کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 

کاهش وابستگی ارزی خودروهای پرتیراژ داخلی؛ حداکثر داخلی سازی در دستور کار خودروسازان کشور قرار گرفت

 
ارزبری صنعت خودرو با وجود داخلی سازی همچنان ادامه دارد. قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این باره اعلام کرده است: برنامه ریزی این سازمان کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و تعمیق داخلی سازی قطعات است.
«بهزاد اعتمادی» در این خصوص توضیح داد صنعت خودرو کشور در سالی که گذشت لطمه هاى زیادی متحمل شد که از آن جمله می توان به زیان بیش از 10 هزار میلیارد تومانی هر یک از 2 خودروساز بزرگ به دلیل نوسان های بازار و تحریم های ظالمانه اشاره کرد.
وی یادآور شد: استراتژی صنعت خودرو پیش از تحریم ها دستیابی به رکورد تولید 2 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 2020 بود که از این تعداد 650 هزار دستگاه را خودروهای جدید تشکیل می دادند.
 
مقرر بود ایران خودرو به تولید 200 هزار دستگاه خودروهای پژو 208، پژو 2008 و پژو 301، سایپا به تولید 150 هزار دستگاه سیتروئن C3 و C4 بپردازد و حدود 300 هزار دستگاه خودروی دیگر نیز با مشارکت رنو و ایدرو به عنوان قطب سوم خودروسازی تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: متناسب با این برنامه ها، قرار بود 30 درصد این تولیدات نیز صادر شود که در نتیجه تراز ارزی صنعت خودرو مثبت می شد، اما با اعمال تحریم ها امروز به ناچار مجبور به برنامه ریزی برای صنعت خودرو در پازل تحریم هستیم.
قائم مقام ایدرو گفت: در حالی که مطابق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود خودروهایی نظیر پراید و پژو 405 که عمر زیادی از حضور آنها در جاده ها و خیابان های کشور می گذشت، از خط تولید کنار گذاشته شوند و خودروهای جدید را جایگزین کنیم، اما به ناچار باید تولیدات قبلی را ادامه دهیم تا صنعت خودرو دچار مشکل نشود.
به گفته اعتمادی، در گام نخست که از نیمه اسفند 97 اجرایی شده به دنبال کاهش ارزبری خودروهای پرتیراژ تولیدی کنونی هستیم.
وی به ارزبری یک هزار و 500 دلاری پراید اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در جهان هیچ خودروسازی همه قطعات مورد نیاز را خودش تولید نمی کند، زیرا تولید برخی قطعات، اقتصادی نیست اما باید این میزان وابستگی را کاهش داد.
این مقام مسئول گفت: برای تداوم تولید باید به واردات برخی قطعات مورد نیاز بپردازیم که این موضوع مشکلاتی برای وزارت صنعت در تامین ارز خواهد داشت، به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات با مقیاس اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و این وظیفه به ایدرو محول شده است.
صنعت خودرو
وی در عین حال تاکید کرد: برای سایر قطعاتی که ارزبری دارند، در صورت لزوم قطعات را در مقیاس غیراقتصادی و حتی تا 2 برابر قیمت تولید خواهیم کرد تا وابسته به واردات نباشیم.
در حال حاضر به دلیل شرایط بین‌المللی و داخلی، تولیدکنندگان مجبورند پول را نقد بپردازد و و با تاخیر کالاهای خود را تحویل بگیرند که خود این موضوع هزینه‌های مالی سنگینی به خودروسازان و قطعه سازان وارد می‌کند و باعث افزایش میزان خسارت و زیان دهی خودروسازان و در نهایت قطعه سازان شده است.
 
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگ قطعه سازان تاکید کرد باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.
خودروهای ساخت داخل هنوز به داخلی سازی صددرصدی نرسیده اند تا ارزبری نداشته باشند این در حالی است که وضعیت خودروهای سی کی دی نیز کاملا مشخص است و باید معادل افزایش قیمت ارز و هزینه ها نسبت به افزایش قیمت، اقدام کنند در غیر این صورت در حاشیه زیان قرار می گیرند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

رضا
0

اخه این داخلی سازی حداکثری خودرو مضخرف ترین حرفی است که می شود
اجرا کرد.همین می شود که خودروهای تولید داخل پرمصرف و ناایمن و بیکیفیت
هستند.چین با جوینت شدن و به کمک ولوو و مزدا و...دارد به سرعت به سمت
تولید خودروهای روز از جمله خودروهای برقی گام بر می دارد!
12:21  1398/03/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 69 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سلام سخا بعد از دعوتنامه تحویل دادید ؟
مبینا : به همینای که پول ریختن نداره بده بعد میخوای به تو بده باش
مرتضی j4 : والا من راضیم از کرج برم بم خودم ماشینم رو تحویل بگیرم و بیام . فکر کنم خیلی ها هم دیگه صبرشان تمام شده و راضی به این کار هستن . هر جا قرار میزارید جمع بشیم من برای اعتراض من میام
قلی نیا : چرا شماهایی که تحویل گرفتین شماره پذیرش نمیزارین معلوم دارین دروغ میگین 😂
قلی نیا : سلام اقا مسعود مبارکتون باشه شماره پذیرشتون لطفا و اینکه سخاتون کی ثبت شد؟؟؟؟؟
شاهین جی : من با اپراتور سایپا صحبت کردم گفت که کسانیکه تا ۱۲ اذر احراز شدن(سخا تایید شده) فاکتور شدن منبعد نوبت فاکتور شدن احرازیهای ۱۳آذر هستش البته من خودم ۱۱ آذر پرداخت کردم ۱۲آذر پدیرش شدم و ۱۳ آذر سخا ثبت شده ولی هنوز فاکتور نشدم
علیرضا ۱ : دقیقا منم مثل شرایط شما هستم
سعیدایکس ۵ : منم ۲۳ اردیبهشت شاسی شده هر سری زنگ میزنم میگند تو صف بارگیری
سیاوش : سلام من سوال کردم گفتن باید صبر کنی فاکتور بشه بعد از فاکتور پیامک که اومد میتونی توسط نمایندگی ویا سایپا گروپ درخواست بدی
تکمیل وجه برج 12 : دلیلش اینه که هنوز آذر ماه مونده و توی آذر کلا 4روز تکمیل وجه داشتن و از آخر فروردین دارن آذر رو میدن حالا شما حساب کن اسفند هرروزش تکمیل وجه داشته هر یک روز تکمیل وجه 2هفته طول میکشه تحویل بدن برن روز بعد ببینید چقدر میشه بجز اونم توی این ماه تکمیل وجه اومده من میگم الکی دلتون رو خوش نکنید مقل من بشید هرروز زنگ بزنید سایپا این اپراتورها هیچ اطلاعاتی ندارند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
28بهمن احسان : توحید جان سفید شیری برای کجاست
اطلس اسفند ماه : ما ک هنوز منتظر دعوتنامه هستیم😐خدا می دونه کی دیگه نوبت ما بشه واریز اول خرداد ماه403
. : تحویل کی هستی؟ پیش فروش یا فروش فوری؟
28بهمن احسان : شنوندگان عزیز توجه فرمایید فاکتور شد بلاخره
بهمن : اره داداش توحبد ارومیه هزینه تریلی را از بانک گرفتم تکمیل وجه 7 بهمن و تاریخ فاکتور 23 فروردین
دنا 25 خرداد : سلام داداش واریزتون کی بوده چ طرحی بودین
رانا تیر 1404 : اینهایی که گفتی یکی دو نفر هستند که با اسامی مختلف پیام م یگذارند. من قبلا هم عرض کردم مشکلشن اینه که تو کودکی اجازه صحبت کردن پیدا نکردند و ابراشون عقده شده. فکر میکنند خیلی بامزه هستند. همینکه بهشون توجهی نکنید بزگترین تنبیه برای اینها هست. اینطوری تادیب می شن.
توحید ارومیه : اگه بخوای بفروشی بیاد نمایندگی بهتره.اما اگه بخوای سوار بشی و بدون خودرو هستی و امکانش هست خودت بری صد در صد حضوری بهتره.چون من دیدم نمایندگی ها قطعه عوض میکنن
توحید ارومیه : اقا رسول تاخیرش خیلی زیاده .در این شرایط صرفه نداره.پولت رو حساب رسالت بخوابونی خیلی از حواله شاهین بهتر کسب سود میکنی.طلا هم گزینه بدی نیست اونایی که به دید یکسال و بیشتر در این شرایط طلا بخرن برد میکنن
خریدار بی نوای سایپا : دوستان دعوت نامه مرداد ساینا s کی میاد کسی هست مرداپ باشه؟؟؟