آفرود و طبیعت‌گردی با خودروی جیپ کا ام

 

آفرود و طبیعت‌گردی با خودروی جیپ کا ام

 

رپورتاژ - امروزه به دلیل پیشرفت و توسعه ایجادشده در سطوح شهرهای مختلف دنیا، تفریحات و سرگرمی‌های فراوانی ایجاد شده‌اند تا افراد با سلایق مختلف به‌راحتی قادر به دنبال کردن فعالیت‌های موردعلاقه خود باشند. برخی به دنیای تکنولوژی روی آورده و برخی فعالیت‌های ورزشی را دنبال می‌کنند. برخی علاقه‌مند به رانندگی در پیست سرعت پرداخته و برخی دیگر ترجیح می‌دهند اوقاف فراغت خود را به‌دوراز تمام شلوغی‌ها و همهمه شهر بگذرانند. در این میان، فعالیت آفرود و طبیعت‌گردی در میان دیگر فعالیت‌های موجود در ایران، مخاطبان زیادی پیدا کرده است و هرساله علاقه‌مندان بیشتری به این فعالیت مفرح اضافه می‌شوند.

متأسفانه به دلیل افزایش قیمت شدید و صرف هزینه‌های گزاف جهت انجام فعالیت‌های مختلف ازجمله آفرود، افراد زیادی مجبور به ترک و یا کاهش تفریحات خود شده‌اند، تعداد کثیری نیز اقتصادی‌تر تصمیم گرفته و دست به خرید خودروی آفرودی می‌زنند که سال تولید آن قدیمی‌تر باشد. این خودروها باوجود قیمت بسیار مناسب‌تر، بعضاً گزینه‌های مناسب‌تری نیز برای آفرود و حرکت در سطوح ناهموار به‌حساب می‌آیند. ازجمله این خودروهای مناسب آفرودی باقیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه، می‌توان به جیپ کا ام اشاره کرد. به دلیل کیفیت ساخت و ماندگاری بسیار بالای این خودروها خریدوفروش جیپ کا ام و انواع دیگر جیپ آفرود در ایران هنوز هم مانند سابق رونق دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا این خودرو قدیمی اما پرطرفدار در ایران را بیشتر موردبررسی قرار دهیم.

آفرود و طبیعت‌گردی با خودروی جیپ کا ام

الگوی طراحی جیپ کا ام

رپورتاژ - در ساخت و تولید جیپ کا ام، در حد زیادی از جیپ CJ5 الگوبرداری شده است. جیپ CJ5 ساخت امریکن موتورز می‌باشد. این سری خودروها در شهر سئول واقع در کره جنوبی تولید شده‌اند و معرفی آن‌ها به اواخر دهه 70 میلادی بازمی‌گردد. اتاق خودروی جیپ کا ام نیز کم شباهت به نسخه یادشده آمریکایی نیست. اما تغییراتی نیز در طراحی اتاق این خودرو به چشم می‌خورد و به‌اصطلاح می‌توان این خودرو را بومی‌شده نسخه آمریکایی آن دانست.

بیشینهٔ ساخت جیپ به دوران جنگ بازمی‌گردد و این خودروها درواقع برای اهداف نظامی طراحی و تولید شدند ولی پس از گذراندن تست‌های مختلف در شرایط سخت و سطوح ناهموار، به‌عنوان خودروهایی باقدرت و استحکام بسیار بالا در سطح دنیا معرفی شده و مورداستفاده قرار گرفتند. لازم به ذکر است که نمونهٔ غیرنظامی این خودرو نیز به تعداد محدودی بانام LANDMASTER وجود دارند.

مشخصات فنی جیپ کا ام

 موتور جیپ کا ام از نوع بنزینی چهار سیلندر بوده و قادر به تولید نیروی 52.2 کیلووات و یا 70 اسب بخار می‌باشد. علاوه بر این، این موتور حداکثر سرعت 96 کیلومتری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. جزئیات و اطلاعات دقیقی از مقدار مصرف سوخت این خودرو وجود ندارد ولی به‌طور تقریبی می‌توان گفت که باک 45 لیتری این خودرو در صورت پر بودن می‌تواند مسافت 340 کیلومتر را طی کند.

جعبه‌دنده دو سرعته جیپ کا ام دارای 4 دنده روبه‌جلو و یک‌دنده عقب دستی می‌باشد. می‌توان دیفرانسیل جلو را به‌وسیله اهرم موجود، قطع کرد. سیستم فنربندی و تعلیق این خودرو به‌صورت تخت بوده و از سیستم ترمزدستی روی خروجی گیربکس بهره می‌برد. سیستم برق خودرو نیز 24 ولت می‌باشد.

سایز لاستیک‌های جیپ کا ام برابر با 16 در 600 اینچ می‌باشد. ابعاد خودرو نیز در مقایسه با SUV های گران‌قیمت موجود کوچک‌تر بوده و از طول و عرض 3350 سانتی‌متر در 1475 سانتی‌متری بهره می‌برد. وزن این خودرو نیز معادل 1180 کیلوگرم بدون بار بوده و شاسی این خودرو قابلیت حمل حداکثر بار به مقدار 1720 کیلوگرم را دارد.

سخن پایانی

خرید جیپ کا ام به معنای این است که نه‌تنها در مقایسه با بسیاری از خودروهای امروزی به تعداد کمتری به تعمیرگاه مراجعه خواهید کرد، بلکه تقریباً از هر سطح ناهمواری با شیب 30 درجه قادر به عبور و لذت بردن از تجربه آفرود خود خواهید بود. البته لازم به ذکر است که به دلیل قدمت 20 تا 30 ساله این خودروها و تفاوت فاحش قطعات فنی آن‌ها با خودروهای جدیدتر، توصیه می‌شود قبل از خرید انواع مدل‌های جیپ دست‌دوم، در مورد قطعات فنی این خودروها و نیز روش تعمیر آن اطلاعات جامعی کسب کنید. خریدوفروش جیپ کا ام کارکرده در ایران بسته به سال تولید، مقدار کارکرد و شرایط فنی و ظاهری در بازه قیمتی 20 الی 60 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جیپ کا ام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

شهرام
18

دو چیز مسخره وارد ایران شد یکی تراکتور رومانی و دوم جیپ کی ام KM
12:24  1399/12/01
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام دوست عزیز ،ما هم خدا شاهده همینجور ،با پول کارگری و زحمت ،توی گرمای جنوب ،جمع کنی بد بدی به این پیشرفا، خدا ازشون نگذره
شاهین جی : کسی نظر تو رو نخواست ،زرهای مفتت رو برای خودت نگه دار تا مسولین بیشتر بهت بدن،همین که گوه مسولین رو میخوری کافیه
شاهین‌glاردیبهشت : چرا‌تفاوت‌‌ قیمت‌ ‌gو‌‌ gl‌ اینقدر‌‌ زیاد‌شده توکارخونه‌۲۱‌میلیونه بازار‌آزاد۱۰۰‌میلیونه فقط‌بخاطر‌ ی‌‌سانروف‌ ‌ دلال‌ها‌این‌کارو‌کردن شاهین‌‌glها‌که‌تحویل‌میگیرید‌ ‌لطفا‌ زیر۹۰۰‌نفروشید وگرنه‌قیمت‌میاد‌پایین‌تر‌
علی : چراریرا اسفندماه فاکتورنمیشه...
.شاهین.‌ خرداد : دوستان‌کسی‌می‌دونه‌اینا‌شاهین‌Gهای‌سانروف‌دار مدل404داخل‌دیوار‌ و‌ نمایشگاه‌ها‌از‌کجا‌میاد ?
شاهین جی : هر کسی که میخواد صاحب ماشین بشه حتما وقت بزاره بیاد وگرنه دوباره داستان جنگ شروع بشه ماشین دیدیم ندیدیم .سایپا هم دنبال همینه چون دزدتشریف دارن .داستان قطعه و سانروف و.... همه الکیه .مگه میشه دو تا خودروساز تو یه کشور فعالیت بکنن بعد یکی تمام قطعاتشو داشته باشه بعد سایپا بگه من قطعه ندارم حتما پول قطعه سازو مثل پول ما دزدیده اونم قطعه نمیده بهش .
حمزه شاهین جی : هی لعنت ب آدم مغز پوک هرچی بدبختی میکشیم دست اینها هسته ا خدایا مارو دست اینها نجات بده ۱۳ آذر ۶۰۰ میلیون پول دادم کار گر بنا هستم چچی شر ور میکنین
شاهینGl : الانglتا‌چه‌تاریخی‌فاکتور‌شد
شاهین : آقای‌سجاد‌ ۲۷‌ماه‌انتظار‌‌‌‌‌بخاطر‌‌موتور‌‌پراید‌که‌‌ توربوش‌‌ کردن بس‌نیست‌ اگه‌بنز‌Gکلاس‌بود‌تا‌الان‌‌داده‌بودنش‌ شما‌احتمالا‌ ‌کارگر‌سایپا‌هستید
یاسین : سلام. بنده هم دقیقا شرایط شما رو دارم. تبدیل کردم به شاهین gl. درصورتی که درخواستم شاهین g بوده. پسرم 3 سالش بود که بحث خرید ماشین شاهین شروع شد... الان 5 سال و نیم شده و مدام میپرسه پس این ماشین شاهینمون رو کی سوار میشیم؟ خجالت میکشم که بگم فعلا دوره ابتدایی رو بخون... انشالله شاید دوره متوسطه!!!!!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تیر : دقیقا همین هستش منم با حرفات موافقم
هومن پانا 31تیر : سلام ساحل خوبی برای منم میزنه هیچ اطلاعاتی نیست به نظرت تماس بگیریم با نمایندگی
کوییگ آر اس : بی مغز الکی ننویس بی کار نیستیم اومدیم اینجا میخوایم بدونیم ماشین رو کی میدن لازم داریم
ساحل : ب اقا هومن سلام اومده ولی میزنی هیچی نیست
207تحویل مهر : سلام شما برا کدوم شهرید؟منم دقیقا با شما بودم ولی هنوز پیامک وصول نیومده
207تحویل مهر : سلام ببخشید شما کدوم شهرید منم همزمان با شما و آریانا هستم فعلا که خبری از پیامک وصول نیومده
میثم : سلام دوستان من 13 خرداد تبدیل زدم به تکسوز ولی هنوز فاکتور نشده کسی هست مثل من باشه
هومن پانا 31تیر : ساحل و احسان سلام طرح تبدیل به رینگ آلومینیومی اومده وارد کاستوم بشید
امیر : مگه میشه ازنمایندگی بپرس شاید سخا مشکل داری تا 11 پیش فروش ها فاکتور شدن
چرا دروغ میگین؟؟ : واقعا نمی دونم چرا اینجا همه دارن ناله میکنن و میگن تحویل نمی دن بعد از اون طرف آگهی های شخصی دیوار زنگ میزنی می پرسی طرف میگه من یه ماه نیم بعد واریز دعوتنامه تحویلم دادن. بس کنید شانتاژ و دروغ رو....