددارن سورنارو به موقع تحویل بدن