امسال، پژو 301 با همکاری صنایع نظامی تولید می‌شود

 

امسال، پژو 301 با همکاری صنایع نظامی تولید می‌شود

 
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از تولید قالب‌های موردنیاز برای ساخت قطعات پژو 301 با همکاری صنایع نظامی و دفاعی خبر داده است.
 
صبح امروز سوم خرداد، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از تولید سه‌هزار دستگاه پژو 301 تا پایان امسال خبر داد. مازیار بیگلو به خبرنگاران گفت:
 
اکنون قالب‌های قطعات خودرو پژو 301 در‌حال‌ساخت است و مطابق برنامه‌ای که خودروساز برای قطعه‌سازان تعریف کرده، تا پیش از پایان امسال سه‌هزار دستگاه از آن تولید و تجاری می‌شود. مشکل اصل قطعه‌سازان در این خودرو، قطعات الکترونیکی است و در‌این‌زمینه با سازندگان خوش‌نام و با‌سابقه و توانمند در داخلی‌سازی وارد همکاری شده‌ایم.
 
بزرگ‌ترین مشکل فراروی قطعه‌سازان پرداخت‌نشدن هفت‌هزارمیلیارد تومان (۸۴۴میلیون یورو) وعده‌داده‌شده بانک مرکزی است. این مسئله به‌ویژه درباره‌ی پژو 301 که خودرویی سرمایه‌بر است و باید قالب‌ها و خطوط و دستگاه‌های آن ساخته شود و ۳۰۰ قطعه ساز درگیر آن هستند، مشکلات بیشتری ایجاد کرده است.
 
 
مازیار بیگلو معتقد است کم‌لطفی بانک مرکزی سبب شده علاوه‌بر ایجاد مشکل در تولیدات جاری قطعه‌سازان، عرضه‌ی پژو 301 نیز با مشکل مواجه شود. دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به خبرنگاران گفت:
 
گروه خودروسازی سایپا نیز پروژه‌ی مشابهی تعریف کرده و اگر نقدینگی موردنیاز آن‌ها تأمین نشود، همه‌ی پروژه‌های جاری و جدیدشان با مشکل مواجه خواهد شد. ادامه‌ی این شرایط، کاهش تولید قطعه‌سازان و خودروسازان و بیکاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در صنعت قطعه‌سازی به‌دنبال خواهد داشت و مسببان این وضعیت باید عواقب آن را بپذیرند.
 
 
احتمالا، اشاره بیگلو به تولید رُهام، محصول شرکت خودروسازی سایپا است که ۲۷تیر۱۳۹۷، طراحان و مهندسان ایرانی آن را با موتور و طراحی ملی و پلتفرم داخلی رونمایی کردند.
 
 پژو 301 با کیفیت معادل یا بهتر از نسخه‌ی اصلی تولید می‌شود
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به اینکه پژو 301 ویژه‌ی بازار چین و کشورهای درحال‌توسعه طراحی شده، به خبرنگاران گفت:
 
خودرو پژو 301 نخستین‌بار برای بازار چین طراحی و تولید شده بود و با ملاحظاتی که درزمینه‌ی خودکفایی در تولید و داخلی‌سازی این محصول انجام شد، تلاش کردیم ضمن حفظ کیفیت تولید، عملکرد این خودرو نیز ارتقا یابد. به‌دلیل استفاده از قطعات تولید داخل به‌جای قطعات CKD، این خودرو با هزینه‌های ارزان‌تری درمقایسه‌با برنامه‌ریزی اولیه تولید خواهد شد.
 
با اجرای برجام، قرار بود خودرو پژو 301 به‌عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو با ساخت داخل بیش از ۵۰ درصد تولید شود؛ اما با خروج پژو از کشورمان پس از تحریم‌ها، قرار است این خودرو بدون حضور پژو و با توانمندی قطعه‌سازان و صاحبان دانش فنی ایرانی و مواداولیه داخلی تولید شود.
 
 
بیگلو از حضور صنایع نظامی و دفاعی در ساخت قطعات با فناوری پیشرفته در پروژه‌ی پژو 301 خبر می‌دهد. او درباره‌ی تولید قطعات حساس الکترونیکی مثل ECU به خبرنگاران گفت:
 
بخش نرم‌افزاری این قطعات در داخل کشور تولید می‌شود که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است؛ اما برخی قطعات الکترونیکی استاندارد بخش سخت‌افزاری آن باید از خارج وارد شود. تاکنون دستیابی به خودکفایی و عمق داخلی‌سازی ۸۰ درصدی در این خودرو محقق شده و اگر برخی زیرساخت‌های مربوط‌به صنایع مادر آماده شود، درصد خودکفایی در ساخت این محصول بیشتر خواهد شد. در جهان شاهدیم حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی، بخش عمده‌ی قطعات خود را در سایر کشورها تولید می‌کنند و باید «ژست خودکفایی» را کنار بزنیم.
 
در تولید پژو 301، فقط برخی قطعات ازجمله ورق استیل و پلی‌آمید که در ایران تولید نشده و بعضی قطعات استاندارد مثل بلبرینگ‌ها و قطعات الکترونیکی خاص که به‌دلیل تیراژ پایینشان اقتصادی نیستند، از خارج وارد می‌شوند.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

سعید
7

بابا خجالت بکشید شما اگر میتونستید که سان روف و انتن کوسه ای و ترمز دیسکی و . . . میساختید و روی ماشینهای از پیش فروخته میذاشتید تا مردم اینجور ناراحت و عصبانی نشن بسه دوغ غ غ غ
14:43  1398/04/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
5252 : آقا حسین شماره پذیرشت رو حدودی بنویس ببینیم ما در چه وضعیتی هستیم من ۱۱ آذر پول ریختم شماره پذیرشم ۱۲۰۵۶۴۷هست
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : سلام از دعوتنامه خبری نیست تیر ماهی داریم چشم انتظار دعوتنامه؟؟؟
امیر : سلام داداش شماره پذیرشت رو بفرست
شاهین جی تاخیر : سلام من دیگه خسته شدم از شاهین جی رفتم شرکت سایپا گفت ۴۵۰۰ نفر جلوتون هستش حالا حالاها صبر کن منم دیگه تبدیل زدم چند روزه فاکتور شد
شاهین جی تاخیر : سلام من دیگه خسته شدم از شاهین جی رفتم شرکت سایپا گفت ۴۵۰۰ نفر جلوتون هستش حالا حالاها صبر کن منم دیگه تبدیل زدم چند روزه فاکتور شد
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
ستار : کسی دیگه خودروش فاکتور نشد زنگ نزدید ایران خودرو
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
مهدی : حالا چرا ۱۱ظهر ۹ یا ۱۰ بهتر نیست؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : 15بهمن پرداخت کردم ولی 24 بهمن پذیرش شدم، واریزی دوم 5 تیر. با این اوضاع فاکتور ها حالا حالا خبری نیست
سید حسین : فوق العاده واریز وجه 8اسفند
طرح مادران 31 تیر : دوستان 31 تیر ماه کسی خبری چیزی نداره در مورد تبدیل / فاکتور ایران خودرو هرچی زنگ میزنی هر کی گوشی بر میداره حوابی که میدن با اون یکی کلی فرق میکنه جسارتا اگر خبری دارید بگید واقعا دیکه خسته کننده شده
حسین : سلام پس من که 23اردیبهشت تکمیل وجه کردم چرا فاکتور نشده آر اس سفید مشکی شما چطور میگید 25فاکتور شده سخا هم 27دادم اردیبهشت
ف : ما 4 تیر بودیم و خبری نیست
ارتا : سلام داداش کی ثبت نام کردی
فاطمه : نه شماره درخواست رو خوندم واسش گفت درسته ایراد از باگ اپلیکیشنه گفتم ببینم بقیه هم اینجوریان
ساینا بهمن : به شما حدودا نگفتن کی فاکتور میشید؟ممنون
اطلس جی اسفند1403 : تکمیل وجه تا 23 اسفند بود آذری ها انشالله مرداد همشون فاکتور بشن
ساینا دوگانه تکمیل 21 اسفند : من 29 فاکتور شدم دوم پلاک هیچ خبری نیست زنگم میزنم میگن هنوز ندادن به پیمانکار