خرید و فروش و قیمت اپل کورسا در دیوار به چه شکل است؟

 

خرید و فروش و قیمت اپل کورسا در دیوار به چه شکل است؟

 

رپورتاژ - بیش از ۲۰ سال از ورود اولین مدل اپل کورسا به ایران می‌گذرد، اما به نظر نمی‌رسد چیزی از محبوبیت این خودروی جوان‌پسند  در بین ایرانی‌ها کم شده باشد. کمپانی صاحب‌نام اپل از سال ۱۹۸۲ تولید این خودرو را در کلاس سوپرمینی در سارگوسای اسپانیا و آیزناخ آلمان آغاز و تا به امروز پنج سری از آن را روانه بازار کرد.

 

سری A از این خودرو که شباهت نزدیکی به خودروهای گلف قدیمی داشت بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳ تولید شدند. اما اپل کورسا در ایران با سری ب شناخته می‌شود که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ تولید آن ادامه داشت. این روزها اپل کورساهای تولید شده در سال ۱۹۹۴ با قیمتی بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان در کشور خرید و فروش می‌شوند.

 

کورساهای سری B با پیشرانه‌های ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی به بازار عرضه شدند، هر چند این تنوع باعث جلب مشتریانی‌ با سلیقه‌های مختلف شد، اما کارخانه اپل در تولیدات بعدی خود سعی کرد حجم پیشرانه این خودرو را افزایش دهد. به طوریکه اپل کورسای سری C با حجم ۱۷۰۰ سی‌سی در سال ۲۰۰۰ تولید شد و ساخت و عرضه آن به بازار جهانی تا سال ۲۰۰۶ نیز ادامه پیدا کرد.

 

مدل دیگری از اپل کورسا که نمونه آن به طور محدود به بازار ایران وارد شد، سری D از این خودرو است که تولید آن بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ صورت گرفت. کارخانه اپل در تولید این مدل، همچنان طراحی سوپرمینی برای بدنه را حفظ کرد و در پیشرانه خودرو نیز تنوع پیشین را به کار برد.

 

پیشرانه سری D از کارکرد بالا و مصرف پایینی برخوردار است که یکی از نکات مثبت اصلی آن به شمار می‌رود، اما به دلیل وجود پشتیبانی فنی محدود برای این خودرو در ایران، خریداران آن همیشه نگران زمانی هستند که چند سالی از عمر این خودرو بگذرد و نیازمند خدمات پس از فروش شوند. در حال حاضر کورسای سری D در رده قیمتی ۱۵۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد که از نکات منفی این خودروی شهری کوچک قلمداد می‌شود.

 

تولید آخرین سری اپل کورسا از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و تا امروز ادامه یافته است. هنوز از سری E واردات گسترده‌ای به داخل ایران صورت نگرفته است و خودروهای موجود در ایران از این سری به شکل فردی به کشور وارد شده‌اند. این خودروهای شش دنده اتوماتیک با حجم پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی، به دلیل محدودیت عرضه در بازار، قیمت‌گذاری دقیقی ندارند اما فروشندگان آن در سایت دیوار قیمت‌هایی مانند ۲۸۰ میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته‌اند.

 

در آخرین سری از کورساها، فناوری روز خودروسازی دنیا به کار گرفته شده است، اما به دلیل فلسفه وجودی اولیه در تولید این خودرو که بر عرضه یک خودروی شهری استوار بود سری E نیز همچنان در زمینه شتاب بالا و سریع، قدرت پیشرانه و سرعت انتقال قدرت با بسیاری دیگر از خودروهای روز قابل مقایسه نیست.

 

با وجود تمام این مسائل، اپل کورسا هنوز هم یک خودروی محبوب در کشور به شمار می‌رود و نواقصی مانند صرفا شهری بودن این خودرو یا محدودیت خدمات پس از فروش آن، نتوانسته خدشه‌ای به محبوبیت آن وارد کند.

 

 

منبع : ویرلن

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کورسا , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد