ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 

ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 
خصوصی سازی صنعت خودرو که از سال ها پیش مطرح و هیچ اقدامی در این باره انجام نشده بود، این روزها و همزمان با مجوز شورای اقتصاد وارد مراحل تازه تر و جدی تری شده است اما دست اندازهایی در این مسیر وجود دارد که این اقدام را با چالش مواجه کرده است. کارشناسان این حوزه آغاز خصوصی سازی از شرکت های اقماری صنعت خودرو را راهکاری برای شروع این اقدام عنوان می کنند اما معتقدند حفظ نیروی انسانی با توجه به تجربیات سابق از ضرورت های این امر است.
 
ابوالفضل خلخالی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که خصوصی سازی ضرورت صنعت خودرو است، می گوید: وقتی این ضرورت مورد تاکید قرار می گیرد شیطنت ها و دست اندازی هایی در این میان انجام و اعمال نظرهایی مطرح می شود.
 
وی می افزاید: در این شرایط افرادی وارد موضوع می شوند و با عنوان زیان ده بودن صنعت خودرو به دنبال این هستند تا این صنعت را ارزان قیمت مبادله کنند و از آن سود ببرند و در عین حال مانع خصوصی سازی این صنعت شوند این در حالیست که دو خودروساز داخلی از فناوری روز بهره مند بوده و قابلیت ها و امکانات خوبی دارد و مجهز به زیرساخت های قوی است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که اگر صنعت خودرو خواستار بهره مندی از این امکانات با تکیه بر مدیریت بخش خصوصی است، می تواند در یک فرصت کوتاه این مجموعه را به بهره مندی برساند، تصریح می کند: نباید عجولانه و بدون فکر این کار را انجام داد چرا که اشتغال نیروی انسانی از مهم ترین مواردی است که در این مسیر مطرح می شود و بررسی خصوصی های گذشته نیز نشان می دهد نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
 
خلخالی با طرح پیشنهاد آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری این صنعت می گوید: پیشنهاد می شود خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری و شرکت های تولیدکننده خودروسازی ها آغاز شود و از آن پس مرحله به مرحله پیش رفته تا خصوصی سازی کامل را محقق کنیم.
 
وی با تاکید بر این که نباید به اثرات مثبت خصوصی سازی در صنعت خودرو به صورت کوتاه مدت نگاه کرد، می افزاید: در مدیریت خصوصی، مدیر یک مجموعه به دنبال سوددهی است و باید پاسخگوی سهامداران و سرمایه گذاران آن مجموعه باشد بنابراین از هرگونه اقدامی که دستاوردی نداشته باشد جلوگیری خواهد کرد که این امر در بلند مدت به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بزرگترین مشکل صنعت خودرو را مدیریت این صنعت می داند و می گوید: مشکلات مدیریتی این صنعت به دولتی بودن آن بازمی گردد که لازم است هرچه سریعتر به سمت خصوصی سازی این صنعت حرکت کرد.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 27 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیدی : سلام من به دفترریاست جمهوری تماس گرفتم برای بدعهدی سایپاگفتن به ماربطی نداره،متوجه شدیدگفتن به ماربطی نداره،بایدبرویم پیش امامان التماس درخواست کنیم
حسن a5 : سلام من ثبت نام مردادماه ورنگ خاکستری هستم امروز پیامک شاسی امد
حامد kmc x5 مشکی مشهد : سلام دوستان عزیزم من امروز ماشینمو تحویل گرفتم. ماشین خوبیه و به نظرم رنگ مشکی به خاطر رباتیک شدن خط رنگ خیلی خوب شده. کیفیت سیستم صوتی خیلی خوبه. رانندگی چابک و خوبی داره . انشالله هر چی زودتر تحویل بگیرید
شهابx5 آبان : سلام نه t9 تاخیر نداره هرکس اینجا بوده سر وقت گرفت و رفت
حسین : سلام دوستان برای من هم فاکتور شد واریز اولیه ۲۹ مرداد تکمیل وجه ۱۶ اسفند سخا ۱۶ اسفند
رضا : سلام انشاالله فاکتور میشه من واریزی ۹دی هستم خبری نیست فقط وعده سر خرمن میدن
مسعود پزشکیان : خیلی دوست دارم تورو با خر نر پیوند بدم ولی خب نمیشه جلوی ملت شریف ایران زشته کم دروغ بگو الدنگ
مسعود پزشکیان : داداش من ۱۱ بهمنم و تحویل ۷ خرداد چطور بهت گفتن ۲۰ اسفند؟ اشتباه میکنی
جک j۴ : ماشین منم ۲۳ فروردین شاسی شد امروز تحویل گرفتم دارن دونه دونه تحویل میدن
جک j۴ : من امروز ماشینمو تحویل گرفتم ۲۳ فروردین شاسی شده بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آریزو 6 پرو : دوستان این خبری که بهتون میدم به نقل از یکی از مدیران شرکت میگم. تا اوایل خرداد و یا 15 خرداد خبری از مجوز نخواهد بود.شما حداقل 2 ماه تأخیر رو روش حساب کنید
دنا اوتومات اپشنال : من 15 بهمن بودم چرا فاکتور نشدم پس
حامد پیش فروش ت 18 بهمن ساینا : تا چه تاریخی فاکتور شدن ساینا طرح عادی ؟
اریامهر : یعنی اینکه یکی دو روز دیگه پلاک میشه
تبریزی : حراست غینت
محسن : سلام مبارک باشه نمایندگی باید برگه بگیری بری بانک بگیری
اسماعیل : 207 پانا تکمیل وجه 23 دی تحویل 30 اسفند بالاخره دیروز فاکتور شد
ساینا : آره دقیقا همین بود عید بدون ماشین و دوست عزیز سند کمپانی رو از نمایندگی گرفتین و چند روز بعد تحویل ماشین رسید نمایندگی؟؟؟؟؟
اشکان : سینا شما چه طرحی بودید و مشخصات ماشبن رو کامل بنویسید بی زحمت
اریزو 6 پرو : من بایکی از دوستانم که تونمایندگی هست در خصوص مدل های 1404 پرسیدم که کی مجوز میدن وماشینارو تحویل میدن گفت دیون دولتی با دلار 60 تومنی محاسبه شده وحداقل 300 الی 400 میلیون برای هرماشین میخان دیون دولتی بگیرن ولی موندن چطور به مردم اینو‌اعلام کنن.من خودم اذر ماه ثبت نام کردم باقیمت قطعی اول بهمن بامدل 1403 شاسی خورده باحرف s تا الانم فاکتور نشده زنگ هم میزنم تهران میگن قطعا ماشینت 1404 خواهد بود واقعا نعلوم نیس کی به کیه