تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 

تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 
کاهش بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای که با ورود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران به سرانجام رسید، در حالی این بخش زیادی از آن تسویه شده که به اعتقاد فعالان این حوزه، افزایش تولید خودرو در ماه های اخیر نیز ریسک صدور بیمه نامه را به دلیل فراوانی، کاهش داده است.
 
هرچند بر اساس قانون خودروسازان و شرکت های بیمه ای ملزم به صدور بیمه نامه شخص ثالث به همراه فروش خودرو هستند اما با این حال برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که باید حق انتخاب این بیمه به خریداران و مصرف کنندگان داده شود تا بر اساس سلیقه نسبت به انتخاب بهترین بیمه نامه اقدام شود.
 
نیما لطفی، مدیر خودرویی بیمه آرمان در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، با بیان این که همچنان دو شرکت خودروساز به شرکت های بیمه ای بدهکار هستند، می گوید: اما با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران، این بدهی کاهش یافته و بخش زیادی از آن ها تسویه شده اما همچنان بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای وجود دارد.
 
وی با اشاره به الزام خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو به همراه بیمه شخص ثالث اظهار می کند: برهمین اساس شرکت های بیمه ای موظف هستند براساس قانون نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند، استفاده کننده از این بیمه نامه ها، خودروساز نیست و بیمه گذار و خریدار خودرو نیز مقصر نیست که حق بیمه را در زمان خرید پرداخت کرده اما قابلیت استفاده از آن را نداشته باشد.
 
لطفی تصریح می کند: قبل ازهم اندیشی و کمک بیمه مرکزی به موضوع بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای، این بدهی دوساله و حتی سه ساله بود و حتی پیگیری سالانه نیز در زمینه تسویه بدهی ها به سرانجام نمی رسید و بار تعهدی که شرکت های بیمه ای به وجود می اوردند در کنار سهم بهداشت، اداره مالیات و صندوق بیمه مرکزی که از این موضوع دریافت می کردند در عمل سرمایه شرکت های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته و فشار مالی بالایی به این شرکت ها تحمیل شد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان ادامه می دهد: از دو ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی وتغییر وتحولات انجام شده در شرکت های خودروسازی رویکرد به تسویه بدهی های گذشته تغییر یافت و بدهی جاری خودروسازان شاهد نظم در پرداخت ماهیانه بود.
 
وی در پاسخ به این که آیا با این شرایط شرکت های بیمه ای تمایلی برای همکاری با خودروسازان دارند، ادامه می دهد: حتی با وجود بدهی های گذشته شرکت های بیمه ای تمایل به همکاری با خودروسازان دارند چرا که پرتفوی کم ریسکی بوده و بازار خودرو نیز بازار بزرگی است اما در چند سال گذشته عملیات مالی مثبتی برای شرکت های بیمه ای به شمار نرفته و بار مالی و اثر منفی بر روی صورت های مالی شرکت های بیمه ای داشته است که در این شرایط  سهامدار و افراد ذینفع متضرر می شدند و این امر باعث شد شرکت های بیمه ای کمی در این زمینه عقب نشینی کنند اما به لحاظ فنی تمایل بالایی برای همکاری با خودروسازان وجود دارد.
 
لطفی با بیان این که خسارت ثابتی در بحث خودروسازان وجود دارد و رقم پیش بینی شده ای در این زمینه وجود دارد، می افزاید: همزمان با کاهش میزان تولید، صدور حق بیمه نامه نیز با اشکالاتی همراه می شود و آمار خسارت بالاتر می رود زیرا فراوانی ندارد و در این شرایط خسارت ها افزایش می یابد اما هم اکنون با افزایش تولید و انجام تعهدات خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص و و بازگشت به شرایط دو سال قبل ، تیراژ بیمه نامه ای نیز افزایش قابل توجهی شده داشته به طوری که خسارت ها را پوشش می دهد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان در پایان با تاکید بر این که از دید فنی صدوراین بیمه نامه باید برعهده مردم باشد، تصریح می کند: اگر راهکاری در نظر گرفته شود و خرید بیمه بر عهده مردم باشد، شرکت های بیمه ای با آرامش بیشتری فعالیت خواهند کرد.
 
وی پیشنهاد می کند که خودروساز خودرو را با بیمه نامه ای یک ماهه تحویل خریدار دهد و بعد از آن خریدار نسبت به انتخاب بیمه نامه اقدام کند که در صورت تحقق این امر، هم صنعت بیمه از شرایط فعلی خارج می شود و هم خریدار خودرو به انتخاب خود نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کند، این در حالیست که در حال حاضر در پرداخت خسارت شرکت های بیمه دچار خسارت شدید می شوند.
 
این فعال در زمینه بیمه خودرو با اشاره به مخالفت خودروسازان با این پیشنهاد می گوید: اگر به حق مصرف کننده توجه کنیم بیمه نامه مقطعی و کوتاه مدت می تواند شرایط بهتری برای خریدار باشد، البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینست که خودرو بلافاصله پس از تولید به دست مصرف کننده نمی رسد واین احتمال وجود دارد که در مدت محدود صدور بیمه نامه، خودرو در دست واسطه ها و یا نمایندگام مجاز خودروسازان بچرخد بر این اساس لازم است دستورالعملی کلی از سوی نهادهای ناظر تعریف و اجرایی شود تا صدور بیمه نامه از اختیار خودروساز خارج و در اختیار مصرف کنده قرار گیرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

جالب بود
21:47  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Arash : دوستان چطوری بفهمیم که چند نفر جلومان هستن من تکمیل وجه ۱۵ اردبیهشت هستم
حسین : سلام برادر من اول مهر تحویل گرفتم (شاهین جی ال) مابه التفاوت سانروف رو واریز کردن (حدود 20 میلیون) ولی خبری از سود دیرکرد نیست راست پیگیرشم نبودم
شاهین پلاس : انشاالله به زودی فاکتور میشه
شاهین : لطفا اگر فاکتور میشید بگید
علی : سلام آقای محسنی شماره چه تاریخی تکمیل وجه کرده بودید
اهورا : سلام دوستان تاریخ سخا رو کجا میزنه؟ چطوری باید فهمید
سهند اسفند : صب زنگ زدم نمایندگی گفتن ۹مرداد دارن فاکتور میشن برا رنگ سفید
شاهین gl 4 تیر : خیرشو ببینی راحت شدی داداش کی تکمیل وجه کردی؟
ایذه : سلام وقت بخیر شماره پذیرش درخواست میگی برا من3 اردیبهشت دومرحله رفته عقب شده مرحله دعوت نامه صادر شد
اردیبهشت : سلام باید زودتر قید سانروف می‌زدی من ۲ ماه پیش تبدیل زدم ۵ روز بعد ماشین تحویل گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید داوالا : با سلام یه چیز دیگه یادم رفت طرف دیگه داریم هی میاد میگه دسترسی به کاستومر ندارم برید برام نگاه بکتید زنگ بزنید شرکت اینم رو مخه وجدانن تمامه اینجا شده دقیق بحث این چند نفر میاد میگه فایده نکردم ضرر کردیم ارزون ازمون برداشتن خیال دارن گران بردارن مگر کسی اجبارتون کرده منت کشیدید اسم نوشتید هنوزم باشه برگردیم به قبل ثبت نام تو صف شما نخستین نفر وایساید ما تو تاخیر هستیم فاکتور نشدیم مثل شما رفتار نمیکنیم این حرکات چیه در میارید فکر کنم تازه نو خریدید گیح منگ شدید هیجان زده شدید یه قرص اروم بخش بخورید نهایت یه تشت اب سرد بزار خخ
دنا : سلام دوستیان نمایشگر مدیا زده کد وارد کنید ممنون میشم راهنماییم کنید باید چه کدی وارد بشه
مشکی : محاسبه سود تاخیر : مبلغ پرداختی * (نرخ تاخیر/365) * روزها محاسبه سود مشارکت : مبلغ پرداختی * (نرخ مشارکت/365) * روزها محاسبه نرخ تاخیر یا مشارکت : درصد / 100 مثلا : 12/100 میشه 0.12 /365
امید داوالا : با سلام یه دوتا سوال کردیم قطع الرجال بود کسی جواب نداد یا بلد نبود در ضمن خطاب به دو تا فرسوده نمودید اینقدر گفتید دعوت نامه نیومد پدر ما رو در اوردید تا بیاد بقیه میگت هی لازم نیست دم به دقه بیایی بگی تا بیاد بعضی میگن تمام مبحث شده حرف شما ثانیه به دقیقه فرسوده نیومده کشتیتمون اینقدر گفتید ما تکمیل وجه کردیم نود روز هم رد کرده هی نمیایم بگیم چی شد وچی نشد وای به حال اون روز شماها کامل پرداخت کنید دیگه مگر ول کن هستید ایران خودرو رو میزنید به کوه کمر سر به بیابون بزارن خخ
دنا پلاس سالار : تاریخ تکمیل وجه کی بود ؟
بهزاد : سایت کافه و لطف میکنید
ساینا تک 24 تیر : تا 10 تیر فاکتور شده.
کوییک ار اس شیراز : سلام دوستان کوییک ار اس تا چه تاریخی فاکتور شده؟؟ کی دوباره شروع ب فاکتور میکنن من زنگ زدم قبلا گفتم شما تکمیل وجه 24تیر کردی و ثبت شده روز 24 تیر شما هسی
دنا اپشنال : دوستان یکی بگه دنا اپشنال موعد تحویل 29اسفند کی دعوتنامه میاد واسم
مسعود : درود.11آبان فاکتورشدم.12بیمه وپلاک شدم.13 حمل شدم.آلان درمرحله تحویل به نمایندگی شهرستان هستم.ایشالا ازشما هم امروزوفردا پلاک وحمل میشه داداش گل.راستی تحویلی 30 مهر بودم