تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 

تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 
کاهش بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای که با ورود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران به سرانجام رسید، در حالی این بخش زیادی از آن تسویه شده که به اعتقاد فعالان این حوزه، افزایش تولید خودرو در ماه های اخیر نیز ریسک صدور بیمه نامه را به دلیل فراوانی، کاهش داده است.
 
هرچند بر اساس قانون خودروسازان و شرکت های بیمه ای ملزم به صدور بیمه نامه شخص ثالث به همراه فروش خودرو هستند اما با این حال برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که باید حق انتخاب این بیمه به خریداران و مصرف کنندگان داده شود تا بر اساس سلیقه نسبت به انتخاب بهترین بیمه نامه اقدام شود.
 
نیما لطفی، مدیر خودرویی بیمه آرمان در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، با بیان این که همچنان دو شرکت خودروساز به شرکت های بیمه ای بدهکار هستند، می گوید: اما با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران، این بدهی کاهش یافته و بخش زیادی از آن ها تسویه شده اما همچنان بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای وجود دارد.
 
وی با اشاره به الزام خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو به همراه بیمه شخص ثالث اظهار می کند: برهمین اساس شرکت های بیمه ای موظف هستند براساس قانون نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند، استفاده کننده از این بیمه نامه ها، خودروساز نیست و بیمه گذار و خریدار خودرو نیز مقصر نیست که حق بیمه را در زمان خرید پرداخت کرده اما قابلیت استفاده از آن را نداشته باشد.
 
لطفی تصریح می کند: قبل ازهم اندیشی و کمک بیمه مرکزی به موضوع بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای، این بدهی دوساله و حتی سه ساله بود و حتی پیگیری سالانه نیز در زمینه تسویه بدهی ها به سرانجام نمی رسید و بار تعهدی که شرکت های بیمه ای به وجود می اوردند در کنار سهم بهداشت، اداره مالیات و صندوق بیمه مرکزی که از این موضوع دریافت می کردند در عمل سرمایه شرکت های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته و فشار مالی بالایی به این شرکت ها تحمیل شد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان ادامه می دهد: از دو ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی وتغییر وتحولات انجام شده در شرکت های خودروسازی رویکرد به تسویه بدهی های گذشته تغییر یافت و بدهی جاری خودروسازان شاهد نظم در پرداخت ماهیانه بود.
 
وی در پاسخ به این که آیا با این شرایط شرکت های بیمه ای تمایلی برای همکاری با خودروسازان دارند، ادامه می دهد: حتی با وجود بدهی های گذشته شرکت های بیمه ای تمایل به همکاری با خودروسازان دارند چرا که پرتفوی کم ریسکی بوده و بازار خودرو نیز بازار بزرگی است اما در چند سال گذشته عملیات مالی مثبتی برای شرکت های بیمه ای به شمار نرفته و بار مالی و اثر منفی بر روی صورت های مالی شرکت های بیمه ای داشته است که در این شرایط  سهامدار و افراد ذینفع متضرر می شدند و این امر باعث شد شرکت های بیمه ای کمی در این زمینه عقب نشینی کنند اما به لحاظ فنی تمایل بالایی برای همکاری با خودروسازان وجود دارد.
 
لطفی با بیان این که خسارت ثابتی در بحث خودروسازان وجود دارد و رقم پیش بینی شده ای در این زمینه وجود دارد، می افزاید: همزمان با کاهش میزان تولید، صدور حق بیمه نامه نیز با اشکالاتی همراه می شود و آمار خسارت بالاتر می رود زیرا فراوانی ندارد و در این شرایط خسارت ها افزایش می یابد اما هم اکنون با افزایش تولید و انجام تعهدات خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص و و بازگشت به شرایط دو سال قبل ، تیراژ بیمه نامه ای نیز افزایش قابل توجهی شده داشته به طوری که خسارت ها را پوشش می دهد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان در پایان با تاکید بر این که از دید فنی صدوراین بیمه نامه باید برعهده مردم باشد، تصریح می کند: اگر راهکاری در نظر گرفته شود و خرید بیمه بر عهده مردم باشد، شرکت های بیمه ای با آرامش بیشتری فعالیت خواهند کرد.
 
وی پیشنهاد می کند که خودروساز خودرو را با بیمه نامه ای یک ماهه تحویل خریدار دهد و بعد از آن خریدار نسبت به انتخاب بیمه نامه اقدام کند که در صورت تحقق این امر، هم صنعت بیمه از شرایط فعلی خارج می شود و هم خریدار خودرو به انتخاب خود نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کند، این در حالیست که در حال حاضر در پرداخت خسارت شرکت های بیمه دچار خسارت شدید می شوند.
 
این فعال در زمینه بیمه خودرو با اشاره به مخالفت خودروسازان با این پیشنهاد می گوید: اگر به حق مصرف کننده توجه کنیم بیمه نامه مقطعی و کوتاه مدت می تواند شرایط بهتری برای خریدار باشد، البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینست که خودرو بلافاصله پس از تولید به دست مصرف کننده نمی رسد واین احتمال وجود دارد که در مدت محدود صدور بیمه نامه، خودرو در دست واسطه ها و یا نمایندگام مجاز خودروسازان بچرخد بر این اساس لازم است دستورالعملی کلی از سوی نهادهای ناظر تعریف و اجرایی شود تا صدور بیمه نامه از اختیار خودروساز خارج و در اختیار مصرف کنده قرار گیرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

جالب بود
21:47  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
نسترن : دوستان متوجه شدیم چند نفر جلوی ما هستند درسته اما باید بدونیم شرکت روند تولیدش چجوریه روزی چندتا تولید میشه این هم خیلی مهمه من هشت اردیبهشت هستم احتمالا نزدیک 400 نفر باید جلوی من باشند آیا روزی بیست نفر فاکتور میشوند که من هم 30 روز دیگ فاکتور بشم
مهدی : سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینک چرا پلاک نمیکنن داره؟؟ هم سخا رو انجام دادم هم املاک اسکان رو...
مرتضی : سلام به همه دوستان من هم ۲۶ مهر ماه شاهین cvt سانروف فاکتور شده و هنوز پلاک نشده
شاهین تحویل مرداد : درود دوستان من دوشنبه قید سانروف زدم تبدیل بهglزدم و مبلغ ۳۱۶میلیون دیگه واریز کردم تحویل زده بود یک ماهه ولی نمایندگی گفت تاخیر داره ایشالا هرچی خیره براتون پیش بیاد
شاهین جی ال : خدا ریشه ظلم بکنه 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
علی : سلام تو گوگل بزن سایت پیگیری محصولات سایپا
هادی cvt : آره داش قبول دارم حرفتو. منم تبدیل به gl زدم. فروختم . روش گذاشتم تارا اتوماتت 1403 کم کار خریدم. گفتم شاید تبدیل به پلاس بیاد ولی به جاش تبدیل به دنده اومد🤦. ظاهرش رو خیلی دوس داشتم ولی فنیش رو نه. قبلا هم ساینا داشتم منو داشت سکته میداد از بس ایراد داشت. حتی قید گارانتی رو زده بودم و بیرون با قطعات درست حسابی تعمیرش کردم. شاهین پلاس هم خیلی گرون بود و نتوستم بخرم سراغ تارا اتومات رفتم و فعلا راضیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : کوییک اس 85گانه چند ماه تاخیر داره
تبدیل به تک : چرا انقد کند فاکتور میشه پس .جالبه دوباره ثبت نام هم میکنن
رک : کوییک اس 85گانه واریز وجه مهر ماه هست که فاکتور شده باشه
میلاد هستم : من الان ده روزه پلاک شدم هنوز کاشانع نیومده لطفا اطلاعات کامل ندارید چیزی رو شیر نکنید
سجاد : واریزی22 خرداد کسی هست فاکتور بشه
207 فوری : سلام 12 ثبتنام و پول واریز کردم الان نگاه کردم فاکتور شدم.ولی تا پیامک برنده امد همون ثانیه واریز وجه انجام دادم یعنی به 2 دقیقه نرسید
سورن 30 مهر مشکی : دوستان دیروز ماشین فاکتور شده. هنوز تخصیص پلاک هم نشده امروز پیامک اومده که ظرف یک هفته بیاین سند رو بگیرین. معنیش چیه؟ متن پیامک: مشتری گرامی؛ صورتحساب فروش ( سند و فاکتور فروش ) خودروی شما آماده ارسال به نمایندگی می باشد. چنانچه نمایندگی محل تحویل خودرو، استان تهران می باشد، ظرف مدت 3 روز و در صورتیکه خارج از استان تهران می باشد، ظرف مدت 7روز، پس از دریافت این پیامک جهت اخذ، به نمایندگی مراجعه فرمایید.
ساینا پیش فروش 12 اسفند : مبارکت باشه خیلی سختی کشیدن دوگانه ها چرخش واست بچرخه اینشالله
هادی : ما دیگه رفتیم ایشالا چرخش برا همه به شادی بچرخه خدانگهدار
هادی : سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم تبریز هستم ماشین خیلی خوبی هستش من دوگانه رادیال بود بعد این که پیامک بیمه بیاد یک روزه تحویل میدن