ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 

ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 
خصوصی سازی صنعت خودرو که از سال ها پیش مطرح و هیچ اقدامی در این باره انجام نشده بود، این روزها و همزمان با مجوز شورای اقتصاد وارد مراحل تازه تر و جدی تری شده است اما دست اندازهایی در این مسیر وجود دارد که این اقدام را با چالش مواجه کرده است. کارشناسان این حوزه آغاز خصوصی سازی از شرکت های اقماری صنعت خودرو را راهکاری برای شروع این اقدام عنوان می کنند اما معتقدند حفظ نیروی انسانی با توجه به تجربیات سابق از ضرورت های این امر است.
 
ابوالفضل خلخالی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که خصوصی سازی ضرورت صنعت خودرو است، می گوید: وقتی این ضرورت مورد تاکید قرار می گیرد شیطنت ها و دست اندازی هایی در این میان انجام و اعمال نظرهایی مطرح می شود.
 
وی می افزاید: در این شرایط افرادی وارد موضوع می شوند و با عنوان زیان ده بودن صنعت خودرو به دنبال این هستند تا این صنعت را ارزان قیمت مبادله کنند و از آن سود ببرند و در عین حال مانع خصوصی سازی این صنعت شوند این در حالیست که دو خودروساز داخلی از فناوری روز بهره مند بوده و قابلیت ها و امکانات خوبی دارد و مجهز به زیرساخت های قوی است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که اگر صنعت خودرو خواستار بهره مندی از این امکانات با تکیه بر مدیریت بخش خصوصی است، می تواند در یک فرصت کوتاه این مجموعه را به بهره مندی برساند، تصریح می کند: نباید عجولانه و بدون فکر این کار را انجام داد چرا که اشتغال نیروی انسانی از مهم ترین مواردی است که در این مسیر مطرح می شود و بررسی خصوصی های گذشته نیز نشان می دهد نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
 
خلخالی با طرح پیشنهاد آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری این صنعت می گوید: پیشنهاد می شود خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری و شرکت های تولیدکننده خودروسازی ها آغاز شود و از آن پس مرحله به مرحله پیش رفته تا خصوصی سازی کامل را محقق کنیم.
 
وی با تاکید بر این که نباید به اثرات مثبت خصوصی سازی در صنعت خودرو به صورت کوتاه مدت نگاه کرد، می افزاید: در مدیریت خصوصی، مدیر یک مجموعه به دنبال سوددهی است و باید پاسخگوی سهامداران و سرمایه گذاران آن مجموعه باشد بنابراین از هرگونه اقدامی که دستاوردی نداشته باشد جلوگیری خواهد کرد که این امر در بلند مدت به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بزرگترین مشکل صنعت خودرو را مدیریت این صنعت می داند و می گوید: مشکلات مدیریتی این صنعت به دولتی بودن آن بازمی گردد که لازم است هرچه سریعتر به سمت خصوصی سازی این صنعت حرکت کرد.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : الان ۲۶ اسفند در حال فاکتوره شما چطور میگی تکمیل وجه مرداد را تحویل گرفتی
داریوش : سلام مبارکه خرید شما چی بود شاهین پلاس شاهین جی نوع قرارداد چی بود
صبا : سلام دوستانه مرداد شهریور و مهر ماهی بنظرتون بهتر نیست تجمع داشته باشیم ؟!برا ماه های دیگه باز یکی دو ماه قبل پیام تبدیل رفت ولی دیگه مرداد به بعد رو ول کردن
صابری 1 : دوستانی که تجربه دریافت خسارت تاخیر از کرمان موتور رو دارن محبت کنن بگن توی دادگاه چه نکاتی رو بگیم تا بتونیم به حقمون برسیم سه هفته دیگه نوبت دادگاه گذاشتن برام بابت تاخیر در تحویل شکایت کردم توی قرارداد نوشته بعد از فاکتور به ما هیچ ربطی نداره دقیقا آخرین روز موعد روزهای کاری فاکتور کردن و چند ماه بعد تحویل دادن
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : دوستان الکی اعصاب خودتونو بازنگ زدن به نمایندگی خورد نکنید.نمایندگیذها هیچ اطلاعی از زمان فاکتور شدن وتحویل دادن ندارن چون اصلا دسترسی بهش ندارن وهمینجوری به شما یه چیزی میگن.اطلاعاتی که اینجا به دست میارید خیلی دقیق تره.دوستان اگه اطلاعات زمان فاکتور وواریزی هاشونو باهم به اشتراک بزارن خیلی بهتر میتونید زمان تحویل خودروتون رو بدونید.درحال حاضر برای خودرو تارا معمولا بین ۸تا۱۵ روز بعد از زمان تحویل در سایت به مشتری تحویل میدن این اختلافم بخاطر انتخاب رنگه.خودروهای سفید ومشکی رو تقریبا ۵ یا۶روز زودتر تحویل میدن.یاحق
ج ج : در جواب شاهین سی وی تی راست میگم بخدا چرا باید دورغ بگم خودمم دوساله منتظرم تکمیل وجه16 اسفند بودم شاهین سی وی تی اتومات پیش فروش3 مهر1402بودم استان تهران ولی فکر کنم یه هفته دیگه تحویل بدن
شاهین cvt : سلام شاهین cvt امروز چه تغییراتی کرده؟؟؟ تا چه تاریخی فاکتور شده؟؟
مهرسا : سلام من جی مهر هستم هنور دعوتنامه نیومده با ابن همه حجم نفرین من نمیدونم چرا این بی خدا ها به خودشون نمیان والا دیه خسته شدم خیر نبینی بفرس این پیام تبدیل جی ال تا بقیش واریز کتیم کلافمون کردی ذلیل شوده
سعید : والا ماهم اسیر شدیم تبدیل هم بیاد راضی ام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا : یعنی پلاک شد
پانا فولادی 31مرداد : دوستان پانا رینگ فولادی تیر کسی مونده فاکتور نشده باشه
س ا ی ن ا : سلام،نه
معصومه : خدالعنتتون کنه مسئولین سایپا اینقدر ماشین روندادی که دوباره شیپورجنگ نواخته شده ودوباره خطر بیخ گوش ایران هست وسرمایه مردم بیچاره دردستان شماست چقدرباروح روان مردم بازی میکنید اوندوفعه اگه به سرعت فاکتورشده بودوماشین ها ازاون شرکت کثیف سایپا بیرون اومده بود اون اتفاق نمیفتاد الان هم اینقد لف دادی تاسرمایه مردم روبسوزونی خداریشه کن کنه هرچی ظلم رواز ایران
Xu7p مشکی اسقاط : سلام خسته نباشید خدمت دوستان کسایی که خودشون یا اطرافیانشون موتور xup داشتن،مخصوصا اونایی که مدت زمان زیادیه که استفاده میکنن،ممنون میشم تجربتونو به اشتراک بزارید،همه اطرافیان میگن که ماشین دستم اومد بفروشم،نظر شما چیه
حمید : سلام شب بخیر ببخشید تو قسمت اسناد تاریخ تحویل و دریافت پلاک تعقیر کرد و به روز شد میشه راهنمایی کنید علت چیه
پانا فرسوده 12 : نه،منم نشدم هنوز،ولی زده بود 10 روزه تحویل
رضا : من هم مثل شما هستم در تیر 1404 تکمیل وجه کردم گواهی فرسوده هم انجام شده زنگ زدم سایپا میگه هیچی معلوم نیست کی فاکتور بشه
شیما دنا پلاس 5دنده طرح اسقاطی : سلام تبدیل ب شش دنده زدین
محمد : کی ثبت نام کردی