طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

زمانی که به آینده صنعت خودروسازی فکر می کنیم، معمولاً کشنده ها تنها چیزی هستند که به ذهنمان خطور نخواهند کرد. اغلب، کشنده ها را به عنوان کامیون هایی چهارگوش و پر سر و صدا به یا می آوریم، ماشین هایی که ظاهری خسته کننده دارند. اما هر از چند گاهی یک طراح خلاق با ارائه طرحی خاص نگرش همه عوض می کند؛ کاری که احسان پرندین، طراح صنعتی و خودرو و متخصص طراحی کامپیوتری در زمینه کشنده ها کرده است نیز در دسته طرح های ماندگار و ابتکاری قرار می گیرد. گفتنی است که مدل طراحی شده به دست پرندین در وب سایت های معتبر دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

احسان پرندین نام کشنده  کانسپت خود را توران (Turan) گذاشته است. شاید جذاب ترین قسمت طرح کانسپ توران شیشه جلوی کاملاً هوشمند آن باشد. بر روی این شیشه هوشمند اطلاعات کاربردی از قبیل دمای فعلی، میزان مصرف سوخت و ارتفاع پل ها و معابر پیش روی مسیر حرکت کشنده به نمایش در می آید. نمایش این اطلاعات بر روی شیشه کشنده به نحوی طراحی شده است که هیچ مزاحمتی برای دید راننده ایجاد نکند.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

شاید پیش خود بگوییم با داشتن چنین شیشه  ای راننده کامیون دیگر نیازی به استفاده از تکنولوژی نخواهد داشت. شاید نیاز نداشته باشد، اما احتمالاً از این که باز هم از این قبیل تکنولوژی های پیشرفته را اطراف خود ببیند، بسیار خوشحال خواهد شد. صندلی راننده توران منحصر به فرد است و به عقیده بسیاری طرحی بین صندلی های باکت خودروهای اسپرت و صندلی های سفینه های هالیوود دارد. از نکات جالب توجه توران این است که صندلی آن مجهز به فرمان است! در این طرح خبری از فرمان های مرسوم خودروها و کامیون ها نیست و به جای آن ها از جوی استیک برای هدایت کشنده استفاده می شود. در اطراف این صندلی فوق هوشمند دو صفحه نمایش دیگر نیز برای به تصویر کشیدن اطلاعات لحظه ای وجود دارد.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

طرح بدنه آیرودینامیک توران با خطوطِ منحنی شکلِ زیبایی که بر روی آن نقش بسته است، همه را شیفته خود می کند. پیشرانه پیشنهادی احسان پرندین برای توران یک موتور هیبریدی دیزلی است که به نظر می رسد گزینه بسیار مناسبی برای حرکت کشنده ها در مسیرهای طولانی باشد. اگر خوش شانس باشیم در آینده تردد کشنده هایی این چنین را در بزرگراه ها شاهد خواهیم بود. در پایان، شاید این سوال نیز در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا با وجود چنین استعدادهایی، هم چنان نوآوری در صنعت خودروسازی کشور دیده نمی شود و کاملاً صفر است!؟

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین


منبع

YankoDesign

برچسب : احسان پرندین , توران , کانسپت , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

15 نظر

بابک
2

عالیه واقعا همچین طرحی از یک ایرانی حیرت انگیزه دست خوش اروپاییا باید بیان ازت درس بگیرن.ولی راست میگه یکم زیادی فضایی شده به قول معروف پیاز داغش زیاد شده یکم ساده تر باشه برای جاده بهتره ولی این یه مدل کاملا اسپرته نه برای شرایط سخت جغرافیایی جهان. ولی خداییش هنگ کردم شاید هم مثل تیبا که میگن صد در صد ایرانیه از غرب تقلید شده باشه شاید...
20:46  1393/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کمال
0

احسن به این همه خلاقیت احسان
ولی به نظر من طراحی روئ گلگیر و باک که با هم مرطبت بود زیاد جالب نبود.
اگه بتونی ی نمای داخلی از داخل ماشین نشون بدی بسیار جالب میشه و در کل ایول ب این طراحی و سلیقه.
بنز و ولوو و رنو و ایوکو و... برین جلو بوق بزنین
15:22  1393/01/21
گزارش
پاسخ دادن
حامد پرندین
0

پرندین پسندی
15:31  1393/01/20
گزارش
پاسخ دادن
fary
0

سلام کارت درسته ولی هیچ کس برای تولید این مدل با این امکانات قدمی بر نمیداره - هزینه بالای این قطعات - ساخت تعداد زیادی قالب برای ساخت بدنه برای تولید انبوه -
هزینه الان حرف اول رو توی تولید تراک های سنگین میزنه

کارت درسته
موفق باشی
20:03  1392/10/13
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

خب البته هنر آقای احسان پرندیان ستودنی خیلی خوبه که از سوی ایرانیها چنین حرکتهایی انجام بشه
اما قطعا این طرح عملی نمیشه
مثلا فزض کنین شیشه با این بزرگی موقع تصادف چه نقشی میتونه ایفا کنه؟
بقول آقا بهروز کامیون باید قدرتشو تو ظاهرش هم نشون بده
طرح بغل گیرهاش هم چنگی به دل نمیزنه
اما نکات مثبت این کار اینه که شاید راهگشای خیلی از طرحهای کامیونی برای آینده باشه که البته هدف ارائه طرحهای کانسبت هم همینه و این کامیون هم با چنتا تغییر جزئی میتونه رو خط تولید قرار بگیره
باز هم دست آقا احسان درد نکنه که این طرح خوب رو ارائه داده.
13:40  1392/07/21
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
1

خیلی هم عــــالی ! اتاق جلو رو فک کنم از کلاه کاسکت موتورسیکلت الهام گرفته باشه
23:17  1392/07/20
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

اره دمت گرم دقیقا مثل کلاه کاسکت میمونه
17:50  1393/04/12

گزارش
ندا
1

هنر نزد ایرانیان است و بس اگه .......
22:05  1392/07/20
گزارش
پاسخ دادن
www.7khabar.ir
7

مرسی از احسان پرندیان؛ چرا که طراح در این زمینه بسیار کم است، امید است کارهای احسان جان و هنرمندان همچون ایشون طرحهایی در این زمنیه تولید کنند . موفقیت روز افزون www.7khabar.ir
17:37  1392/07/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
4

نخیر , کامیون با این شکل و شمایل زیبا نیست , شاید بتونه راحتی و وسعت دید بیشتری رو بوجود بیاره , اما کامیون باید ظاهرش نشون دهنده قدرتش باشه ...
شما الان یه ولوو 540 رو نگاه کنید , از 1 کیلومتری تو جاده می شه قدرتش رو حس کرد ,
اما این دیگه خیلی به قول دوستمون فضایی شده ...
این طرح فقط حس سرعت رو انتقال می ده و کامیون و خودروهای سنگین قدرت رو در اولویت کار خودشون قرار می دن ...
20:02  1392/07/10
گزارش
پاسخ دادن
behrad
10

omran age ye hamchin ghoolio too khiaboon didio jof pa az tars nazadi roo tormoz!
08:42  1392/07/14

گزارش
یاسین
23

عالی بود
بخدا ما طراحان زیادی داریم توی ایران که خوش سلیقه هم هستند ولی چه حیف که هیچ وقت سرمایه گذاری روشون نمیشه و باید اخر مستعمره باشیم
00:12  1392/07/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
9

دمت گرم پرچم ایران بالا.................ولی جون مادرتون اینقدر این ماشینارو فضایی نکنین دیگه حال نمیده ماشین فضایی بشه.
16:58  1392/07/09
گزارش
پاسخ دادن
ایرانی
15

اگه تو این مملکت بزارن کسانی مثل احسان پرندین ماشین طراحی کنه مطمئن باشید بنز و bmw باید کرکره مغازه هاشونو بکشن پایین
00:17  1392/07/14

گزارش
کاربر: Yas
27

باریک باریک بر تو پسر سرزمین آریایی.
16:17  1392/07/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیروان : دوستان عزیز ایران خودرو بخشنامه داده پیش فروش ها شامل افزایش قیمت نمیشه این سایپای خراب شده هم افزایش نده
مجتبی : دمت گرم اکبر اقا بابت تمام اطلاعاتی ک دادی🌹
ری‌‌را : یبار رفاقتی دکمتو زدم دیگه این شلوغ بازیا چیه جنبه داشته باش
ری‌‌را : تویی ک خودتو جا خانعلی جا زدی بیام دکمتو بزنم؟
ایمان : با سلام من ثبت نام مهر مبلغ 290 پیش پرداخت بودم اسفد دعوتنامه صادر شد 22 اسفند واریز وجه کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
سینا : سلام دوستان. امروز کسی پلاک شده؟
Cvt 403 : سلام دوستان منم امروز زنگ زدم میگن تو ۲ مرحله برای اسفند ۴۰۳ دعوتنامه هاشونو ارسال کردن. برای بقیه هم گفتن تو مرحله ۳ ارسال میشه . کسی براش دعوتنامه cvt برای اسفند ۴۰۳ اومده؟
حسین : چطور ۲۲ اسفند هنوز فاکتور نشده ولی شما فاکتور شدی؟
داودa5 : سلام خیر دیگه واقعا شورشو درآوردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : شما رزرو بودید؟ واریزیت کی بوده؟
هادی اریزو : من 28 خرداد هستم یعنی زودتر شما اسم نوشتم دیون دادم شما چه جوری دیون ندادی حتی از 403 دیون گرفتن بعد شما دیون ندادی جوک مگر
مهرانا : سلام به همگی من ساینا دوگانه 26 اسفند تکمیل وجه کردم کسی اطلاع داره ساینا دوگانه تا چه تاریخی فاکتور شده؟؟ آقا توحید اگه شما میدونین ممنون میشم جوابمو بدین
6دنده : اصلا اردیبهشت کسی فاکتور شده
207 پانا مرداد : سلام، دعوتنامه مرداد پانا رینگ فولاد صادر شد، مبلغ 396410000
فروش فوق العاده : سلام مبلغ مابتفاوت رو از سود تاخیر کم میکنن ؟ احتیاجی به پرداختش نیست؟؟
صبر ایوب : سلام ویژه بر مادران مدیران سایپا
سورن 2 تیر : شماره قرارداد تون چنده؟
علی 27 مهر : من 27 مهرم فاکتور نشدم 25 خرداد حتما باید بریم حقمونو بگیریم
مهدی : 1402 از ایران خودرو ماشین گرفتم نزدیک 13 میلیون سود مشارکت بعد 4 ماه بهم تعلق گرفت الان اندازه دو برابر همون پول دادم برای پیش فروش ولی بعد 5 ماه زده سود مشارکت صفر یعنی ایران خودرو خود دزد مخصوصا با این مدیریت جدید