ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 

ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 
خصوصی سازی صنعت خودرو که از سال ها پیش مطرح و هیچ اقدامی در این باره انجام نشده بود، این روزها و همزمان با مجوز شورای اقتصاد وارد مراحل تازه تر و جدی تری شده است اما دست اندازهایی در این مسیر وجود دارد که این اقدام را با چالش مواجه کرده است. کارشناسان این حوزه آغاز خصوصی سازی از شرکت های اقماری صنعت خودرو را راهکاری برای شروع این اقدام عنوان می کنند اما معتقدند حفظ نیروی انسانی با توجه به تجربیات سابق از ضرورت های این امر است.
 
ابوالفضل خلخالی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که خصوصی سازی ضرورت صنعت خودرو است، می گوید: وقتی این ضرورت مورد تاکید قرار می گیرد شیطنت ها و دست اندازی هایی در این میان انجام و اعمال نظرهایی مطرح می شود.
 
وی می افزاید: در این شرایط افرادی وارد موضوع می شوند و با عنوان زیان ده بودن صنعت خودرو به دنبال این هستند تا این صنعت را ارزان قیمت مبادله کنند و از آن سود ببرند و در عین حال مانع خصوصی سازی این صنعت شوند این در حالیست که دو خودروساز داخلی از فناوری روز بهره مند بوده و قابلیت ها و امکانات خوبی دارد و مجهز به زیرساخت های قوی است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که اگر صنعت خودرو خواستار بهره مندی از این امکانات با تکیه بر مدیریت بخش خصوصی است، می تواند در یک فرصت کوتاه این مجموعه را به بهره مندی برساند، تصریح می کند: نباید عجولانه و بدون فکر این کار را انجام داد چرا که اشتغال نیروی انسانی از مهم ترین مواردی است که در این مسیر مطرح می شود و بررسی خصوصی های گذشته نیز نشان می دهد نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
 
خلخالی با طرح پیشنهاد آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری این صنعت می گوید: پیشنهاد می شود خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری و شرکت های تولیدکننده خودروسازی ها آغاز شود و از آن پس مرحله به مرحله پیش رفته تا خصوصی سازی کامل را محقق کنیم.
 
وی با تاکید بر این که نباید به اثرات مثبت خصوصی سازی در صنعت خودرو به صورت کوتاه مدت نگاه کرد، می افزاید: در مدیریت خصوصی، مدیر یک مجموعه به دنبال سوددهی است و باید پاسخگوی سهامداران و سرمایه گذاران آن مجموعه باشد بنابراین از هرگونه اقدامی که دستاوردی نداشته باشد جلوگیری خواهد کرد که این امر در بلند مدت به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بزرگترین مشکل صنعت خودرو را مدیریت این صنعت می داند و می گوید: مشکلات مدیریتی این صنعت به دولتی بودن آن بازمی گردد که لازم است هرچه سریعتر به سمت خصوصی سازی این صنعت حرکت کرد.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : خدا لعنتتون کنه اینا از بی عرضگی قوه قضائیه هست که نمیتونه به داد مردم برسه یکسال پیش طلا فروختم سهند ثبت نام کردم اگه الان طلاهام بود دیگه پول نمیخواست روش بذارم میفروختم ی ماشین سهند صفر از بازار میخریدم آه و ناله و نفرین قشر ضعیف و بدبخت بدرقه راه مدیر عامل خودروساز سایپا
شاهین اتومات زمستان۱۴۰۳ : سلام به نظر شما اساتید افزایش احتمالی قیمت سایپا شامل ما هایی که موعد تحویل و ارسال دعوت نامه اسفند ۱۴۰۳بوده و یک سری افزایش قیمت هم خوردیم و هنوز ارسال نشده برای مرتبه دوم افزایش قیمت شاملمون میشه؟؟؟
A5 شهریورماه سفید : لطفا اگه برای کسی رنگ سفید شاسی شده اعلام نماید ممنون
حمزه شاهین جی : من که زنگ زدم کارشناس میگه هنوز خبری نیست هنوز 9/11فاکتور شود هفت ماه نوبت هستیم 14اذر هستم فاکتور نشوده
تارا v4 : ماشین من از ۱۴ ام اردیبهشت تو همین مرحله مونده تحویل ۳۱ خرداد
Sr3 : من زنگ زدم نمایندگی میگه چون یکشنبه پیش فروش گذاشتن شمارو دیگه تحویل میدن
سپیده : والا ما ۱۸ شهریور بودیم خبری نیست رنگ سفید بوده هرچی شاسی هسن مال مشگی
سپیده : والا ما ۱۸ شهریور بودیم خبری نیست رنگ سفید بوده هرچی شاسی هسن مال مشگی
اکبر 2 : بزنید تو دیوار ببینید چقدررررر شاهین 1404 هست اینا مال ما بوده ولی سر از بازار درآورده
Sr3 : من زنگ زدم نمایندگی میگه چون یکشنبه پیش فروش گذاشتن شمارو دیگه تحویل میدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پراید وانت : سلام بر دوستان و هموطنان ومشتریان پراید وانت کسی هنوز فاکتور نشده از واریزی های 5خرداد
مروت : پیامک میادمیری بانک
مروت : دوهفته ای
اطلس 17 مهر : سلام تماس با سایپا برای تاخیر از برج 9 تا 31 اردیبهشت 58 تومان گفت که شهریور پیامک برای دریافت می آید حالا چرا شهریور می خواهند بدند و زودتر نه ؟؟؟؟
ساینا دوگانه : سلام ممنون مجید جان،یه سوال دیگه الان پیامک تبدیل آمده بود به تک سوز 175 میخواست میشه تبدیل بزنم الان افزایش قیمت نمیخوره ،به نظر شما تبدیل بزنم یه نه
خسارت دیده از سایپا : سلام من 7 ماه در انتظار تحویل ماشینم کجا باید شکایت کنم
6اسفند پیش فروش : ظاهرا دو مرتبه فاکتور کردن متوقف شده دوستان دعا کنید 🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🏻😔🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻😔😔🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻😔😔😔😔🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻😔😔😔😔😔🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻
سارااx55 : همراهان از زمان پلاک شدن چند روز بد تحویل میدن ماشین را
مجید از تهران : ساینا دوگانه سلام اگر افزایش قیمت شاملت بشه سود مشارکت حذف میشه در قراداد و بشما نصف مبلغ افزایش تعلق میگیره یعنی اینکه اگر به طور مثال ماشینی که خریدی 100 میلیون افزایش بخوره چون بصورت پیش فروش بودی و نصف مبلغ خودرو در زمان خرید به عنوان پیش خرید پرداخت کردی 50 میلیون از اون 100 میلیون شامل شما میشه. دوستانی که تمام مبلغ به صورت فروش فوق العاده پرداخت کردن وتکمیل وجه انجام شده هیچگونه مبلغی از طرف شرکت حتی با افزایش قیمت کارخانه پرداخت نخواهند کرد
یارمحمد : تمام کسانی که فاکتور نشدن و کامل پرداخت نکردن شامل افزایش قیمت میشن چه فوری باشه چه پیش فروش