خودروسازها پیش از واگذاری تجدید ارزیابی شوند

 

خودروسازها پیش از واگذاری تجدید ارزیابی شوند

 
واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ کشور که با موافقت شورای هماهنگی سران اقتصادی سه قوه با جدیت از سوی مقامات صنعتی پیگیری می‌شود، این روزها با چالش اهلیت خریدار روبه‌رو است.
 
در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که تنها قطعه‌سازان آمادگی خرید این سهام را دارند؛ این در شرایطی است که اختلافات پیدا و پنهانی نیز بین قطعه‌سازان برای تصاحب سهام دولتی خودروسازان شکل گرفته است. در همین راستا از هفته گذشته برخی از قطعه‌سازان در قالب تشکل‌های صنفی یا بخش خصوصی با برگزاری نشست‌های خبری به اظهارنظر در مورد اهلیت خریدار سهام خودروسازان پرداخته‌اند. دیروز نیز انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با برگزاری نشستی به بررسی دیدگاه‌های این انجمن در مورد خصوصی‌سازی دو شرکت تولید‌کننده خودرو پرداخت. در این زمینه مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ابتدای اظهارات خود با تاکید بر اینکه ارزش واقعی ایران خودرو بین ۵ تا ۶ برابر ارزش‌گذاری در بورس است تاکید کرد سهام خودروسازان باید به ارزش واقعی و روز خود واگذار شوند، به همین دلیل پیش از هر چیز باید دارایی شرکت‌های خودروساز تجدید ارزیابی شود.» وی که به‌نظر می‌رسد موافق خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز در شرایط کنونی نیست اظهار کرد که بررسی سابقه خصوصی‌سازی در کشور درخشان نیست و در عمل شرکت‌های خصوصی شده، دچار بحران مالی یا بحران کارگری شدند. بیگلو همچنین قطعه‌سازان را بهترین خریداران سهام خودروسازان خواند و تاکید کرد که سهام خودروسازان باید به ارزش واقعی واگذار شود. دبیر انجمن قطعه‌سازان در بخش دیگری از اظهارات خود میزان مطالبات قطعه‌سازان از دو خودروساز را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این مبلغ رقمی بالغ‌بر ۷ هزار میلیارد تومان سررسید شده که این رقم معادل همان رقمی است که قرار شد بانک مرکزی به قطعه‌سازان پرداخت کند تا از این وضعیت خلاص شویم.
 
این عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به موضوع ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو نیز گفت: اگر قرار است شورای رقابت به قیمت‌گذاری بازگردد باید این بازگشت با فرمول جدید باشد؛ چرا که این شورا از سال ۹۰ با ورود به قیمت‌گذاری خودرو و انتخاب فرمول اشتباه، قیمت‌ها را سرکوب کرد که منجر به زیان انباشته زیادی برای خودروسازان شد. بیگلو همچنین در این نشست در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتی مبنی‌بر ارزان شدن ارز و ارزان نشدن قطعات و خودرو افزود: قطعه‌سازان مجاز به استفاده از ارز دولتی نیستند و ارز مورد نیاز آنها از طریق ارز نیمایی تامین می‌شود که در حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که قیمت مواد اولیه نیز افزایش یافته است؛ بنابراین نه‌تنها ارز برای قطعه‌سازان ارزان نشده بلکه گران نیز شده است. بیگلو همچنین با اشاره به نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید ملی اظهار کرد: نمایشگاه ساخت داخل نمایشی از وفاق ملی بود، اما در عین حال از شرکت‌هایی که بیشترین مصرف ارزی را دارند و در این نمایشگاه شرکت نکردند نیز دلخور هستیم زیرا نفاق بین قطعه‌سازان در خصوص سهم بازار و خودکفایی پیش آمده که به نفع هیچ‌کس نیست. در ادامه این نشست فرهاد به‌نیا سخنگوی انجمن نیز به تسهیلات زمین مانده از سوی بانک مرکزی اشاره و تاکید کرد که با توجه به اینکه اعتبار مصوبه پرداخت این تسهیلات در خردادماه به اتمام رسیده، قرار بود مصوبه پرداخت تسهیلات ارزی به قطعه‌سازان تمدید شود که تاکنون خبری در این باره اعلام نشده است؛ حتی آخرین صحبت بانک مرکزی این بوده است که خودروسازان نیاز مالی خود برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را از جای دیگری تامین کنند.
 
 
 

source

dande6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازها






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 64 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا x5 شهریور : سلام دوستان قسمت تأمین قطعات یک هفته ست که تعطیل است، هيچگونه قطعه ای وجود نداره،من امروز نمایندگی بودم،مدیر نمایندگی تهران بود،دیروز جلسه داشتن،امروز هم جلسه بود ساعت ۱۱،گفت متأسفانه هيچگونه نتیجه ای حاصل نشده تا الآن، تازه گفت ما بیشتر بخاطر قطعه رفتیم ولی اوضاع از اون چیزی که فکر می‌کنید خرابتر هست، گفت به نمایندگی هیچ ربطی نداره، ما فقط تحویل میدیم،و خدمات پس از فروش هستیم،گفتن خودتون فکری بحال خودتون بکنید،جهت اطلاع منبع تمام اطلاعات بنده موثق هستش
سینا : حالتون خوبه بزرگوار؟!!!
شهرزاد : سلام دوستان من ۵ اسفند تکمیل وجه کردم شاهین اتومات تحویل آخر بهمن بودم هنوز فاکتور نشده
اکبر رینگ : درود بر دوستان و آقای مشفقی من فکر می کنم آقای مشفقی درست میگه من دیروز زنگ زدم 096550 کارشناس گفت تا 15 اسفند فاکتور شده امروز زنگ زدم کارشناس امروز گفت تا 6 بهمن فاکتور شده. هر کدوم یک چیز میگن
محمد علی ایکس۵ ابان : باسلام ودرود،لطفا دوستان عزیزی که تهران و نزدیک هستند به نمایندگی مراجعه کنند حضوری چند نفری خیلی بهتره تا زنگ با تشکر
عباس : خواهر من ثبت نام هر ماه هست وبعضی وقتا ماهی دوبار، چرا دوماه نهایت آخر خرداد اوایل تیر مجبورن بفرستند راهی ندارن، اعتراض کنید برید دفتر مرکزی تهران، دگ تلفنم ج نمی دن😂 باید به مشتری ومردم احترام بزارن، این مملکت درست نمیشه چون دروغ توش عادی شده، جمع کنید شرکتتونو، چه فاجعه ای سده این مملکت، شما خارج میری طرز برخورد نهادها و میبینی اینجا و میبینی، این چه مملکتیه، من فاتحه اش رو خوندیم شما دنبال تششیع جنازه باشید
ممد. : سلام روال اینه که نهایت۱۰ روزه بدن...ماشینت چی بود و چ طرحی؟
ممد. : سلام روال اینه که نهایت۱۰ روزه بدن...ماشینت چی بود و چ طرحی؟
بهنام : دگ جواب تلفنم نمیدن، شنبه بریزیم دم دفتر مرکزی تو چیتگر، تا رسانه ای بشه زودتر مجبورشن انجام بدن
تارادستی‌سفید : دوستان‌فرسوده‌لطفا‌همتون‌پیام‌بزاریدپلاک‌شدیدیان؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام من تحویل 9خردادم ولی تو میز خدمت در قسمت آماده برای فاکتور می چرخه اما هزینه ها هم پرداخت شده کسی دلیلش می دونه؟؟؟
29بهمن : الان نگاه کردم 29 بهمن بالاخره فاکتور شدم،سفید شیری احتمالا کاشان هست،از تهران باید برم کاشان
0 : واقعا مسخرست . بخشنامه 12 اسفند اولی که می خواستی ثبت نام کنی تاریخ تحویل رو زده بود هفته چهارم تیر ماه بعد از اینکه همه چی تمام شد و پول واریز شد نوشت ارسال دعوتنامه هفته چهارم تیرماه (آر اس پیش فروش)
علی : سلام ببخشید دوستان شما وارد کاستمر خودتون میشید،ماله من چند روزیه وارد نمیشه برای شما چی
6 خرداد : شکایت ثبت کن
اطلس : برای من دیروز سه شنبه دعوتنامه اطلس جی موعد دیماه اومد به مبلغ 256 میلیون و 600 هزار. کسایی که دیروز براشون پیامک اومده بخش سوم دی ماه هستند. قبلا برای بخش اول و دوم دی ماه پیامک اومده. من همه دعوتنامه دی ماه را دیدم. دعوتنامه با جزئیاتش داخل نمایندگی هست. برای بخش اول و دوم دی ماه مبلغ حدود 8 میلیون سود تاخیر حساب شده و مبلغ دعوتنامه حدودا 251 میلیون هست. برای ما سود تاخیر حساب نشده و صفره و 5 میلیون هم دعوتنامه گرون تر اومده. حالا علتش چیه را من نمیدونم؟ کسی میدونه؟
علی : من 9 خردادم ولی هنوز فاکتور نشده
اطلس آذر : آگاممنون امروزک خبری ازفاکتورنیست
جی تی : سلام اقا کسی از مجوزهای جی تی خبر داره
علی 30 بهمن : دروغ میگه طرف نوشته سردرد گرفتم اینم نوشته واسش که بیشتر اذیتش کنه