بررسی بی ام و سری 3

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

در حالی که مدام به تعداد مدل های مختلف بی ام و افزوده می شود، از سال 1975 سری 3 به عنوان سمبل  تولیدات این شرکت محسوب شده  است. اگر یک مریخی به زمین بیاید و بپرسد که بی ام و چیست، معرفی مدل 320d، تمام آن چیزی خواهد بود که یک موجود فضایی برای درک ماهیت این برند نیاز دارد. به همین علت است که بی ام و نسبت به تولید سری 3 حساسیت بیش تری نشان می دهد زیرا این سری می بایست تا سر حد امکان خوب و کامل باشد. مورد سری 3 بی ام و نیز، با توجه به این که این کمپانی ارائه دهنده ی این محصولی است که در سطح جهانی مورد احترام می باشد، بدون شک از تمامی امکانات و پتانسیل خود تا آخرین حد ممکن استفاده خواهد کرد. 

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

سری 3 در ابتدا تنها به صورت سدان دو درب تولید شد ولی امروزه در قالب سدان، استیشن و هاچ بک گرندتوریزمو نیز تولید می شود. مدل های کوپه و کروک نیز تحت عنوان سری 4  ارائه می شوند که در کالبد آن ها همان روح سری 3 دمیده شده است. اما در میان تمامی جنجال  تغییر نام، یک ویژگی اصلی که در سری 3  وجود دارد این است که این سری همواره هویت بخش اصلی کمپانی BMW بوده است. با وجود اینکه مرسدس بنز C-Class و آئودی A4، از نظر قیمت با این خودرو در یک محدوده می باشند، بی ام و سری 3 در چند دهه اخیر، گوی رقابت را از آن ها ربوده است در نتیجه هر دوست دار ماشینی، علاقمند به حداقل یک بار سواری با بی ام و سری 3 می باشد. ولی در میان خودروهای هم رده نباید هیچ خودرویی را در راس و یا قعردر نظر بگیریم. هنگامی که موضوع ارزیابی مطرح است، گذشته ی خودرو در نظر گرفته نمی شود و تنها سوالی که می بایست پاسخی به آن داد این است که آیا سری 3 می تواند در رقابت با دیگر رقبا عملکرد بهتری ارائه دهد یا خیر.

 

طراحی

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

از نقطه نظر طراحی، کد F30 در سری سوم از ظاهری بهتر و متمایز  نسبت به مدل به شدت محافظه کارانه E90 برخوردار است. F30 خودرویی بزرگ و در کل طویل تر از سری 5 در سی سال گذشته و دارای محور چرخ بلندتر از سری 5 در طی بیست سال گذشته می باشد. در مقایسه با کد اتاق E90 طول کلی خودرو 99 میلی متر افزایش داشته است که بیش از نیمی از این افزایش طول، در فاصله ی بین دو محور اعمال شده است. بی ام و در جهت  افزایش ایمنی با استفاده از فولاد مقاوم تر، موفق به کاهش مقدار فلز بکار رفته در این مدل شده که استحکام به میزان 10 درصد افزایش و وزن نهایی خودرو تا 40 کیلوگرم کاهش یافته است. بی ام و سری 3 با وجود تغییرات اعمال شده، حجیم تر و بزرگتر به نظر نمی آید. بلکه ارتفاع آن کمتر، جذابتر و اسپرت تر شده است.

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

این تغییرات به لطف جلو پنجره ی عریض تر و با طراحی چراغ های جلوی باریکتر، ظاهری خشن به خودرو داده است. دو خط کمر در دو طرف بدنه و خطوط تیز در عقب بدنه، باعث شده اند تا بدنه کمتر حجیم به نظر برسد. در بحث تنوع امکانات این محصول، شش تیپ مختلف از پایه ES برای موتور های بنزینی و دیزل در مدل های 316 تا مدل های به ترتیب بهینه تر SE، اسپرت، پیشرفته (مدرن)، لوکس و اسپرت M وجود دارد. به علاوه اینکه تیپ های قوی تر و کامل تری مانند 320i و 320d در دسترس می باشند. اکتیو هیبرید سفارشی و سیستم چهار متحرک در مدل های 320d و 320i به بالا قابل سفارش می باشند. موتورهای بنزینی از تیپ 316i شروع شده و تا تیپ 320i و 328i با موتور های شش سیلندری ادامه دارد. مدل 335i تنها مورد شش سیلندری است که با فشار بر روی پدال گاز شاهد خروج آتش از اگزوز خواهید بود! اگر به دنبال موتور های چهار سیلندر دیزلی هستید، گزینه هایی شامل 316d ، 318d و 320d  در دسترس شما خواهد بود. این در حالی است که طرفداران مدل های شش سیلندر می توانند یکی از دو مدل 325d و یا 330d  را انتخاب کنند.

 

طراحی داخلی

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3
بررسی بی‌ ام‌ و سری 3 بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

بی ام و سعی دارد تا در طراحی داخلی این حس را در شما تقویت کند که تمامی محصولات این شرکت قوی، زیبا و بی نهایت کاربردی می باشند. چیزی که ما در اینجا شاهد آن هستیم، رویکردی ساده و خلوت در طراحی کابین خودرو بوده که بیشتر بر کارایی و آرگونومیک تاکید دارد تا بر فراوانی دکمه ها و ادوات کنترل کننده. موقعیت قرارگیری راننده، بی عیب و نقص بوده و طیف گسترده ای از تنظیمات صندلی و فرمان را در اختیار وی قرار می دهد. کار با نمایشگر رنگی 6.5 اینچی مرکزی که تمامی عملکرد های سیستم کامپیوتری iDrive بر روی آن در دسترس است، حتی برای کاربرانی که برای اولین بار از آن استفاده می کنند بسیارساده می باشد. تمامی فضای اضافه شده بین دو محور، به صندلی عقب و به منظور ایجاد فضای اضافی مورد نیاز سرنشینان عقب اختصاص داده شده است و صندلی های جلو تغییر زیادی نداشته اند. قرار گرفتن سه سرنشین بزرگسال در صندلی های عقب بدون هیچ مشکلی صورت می گیرد و آنها در فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت.

 

عملکرد موتور

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

افتخار بی ام و طی چندین دهه در تولید موتور هایی بوده که با وجود کاهش مصرف سوخت، عملکردی بهتر و قوی تر نسبت به رقبای خود داشته است. در محصولات جدید سری 3 بی ام و، این رویکرد همچنان حفظ و تکمیل شده است. بررسی خصوصیات هر موتور بصورت جداگانه و با جزئیات نیازمند فضا و زمان زیادی است. اما با در نظر گرفتن مدل 320d دیزل در میانه طیف خودروهای سری-3 به عنوان مدلی کلیدی، به نمونه ای دست پیدا می کنیم که با تغییرات جزئی می تواند نماینده مناسبی برای تمامی تیپ های دیگر در این سری بی ام و باشد. مدل استاندارد 320d با گیربکس دستی و سیستم چهارچرخ متحرک، دارای شتاب صفر تا صد 7.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت می باشد. رقیبان BMW در این کلاس، محصولی از کمپانی آئودی با شتاب صفر تا صد 8.4  ثانیه و حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت و مرسدس بنز نیز با شتاب صفر تا صد 8.4 ثانیه و حداکثر سرعت 232 کیلومتر در ساعت است.

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

گویی بی ام و در رقابتی انحصاری با تولیدات خود حضور دارد . مدل های مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک به میزان جزئی کندتر هستند.موتور های دیزل بی صداترین، روانترین نوع در سطح خودشان هستند ولی موتور های دیزلی شش سیلندر در مدل 335i، مانند هیولایی زوه کشان و پرصداست که همیشه انتظارش را می کشید. در حقیقت، این خودرو دارای یک موتور مجهز توربوشارژر دوگانه است که با فشار دادن پای راست تان بر روی پدال گاز حضور خود را به شما اعلام می کند.با وجود بی صداتر بودن موتور های بنزینی چهارسیلندر، انتظار شما را نسبت به موتورهای شش سیلندر برآورده نمی کنند که البته داستان 328i با 234 اسب بخار قدرت، کمی متفاوت می باشد. اما به علت وجود مزیت های متعدد در تمامی سطوح، از جمله مصرف کمتر سوخت، موتور های دیزل برای تمامی رانندگان، بخصوص طرفداران خودروهای کم مصرف بهترین گزینه است.با خریداری هریک از مدل های سری 3، مطمئن خواهید بود که خودرویی درجه یک با گیربکس 6 دنده دقیق یا گیربکس اتوماتیک هشت سرعته XF خواهید داشت که در سرتاسر دنیا مورد احترام بوده و راحت ترین اتومبیل در بازار می باشد.  

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

 همگی ما به خوبی می دانیم سری 3 خودرویی بوده که سواری درجه یک را به همراه هندلینگ فوق العاده، برای علاقه مندان به سرعت فراهم نموده است. هندلینگ و کیفیت سواری بنز و بی ام و هر دو در سطح بالایی هستند اما در صورت به چالش کشیدن خودرو، بی ام و از ثبات و پایداری بهتری برخوردار است. در این هنگام خواهد بود که راحتی و قدرت کنترل بی ام و که حتی بهترین رقیبان خود را مغلوب می کند، شما را شوکه خواهد کرد. درست در جایی که خودروی مرسدس شما به خاطر طراحی چند منظوره اش برای داشتن یک سواری نرم به همراه خانواده و همزمان برای رانندگی با سرعت بالا در رانندگی مخاطره آمیز کمی با محدودیت مواجه می شود، سواری خشک بی ام و با اعتماد به نفس کار خود را آغاز می کند. چسبندگی بی ام و به سطح جاده مثال زدنی است. در واقع اگر مسئله مهم برای شما کیفیت سواری باشد، بهتر است از همان کمک فنر های استاندارد استفاده نمایید.

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

این کمک فنرها به خودرو قابلیت این را می د هند که با جاده همسو شوند. تا زمانی که با سرعتی متناسب در جاده حرکت کنید، هیچ احساس آزاردهنده ای نخواهید داشت. در چنین شرایطی از خودرویی با هندلینگ عالی و سواری لذت بخش بهره خواهید برد. عدم احساس ناهمواری های جاده، این احساس را ایجاد می کند که خودروی شما دارای سیستم تعلیق بادی است. تنها افرادی به سمت نسخه های چهارچرخ متحرک گرایش دارند که به آن نیاز دارند ولی در تمامی شرایط آب و هوایی به غیر از مواردی که رانندگی با هیچ خودرویی ممکن نیست، مدل های استاندارد دیفرانسیل عقب دارای ثبات کافی هستند. اگر در محلی خارج از شهر زندگی می کنید ، انتخاب مدل مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک ممکن است منطقی به نظر برسد، ولی نه تنها نباید هزینه های اضافی خرید آن را فراموش کنید، بلکه می بایست هزینه های نگهداری آن را نیز در نظر بگیرید. 

 

مصرف سوخت و هزینه های نگهداری

 

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3
بررسی بی‌ ام‌ و سری 3 بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

اختلاف مابین میزان مصرف سوخت اعلام شده از جانب شرکت سازنده و مصرف حقیقی خودرو امری عادی تلقی می شود و یکی از دلایل این اختلاف، احتمالا نوع رانندگی خشن تر با آن است. در مورد سری 3 این طور به نظر می رسد که بی ام و بیشترین میزان صداقت را از خود نشان داده است. اگر بازهم از مدل 320d به عنوان مثال یاد کنیم، بی ام و اعلام کرده است که مصرف این خودرو 4 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد، در حالی که بنا بر آزمایشات در شرایط نه چندان استاندارد، این میزان 5 لیتر بوده است. اگر بخواهیم دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم، آزمایشات مشابه بر روی خودروهای دیگر مصرف 5 لیتر در هر 100 کیلومتر را نشان داده که نشان از بی میلی آنها برای بهبود این رکورد است. این مطلب نه تنها بی ام و را از نظر طول مسافت قابل پیمایش جلو می اندازد، بلکه نشان دهنده ی هزینه های کمتر آن در بلند مدت است. با وجود ارزش هر یک از محصولات سری3، در صورت تمایل به خرید مدل های دست دوم این خودروها به یاد داشته باشید که قدرت در دستان شماست. به خاطر محبوبیت سری 3، تجهیزات و پشتیبانی همیشه فراهم است (البته نه در ایران). 

 

نظر نهایی

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3

ممکن است دلایل زیادی داشته باشد تا آئودی یا مرسدس را ترجیح دهید، حرفی از لکسوس یا تویوتا نمی زنیم، ولی انتخاب این خودروها بیشتر بواسطه ی سلیقه ی شخصی شما خواهد بود. در صورتی که توانایی خودرو در نظر گرفته شود، هیچ خودرویی به پای سری 3 نمی رسد. چیزی که باعث وحشت رقبای بی ام و شده، توانایی این خودرو در خارج از توان و عرف عادی رانندگی می باشد. سری 3 نه تنها عملکردی درخشان را به نمایش می گذارد، بلکه به لحاظ اقتصادی دارای مزیت های فراوانی است. نه تنها بهترین هندلینگ را در میان دیگر خودروهای این کلاس داراست، بلکه لذتبخش ترین سواری را به شما ارائه می دهد.  سری 3 اثری جاودان برای رانندگان بی ام و سوار و شجاعت در مهندسی محسوب می شود که یک سر و گردن از دیگر رقبای خود بالاتر بوده و به وضوح از هر خودروی جدید تولید بی ام و و یا هر خودروی دیگری در راس کلاس بهتر است و اکنون نیز موقعیت سری 3 به عنوان بهترین خودروی کوچک سدان بیش از هر زمان دیگری پایدار و مستحکم به نظر می آید. 

بررسی بی‌ ام‌ و سری 3


منبع

AutoCar

 

برچسب : بی‌ا م‌ و , سری 3 , سدان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

فرید
1

واقعا بی ام و زیباترین ماشین آلمانیه ولی بنز وپورشه لوکس تر هستن فولکس هم بیشتر برای طبقات متوسط ساخته میشه
17:56  1394/09/02
پاسخ دادن
رشید
14

بی ام و سلطان جاده ست و از بنز خیلی هم بهتره & هم سرعتش هم طراحیش واقعا هر کی بی ام و رو ساخته دمش گرم.مگه نه؟
12:19  1392/09/28
پاسخ دادن
فرهاد
1

بای سلام
خداییش یه 316i دارم محشره با اینکه موتورش 1600 سی سی هست ولی با توجه به توین توربو شتابش حرف نداره
هندلینگ و راحتی که دیگه جا تعریف نداره ان شاالله روزی همه دوستان عزیز
14:00  1394/09/02

Mohammad
8

Bmw تو دنیا بی همتاست حتی تو هندلینگ وسواری بنز رو پشت سرش قرار میگیره
bmw واقعا یکتاست 1 استثناست ، هیچ رغیبی تو دنیا نداره چه آلمانی چه آمریکایی یا ژاپنی
05:20  1392/08/17
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
9

قبول دارم فوق العادس چون خودم یکی از طرفداراشم وذلیلش هم اینکه طراحیش جوونه یعنی شاذابی داره وقتی به طراحیش نگاه میکنی حس جوونی داره
18:58  1392/08/18

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد