خودروهای جدید AMG، تمام چرخ محرک خواهند بود

 

خودروهای جدید AMG، تمام چرخ محرک خواهند بود

 
مدیرعامل مرسدس AMG اعلام کرد که خودروهای آینده‌ی این شرکت به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز خواهند بود و نسل جدید مدل‌های SL و GT از پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند.
 
به‌نظر می‌رسد که عمر خودروهای قدرتمند AMG دیفرانسیل عقب به‌زودی پایان خواهد یافت. توبیاس مِرس، مدیرعامل برند Mercedes-AMG اعلام کرد که درخواست بیشتر مشتری‌ها، سیستم تمام چرخ محرک است.
 
مِرس اشاره می‌کند که مالک‌های خودروهای AMG مجهز به سیستم تمام چرخ محرک، تمایل زیادی برای خرید مدل‌های محور عقب ندارند. این مدیر آلمانی که از سال ۲۰۱۳ هدایت برند لوکس و زیرمجموعه‌ی دایملر را دراختیار گرفته است، با اشاره به پیشینه‌ی خودروهای AMG گفت:
 
در سال‌های گذشته زمانی‌که مدل AMG از کلاس E مرسدس بنز به‌صورت استاندارد با سیستم محورعقب و آپشن چهارچرخ محرک عرضه می‌شد، بیش از ۹۰ درصد مشتری‌ها مدل دو دیفرانسیل را انتخاب می‌کردند. در مدل جدید E63 با فناوری حالت رانندگی دریفت، هر دو سیستم محورعقب و تمام چرخ محرک وجود دارند.
 
 
اما سرنوشت AMG GT و پرچم‌دار خودروهای اسپرت این برند چیست؟ مِرس می‌گوید:
 
وقتی با مشتری‌های در مورد GT صحبت می‌کنیم، آن‌ها در رابطه با سیستم تمام چرخ محرک از من سؤال می‌پرسند. باتوجه به رقابت در بازار، چنین وضعیتی از لحاظ کاربردی بودن محصولات، برای AMG خوشایند نیست. برای مثال مردم مونیخ همیشه به‌دنبال خودروهای چهار چرخ محرک هستند؛ فکر می‌کنم این درخواست به‌دلیل ایمنی و پایداری بیشتر خودرو باشد.
 
جدیدترین مدل E63 AMG از فناوری انتقال قدرت تمام چرخ محرک استفاده می‌کند که امکان تنظیم ارسال تمام نیرو و گشتاور پیشرانه به محور عقب وجود دارد. در حالت رانندگی دریفت (Drift Mode)، انتقال قدرت به محور جلو کاملاً قطع می‌شود تا سیستم محورعقب در اختیار راننده قرار بگیرد. ایده‌ی سیستم تمام چرخ محرک این روزها بسیار داغ است. برای مثال واحد M بی‌ام‌و‌ که پیوندی اساسی با خودروهای محورعقب دارد، نسل جدید سدان M5 را با این فناوری تجهیز کرد. علاوه‌بر این، نسل جدید بی‌ام‌و M3 هم با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. شاید تب داغ خودروهای دو دیفرانسیل مثل AMG به واحد M بی‌ام‌و هم سرایت کرده باشد.
 
از شرایط خودروهای تمام چرخ محرک آینده‌ی AMG که بگذریم، مِرس اخبار بیشتری هم دارد:
 
توسعه‌ی بیشتر پیشرانه‌ی V8 و افزایش قدرت از ۶۳۰ اسب‌بخارِ نسل حاضر، انجام نخواهد شد. برای آینده، این قوای فنی درکنار سیستم پلاگین هیبرید و نصب موتور برقی در محورعقب خودرو به‌روزرسانی می‌شود.
 
قوای فنی که مِرس از آن صحبت می‌کند، اولین‌بار در AMG GT چهاردر استفاده می‌شود تا رقیب مهم و سرسختی برای پورشه پانامرا S-E هیبریدِ خودروساز اشتوتگارتی باشد. همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، مِرس یادآوری کرد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ساخت AMG با مدل S65 Final Edition به تاریخ می‌پیوندد:
 
ما همچنان تولیدکننده‌ی پیشرانه‌ی V12 خواهیم بود؛ شاید میباخ از این پیشرانه برای نسل جدید S کلاس استفاده کند اما در محصولات AMG، وجود نخواهد داشت. برای رقابت در بازار نمونه‌های V12، باید یک پیشرانه‌ی جدید طراحی شود که باتوجه به شرایط جدید، این امکان وجود ندارد.
 
 
باتوجه به قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت، آینده‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل در مدل‌های دیگر مرسدس AMG هم چندان روشن نیست؛ بسیاری از کارشناس‌ها پیش‌بینی می‌کنند که نسل جدید C63 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوشارژ استفاده کند. مِرس در این مورد پاسخ واضحی نداد و تنها به امکان‌پذیر بودن سناریوهای مختلف اشاره کرد. مدیرعامل AMG همچنین تأیید کرد که این برند توانایی احیای مدل SLC برای رقابت با پورشه باکستر را نخواهد داشت. او گفت:
 
بسیاری از شرکت‌ها در کلاس خودروهای اسپرت با قیمت ۴۰ هزار یورو رویکردهای مختلف را امتحان می‌کنند که نتایج مطلوبی هم در پی نداشته است. باید دید سرنوشت این کلاس از خودروها چه خواهد شد.
 
AMG تمرکز اصلی‌اش را بر طراحی و توسعه‌ی نسل جدید SL گذاشته است؛ مِرس تأیید کرد که نسل آینده‌ی این مدل اسپرت به‌وسیله‌ی واحد پرفورمنس دایملر و براساس پلتفرم مدل جدید AMG GT ساخته خواهد شد:
 
برای آینده روی مدل SL تمرکز کرده‌ایم؛ یک خودروی کاملاً جدید در کلاس مدل‌های اسپرت. به‌مدت دو سال است که برای توسعه‌ و تولید این مدل تلاش می‌کنیم. پلتفرم جدید، بین نسل‌ آینده GT و SL مشترک خواهد بود.
 
نسل فعلی مرسدس بنز SL از سال ۲۰۱۲ تا امروز تولید می‌شود؛ این مدل در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد و پس از آن، به‌روزرسانی مهم دیگری دریافت نکرده است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین من کو : دوستان عزیز دور از جون شما میترسم از اینکه نوه از دواج کنم بعد بچه دار بشم و بعد نوه دار بشم بعد‌ نوه ام بزرگ بشه اون موقع تازا سایپا اگه دلش به رحم بیاد ماشین را به نوه ام تحویل بده اونم سوار بشه یه بوق بزنه برسه به روح من
تارا تحویل 26 خرداد فروش فوری : سلام . مبارک باشه . شما از کدوم شهر هستید . ماشین چطوره زیر پاش ، و فنی و ...
Mohammad : سلام من خودرو را دیروز تحویل گرفتم واریز دوم ۱۶ اسفند تاریخ فاکتور ۱۳ خرداد یه سوال از دوستانی که ماشین را تحویل گرفتند دارم زمانی که گیربکس در حالت آماده به کار هست حرف D روی صفحه کیلومتر نمایش داده میشه؟ از من اینطور نیست
مهدی ( اسفند ) : سلام من ۱۸ اسفند تکمیل وجه کردم امروز از نمایندگی ماشین رو تحویل گرفتم . باید بگم فکر کنم این ماشین حداقل ۳ ماهه انگار تو پارکینگ سایپا داشته خاک می‌خورده. جلو داشبورد پر خاک بود و مثل اینکه با یه دستمال کثیف رو دری ها رو مثلا تمیز کرون اینطور برداشت میشه که اینا ماشین دارند حالا چرا تو پارکینگ‌ها خاک میخوره خدا میدونه
داریوش : تکمیل وجه فرودین اصلا نداریم خیال همه راحت راحن
داریوش : دوم اردیبهشت تکمیل وجه ۵ام تحویل سخا در انتظار فاکتور پوسیدیم از چشم انتظاری اصلا این خرید نچسبید ۱۰ ماه انتظار واسه خرید یه خودرو ¡!!!!!!! عجب چیزیه والله
مجید : سلام چقدر برای تکمیل وجه واریز کردید؟
شاهین اتومات کرمانشاه : سلام دوستان من دیروز ماشین گرفتم تحویل یکی دور روزم بهتون گفتم ک فاکتور شدم و پلاک شدم واریز اول ۲۲ اردیبهشت تکیمل وجه ۱ اسفند تحویله هفته ی ۴ دی ماه خیلیم ماشین اشغالیه حیف پولی ک این ۱۳ ماه خاباندمش واسه شاهین و واسه بابام مهر ۴۰۲ ک ب اسمش در اومده ۲۹۵ واریز کردیم موعد تحویل هفته ی ۴ اسفنده ۴۰۳ هنوز ک هنوزه تمکیل وجه واسه ش نیومده من نمیدونم این قانون کجاس چجوریه
Mohammad : شاید گيربكس روی حالت برفیه اونو چک کن غیر فعال باشه
تارا اتومات سرامیک تیتان : سلام اختیاری هست تغریبا 14میلیون مبلغ اضافه دادم .در زمان فاکتور زدن هم ده روز بیشتر زمان می‌بره تا فاکتور بشه..من تیتان بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهران 207 پانا : سلام من تحویل 24 خرداد هستم هنوز فاکتور نشدم رینگ فولادی سفید
نیلوفر : چرت. میگی
ثبت نامی 6 اسفند : توی پیش فروش درتاریخ 6 اسفند پول ریختم حواله شهریور دستمه کسی هست براش دعوتنامه اومده باشه؟؟
مهدی آریزو 5 : 3خرداد مجوز خروج خوردم هنوز هیچ خبری از ماشین نیست.اوپراتور همیشه میگه هفته دیگه میرسه دستت.چه وضعیه خداوکیلی کف کردیم
امیر 1اسفند : مال منم اینجوریە، خیلی لش و مسخرس اصلا راه نمیره، آمپر بنزین هم خرابه این همە انتظار آخرشم ماشینی با کلی ایراد تحویلمون دادن
فوق العاده بهمن : فک کنم حالا حالا ها فوق العاده فاکتور نمیشه........آقا توحید فوق العاده از کی شروع ب فاکتورمیشه؟
قاسم. دوگانه سی اسفند75 لیتری : سلام. سورن دوگانه تحویل اسفند 1403 کسی مونده که هنوز تحویل نگرفته باشه؟بنظرم من آخرین نفرم 🙃🙃
حسن : بنظرم اونایی که دعوتنامه مرداد دارن پرداخت رو بزارن روزای آخر شاید قیمت ها تغییر کرد چون تحویل ماشین فقط براساس نوع فروش و شماره قرارداد اینجوری نیست که زودتر پرداخت کنی بری جلوتر هر کی سر موعد مقرر پرداخت کنه نوبتش حفظ میشه.
مسعود : امروز تاریخ دریافت پرونده برام بروز شده خدا کنه فاکتور بشم انشاالله تحویل 31 خرداد تبدیل به رینگ
محمد : فعلا پرداخت کنید قراره ایران خودرو قیمتها کم کنه