بررسی کامیون اویکو Powerstar

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اتوبوس و کامیون ساز ایتالیایی، IVECO در زمینه خودروهای تجاری موفق بوده است و محصولات وی، خصوصاً ون های این خودروساز، در سراسر دنیا مشغول به خدمت در زمینه های مختلف خدماتی و امدادی می باشند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامیون اویکو پاوراستار مدل 2010 بپردازیم. شروع فعالیت این کمپانی به سال 1975 باز می گردد و تجربه کم تری از بسیاری از رقبا دارد. پس نباید از او انتظار زیادی در حد بنز یا ولوو داشت ولی این بدان معنا نیست که اویکو از قافله عقب مانده است!

بررسی کامیون اویکو Powerstar

پاوراستار تنها کامیون دماغه دار اویکو می باشد و برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است. طیف وسیعی از پیشرانه ها برای این کامیون در نظر گرفته شده است که قادرند بین 450 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. در این کامیون از گیربکس الکترونیکی اتوماتیک Euro Tronic II استفاده گردیده که کارایی و راندمان بسیار بالا دارد. پاوراستار 6x4 و دارای یک کابین Active Day و یک کابین Active Time Sleeper با دو نوع سقف کوتاه و متوسط می باشد. به لطف موتور قوی و ساختار مستحکم، این کامیون قادر است تا 90 تن بار حمل کند.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

به لطف موتور جلو بودن پاوراستار و شباهت آن با محصولات آمریکایی، این کامیون محبوبیت زیادی دارد. چهره زمخت آن با استفاده از قطعات فلزی، بسیار زیبا شده است. دماغه کشیده و جلوپنجره بزرگ که نوشته IVECO را بر روی خود دارد، در کنار هواکش های ورودی کنار دماغه، نمای ظاهری را خاص تر کرده است.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

طراحی چراغ های جلو مستطیل شکل و بسیار ساده می باشد و با استفاده از چراغ های مه شکن گرد، تاکید می کند که این یک خودروی تجاری است. در طراحی گل گیرها نیز سعی شده تا اصول آیرودینامیکی رعایت گردد. اگزوزهای عمودی پشت کابین نیز یادآور کامیون های آمریکایی می باشند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

با ورود به کابین توسط پله و دستگیره هایی ارگونومیک، فضای 2.3 متری با کف مسطح را خواهید دید  که به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی دارید. داشبورد از دیگر مدل های اروپایی اویکو به عاریت گرفته شده است و بر روی آن دکمه هه و ادوات کنترل کننده به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

مواد به کار رفته در کابین از مدل Acco بهتر است ولی هنوز هم کمی زمخت می باشند و استفاده از رنگ خاکستری در اکثر قسمت ها نیز به حس ارزان بودن این مواد دامن می زنند که البته در برخی از رقبای اویکو نیز این موضوع به چشم می خورد. صفحه کیلومترشمار طراحی مدرنی دارد و نشانگرها بسیار واضح، خوانا و در معرض دید کامل راننده قرار دارند. صندلی راننده یکی از راحت ترین ها در کلاس خود است و در جهات زیادی قابل تنظیم می باشد. غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم بوده و طراحی مدرنی دارد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موقعیت قرارگیری راننده بالا است و به همین دلیل دید بهتری به جاده دارد. در بحث فضای داخلی و کمد و قفسه نیز اویکو از رقبا کم نیاورده است. در کابین های دارای تخت خواب (Sleeper Cab) از یک تخت بسیار راحت و بزرگ استفاده گردیده است و در زیر آن یک فضای 100 لیتری برای نگهداری اشیا در نظر گرفته شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون اویکو Powerstar

برای پاور استار، موتورهای Cursor و Cummins ISX یورو 5 در دسترس می باشند و قدرتی بین 450 الی 560 اسب بخار تولید می کنند. در موتورهای Cursor به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت،از تکنولوژی Selective Catalytic Reduction استفاده گردیده است. این سیستم خروجی اگزوز را تصفیه می کند و قدرت و کارایی موتور را بالا برده و هم چنین هزینه نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موتور 15 لیتری Cummins ISX با بهرهگیری از سیستم EGR، موفق به کسب استاندارد یورو 5 گردیده است. هم چنین این موتور از توربوشارژر بهره می برد تا بتوان از حداکثر توان موتور بهره برد و از ترمزموتور بسیار نیرومندی سود می برد که قادر به تولید 600 اسب بخار نیروی ریتاردر است. با استفاده از گیربکس Euro Tronic II که 16 سرعته و اتوماتیک می باشد، نیروی موتور با کم ترین اتلاف نیرو به چرخ ها منتقل می شود.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اویکو پاوراستار با داشتن سیستم تعلیق کارآمد و قفل دیفرانسیل، در کنترل کامل راننده می باشد. برای داشتن سواری نرم تر، کابین از سیستم تعلیق چهار نقطه ای بهره می برد که مخصوص کارهای سنگین است و تنش های جاده و کامیون را به خوبی جذب می کند. فرمان پذیری و هندلینگ نیز بسیار خوب و در حد رقبا بوده و پاوراستار را آماده رقابت با رقبای سوئدی و آلمانی می کند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

در خاتمه باید بگوییم به لطف کابین دماغه دار و محبوبیت بالای آن و جذابیت طراحی، پاوراستار می تواند یکی از چند گزینه پیش روی رانندگان حرفه ای باشد. کابین راحت و جادار بوده و در کنار قدرت بالای موتور، می توان گفت اویکو پاوراستار تمام ویژگی های یک کشنده تمام عیار را دارد و تنها ایرادی که می توان به آن گرفت، مربوط به کیفیت پایین قطعات و مواد به کار رفته در داخل کابین است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون اویکو Powerstar


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کشنده , اویکو , پاوراستار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

15 نظر

محسن
1

سلام دوستان من فقط یه چیز بگم اون موقع که بنز ماشین میساخت ولوو دوچرخه هم نمیساخت درضمن یه ستاره از اسمون افتاده پایین اونم بنزه
00:02  1396/04/21
گزارش
پاسخ دادن
پیام
2

ایویکو کارس عالیه
02:51  1396/01/20
گزارش
پاسخ دادن
سعید
2

اصلا ایوکو در حد و اندازه های ولوو نبوده و نیستو به این زودیها هم نمیتونه باشه
در ضمن مقایسه بین ولوو و مرسدس تو بخش مطلب مربوطه اومده دوستان خواستن بیان اونجا بحثو ببینن
تو نسل جدید که مرسدس اصلا قابل رقابت با ولوو نیست
تو نسل قبلی هم با دلایل ذکر شده ولوو سرتره...
خدمت دوست عزیزی که گفته تو گاراژها ولوو بیشتر از ایوکو هست عرض شود که ایوکو یک بیستم ولوو تو کشور فروش نداشته به همین دلیل هم ولوو رو تو همه جا بیشتر میبینی.
14:54  1393/05/03
گزارش
پاسخ دادن
بدرام جعفری فاخر
1

به ایویکو نمی رسه
16:59  1393/04/26
گزارش
پاسخ دادن
بنز
1

اقا محمدمکانیک انواع سیستم ترمزتوچه میدونی ازدمای موتورچطور میگی ولووازبنز سرتره تاحالااکتروس سوارشدی
19:54  1393/01/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

خدمت دوستان عرض کنم که نیازی نیست این خودرو وارد ایران بشه، چون STRALIS به تازگی اومده و ما در ایران نیاز به خودروهای مدل اروپایی داریم نه مدل آمریکایی(دماغه دار).
از حمیدآقا ممنونم که جواب خوبی به حسین آقا دادن، حتی با کیفیت ترین خودروی چینی نمیتونه با بی کیفیت ترین خودروی اروپایی رقابت کنه، چه برسه به ایویکو که یکی از با کیفیت ترین خودروهای اروپایی هستش.
و شما محمدآقا، خوب و بد بودن یک ماشین رو فقط با بالا نیامدن آمپر آب سنجش نکنید! شما که دستی در تعمیرات دارین، بهتره یه نگاه منصفانه نیز به گاراژها و FHهایی که چقدر زود به تعمیر موتور میفتن بندازین! و در ضمن ترمز STRALIS هیچ ایرادی نداره، دارم استفاده میکنم که میگم.
23:18  1392/12/29
گزارش
پاسخ دادن
ابراهیم ضیایی
1

کسی که ولوو سوار باشه لذت ترمز ولوو میدونه چیه تا ماشینهایی از قبیل بنز مانند آکثور یا اویکو استرالیز
این را بدانید که هیچ ترمزی به پای کامیونهای ولوو نخواهد رسید از قدیمیش تا جدیدش
13:17  1392/12/28
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

اقا بیخود بحث نکنید ولوو از همه کامیونها سره من یه مکانیک سیستم ترمز انواع کامیونها هستم هر روز با این کشنده های مختلف سرو کار دارم هر کشنده وکامیونی که بگی من دیدم و با هاش سرو کله زدم باید بهتون بگم ولوو بدون هیچ مشکلی تمام گردنه هارو میاد بالا بقول یکی از رانندهها انگار امپر ابشو چسب دو قلو زدن تکان نمیخوره حالا بنز یا کامیونهای دیگه هم شاید بیاد ولی باید بخودش فشار بیاره یک مثال براتون میزنم مثل این می مونه یه قهرمان وزنهبرداری یه وزنه خیلی سنگینو ببره بالای سرش بدون هیچ مشکلی ولی یه اماتور بخاد همون کارو انجام بده شاید بتونه ولی بسختی شاید هم براش مشکلی پی ش بیاد همچنین در سیستم ترمز و ای بی اس وبقیه چیزها بازم ولوو سره
20:41  1392/12/07
گزارش
پاسخ دادن
علی
8

پ با بنز و اسکانیا هم برو مبینی راحت میاد بالا ...گردنه حیرا رو با اسکانیا رفتیم اصن متوجه گردنه نشدیم.....اول بشین پشت ماشین بد نظر بده
11:47  1394/12/03

گزارش
حسین
1

ماشینای بدی نیستن ولی هیچ وقت به پای فراز یا دنگ فنگ نمیرسن😁
13:19  1392/07/26
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
1

دنگ فنگ به نظرم خیلی ماشین بدیه نه راحتی داره نه موتوری خوب تنها چیزی که ازشون فهمیدم باید با اونا مثل یک بچه رفتار کنی تابهت کاربده
11:36  1392/08/01

گزارش
حمید
5

ببخشید ها شما ایویکو را که هر ساله به عنوان کشنده سال اروپا انتخاب میشه رو دارین با کشنده های چینی مقایسه می کنید
13:10  1392/08/26

گزارش
بدرام جعفری فاخر
0

به نظر خودت اشتباه نمی کنی
17:03  1393/04/26

گزارش
امید
3

شما این را با دانگ فنگ و هوو چینی مقایسه می کنی اف اچ اسکانیا رنو ایویکو ماشین های روز دنیاند
14:03  1393/05/27

گزارش
سعید
3

کامیون خوبیه و کاش پاش به ایران هم باز بشه تا شاید بتونه در غیبت طولانی مدت با دماغهای دوست داشتنی این کامیون بازار خوبی برا خودش پیدا کنه
البته اگه در تو آمریکا عرضه بشه فکر نکنم بتونه با کنوورث یا ماک و پتر بیلت و دیگر رقبا رقابت کنه،
داشبوردش هم زیاده از حد شلو غ و اغراقی طراحی شده ولی همونطور که اشاره کردم تو بازار ایران و خاورمیانه خوب جایی میتونه برا خودش باز کنه.
13:27  1392/07/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دی ماه : من امروززنگ زدم اصلا جواب ندادند اشغال بود
رسول : من تکمیل وجه و سخا رو ۱۹ اسفند انجام دادم . هنوز در حالت «آماده تخصیص» هستم و فاکتور نشدم .
شاهین زمستان : دوستان من تبدیل زدم،۲۹۱ اول واریز کردم جدیدا. ۲۶۱ بهم چقدر سود مشارکت تعلق گرفته؟آیا از قیمت خودرو کم کردن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
محسن : سلام اکبر آقا ماشین تحویل گرفتین؟؟
رز زرد : سلام برادر ...اردیبهشتی ها تکمیل وجه کردند واسه شاهین جی...پیامک جی ال هم واسه خرداد و تیر و مرداد ارسال شده که یه سری تبدیل زدن و بقیه هم منتظر پیامک جی هستن... دیگه ببینیم خدا چی میخواد واسه شما که فعلا به این زودیا خبری نمیشه
امید تارا دنده ای : دوست عزیز کلا تارا رو در تهران تولید می‌کنند
پویا : سلام جواب به نرگس خانوم ممنون مال من 7 خرداد پلاک شده بود ولی بارگیری نمیشد امروز حمل و تحویل به نمایندگی با هم تیک خورد استان اردبیل هستم
A5 شهریورماه سفید : تا ماه قبل که تماس می گرفتی ، حداقل امید می دادند که به احتمال زیاد تا پایان ماه شاسی می شود. الان که تماس می گیری ، میگن شرکت کرمان موتور کلا برای شاسی کردن مابقی A5 ها هیچ برنامه ای ندارد. می پرسی توقف تولید خورده ، میگنه رسما چیزی اعلام نشده ( یعنی منکر موضوع نمی شوند ) پس،خودتان حساب کنید. شرکت کرمان موتور با بازی که درآورده می خواهد شما از ادامه خرید منصرف بشوید و پول شما را درصد ناچیز سود برگرداند ، بعد همان ماشین از،طریق لیزینگ خودش ، با قیمت رور به بازار می دهد
بهمن : همه راضین سکوت کردن😐زنگی به این بی انصافانزدید ببینید کی و کجا وعده دیدار ما؟ قیامت حتما
تارا v4 تیرماه : خوشبحال دوستانی که تازه فاکتور شدن و ماشینشونم بارگیری شده.از من که هیچ تکونی نخورده و هنوز حمل نخورده.از ۳۱ اردیبهشت منتظرم ماشینم زاهدان بیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207پانا تهویل 14خرداد فولادی : 5هزارگلومتر باید بری یا 5هزار نرفتی سر 6ماه نباید بیشتر بشه
پیش فروش تکمیل وجه 7 اسفند : سلام.برگشت به عقب یعنی از آماده تخصیص برمی گرده روی تکمیل وجه🤔🤔
جلیل : هومن داداش نتونستم بخونم طرحش رو ناخوانا بود اما طرح مادران بود
عارف : برا من اومد ی هفته پیش تکمیل وجه کردم نمی دونم کی تحویل میدن
29بهمن : 29 بهمن پیش فروش دو روزه حضوری تحویل گرفتم
اریسان و رانا : برادر گرامی 6تیر جواله مادران دارم از خدامه افزایش قیمت نخوره ولی ماه قبل فروش فوری و قطعی اریسان نوشتم 553واریز کردم با اینکه قطعی و فوری بوده مبلغ 29700بعد از گذشت پانزده روز تحویل گرفتن از ایران خودرو حالت اجباری
رضا : سلام دوستان دنا اپشنال پیش فروش تحویل 31 خرداد کسی فاکتور شده؟
مرتضی آریزو 6پرو : سلام هادی اقااا مگه آریزو 6پرو چند مدل هست ؟
رضا ساینا : اما برای دریافت مبلغ از مشتری خیلی زود تند سریع حساب وکتاب میکنن اما برای پرداخت به مشتری یه موقعی پول میدن که..... همونطور که ماشین با تاخیر دادن دیگه لذت ماشین صفر نبودو نداشت برامون پول هم همینطور
اطلس 27مهر : سلام منم 26خرداد میام خواهشا همه اطلسی ها بیایید خواهش عاجزانه خدا نون سفره دست اندرکاران سایپا را آجر کند الهی امین