والتری بوتاس در مرسدس ماند؛ استبان اکن به رنو رفت

 

والتری بوتاس در مرسدس ماند؛ استبان اکن به رنو رفت

 
تیم فرمول یک مرسدس قصد دارد والتری بوتاس را در کنار همیلتون برای فصل ۲۰۲۰ حفظ کند؛ استبان اکن نیز به تیم رنو می‌رود تا به‌جای نیکو هالکنبرگ را بگیرد.
 
تیم فرمول یک مرسدس AMG پتروناس تأیید کرده است که والتری بوتاس به‌عنوان هم‌تیمی لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند تا به ماه‌ها گمانه‌زنی پیرامون جانشین راننده‌ی دوم این تیم در فصل آینده پایان دهد. پیش از این استبان اکن به‌عنوان راننده‌ی ذخیره‌ی مرسدس بنز برای جانشینی بوتاس تحت بررسی بود؛ اما تیم فرمول ۱ مرسدس به‌جای آن تصمیم به انتخاب گزینه‌ای برای حفظ بوتاس ۳۰ ساله گرفت که در طول دو فصل و نیم گذشته پنج پیروزی کسب کرده است.
 
توتو ولف، مدیر تیم مرسدس در این زمینه گفت:
 
برای سال ۲۰۱۹، والتری را به چالش کشیدیم تا شاهد بازگشتی قوی‌تر از او نسبت به اوایل سال ۲۰۱۸ باشیم و با عملکرد چشم‌گیر، او این کار را انجام داده است. اگرچه امسال موفق‌ترین نیم‌فصل والتری تاکنون بوده، اما او بیشتر از این به قهرمانی اشتیاق دارد و مصمم است که همچنان به پیشرفت و ارتقای سطح خود ادامه دهد. این همان طرز فکر و چیزی است که ما از همه‌ی اعضای تیم انتظار داریم. نتایجی که ما به همراه والتری به دست آوردیم، تصادفی نیست؛ او در دو فصل گذشته بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت‌های قهرمانی ما بوده و کار تیمی او با لوئیس مثال‌زدنی بوده است. والتری قدرت واقعی شخصیت خود را در نحوه‌ی واکنش به شکست‌ها و موانع نشان داده است. من خوشحالم که او حداقل برای یک فصل دیگر در تیم خواهد ماند و منتظر عملکردی حتی بهتر هستم.
 
در فصل گذشته لوئیس همیلتون با ۱۱ پیروزی توانست به پنجمین عنوان قهرمانی خود در فرمول ۱ دست یابد؛ پس از رقابت سخت در فصل ۲۰۱۸ که در آن والتری بوتاس نتوانست به سکوی اول برسد، هم‌اکنون بوتاس در سال ۲۰۱۹ باقدرت بازگشته است. فصل جاری با پیروزی راننده‌ی فنلاندی مرسدس در گرندپری استرالیا شروع شپ. پس از آن نیز بوتاس دو سکوی دوم متوالی را در گرندپری بحرین و چین به دست آورد و دوباره با پیروزی در گرندپری آذربایجان بازگشت. از آن زمان تاکنون بوتاس موفق به کسب سکوی نخست نشده است، اما چهار پول پوزیشن او در این فصل، آمار بسیاری خوبی برای راننده‌ی فنلاندی مرسدس در کنار همیلتون به شمار می‌رود. تلاش بی‌نظیر والتری بوتاس باعث شد تا او در جدول رده‌بندی رانندگان پس از راننده‌ی بریتانیایی قرار بگیرد. 
 
بوتاس در این زمینه گفت:
 
من بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که برای فصل چهارم در تیم هستم و می‌خواهم از همه‌ی اعضای تیم و هیئت مدیره‌ی مرسدس به‌خاطر اعتماد و اعتقاد به من تشکر کنم. عملکرد من هر سال بهتر و بهتر می‌شود و این راهی عالی برای شروع نیم فصل دوم سال ۲۰۱۹ است. هدف اصلی من قهرمانی در مسابقات فرمول یک است. من معتقدم که روی کاغذ و با توجه به تجربه‌ی من با تیم، مرسدس بهترین گزینه‌ی من برای دستیابی به این هدف در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در نیم فصل دوم ۹ مسابقه داریم و من مصمم هستم که در هر یک از آن‌ها، پیشرفت‌های خود را ادامه دهم. اکنون تمام توجه من روی اسپا متمرکز است تا عملکرد خوبی را در این هفته با تیم ارائه دهم. 
 
 
از تیم رنو نیز خبر می‌رسد که استبان اکن در سال ۲۰۲۰ به جمع رانندگان فرمول یک باز خواهد گشت و جایگزین نیکو هالکنبرگ در این تیم خواهد شد. اکن که سال گذشته برای تیم فورس ایندیا (ریسینگ پوینت کنونی) رانندگی می‌کرد، پس از تصاحب صندلی‌اش توسط لنس استرول از جدول رانندگان خارج شد و با حضور دنیل ریکیاردو در رنو نیز نتوانست توفیقی در نشستن روی صندلی‌ تیم‌های حاضر کسب کند. 
 
پیش از این‌كه تیم مرسدس باقی ماندن والتری بوتاس را تأیید كند، استبان اکن به‌عنوان جانشین اصلی راننده‌ی فنلاندی مطرح بود تا به‌عنوان هم‌تیمی لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۰ رقابت کند. با این شرایط اكن طی قرارداد اولیه‌ی دو ساله با رنو، سال آینده در كنار دنیل ریكاردو قرار خواهد گرفت.
 
سیریل ابیتبول، مدیر تیم رنو در این زمینه گفت:
 
استبان در طول دوران حرفه‌ای خود فراز و نشیب‌های این ورزش را تجربه کرده و لزوم استفاده از هر شانس ممکن را کاملاً درک کرده است. هدف استبان علاوه بر بها دادن به استعداد طبیعی خود، تمرکز انرژی طبیعی و رانندگی خواهد بود که هر دو پس از یک سال دوری از مسابقه تقویت شده‌اند. وظیفه‌ی ماست که برای پیشرفت تیم، آن‌ها را به مرحله‌ی بالاتری برسانیم.
 
 
هنوز تأیید نشده است که آیا انتقال اکن به رنو، پایان روابط او با مرسدس خواهد بود یا نه. اکن از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان راننده‌ی ذخیره تیم مرسدس بنز انتخاب شد، اما همان سال به‌عنوان راننده‌ی تست برای رنو فعالیت کرد و قبل از آن نیز عضو تیم لوتوس بود. اکن در این زمینه گفت:
 
اول و مهم‌تر از همه، من بسیار مفتخرم كه راننده‌ی رنو شدم. من در اینستون بزرگ شده‌ام و از سال ۲۰۱۰ با تیم لوتوس شروع کردم و سپس با رنو به فعالیت ادامه دادم. من به این تیم و هرکسی که در آنجا فعالیت می‌کند، بسیار وابسته هستم؛ آن‌ها کسانی هستند که درهای سطح حرفه‌ای موتوراسپرت را برای من باز کردند. ثانیاً من خوشحالم که تیمی با جاه‌طلبی‌های بزرگ این فرصت را به من واگذار کرده است که بار دیگر مهارت‌های خود را در بالاترین سطح فرمول یک نشان دهم.
 
با این تفاسیر گرندپری ابوظبی امسال، پایان سه سال حضور نیکو هالکنبرگ به‌عنوان راننده‌ی تیم رنو خواهد بود. راننده‌ی آلمانی رنو در دو فصل گذشته بیشترین امتیاز را برای این تیم کسب کرد، اما هم‌اکنون با پنج امتیاز پشت سر دنیل ریکاردو قرار دارد. رنو هم‌اکنون در رده‌ی ششم جدول رده‌بندی تیمی پس از نیم فصل اول سال ۲۰۱۹ ایستاده است.
 
هاس احتمالاً بهترین شانس هالکنبرگ برای ماندن در فرموب یک خواهد بود؛ زیرا گانتر اشتاینر، مدیر تیم هاس او را به‌عنوان یكی از سه نامزد اصلی (در كنار اكن و رومن گروژان) برای تصاحب صندلی كوین مگنوسن در سال ۲۰۲۰ معرفی كرد. با این حال برخی هالکنبرگ را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی برای هم‌تیمی شدن با مکس وشتاپن در ردبول قلمداد می‌کنند.
 
 
ابیتبول اضافه کرد:
 
من می‌خواهم از نیکو به خاطر تاثیرگذاری فوق‌العاده و سهم شایان او در پیشرفت ما طی سه فصل گذشته تشکر کنم. وقتی نیکو تصمیم گرفت به ما بپیوندد، تیم رنو در جایگاه نهم جدول قرار داشت. او سال گذشته ما را به مقام چهارم رساند و در جدول رده‌بندی رانندگان نیز هفتم شد. پایان قریب‌الوقوع قرارداد هالکنبرگ این تصمیم را برای ما دشوار کرد، زیرا نیکو ستون اصلی این پیشرفت بوده است.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان ۱۴۰۲ : دوستان کسی اطلاع داره دعوتنامه اذر تا چه تاریخی فرصت تکمیل وجه داشته ؟ با توجه به اینکه بعد از اون تاریخ دیگه دعوت نامه‌ای تا ۳۰ بهمن صادر نشد
تیتان 2 دی : رمز موفقیت یک دلال
امیر : بله به من هم گفتن تا ۱۵ اسفند تقریبا فاکتور شده البته من شاهین پلاس رو میگم.
فیلد : خطاب به شاهین پلاس اتوماتیک که تا ۱۶ اسفند فاکتور شده و اطلاع موثق داری اگر غیر حقیقت باشد اگزوز شاهین پلاس با اون منبع که از زیرش زده بیرون در مادر بزرگوارت
محبوبه : سلام خدمت همه دوستان..عزیزان سوالی داشتم....تارا اتومات مرغوبتره یا تارا دستی؟میخوام خرید کنم..کدوم بهتره..ممنون میشم جواب بدین.
akbar : ن داداش ماشین منم هنوز فاکتور نشده معلوم نیست میخوان چیکار کنن الان دیگه دوماه تاخیره
امیر : اسفند . من خودم ۲۵ اسفند تکمیل وجه کردم
سهند اذر : سلام وقت همگی دوستان بخیر سهند اس من یک ماه تحویل گرفتم خدای ماشین خوبی انتظار بیشتری از شرکت‌های ایرانی نمیشه داشت بیشتر به فکر سود خودشون هستن مشکلی که من با سهند دارم سرعت از 120کیلومتر که رد میشه کم کم دور موتور میر بالا روی 140که میرسه دور متر میاد روی 4500 صدای موتور خیلی روی اعصاب به موتور هم فشار میاد از دوستانی که تحویل گرفتین واسه شما هم همین مدلی
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : داداش ما هنوز ماشین نیامده که مدارکش بیاد😂😂😂
شهریار : داداش شاید اشتباهی ب تو بنز دادن
فردوس دنا اتومات مشکی : آذربایجان شرقی بناب
مروت : سلام کوییک دعوتنامه تیرماه کی میاد اگه دعوتنامه واریزشدخودروروکی میدن
امیر : درود تحویل کی بودی
اطلس بهمن : کستکار تو دلالی بیش نیستی
کستکار : سلام دوستان من تبدیل به کوئیک زدم 10 روز پیش فردا گفتن بیا تحویل بگیر تهران هستیم میخوام درب کارخونه بفروشم اگر کسی خواست تماس بگیره 480 هم میدم ممنون از شما
م : وقتی سخا ثبت میکنی با دقت بخوانید گفته راهور انتخاب کنید
207 پانا فروش فوق العاده : سلام اصلا مشخص نیست تو این چند روز کسی فاکتور نشده
شادمهر : بزار ماشین اومد واست میگیم