نسل جدید فورد اکسپلورر معرفی شد

 

نسل جدید فورد اکسپلورر معرفی شد

 
نسل جدید فورد اکسپلورر با پلتفرم کاملاً جدید و پیشرانه‌های توربوشارژ قدرتمند معرفی شده است تا همچنان راه موفق پیشینیان خود را ادامه دهد.
 
 
فورد اکسپلورر (ٍExplorer) به ریشه‌های خود بازگشته است زیرا پس از تقریباً یک دهه که روی پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته می‌شد، حالا در نسل جدید یک‌بار دیگر پیشرانه‌های آن به‌صورت طولی نصب شده‌اند و قدرت خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کنند. البته نسل جدید این خودرو هنوز هم شاسی یکپارچه دارد اما این مانع از افزایش توانایی‌های ذاتی اکسپلورر نشده است. نسخه‌ی استاندارد این کراس‌اور جدید به یک پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
 
 
اکسپلورر با تکیه بر پیشرانه‌ی استانداردش و با تجهیز به پکیج یدک‌کشی می‌تواند ۲.۴ تن بار را بکسل کند. این در حالی است که نسل قبلی با پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری چهار سیلندر ۲۸۰ اسب‌بخاری حداکثر توانایی کشش ۱.۵ تن بار را داشت؛ اما کسانی که خواهان توانایی بیشتری هستند، می‌توانند پیشرانه‌ی ۳ لیتری V۶ توئین توربوی جدید را برای اکسپلورر انتخاب کنند. این پیشرانه با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن‌متر گشتاور، ۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه‌ی اکوبوست نسل قبلی تولید می‌کند. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، تمامی مدل‌های اکسپلورر جدید به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز هستند و برای همه‌ی آن‌ها امکان سفارش سامانه‌ی چهارچرخ محرک هم وجود دارد.
 
 
فورد در طراحی اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ تمرکز زیادی روی کاربری خانوادگی داشته و به همین دلیل آن‌ را به صندلی‌های کشویی جدیدی در ردیف دوم مجهز کرده که موجب سهولت ورود و خروج به ردیف سوم صندلی‌ها می‌شود. حجم صندوق بار خودرو نیز در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم به ۲۴۸۶ لیتر افزایش پیدا کرده که ۱۷۲ لیتر بیشتر از نسل قبلی است.
 
 
نسل جدید اکسپلورر همانند نسل قبلی در تیپ‌های پایه، XLT، لیمیتد و پلاتینوم عرضه می‌شود که گران‌ترین مدل فقط با پیشرانه‌ی ۳ لیتری V۶ اکوبوست قابل انتخاب است؛ اما صرف‌نظر از نوع پیشرانه یا تیپ، تمامی مدل‌های اکسپلورر جدید به تجهیزات رفاهی زیادی مانند در صندوق بار برقی، اینترنت وای فای 4G LTE با قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز هستند درحالی‌که یک نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی و همین‌طور یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش است.
 
 
در بخش سیستم‌های ایمنی نیز تمامی مدل‌های اکسپلورر به پکیج ایمنی Co-Pilot۳۶۰ فورد مجهز شده‌اند که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال مثل پایش نقاط کور با هشدار ترافیک، حفظ حرکت میان خطوط، نوربالای خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد جلو با ترمز خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی با تکنولوژی حرکت در بین خطوط و ترمز اتوماتیک در حرکت دنده عقب می‌شود. در این خودرو جدیدترین نسخه از سیستم کمکی پارک فورد هم ارائه شده که Active Park Assist نام دارد. این سیستم می‌تواند اکسپلورر را دوبل یا ساده پارک کند بدون آنکه نیازی به لمس فرمان یا پدال‌ها توسط راننده باشد.
 
نسل جدید فورد اکسپلورر به‌لطف پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب، پیشرانه‌های قدرتمند و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی فراوان، وعده‌ی بازگشت به اصالت سی‌ساله‌ی خود را داده است و به‌احتمال‌زیاد موفقیت‌ها و فروش بالای نسل‌های قبلی خود را ادامه خواهد داد. فروش اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ از تابستان ۲۰۱۹ با قیمت پایه‌ی ۳۲ هزار و ۷۶۵ دلار آغاز خواهد شد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فورد اکسپلورر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
تارا v4 تیتا نیوم : یا کارت ملی رفتم درخواست نوشتم ، تهران تو خود نمایندگی ، که سرامیک نمی خوام، خود نمایندگی باید پیگیری کنه
ابراهیم : سلام دوستان ...تحویل اسفند از کسی تا کنون فاکتور شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟ کاربری بنام امید شمال ادعای فاکتور شدن شده ...فکر کنم همان شقایق است
ابراهیم : سلام جدی یا شوخی ..واقعا تحویل اسفند فاکتور شد
تارادستی‌فرسوده : منم‌طرح فرسوده‌تحویل فروردین‌هستم‌زنگ‌زدم‌گفتن‌توسیستم‌زده‌تاخیرداده‌تحویل‌شما میره‌۹ام‌خرداد
تارا : مبارک باشه اتومات یا دستی؟
ریرا سفید : من قبلا گفتم که از ایران‌خودرو مطالبه گری دارم ، خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که این تاخیر ارزش داره که حداقل یک خودرو خوب تحویل می گیریم، پس در حال حاضر هیچ مطالبه ای ندارم و از شرکت محترم ایران‌خودرو سپاسگزارم، با تشکر فراوان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کراس اتو : امیدوارم واقعا
علی ج : سلام بی زحمت جواب بدین اگه درخواست تحویل مستقیم خودرو بدیم مبلغی بر می گردانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساینا 4 اسفند : شمس. 24 شماره پلاک آنلاین شدی 27 فیزیک پلاک چاپ شده.
14 بهمن : پول اولیه 22 اردیبهشت تکمیل وجه 14 بهمن 16 تحویل سخا دیروز هم از حالت تخصیص رفت حالت تکمیل وجه
دنا 6 دنده : سلام . دنا شش دنده تکمیل وجه 11 دی . فاکتور 2 اردیبهشت و پلاک 6 اردیبهشت . پیامک تحویل حضوری آمد .
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
ساینا : من 11 اسفند دارم طرح مادران هنوز فاکتور نشده
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سپیده x : دوستان تا میتونید به صدای مشتری زنگ بزنید. من امروز زنگ زدم میگفت ما آمار روزانه تماس درمورد مجوزها رو به شرکت میدیم و این روزا خیلی بیشتر شده و همه ناراضی ان و احتمالا یه بازخوردی داره.