اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 
نمایش نسل جدید یک خودروی میان سایز خانوادگی با استفاده از نموداری که میزان فروش در کلاس خود را نشان می‌دهد روش عجیبی است؛ اما همین میزان فروش هیوندای را متقاعد کرده هشتمین نسل سدان خبرساز سوناتا را تولید نماید.
 
 
البته هیوندای سوناتای جدید وارد همه‌ی بازارهای اروپایی نخواهد شد ولی در چین، آمریکا و دیگر بازارهای مهم جهانی حضوری پررنگ خواهد داشت.
 
 
نسل جدید سوناتا از پلتفرم جدید N3 یا نسل سوم استفاده کرده که در دیگر محصولات و به ویژه شاسی بلندهای هیوندای و کیا نیز بکار رفته و یا خواهد رفت.
 
 
برای اولین بار در سوناتا تکنولوژی‌های جدیدی نیز بکار رفته است. خودرویی که در تست‌های ما حضور داشته مخصوص بازار چین بوده و در دل آن پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی جای گرفته است.
 
 
پیشرانه‌های جدید و جذاب‌تر 1.6 و 2.5 لیتری نیز با قدرت‌های 178 و 189 اسب بخاری در دسترس خواهند بود.
 
 
اما چیزی که باعث نگرانی می‌شود کیفیت سواری نامناسب خودروی حاضر در تست بود. مسیری که ما در آن حضور داشتیم پر از دست‌اندازها و چاله‌های ریزودرشت بود که باعث می‌شود سوناتا لرزش‌های زیادی داشته باشد و این امر نشان‌دهنده‌ی نقاط ضعف شاسی سوناتاست. امیدواریم که این تنظیمات تنها مختص خودروی حاضر در تست باشد اما خب در اولین برخورد با سوناتا حس خوبی به ما دست نداد.
 
 
نیمه‌ی پر لیوان چسبندگی بسیار خوب سوناتای جدید در پیچ‌هاست هرچند سیستم فرمان خودرو همانند چرم روی غربیلک احساس مصنوعی دارد.
 
البته هیوندای صادقانه گفته که تریم روی داشبورد از نوع مصنوعی بوده اما خب پلاستیک بکار رفته در اطراف پشت آمپرها، داخل پانل درب‌ها و تونل مرکزی ناامیدکننده است. این خودروساز کره‌ای اخیراً محصولاتی با کیفیت کابین بسیار بهتری تولید کرده اما به وضوح می‌توان پسرفت هیوندای در نسل جدید سوناتا را مشاهده کرد. بازهم تأکید می‌کنیم که شاید این موضوع مختص این خودروی ابتدایی بازار چین باشد.
 
 
مکان برخی از دکمه‌ها نیز عجیب است. شما انتظار دارید کنترل ترمز پارک الکترونیکی را نزدیک اهرم تعویض دنده‌ی دکمه‌ای ببینید اما این‌گونه نیست. پس از کمی گشتن در کابین متوجه خواهید شد این دکمه به همراه دکمه باز کننده‌ی صندوق‌عقب در پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است.
 
 
همه‌ی این موارد باعث ناامیدی است زیرا ظاهر نسل جدید سوناتا خوب بوده و از زبان طراحی جدید کره‌ای‌ها برخوردار شده است. در بخش طراحی از برخی ویژگی‌های کانسپت له فیل روگ استفاده شده است.
 
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی ظاهر این خودرو نوار کرومی‌ای است که از بغل شروع شده و تا کنار شیشه‌ها کشیده شده و به کاپوت می‌رسد و آنجا به دیلایت های LED می‌پیوندد. نوار نورانی کاملی نیز در عقب بکار رفته که ظاهر خوبی ایجاد می‌کند.
 
 
یکی دیگر از نقاط قوت نسل جدید هیوندای سوناتا تکنولوژی‌های بکار رفته در آن است. شما می‌توانید درب‌ها را با استفاده از تکنولوژی NFC باز کنید. همچنین دوستان و آشنایان هم می‌توانند با گوشی‌های خود به خودرو دسترسی داشته باشند و همچنین از راه دور می‌توانید صندوق‌عقب را باز کنید. در فضاهای پارک تنگ نیز می‌توان از راه دور خودرو را جلو و عقب کرد.
 
بد نیست به طیف کامل سیستم‌های ایمنی و هوشمند این خودرو نیز اشاره کنیم که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی است. پشت آمپرهای 12.3 اینچی و صفحه‌نمایش 10.25 اینچی با ارتباطات گوشی‌های هوشمند نیز بخشی از این پکیج هستند.
 
 
نمی‌توانیم تصور کنیم که مشتریان عصبانی هیوندای درب نمایندگی‌های این شرکت را به شدت کوبیده و خواهان بازگرداندن سوناتای جدید خود باشند. کیفیت سواری ضعیف و برخی متریال ناامیدکننده‌ی داخل کابین واقعاً باعث تعجب هستند اما خب وجود تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته تا حدی جبران مافات می‌کنند. امیدواریم خودرویی که تست کردیم نشانه‌ای از دیگر مدل‌های تولیدی در آینده نباشد.
 
 
مشخصات هیوندای سوناتا جدید
 
قیمت: اعلام نشده
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: اعلام نشده
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هیوندای سوناتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : من ۳ شهریورماه هنوز فاکتور نشده‌. نقره تیتانیوم
علی : سلام دوستان، الان 13روزه دارن دهه اول شهریور فاکتور میکنن، تازه 4 شهریور فاکتور شده، خدا به داد ما برسه که 27شهریور هستیم
علی تاراv1p : سلام من تارا v1p سفید بودم. فروش فوری با موعد تحویل ۴ شهریور واریزیم ۵ مرداد ساعت ۲۲:۳۰ بود. همین یکی دو ساعت پیش فاکتور شدم. انشاالله برای بقیه هم هر چه زودتر فاکتور بشه.
تارا دستی فروش فوری : سلام تارا سفید تحویلی ۴شهریور تکمیل وجه ۵مرداد ساعت ۹صبح امروز فاکتور شدم
تارا : سلام، امروز کسی فاکتور شده؟ رنگ سفید تحویل سوم تمام شدن؟؟
علی : سلام.امروز کسی فاکتور شده خبری نیست .
ایگل کرمان : دوستانی که اینجا حضور دارید مرتب سازی پیام هارو بر اساس محبوب ترین ها انتخاب کنید و ببنید که پیام های سال های قبل براتون میاره و متوجه میشید که ثبتنامی های سال های قبل هم دقیقا همین مشکلات ماهارو داشتند و شرکت کرمان موتور چند ساله با این روش داره میفروشه و تحویل میده
فرش : بله جمعه ها هم زیاد فاکتورمیشه تکمیل وجه هم اینترنتی تعطیل نداره
امیر شاهین‌البرز : تبدیلی26خرداد‌در‌انتظار ایشالا هفته آینده‌الباقی‌خرداد‌فاکتور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا : ببر دیاگ بزن،احتملا تنظیماتش به هم ریخته
فوق العاده 23بهمن : فوقالعاده بهمن کسی فاکتور شد؟
امیر : چرا چی شدی؟
احمد31مرداد : نه هنوز تیک حمل نخورده
حمید فوری 6مرداد : سلام امروز بهم زنگ زدن برم تحویل بگیرم ولی شنبه می رم .کرمان
207پانا : دوستانی که 207 فرماندبرقی تحپیل گرفتین آیا با فرمان مشکل ندارین مال من یکم سفته ماشین قبلیم هم 207برقی بود اون نرم تر و بهتر بوذ آیا ربطی به سنسور پایداری داره؟؟؟
امیر : اطلس جی بودین یا جی ال
پانا اتومات27مهر : بله برا من یه ماه پیش به روز شده
ایمان 31 مرداد پانا : به روز نشده که
اکبر : سلام ..ماشین من مخزن بزرگ تحویل گرفتم ...سایت تبریز سیمی هست ....مال شما هم فکر کنم سیمی باشه