تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 

تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 
کاهش بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای که با ورود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران به سرانجام رسید، در حالی این بخش زیادی از آن تسویه شده که به اعتقاد فعالان این حوزه، افزایش تولید خودرو در ماه های اخیر نیز ریسک صدور بیمه نامه را به دلیل فراوانی، کاهش داده است.
 
هرچند بر اساس قانون خودروسازان و شرکت های بیمه ای ملزم به صدور بیمه نامه شخص ثالث به همراه فروش خودرو هستند اما با این حال برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که باید حق انتخاب این بیمه به خریداران و مصرف کنندگان داده شود تا بر اساس سلیقه نسبت به انتخاب بهترین بیمه نامه اقدام شود.
 
نیما لطفی، مدیر خودرویی بیمه آرمان در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، با بیان این که همچنان دو شرکت خودروساز به شرکت های بیمه ای بدهکار هستند، می گوید: اما با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران، این بدهی کاهش یافته و بخش زیادی از آن ها تسویه شده اما همچنان بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای وجود دارد.
 
وی با اشاره به الزام خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو به همراه بیمه شخص ثالث اظهار می کند: برهمین اساس شرکت های بیمه ای موظف هستند براساس قانون نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند، استفاده کننده از این بیمه نامه ها، خودروساز نیست و بیمه گذار و خریدار خودرو نیز مقصر نیست که حق بیمه را در زمان خرید پرداخت کرده اما قابلیت استفاده از آن را نداشته باشد.
 
لطفی تصریح می کند: قبل ازهم اندیشی و کمک بیمه مرکزی به موضوع بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای، این بدهی دوساله و حتی سه ساله بود و حتی پیگیری سالانه نیز در زمینه تسویه بدهی ها به سرانجام نمی رسید و بار تعهدی که شرکت های بیمه ای به وجود می اوردند در کنار سهم بهداشت، اداره مالیات و صندوق بیمه مرکزی که از این موضوع دریافت می کردند در عمل سرمایه شرکت های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته و فشار مالی بالایی به این شرکت ها تحمیل شد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان ادامه می دهد: از دو ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی وتغییر وتحولات انجام شده در شرکت های خودروسازی رویکرد به تسویه بدهی های گذشته تغییر یافت و بدهی جاری خودروسازان شاهد نظم در پرداخت ماهیانه بود.
 
وی در پاسخ به این که آیا با این شرایط شرکت های بیمه ای تمایلی برای همکاری با خودروسازان دارند، ادامه می دهد: حتی با وجود بدهی های گذشته شرکت های بیمه ای تمایل به همکاری با خودروسازان دارند چرا که پرتفوی کم ریسکی بوده و بازار خودرو نیز بازار بزرگی است اما در چند سال گذشته عملیات مالی مثبتی برای شرکت های بیمه ای به شمار نرفته و بار مالی و اثر منفی بر روی صورت های مالی شرکت های بیمه ای داشته است که در این شرایط  سهامدار و افراد ذینفع متضرر می شدند و این امر باعث شد شرکت های بیمه ای کمی در این زمینه عقب نشینی کنند اما به لحاظ فنی تمایل بالایی برای همکاری با خودروسازان وجود دارد.
 
لطفی با بیان این که خسارت ثابتی در بحث خودروسازان وجود دارد و رقم پیش بینی شده ای در این زمینه وجود دارد، می افزاید: همزمان با کاهش میزان تولید، صدور حق بیمه نامه نیز با اشکالاتی همراه می شود و آمار خسارت بالاتر می رود زیرا فراوانی ندارد و در این شرایط خسارت ها افزایش می یابد اما هم اکنون با افزایش تولید و انجام تعهدات خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص و و بازگشت به شرایط دو سال قبل ، تیراژ بیمه نامه ای نیز افزایش قابل توجهی شده داشته به طوری که خسارت ها را پوشش می دهد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان در پایان با تاکید بر این که از دید فنی صدوراین بیمه نامه باید برعهده مردم باشد، تصریح می کند: اگر راهکاری در نظر گرفته شود و خرید بیمه بر عهده مردم باشد، شرکت های بیمه ای با آرامش بیشتری فعالیت خواهند کرد.
 
وی پیشنهاد می کند که خودروساز خودرو را با بیمه نامه ای یک ماهه تحویل خریدار دهد و بعد از آن خریدار نسبت به انتخاب بیمه نامه اقدام کند که در صورت تحقق این امر، هم صنعت بیمه از شرایط فعلی خارج می شود و هم خریدار خودرو به انتخاب خود نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کند، این در حالیست که در حال حاضر در پرداخت خسارت شرکت های بیمه دچار خسارت شدید می شوند.
 
این فعال در زمینه بیمه خودرو با اشاره به مخالفت خودروسازان با این پیشنهاد می گوید: اگر به حق مصرف کننده توجه کنیم بیمه نامه مقطعی و کوتاه مدت می تواند شرایط بهتری برای خریدار باشد، البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینست که خودرو بلافاصله پس از تولید به دست مصرف کننده نمی رسد واین احتمال وجود دارد که در مدت محدود صدور بیمه نامه، خودرو در دست واسطه ها و یا نمایندگام مجاز خودروسازان بچرخد بر این اساس لازم است دستورالعملی کلی از سوی نهادهای ناظر تعریف و اجرایی شود تا صدور بیمه نامه از اختیار خودروساز خارج و در اختیار مصرف کنده قرار گیرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

جالب بود
21:47  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد