چرا خودروهای چینی ستاره‌های نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ بودند؟

 

چرا خودروهای چینی ستاره‌های نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ بودند؟

 
نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ متفاوت از سال‌های گذشته و برای نمایش توانمندی‌های صنعت خودروسازی چین در سطح جهانی برگزار شد. 
 
آنچه نمایشگاه خودرور چین را مثبت نشان می‌دهد، پیش‌نمایش بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان و اهداف خودروسازان این بخش برای صادرکردن محصولات به سایر کشورها است. پیش‌از‌این، خودروهای حاضر در نمایشگاه‌های خودرو چین اغلب کپی‌برداری از محصولات درجه‌یک اروپایی و آمریکایی بودند. این نکته‌ای است که هر بیننده‌ای به‌راحتی می‌توانست در نگاه اول تشخیص دهد. 
 
 
بااین‌حال، نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ رویداد متفاوتی برای صنعت خودروسازی چین بود که درمقایسه‌با گذشته، اهداف متفاوتی نیز داشت. در این نمایشگاه، خودروسازان محلی می‌توانستند با افتخار محصولات خود را درکنار برندهای غربی نمایش دهند. در بسیاری از مواقع، خودروسازان چینی طرح‌های مفهومی و خلاقانه به‌نمایش گذاشتند که توجه عموم بازدیدکنندگان را به‌خود جلب کرد. به‌عنوان مثال، خودرو مفهومی BYD، جیلی، خودرو الکتریکی جدید نیو (Nio) و سدان ایکس‌پنگ (Xpeng) ازجمله ستاره‌های واقعی نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ بودند. 
 
 
ده سال پیش، خودروهای چینی کیفیت مطلوبی نداشتند. پس‌از‌آن، کپی‌برداری از محصولات برندهای دیگر آغاز شد. به‌زودی، محصولاتی وارد بازار چین شد که به هوندا سیویک دهه‌ی ۱۹۸۰ شباهت زیادی داشتند. بااین‌حال در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷، طرح‌های ارائه‌شده بیشتر بومی شده بودند و حالا کیفیت ساخت باید بهتر می‌شد. هنوزهم کیفیت خودروهای چینی در سطح مطلوبی نیست؛ اما این پیشرفت در چنین دوره‌ی کوتاه درخورتوجه است.
 
 
هیچ‌کدام از بازدیدکنندگان نمایشگاه شانگهای نمی‌توانستند خودرو کپی‌برداری‌شده پیدا کنند؛ زیرا اصولا چنین خودروهایی در نمایشگاه حضور نداشتند. آخرین مورد از تخلف آشکار برندهای چینی در کپی‌برداری به استفاده‌ی لندویند (Landwind) از طرح لندرور بازمی‌گردد که با پیروزی دعوی خودروساز بریتانیایی همراه شد. اکنون با پیشرفت خودروسازی، شرکت‌های چینی سعی می‌کردند از ارتباطات واقعی جهانی و فناوری خود برای جلب بازدیدکننده استفاده کنند. 
 
 
آخرین نکته این است که خودروسازان چینی در نمایشگاه اخیر از طرح‌های خود برای صادرات مدل‌های تولید به اروپا صحبت می‌کردند. درواقع، بیشتر برندهای چینی تاریخ‌های دقیقی برای عرضه مدل‌های خود در بازارهای اروپایی ارائه دادند. Wey اولین برند لوکس چینی است که اولین محصول خود را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ برای بازار اروپا عرضه می‌کند. خودروساز الکتریکی Aiways نیز سال آینده را برای حضور در بازار اروپا اعلام کرده و سایر برندها نیز به تاریخ‌هایی پس‌ازآن اشاره کرده‌اند. 
 
 
برندهای یادشده اولین خودروسازان چینی بودند که خود را در سطح جهانی مطرح می‌کنند؛ اما قطعا آخرین برندها نخواهند بود. نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ نشان می‌دهد چین به یکی از بازارهای اصلی خودروسازی در جهان تبدیل شده است. البته، خودروسازان چین باید بر مشکلات بزرگی مثل برندسازی و افزایش کیفیت سواری غلبه کنند. باوجوداین، باتوجه‌به پیشرفت خودروسازان چینی و موفقیت برندهایی مانند کیا و هیوندای و داچیا در سال‌های اخیر، بعید نیست آن‌ها نیز بتوانند در سال‌های آینده در سطح جهانی عمل کنند.
 
درادامه، به برخی از خودروسازان چینی و محصولات برجسته‌ی آن‌ها اشاره می‌کنیم. نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ میزبان شماری از برندهای تجاری و مدل‌هایی بود که هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید. در میان آن‌ها، خودرو H5 اسپرت به‌چشم می‌خورد که ساخته‌ی شرکت Hongqi است. Hongqi خودروسازی چینی است که بیشتر به‌دلیل تولید خودروهای لیموزین و سدان باکیفیت برای مقام‌های دولتی شناخته می‌شود. باوجوداین همان‌طورکه می‌بینید، H5 اسپرت به خودروهای رسمی و دولتی شباهتی ندارد. درحقیقت، این خودرو اسپرت که در کلاس سدان اندازه‌متوسط عرضه شده، جایگزینی برای مدل معمولی Hongqi H5 ارائه شده است.
 
 
H5 اسپرت در‌مقایسه‌با مدل معمولی، با انبوهی از به‌روزرسانی‌ها در فضای بیرونی مواجه شده است. ازجمله‌ی این به‌روزرسانی‌ها عبارت‌اند از: سپرهای جدید جلو و عقب، جلوپنجره‌ی بازطراحی‌شده، رنگ سیاه براق پایین سپر، اسپویلر و خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این خودرو که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده، رنگ زرد روشن با سقف سیاه است. از پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری با ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در این مدل استفاده شده است. پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۶ سرعته متصل می‌شود و مانند مدل معمولی H5، از سیستم محرک جلو بهره می‌برد. هر دو مدل H5 و H5 اسپرت براساس پلتفرم Mazda6 ساخته شده‌اند.
 
 
طول و عرض و ارتفاع مدل معمولی H5 به‌ترتیب ۴،۹۴۵ و ۱،۸۴۵ و ۱،۴۷۰ میلی‌متر و فاصله‌ی محوری‌اش ۲،۸۷۵ میلی‌متر است؛ یعنی ۸۰ میلی‌متر طول، ۵ میلی‌متر عرض، ۲۰ میلی‌متر ارتفاع و ۳۵ میلی‌متر فاصله‌ی محوری بیشتری درمقایسه‌با نسل سوم سدان Mazda6 دارد.
 
 
برند برقی نیو نیز از سدان مفهومی جدیدی در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. ای‌تی پریویو (ET Preview) پیش‌نمایشی از سدان برقی بزرگی است که نیو قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ راهی بازار کند. ET از طرح بدنه‌ی فست‌بک همراه‌با سقف پانورامیک و رینگ‌های آلومینیومی در ترکیب با قطعات فیبر کربن برای بدنه برخوردار است که باعث بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی خودرو می‌شوند. گفته می‌شود چراغ‌های LED ماتریسی هوشمند با عملکردی مشابه چشم انسان طراحی شده‌اند؛ درحالی‌که چراغ‌های عقب حالتی مشابه ضربان قلب را به‌نمایش می‌گذارند.
 
 
در داخل، خودرو الکتریکی نیو ET از قفل الکترومکانیکی به‌جای دستگیره‌های سنّتی استفاده می‌کند و دستیار دیجیتال NOMI برای کمک به راننده ازطریق سیستم سرگرمی‌و‌اطلاعاتی و ناوبری را شامل می‌شود. سیستم سرگرمی‌و‌اطلاعاتی همیشه متصل، از فناوری تشخیص صدا برای عملکرد استفاده می‌کند.
 
 
نیو ET از بسته‌ی باتری پرچگالی نیکل-کبالت-منگنز و موتورهای الکتریکی ۲۲۰ کیلووات بهره می‌برد که این شرکت ادعا می‌کند با استاندارد NEDC چین، تا ۵۱۰ کیلومتر شعاع حرکتی را پوشش می‌دهد. موتورهای آهن‌ربایی دائم با بهره‌وری درخورتوجه برای چرخ‌های جلو درکنار موتورهای القایی با عملکرد چشمگیر در عقب قرار دارند. به‌نظر می‌رسد سیستم محرکه شبیه شاسی‌بلند ES6 باشد.
 
 
نیو پس از عرضه‌ی نسخه‌ی محدود ابرخودرو برقی EP9، به ساختن مدل‌های شاسی‌بلند روی آورد. شاسی‌بلند ES6 از اواسط سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد و اندازه‌ی آن تقریبا‌ با آئودی Q7 برابری می‌کند. ES6 از بسته‌ی باتری ۸۴ کیلووات‌‌ساعتی با شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتر طبق استاندارد NEDC بهره می‌برد. 
 
خودرو مفهومی ET پریویو را تیم طراحی BMW i، ازجمله طراح بیرونی آن، کریس تاماسون، طراحی کرد. ET در مونیخ طراحی شده؛ اما هم‌اکنون فقط برای فروش در بازار چین برنامه‌ریزی شده است. نیو هنوز برنامه‌ای برای صادرات این مدل در آینده نزدیک ندارد.
 
نیو تاکنون حدود ۱۵,۰۰۰ دستگاه خودرو الکتریکی هفت سرنشین ES8 را در چین تحویل داده است که از اواسط سال گذشته‌ی میلادی، با قیمت حدودا ۶۶,۰۰۰ دلاری عرضه شد. نیو ES6 نیز با قیمتی حدود ۵۳,۰۰۰ دلار بدون محاسبه‌ی یارانه‌ی دولتی عرضه می‌شود. 
 
 
افزون‌براین، نیو یکی از شبکه‌های قدرتمند شارژ خودرو برقی را در چین با نام One click for power گسترش داده که مصرف‌کنندگان سایر برندها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. شبکه‌ی شارژ نیو ازطریق پلتفرم پیام‌رسان WeChat به‌ازای هربار سرویس با ۴۰ دلار دردسترس است. تاکنون، مالکان خودروهای الکتریکی نیو از این خدمات بیش از ۹۳,۰۰۰ بار استفاده کرده‌اند. 
 
 
 

منبع (source)

ZOOMIT

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروهای چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

چانگ یو چین
1

خودروسازهایه چینی ده ساله محصولات بی کیفیتشون را به مردم ایران انداختن و حسابی تجربه کسب کردن و ایراداتشون را پیدا کردن و حالا درحال پیشرفت هستن
جالبه مردم ما همون بی کیفیت ها را میپرستن و قیمت گزافی هم براش پرداخت میکنن و تو همین سایت شما چنان جانب دارانه صحبت میکنن انگار خودشون صاحب کارخانه چینی هستن.
چینی ها که به تولید با کیفیت برسن دیگه هرگز به ایران محصولاتشونو نمیدن و تمام شرکت ها هم جمع کردن رفتن از ایران.

11:07  1398/02/05
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قلی نیا : دمتون گرم بخدا اگه میتونستم نزدیک بودم میومدم تخماشونو میکشیدیم بیشرفای دزد بیشرف ۱۰ماهه ماشسن تحویل ندادن از رو ناچاری موتور گرفتیم امروز تمام وجودم خیس شد هنوز زمستون نیومده ابکش شدیم کلی بخودم فوش دادم چه برسه سایپا خراب شده ایشالله که نتیجه میگیرید حداقل برای شماهارو که زحمت میکشید میرید فاکتور کنن
اسفندیار کورد ایلام : عزیزان ما برا ۲۴ دوشنبه چهارده نفر هماهنگ کردیم بنر چاپ کردیم بریم دم شرکت خراب شده سایپا اعتراض و فیلم بگیریم برای شبکه مجازی شمام هر کی نزدیکه بهمون ملحق بشه این دزدا فقط باید بهشون فحش ناسزا بگی یکمی سبک بشیم
امید : سلام دوستان فعال سازی گارانتی x5 بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ هست یا نه کسی اطلاع داره
سجاد ایلام : بشین تا بدن بهت من ۲۲خرداد تبدیل زدم هنوز ندادن بهم
اردیبهشت : سلام کسی از بچه های اردیبهشتی هست که تو یه هفته قبل تبدیل زده باشه سریع هم فاکتور شده باشه؟
پیش فروش : آقا مرتضی شما چه مدلی و واریز تون کی بوذ؟
محمد تقی افشاری : خودسایپاگفته تااول مهرماه همه تکمیل وجه های اسفند تحویل داده میشه
محمد تقی افشاری : سلام خدمت همه دوستان شاهینcvt ب هیچ عنوان تبدیل به glنزنیداینا بقیه پولتون نمیدن سایپا ورشکست شده اگه به شاهین پلاس تبدیل کردن قبول کنید
cvt مهر 1402 اسفند 1403 : هیچکس نمیاد شاهین اتومات رو به شاهین دنده بدون سانروف تبدیل کنه. کسی که 6 ماه ماشینش توی تأخیره ؛ منتظر میمونه که اتومات بگیره. اگه به اتومات پلاس تبدیل بزنن شاید قبول کنن. ولی دنده بدون سانروف هیچکس قبول نمیکنه. سایپا قبلن به ساینا دوگانه شاهین تحویل میداد اما الان به شاهین اتومات گفته بیا دنده دستی ببر. کسی که مصرف کنندس اتومات خودش رو میگیره. بجای cvt ؛ شاهین G هم می دادند هیچکس قبول نمی کرد. قیمت بازار GL خییییلی ریزش میکنه.
ابراهیم شاهین جی اهواز : سلام من می خوام تبدیل بزنم فروش فوق العاده 3 ماهه بودم خیر سرشون . پنل تبدیل هم بازه ولی کد تبدیل که وارد میکنم میزنه ارتباط با سایپا امکان پذیر نیست ! آیا باید توی تایم اداری انجام بدیم ؟ جی ال تحویل بگیریم راحت شویم . می سپاریم به خدا ازشون انتقام بگیره از مسئولین سایپا .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آمینا 31تیر فولادی 20 اردیبهشت : از من دقیقا یک هفته شد
پیش فروش : چون بین واریز شما و دوستان ، پیش فروش ساعت 10 صبح 15 بهمن رو داشتیم. پذیرش منم 12171700 و ما ثبت نام کردیم البته من از صبح تا ساعت 16 روز 15 بهمن البته داخل سایت 24 بهمن پذیرش کردن، تو سایت بودم که تونستم واریز کنم بعد داخل شرکت چند تا چند تا پرداخت میکردن برا خودشون و برا ما مردم ثبت نام نمی کردن میگفتن سایت شلوغه و قفل شده. منم داخل همون نمایندگی از قصد با گوشی خودم ثبت نام کردم اما نمایندگی دیگه در مرکز استان انتخاب کردم چون واقعا کثیف ترین نمایندگی داخل شهر ما هست. خودم به عینه دیدم
شیده : سلام برا من زده دعوت نامه شهریور یعنی چی برای دی ماهم
پذیرش 25 بهمن : سلام خوبی داداش ی سوال داشتم من 24 بهمن واریز کردم 25 پذیرش شدم چرا انقد شماره پذیرش من با شما اختلاف داره؟مال من 121816هست.کلا فرق من با شما یک روزه.
دنا اپشنال شهریور : دوستان بعد فاکتور شدن چند روز بعد تحویل میدن؟
حمید شهریورواریزی 21تیر : سلام ما تو تیر تکمیل وجه کردیم و مبلغ 367میایون واریز کردیم شما مهر هستید قطعا بایستی دعوت نامه هاتون تا الان اومده باشه معمولا 45روز قبلش دعوتنامه ها میاد
علی : نوید دوگانه 25 اسفند عقلت مشکل داره هی میگی 25 اسفند فاکتور نشده؟ برو توی گر.و های مختلف و کا.نا.ل ها عکسشو گذاشتن نشستی اینجا هی میگی نشده نشده
رانا تحویل آذر ماه : سلام.امروز مبلغ اولیه پیش فروش 312 تومن واریز کردم.تحویل آذر ماه هستم.لطفا اگر کسی مبلغ واریزی اولیه اش مثله من بوده اعلام کنه مرحله دوم چقدر واریز کرده ممنون میشم، و لطفا بگه پیامک برای واریز مرحله دوم کی میاد دقیقا برام که پولمو آماده کنم؟تحویل آذر ماه هستم
اصغر : فاطی جان من میتونم شمارو فاکتور کنم اگه اجازه میدی
دنابورسی تحویل19مردادتبدیل به 6نده : ازکجادرامده این حرف 4ماه تاخیر تقریبا میشه 87میلیون سودتاخیرایکنه ضرره به ایران خودر