خودروهای جدید AMG، تمام چرخ محرک خواهند بود

 

خودروهای جدید AMG، تمام چرخ محرک خواهند بود

 
مدیرعامل مرسدس AMG اعلام کرد که خودروهای آینده‌ی این شرکت به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز خواهند بود و نسل جدید مدل‌های SL و GT از پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند.
 
به‌نظر می‌رسد که عمر خودروهای قدرتمند AMG دیفرانسیل عقب به‌زودی پایان خواهد یافت. توبیاس مِرس، مدیرعامل برند Mercedes-AMG اعلام کرد که درخواست بیشتر مشتری‌ها، سیستم تمام چرخ محرک است.
 
مِرس اشاره می‌کند که مالک‌های خودروهای AMG مجهز به سیستم تمام چرخ محرک، تمایل زیادی برای خرید مدل‌های محور عقب ندارند. این مدیر آلمانی که از سال ۲۰۱۳ هدایت برند لوکس و زیرمجموعه‌ی دایملر را دراختیار گرفته است، با اشاره به پیشینه‌ی خودروهای AMG گفت:
 
در سال‌های گذشته زمانی‌که مدل AMG از کلاس E مرسدس بنز به‌صورت استاندارد با سیستم محورعقب و آپشن چهارچرخ محرک عرضه می‌شد، بیش از ۹۰ درصد مشتری‌ها مدل دو دیفرانسیل را انتخاب می‌کردند. در مدل جدید E63 با فناوری حالت رانندگی دریفت، هر دو سیستم محورعقب و تمام چرخ محرک وجود دارند.
 
 
اما سرنوشت AMG GT و پرچم‌دار خودروهای اسپرت این برند چیست؟ مِرس می‌گوید:
 
وقتی با مشتری‌های در مورد GT صحبت می‌کنیم، آن‌ها در رابطه با سیستم تمام چرخ محرک از من سؤال می‌پرسند. باتوجه به رقابت در بازار، چنین وضعیتی از لحاظ کاربردی بودن محصولات، برای AMG خوشایند نیست. برای مثال مردم مونیخ همیشه به‌دنبال خودروهای چهار چرخ محرک هستند؛ فکر می‌کنم این درخواست به‌دلیل ایمنی و پایداری بیشتر خودرو باشد.
 
جدیدترین مدل E63 AMG از فناوری انتقال قدرت تمام چرخ محرک استفاده می‌کند که امکان تنظیم ارسال تمام نیرو و گشتاور پیشرانه به محور عقب وجود دارد. در حالت رانندگی دریفت (Drift Mode)، انتقال قدرت به محور جلو کاملاً قطع می‌شود تا سیستم محورعقب در اختیار راننده قرار بگیرد. ایده‌ی سیستم تمام چرخ محرک این روزها بسیار داغ است. برای مثال واحد M بی‌ام‌و‌ که پیوندی اساسی با خودروهای محورعقب دارد، نسل جدید سدان M5 را با این فناوری تجهیز کرد. علاوه‌بر این، نسل جدید بی‌ام‌و M3 هم با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. شاید تب داغ خودروهای دو دیفرانسیل مثل AMG به واحد M بی‌ام‌و هم سرایت کرده باشد.
 
از شرایط خودروهای تمام چرخ محرک آینده‌ی AMG که بگذریم، مِرس اخبار بیشتری هم دارد:
 
توسعه‌ی بیشتر پیشرانه‌ی V8 و افزایش قدرت از ۶۳۰ اسب‌بخارِ نسل حاضر، انجام نخواهد شد. برای آینده، این قوای فنی درکنار سیستم پلاگین هیبرید و نصب موتور برقی در محورعقب خودرو به‌روزرسانی می‌شود.
 
قوای فنی که مِرس از آن صحبت می‌کند، اولین‌بار در AMG GT چهاردر استفاده می‌شود تا رقیب مهم و سرسختی برای پورشه پانامرا S-E هیبریدِ خودروساز اشتوتگارتی باشد. همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، مِرس یادآوری کرد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ساخت AMG با مدل S65 Final Edition به تاریخ می‌پیوندد:
 
ما همچنان تولیدکننده‌ی پیشرانه‌ی V12 خواهیم بود؛ شاید میباخ از این پیشرانه برای نسل جدید S کلاس استفاده کند اما در محصولات AMG، وجود نخواهد داشت. برای رقابت در بازار نمونه‌های V12، باید یک پیشرانه‌ی جدید طراحی شود که باتوجه به شرایط جدید، این امکان وجود ندارد.
 
 
باتوجه به قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت، آینده‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل در مدل‌های دیگر مرسدس AMG هم چندان روشن نیست؛ بسیاری از کارشناس‌ها پیش‌بینی می‌کنند که نسل جدید C63 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوشارژ استفاده کند. مِرس در این مورد پاسخ واضحی نداد و تنها به امکان‌پذیر بودن سناریوهای مختلف اشاره کرد. مدیرعامل AMG همچنین تأیید کرد که این برند توانایی احیای مدل SLC برای رقابت با پورشه باکستر را نخواهد داشت. او گفت:
 
بسیاری از شرکت‌ها در کلاس خودروهای اسپرت با قیمت ۴۰ هزار یورو رویکردهای مختلف را امتحان می‌کنند که نتایج مطلوبی هم در پی نداشته است. باید دید سرنوشت این کلاس از خودروها چه خواهد شد.
 
AMG تمرکز اصلی‌اش را بر طراحی و توسعه‌ی نسل جدید SL گذاشته است؛ مِرس تأیید کرد که نسل آینده‌ی این مدل اسپرت به‌وسیله‌ی واحد پرفورمنس دایملر و براساس پلتفرم مدل جدید AMG GT ساخته خواهد شد:
 
برای آینده روی مدل SL تمرکز کرده‌ایم؛ یک خودروی کاملاً جدید در کلاس مدل‌های اسپرت. به‌مدت دو سال است که برای توسعه‌ و تولید این مدل تلاش می‌کنیم. پلتفرم جدید، بین نسل‌ آینده GT و SL مشترک خواهد بود.
 
نسل فعلی مرسدس بنز SL از سال ۲۰۱۲ تا امروز تولید می‌شود؛ این مدل در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد و پس از آن، به‌روزرسانی مهم دیگری دریافت نکرده است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد