اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 
نمایش نسل جدید یک خودروی میان سایز خانوادگی با استفاده از نموداری که میزان فروش در کلاس خود را نشان می‌دهد روش عجیبی است؛ اما همین میزان فروش هیوندای را متقاعد کرده هشتمین نسل سدان خبرساز سوناتا را تولید نماید.
 
 
البته هیوندای سوناتای جدید وارد همه‌ی بازارهای اروپایی نخواهد شد ولی در چین، آمریکا و دیگر بازارهای مهم جهانی حضوری پررنگ خواهد داشت.
 
 
نسل جدید سوناتا از پلتفرم جدید N3 یا نسل سوم استفاده کرده که در دیگر محصولات و به ویژه شاسی بلندهای هیوندای و کیا نیز بکار رفته و یا خواهد رفت.
 
 
برای اولین بار در سوناتا تکنولوژی‌های جدیدی نیز بکار رفته است. خودرویی که در تست‌های ما حضور داشته مخصوص بازار چین بوده و در دل آن پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی جای گرفته است.
 
 
پیشرانه‌های جدید و جذاب‌تر 1.6 و 2.5 لیتری نیز با قدرت‌های 178 و 189 اسب بخاری در دسترس خواهند بود.
 
 
اما چیزی که باعث نگرانی می‌شود کیفیت سواری نامناسب خودروی حاضر در تست بود. مسیری که ما در آن حضور داشتیم پر از دست‌اندازها و چاله‌های ریزودرشت بود که باعث می‌شود سوناتا لرزش‌های زیادی داشته باشد و این امر نشان‌دهنده‌ی نقاط ضعف شاسی سوناتاست. امیدواریم که این تنظیمات تنها مختص خودروی حاضر در تست باشد اما خب در اولین برخورد با سوناتا حس خوبی به ما دست نداد.
 
 
نیمه‌ی پر لیوان چسبندگی بسیار خوب سوناتای جدید در پیچ‌هاست هرچند سیستم فرمان خودرو همانند چرم روی غربیلک احساس مصنوعی دارد.
 
البته هیوندای صادقانه گفته که تریم روی داشبورد از نوع مصنوعی بوده اما خب پلاستیک بکار رفته در اطراف پشت آمپرها، داخل پانل درب‌ها و تونل مرکزی ناامیدکننده است. این خودروساز کره‌ای اخیراً محصولاتی با کیفیت کابین بسیار بهتری تولید کرده اما به وضوح می‌توان پسرفت هیوندای در نسل جدید سوناتا را مشاهده کرد. بازهم تأکید می‌کنیم که شاید این موضوع مختص این خودروی ابتدایی بازار چین باشد.
 
 
مکان برخی از دکمه‌ها نیز عجیب است. شما انتظار دارید کنترل ترمز پارک الکترونیکی را نزدیک اهرم تعویض دنده‌ی دکمه‌ای ببینید اما این‌گونه نیست. پس از کمی گشتن در کابین متوجه خواهید شد این دکمه به همراه دکمه باز کننده‌ی صندوق‌عقب در پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است.
 
 
همه‌ی این موارد باعث ناامیدی است زیرا ظاهر نسل جدید سوناتا خوب بوده و از زبان طراحی جدید کره‌ای‌ها برخوردار شده است. در بخش طراحی از برخی ویژگی‌های کانسپت له فیل روگ استفاده شده است.
 
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی ظاهر این خودرو نوار کرومی‌ای است که از بغل شروع شده و تا کنار شیشه‌ها کشیده شده و به کاپوت می‌رسد و آنجا به دیلایت های LED می‌پیوندد. نوار نورانی کاملی نیز در عقب بکار رفته که ظاهر خوبی ایجاد می‌کند.
 
 
یکی دیگر از نقاط قوت نسل جدید هیوندای سوناتا تکنولوژی‌های بکار رفته در آن است. شما می‌توانید درب‌ها را با استفاده از تکنولوژی NFC باز کنید. همچنین دوستان و آشنایان هم می‌توانند با گوشی‌های خود به خودرو دسترسی داشته باشند و همچنین از راه دور می‌توانید صندوق‌عقب را باز کنید. در فضاهای پارک تنگ نیز می‌توان از راه دور خودرو را جلو و عقب کرد.
 
بد نیست به طیف کامل سیستم‌های ایمنی و هوشمند این خودرو نیز اشاره کنیم که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی است. پشت آمپرهای 12.3 اینچی و صفحه‌نمایش 10.25 اینچی با ارتباطات گوشی‌های هوشمند نیز بخشی از این پکیج هستند.
 
 
نمی‌توانیم تصور کنیم که مشتریان عصبانی هیوندای درب نمایندگی‌های این شرکت را به شدت کوبیده و خواهان بازگرداندن سوناتای جدید خود باشند. کیفیت سواری ضعیف و برخی متریال ناامیدکننده‌ی داخل کابین واقعاً باعث تعجب هستند اما خب وجود تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته تا حدی جبران مافات می‌کنند. امیدواریم خودرویی که تست کردیم نشانه‌ای از دیگر مدل‌های تولیدی در آینده نباشد.
 
 
مشخصات هیوندای سوناتا جدید
 
قیمت: اعلام نشده
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: اعلام نشده
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هیوندای سوناتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد