یک سوپر اسپرت دونفره می‌خواهید؟ پورشه کیمن بخرید

 

یک سوپر اسپرت دونفره می‌خواهید؟ پورشه کیمن بخرید

 

رپورتاژ - کمتر لاکچری‌سواری در دنیای خودرو وجود دارد که گوشه چشمی به خودروهای لوکس پورشه نداشته باشد؛ کمپانی آلمانی پورشه از همان سال 1931 که تصمیم گرفت جای خود را در میان بازار خودروی جهان باز کند، می‌دانست که تا سالیان سال جایش در میان خودروهای لوکس حفظ خواهد شد. هرچند پورشه در همان زمان تصمیم گرفت در طول جنگ جهانی اول به طراحی تانک هم روی بیاورد اما این کمپانی خودروسازی راه خود را در طراحی و ساخت خودروهای لاکچری جهان با قدرت پیش گرفت. در این مطلب قصد داریم یکی از لوکس‌ترین و البته خاص‌ترین خودروهای این کمپانی خودروسازی را به شما معرفی کنیم. خودرویی به نام پورشه کیمن که می‌تواند برای هر خودروسواری که از اتوموبیل‌های بزرگ و 4 و 5 نفره خسته شده‌اند، جذاب باشد.

سوسمار آمریکایی وارد می‌شود!

شرکت خودروسازی پورشه قبل از آنکه تصمیم بگیرد خودروی لوکس خود به نام کیمن را که نامش برگرفته از نوعی سوسمار آمریکایی بود، به بازار خودرو ارائه کند، خودرویی به نام پورشه باکستر را روانه بازار کرد و بعد با ایجاد تغییراتی در آن، کوپه‌ای به نام کیمن را به دنیای لوکس‌سواران معرفی کرد. اولین نمونه این خودرو در سال 2006 به فروش رسید و حتی توانست عنوان خودروی سال آلمان را هم از آن خود کند. این خودرو ابتدا با مدل‌های معمولی و s روانه بازار شد اما بعدا پورشه کیمن 718 و پورشه کیمن GTS توانست با تعبیه کردن موتورهای تخت توربوشارژ و سیستم تعلیق پیشرفته، نسل جدیدی از این خودرو را به عنوان سوپراسپورت معرفی کند.

ظاهری خیره‌کننده برای کیمن

پورشه کیمن علاوه بر جذابیت ظاهری توانسته رقیب خودروهایی همچون شورلت کروت و پورشه 911 باشد و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. این اسپرت کوپه یک اتومبیل دو سرنشین است که  دیفرانسیل آن در عقب آن تعبیه شده است. هرچند طراحی بدنه پورشه کیمن شباهت‌های زیادی با باکستر دارد، اما طراح آن تفاوت‌هایی را با باکستر برای این خودرو در نظر گرفته است. این خودرو خلاف باکستر سقف تاشو ندارد و در عقب آن یک یا دو خروجی هوا در نسخه‌های متفاوت در نظر گرفته که ظاهر متفاوتی به آن داده است. از خصوصیات ظاهری داخلی این سوپر لوکس می‌توانیم به داشبورد و فرمان چرمی، سیستم‌های فرمان و هدایت با سنسور سرعت و تنظیم برقی، کنترل اتوماتیک سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا با داشتن سیستم  نمایشگر لمسی، نویگیشن، تلفن همراه، تنظیم برقی صندلی‌ها با حافظه، گرم‌کن، تهویه صندلی‌های جلو و روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها اشاره کرد.

قوی در موتور، بهترین در دیفرانسیل عقب

شاید بتوانیم پورشه کیمن را در مشخصات فنی بسیار شبیه به پورشه باکستر بدانیم اما این خودرو در 3 نسخه متفاوت 3 موتور متفاوت دارد. پیشرانه نصب شده روی مدل کیمن معمولی از نوع 4 سیلندر 2 لیتری است که با حجم دقیق 1988 سی‌سی، می‌تواند حداکثر 300 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 380 نیوتن‌متر در دورهای بین 1950 تا 4500 دور تولید کند. اما پیشرانه نصب شده در مدل کیمن S  2497 سی‌سی حجم دارد و با تولید گشتاور 420 نیوتن‌متری در دور 1900 و بیش از 350 اسب بخار در دور 6500، مشخصات قابل قبولی به این خودرو بخشیده است. اما موتور 2 لیتری پورشه کیمن 718 300 اسب بخار و همین موتور 2.5 لیتری در پورشه کیمن GTS 365 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همه این موتورها 4 سیلندری و گیربکس دستی 6 سرعته در حالت استاندارد دارند. این خودرو از بهترین خودروهای سوپر اسپرت در بازار است که دیفرانسیل عقب دارند.

پورشه کیمن در ایران

با تمام امکانات وسوسه برانگیز پورشه کایمن، می‌توانیم قیمت بالای آن به ویژه در بازار فعلی خودروی ایران و هزینه بالای نگهداری آن را از نکات منفی این خودروی لوکس بدانیم. پورشه کیمن هرچند ممکن است برای خانواده‌های ایرانی که حداقل جمعیتی 4 نفره دارند چندان مورد استقبال نباشد اما طرفداران سوپر اسپورت‌ها در ایران روی خوشی به این خودرو نشان دادند و مدل پورشه کیمن S در برهه‌ای توانست گران قیمت‌ترین پورشه ایران لقب بگیرد که قیمتی بالای یک میلیارد و 200 میلیون تومان دارد. اگر قصد خرید بی‌دردسر و فوری این خودرو را دارید می‌توانید به سایت دیوار که بستری برای خرید و فروش این کالاست، سری بزنید.

 

 

منبع : ویرلن

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پورشه کیمن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد