صرفه جویی بیش از ۱/۵ میلیارد دلاری ارزی با تکیه بر توان داخل

 

صرفه جویی بیش از ۱/۵ میلیارد دلاری ارزی با تکیه بر توان داخل

 
این دستور در حالیست که پیش از این نیز قطعه سازان بر آمادگی خود بر افزایش عمق ساخت داخل تاکید کرده و ضرورت هایی را در این راستا اعلام کرده بودند. حال به گفته رضا رحمانی برنامه زمان بندی فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام حداکثر تا 20 خردادماه و گزارش اقدامات انجام شده به همراه میزان ارز صرفه جویی شده در بازه های زمانی 3 ماهه تهیه و گزارش شود که به نظر می رسد با این دستور و آمادگی فعالان صنعت قطعه باید به زودی شاهد اتفاقات جدیدی در حوزه داخلی سازی با تکیه بر توان ۱۸۰۰ شرکت دانش بنیان باشیم.
 
محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن،نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار تصمیم اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده خودروسازان از توان قطعه سازان داخلی را بر اساس خواسته این انجمن اعلام می کند و می گوید: «پایه اولیه این اقدام از سوی انجمن صنایع همگن گذاشته شد تا با دعوت از فعالان این حوزه، نمایشی از نداشته های صنعت قطعه داشته باشیم این در حالیست که این پیشنهاد نیز چندین بار از سوی مسئولان تاکید شده که نشان داد این پیشنهاد درست بوده است.»
 
وی می افزاید: «در حال حاضر ۱۸۰۰ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند که در صورت بها دادن به آن ها و توجه به صنعت قطعه می توان این دستور وزیر قابلیت اجرایی شدن را خواهد داشت.»
 
نجفی منش با تاکید بر این که با توجه به توان داخلی تا ۹۰ درصد امکان ساخت داخل در صنعت قطعه وجود دارد، تصریح می کند: «برای تحقق این امر باید چند اقدام را انجام داد که نخست پذیرفتن این موضوع است که این اقدام امکانپذیر است، زیرا هنوز با وجود ساخت داخلی برخی قطعات شاهد واردات آن ها هستیم به طوری که در حال حاضر ۵۰ تولیدکننده لنت در کشور فعال هستند اما با وجود تامین نیاز کشور، باز هم شاهد واردات لنت به صورت رسمی و غیررسمی هستیم.»
 
وی می افزاید: «باید اعتقاد خود را بالا برده و به قطعه سازی یها بدهیم که یکی از این راهکارها پرداخت به موقع مطالبات و تسویه آن حداکثر ظرف مدت یک ماه و تعدیل به موقع قیمت ها است در این شرایط صنعت قطعه صنعتی سودآور و نه زیان ده خواهد بود.»
 
این فعال صنعت قطعه سرعت تصمیم گیری و دادن اختیار به قطعه ساز را از دیگر موارد ضروری صنعت قطعه عنوان می کند و می گوید: «در حال حاضر این شرایط برای صنعت قطعه هموار نیست، برای نمونه ۳۰ سال گذشته قطعه سازان تصمیم داشتند قطر محصولی را از اینچ به میلی متر تبدیل کنند اما هیچ کس قدرت تصمیم گیری در این باره را نداشت که لازم است قدرت و اختیار این تصمیم گیری به قطعه سازان داده شود و قطعاتی که نیاز به داخلی سازی آن ها وجود دارد به قطعه سازان ابلاغ شود در این شرایط در صورت رفع تحریم ها و بازگشت شرکای خارجی می توان ادعای ۹۰ درصد داخلی سازی در قطعات را داشت.»
 
نجفی منش در ادامه در خصوص میزان صرفه جویی ارزی با تکیه بر استفاده خودروسازان از توان داخلی قطعه سازان نیز اظهار می کند: «در حال حاضر سالانه دو هزار میلیارد دلار واردات قطعه انجام می شود که با داخلی سازی می توان این عدد را به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار رساند به شرط آن که برنامه ریزی لازم انجام و مراکز تحقیق و توسعه نیز فعال تر شود و ارز مختصر نیز به جای واردات قطعه به خرید ماشین آلات اختصاص یابد.»
 
رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در پاسخ به این که با این مهلت تعیین شده، قطعه سازان آمادگی برای آغاز این ماموریت را خواهند تصریح می کند: «این انجمن مطرح کننده استفاده از توان داخلی قطعه سازان در صنعت خودرو بود و جلسات متعددی در این باره برگزار کرده است و در این جلسات بر تسهیل واردات و همکاری بانک ها و همچنین تامین اجتماعی و مالیات تاکید شده تا کار با سهولت بیشتری پیش رود که انتظار می رود با ابلاغ این دستور وزیر صنعت به معاونان، بیشتر از توان صنعت قطعه استفاده شود.»
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علی
0

همت کنید یه 2 میلیارد دلار صرفه جویی کنید جور بشه برای اختلاس بعدی.
19:19  1398/03/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین : شاهین پر سایپا منتظر این روز بود و من هم از این روز میترسیدم ۷۰۰میلیون پر
تحویل 2 تیر سفید رنگ : منم فروش فوری هستم .تحویل 2 تیرماه.اماده برای صدور فاکتور 3/20بروز شده .به نظرتون کی فاکتور میشم .
امین : شاهین پر از این روز میترسیدم سایپا منتظر این روز بود.
ماهان : بله نشون میده شما با ماشین رانندگی کردی اولش زیاد گاز میدی گاز هرز نمیخوره؟
نرگس : سلام آقا صادق نه دیگه زنگ نزدم الانم که دیگه شانس ما جنگ شده دیگه امیدی ندارم ماشینمون بهمون بدن 😔😔
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز : آقا داریوش شاهین پلاس که خیلی وضعیتش خوبه ، من CVT ثبت نام کردم ، مهر ماه 1402 مبلغ 290 میلیون پیش پرداخت دادم با نوبت تحویل هفته چهارم اسفند 1403 ، هنوز دعوتنامه تکمیل وجه هم برام ارسال نشده چه رسد به فاکتور !!!!
Shahin G : حالا هم جنگ شد از همینم والا می‌ترسیم این کثافتا ماشینو تحویل نمیدن شرکت گوه گرفته
M. شاهین جی آبان : وای طنز تلخی بود🤣😭 منم امیدی ندارم شاهینمو بدن الهی خدا دربدرشون کنه الهی سرشون به خودشون برگرده الهی آب خوش از گلوشون پایین نره
مجید : سلام چقدر برای تکمیل وجه واریز کردید؟
وحید : خیلی ساده :تنظیم قیمت بازار آزاد،به زبان ساده احتکار و عرضه قطره چکانی میکنند،تا بازار همیشه تشنه باشد و عرضه و تقاضا به هم نخورد و هر چند وقت بتوانند قیمت کارخانه را بالا ببرند و به قیمت بازار نزدیک کنند و دوباره روز از نو...در کشورهای اطراف ما ( نه تنها امارات و ترکیه و عمان ،حتی عراق جنگ زده) اینطور نیست،شما به نمایندگی شرکت مراجعه میکنید،خودرو مورد نظر را انتخاب میکنید،همان لحظه مدارک بنام شما میشود و خودرو را میآورید منزل،انواع تسهیلات مثل خرید اقساطی هم برایتان قائل میشوند.... اینجا اینها اگر اراده کنند میتوانند کل اسفندی ها را در عرض دو روز فاکتور کنند، اما نمیکنند..اینطوری شما پس از فرآیند طولانی برنده شدن در قرعه کشی و 10 ماه معطلی،برای خودرو 860 م تومان پولتان را حبس کردید که قیمت آن در بازار 1350 م است ،وقتی تحویل میگیرید،احساس خوشبختی میکنید،دلال ها و نمایندگی ها هم که اغلب با اینها مرتبط هستند،حسابی بار خودشان را میبندند.همان بلایی که تولیدکننده روغن و شکر و ...و دلال ها بر سر مصرف کننده میآورند. دهها سال است که اقتصاد و صنعت مملکت رانتی است.درست هم نمیشود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وداع با ساینا : خب دیگه جنگ شد! تیر خلاص ماشین بی ماشین
اطلس آذر : بچهای آزرپیام بدین ببینم چندنفریم من ک25نمیتونم بیا17ساعت راه دارم ولی ازطرف من 25حتمامیان شماهم اگ کسی نمیتونه بیادفامیلی کسی بفرسته اون 2دفعه هم ازماآمدن نتونستن کاری کنن بعیدمیدونم بایدخودم بیام بابچهام چادربزنم جلو سایپاتافاکتورنکنن تکون نخورم
تأسف بر جنگ دوستان : واقعا برام سواله کشوری که اینقدر منابع داره و این همه ثروت، چرا باید خودش رو به دست خودش نابود کنه و حلاوت زندگی رو به مردمش تلخ... جنگ یک روزش هم زیاده، فارغ از اینکه بنظر باید قید تحویل خودرو رو بزنیم و پولمون رو ریختن تو فاضلاب. زندگی ما مردم رو هم بازیچه ندانم کاری و تعصبات احمقانه شون کردن. خدا خیر نمیده بهتون وقتی با جون مردمتون بازی میکنید...
آزاد... : تمام شد اطلس بی اطلس
فروردین فرسوده 207 : برا منم همینجوری شده فاکتور نمیکنن.منم فعلا دنبال اینم که ببینم مشکل چیه و چجوری درست میشه.حتما بهتون اطلاع میدم اگر فهمیدم. شمام لطفا اگه تونستید حلش کنید به من بگید چکار کنم
ساینا : انقدر ماشینمون رو ندادن تا ج نگ شد، یه فاتحه باید برای پولامون بخونیم احتمالا
9 اسفند : 🥴🥴
اطلس اذر : بدبخت شدیم با این حمله اسرائیل ب تهران برای سایپا بهانه جورشدفکرنمیکنم حالاحالاها ب ما ماشین بدن اینا کاش اسرائیل سایپا دزد مال مردم خورمیزد ن مردم بی گناه
رسول : توم دلت خوشه ماشینت رفت سایپا موشک خورده
9 اسفند : پیش فروش 9 اسفند هنوز خبری نیست