هراس واردکنندگان خودرو از بهبود روابط ایران و غرب

هراس واردکنندگان خودرو از بهبود روابط ایران و غرب

نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی با نگرانی مذاکرات ایران و گروه 1+5 را دنبال می کنند زیرا نگران بهبود روابط ایران و غرب، افت بیش تر نرخ دلار و کاهش قیمت محصولاتشان هستند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی در شرایطی از کاهش قیمت محصولاتشان متناسب با نرخ ارز 3000 تومانی خودداری می کنند که دورنمای بهبود روابط ایران و غرب و افت بیش تر نرخ دلار از هم اکنون آن ها را نگران کاهش بیش تر قیمت ها کرده است. نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی در شش ماه نخست سال گذشته محصولاتشان را با استفاده از ارز مرجع 1226 تومانی وارد کردند اما در نهایت این خودروها را با نرخ ارز آزاد تا 3800 تومانی فروختند. هم اکنون نیز در حالی که واردکنندگان متفرقه متناسب با کاهش نرخ ارز در حد 3000 تومان، قیمت خودروهای وارداتی را کاهش داده اند اما نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی به امید افزایش مجدد نرخ ارز از کاهش قیمت محصولاتشان خودداری می کنند. در این میان به گفته کارشناسان، نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی مذاکرات ایران و گروه 1+5 را دنبال می کنند زیرا نگران بهبود روابط ایران و غرب و کاهش بیش تر قیمت ارز هستند. اتفاقی که در نهایت منجر به شکستن نرخ ها و سقوط آزاد قیمت خودروهای وارداتی خواهد شد. "علی خاکساری" عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این زمینه می گوید: در صورت اتخاذ تصمیمات درست اقتصادی و سیاسی، واردکنندگان و نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی به هدف خود که همان دستیابی به سودهای کلان و بی حساب و کتاب است نخواهند رسید.

هراس واردکنندگان خودرو از بهبود روابط ایران و غرب

وی با اشاره به طرح نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی برای انحصاری کردن واردات خودرو در دست خود، اظهار می کند:  اگر این افراد با استفاده از منابع کلان مالی و طرفدارانشان بتوانند در سازمان های تصمیم گیر تاثیر بگذارند، نارضایتی مردم و ضربه به اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه می دهد: اگر واردکنندگان و نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی نگران بهبود روابط سیاسی ایران و غرب، افت قیمت دلار و در نتیجه کاهش نرخ محصولاتشان هستند، اتفاقا این اتفاق باید بیفتد. وی اضافه می کند:  واردکنندگانی که سال گذشته خودرو را با دلار 2500 تومانی وارد و با دلار 3500 تومانی به مردم تحمیل کردند باید در دوره ای نیز محصولات خود را با دلار 3000 تومانی وارد و با دلار 2500 تومانی بفروشند تا تعادل در بازار برقرار شود. خاکساری با بیان این که مسوولان نباید فریب طرح های عجیب و غریب نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی برای انحصاری کردن واردات خودرو را بخورند، تصریح می کند: این واردکنندگان طرح های خود را با ظواهر و توجیهات زیبا و با عنوان حفاظت از حقوق مصرف کنندگان ارائه عنوان می کنند اما محتوای این طرح ها چیزی جز تحکیم انحصار در بازار خودروهای وارداتی و از بین رفتن حقوق مردم نیست. این کارشناس صنعت خودرو ادامه می دهد: مردم بهترین تصمیم گیر برای منافع خودشان هستند. همان طور که در بازار کفش انواع و اقسام کفش ها از جفتی 5000 تومان تا یک میلیون تومان وجود داشته و مردم متناسب با نیاز، بودجه و سلیقه خود اقدام به خرید می کنند، در حوزه خودرو نیز این اتفاق باید بیفتد. وی تصریح می کند: اما اگر عده ای تاجر بخواهند با طرح های عجیب و غریب و به اسم حفظ حقوق مصرف کنندگان، واردات خودرو را انحصاری کنند، حاصلی جز نقض حقوق مصرف کنندگان و از بین رفتن اندک رقابت فعلی در بازار خودرو نخواهد داشت.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

هراس واردکنندگان خودرو از بهبود روابط ایران و غرب


منبع

ایسنا

 

برچسب : نمایندگی , وارد کننده , خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: M_AJ
6

هجببببب
عاغا وقتی میبینی که چه کسایی از آسوده بودن ایرانیا در جنب و جوشن تعجب میکنیم واقعا"
20:26  1392/07/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام من رفتم سایپا گفتن 839 نفر جلو شماهستن تاتاریخ 12/8/1404 96 میلیون طلبکار هستم
امید : سریع برو کافینت بگو سخا انجام بده برات
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان دوگانه : منم سوم پلاک شدم اما نه چراغی روشن شده نه پیامکی اومده فقط خدا می دونه بازم چقدر می خوان برا تحویل لف بدن فقط برام جای سوالع که آیا اصلا اون سود تاخیر رو میدن یا نه ؟؟
نیسان : داداش کدوم شهر هستی
علی : سلام پیامک حضوری آمد چراغ تحویل هم امروز روشن شده
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.
مسلم : من الان تحویل گرفتم ولی اصلا نمیتونم دنده عوض کنم متاسفانه دنده ها خیلی سفت هستن،
منتظر پلاک : نیسان اکستند دیگه اگر مشکلش صدا وسیما حل کن باید رسانه ای بشه به هوش باشید. هر جا که میدونید زنگ بزنید
علی : اکستند تا بهمن نمیدن تا شما باشید دگ فروش فوری ننویسید
امیر .ای : نه با شما نبودم نمی دونم چرا اشتباهی ریپلای خورده
سعید : امیر چی میگی ؟؟ چرا پرت و پلا میگی ؟
سحر : منم 10 هستم هنوز فاکتور نشدم