بررسی کامیون اویکو Powerstar

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اتوبوس و کامیون ساز ایتالیایی، IVECO در زمینه خودروهای تجاری موفق بوده است و محصولات وی، خصوصاً ون های این خودروساز، در سراسر دنیا مشغول به خدمت در زمینه های مختلف خدماتی و امدادی می باشند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامیون اویکو پاوراستار مدل 2010 بپردازیم. شروع فعالیت این کمپانی به سال 1975 باز می گردد و تجربه کم تری از بسیاری از رقبا دارد. پس نباید از او انتظار زیادی در حد بنز یا ولوو داشت ولی این بدان معنا نیست که اویکو از قافله عقب مانده است!

بررسی کامیون اویکو Powerstar

پاوراستار تنها کامیون دماغه دار اویکو می باشد و برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است. طیف وسیعی از پیشرانه ها برای این کامیون در نظر گرفته شده است که قادرند بین 450 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. در این کامیون از گیربکس الکترونیکی اتوماتیک Euro Tronic II استفاده گردیده که کارایی و راندمان بسیار بالا دارد. پاوراستار 6x4 و دارای یک کابین Active Day و یک کابین Active Time Sleeper با دو نوع سقف کوتاه و متوسط می باشد. به لطف موتور قوی و ساختار مستحکم، این کامیون قادر است تا 90 تن بار حمل کند.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

به لطف موتور جلو بودن پاوراستار و شباهت آن با محصولات آمریکایی، این کامیون محبوبیت زیادی دارد. چهره زمخت آن با استفاده از قطعات فلزی، بسیار زیبا شده است. دماغه کشیده و جلوپنجره بزرگ که نوشته IVECO را بر روی خود دارد، در کنار هواکش های ورودی کنار دماغه، نمای ظاهری را خاص تر کرده است.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

طراحی چراغ های جلو مستطیل شکل و بسیار ساده می باشد و با استفاده از چراغ های مه شکن گرد، تاکید می کند که این یک خودروی تجاری است. در طراحی گل گیرها نیز سعی شده تا اصول آیرودینامیکی رعایت گردد. اگزوزهای عمودی پشت کابین نیز یادآور کامیون های آمریکایی می باشند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

با ورود به کابین توسط پله و دستگیره هایی ارگونومیک، فضای 2.3 متری با کف مسطح را خواهید دید  که به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی دارید. داشبورد از دیگر مدل های اروپایی اویکو به عاریت گرفته شده است و بر روی آن دکمه هه و ادوات کنترل کننده به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

مواد به کار رفته در کابین از مدل Acco بهتر است ولی هنوز هم کمی زمخت می باشند و استفاده از رنگ خاکستری در اکثر قسمت ها نیز به حس ارزان بودن این مواد دامن می زنند که البته در برخی از رقبای اویکو نیز این موضوع به چشم می خورد. صفحه کیلومترشمار طراحی مدرنی دارد و نشانگرها بسیار واضح، خوانا و در معرض دید کامل راننده قرار دارند. صندلی راننده یکی از راحت ترین ها در کلاس خود است و در جهات زیادی قابل تنظیم می باشد. غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم بوده و طراحی مدرنی دارد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موقعیت قرارگیری راننده بالا است و به همین دلیل دید بهتری به جاده دارد. در بحث فضای داخلی و کمد و قفسه نیز اویکو از رقبا کم نیاورده است. در کابین های دارای تخت خواب (Sleeper Cab) از یک تخت بسیار راحت و بزرگ استفاده گردیده است و در زیر آن یک فضای 100 لیتری برای نگهداری اشیا در نظر گرفته شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون اویکو Powerstar

برای پاور استار، موتورهای Cursor و Cummins ISX یورو 5 در دسترس می باشند و قدرتی بین 450 الی 560 اسب بخار تولید می کنند. در موتورهای Cursor به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت،از تکنولوژی Selective Catalytic Reduction استفاده گردیده است. این سیستم خروجی اگزوز را تصفیه می کند و قدرت و کارایی موتور را بالا برده و هم چنین هزینه نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موتور 15 لیتری Cummins ISX با بهرهگیری از سیستم EGR، موفق به کسب استاندارد یورو 5 گردیده است. هم چنین این موتور از توربوشارژر بهره می برد تا بتوان از حداکثر توان موتور بهره برد و از ترمزموتور بسیار نیرومندی سود می برد که قادر به تولید 600 اسب بخار نیروی ریتاردر است. با استفاده از گیربکس Euro Tronic II که 16 سرعته و اتوماتیک می باشد، نیروی موتور با کم ترین اتلاف نیرو به چرخ ها منتقل می شود.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اویکو پاوراستار با داشتن سیستم تعلیق کارآمد و قفل دیفرانسیل، در کنترل کامل راننده می باشد. برای داشتن سواری نرم تر، کابین از سیستم تعلیق چهار نقطه ای بهره می برد که مخصوص کارهای سنگین است و تنش های جاده و کامیون را به خوبی جذب می کند. فرمان پذیری و هندلینگ نیز بسیار خوب و در حد رقبا بوده و پاوراستار را آماده رقابت با رقبای سوئدی و آلمانی می کند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

در خاتمه باید بگوییم به لطف کابین دماغه دار و محبوبیت بالای آن و جذابیت طراحی، پاوراستار می تواند یکی از چند گزینه پیش روی رانندگان حرفه ای باشد. کابین راحت و جادار بوده و در کنار قدرت بالای موتور، می توان گفت اویکو پاوراستار تمام ویژگی های یک کشنده تمام عیار را دارد و تنها ایرادی که می توان به آن گرفت، مربوط به کیفیت پایین قطعات و مواد به کار رفته در داخل کابین است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون اویکو Powerstar


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کشنده , اویکو , پاوراستار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

15 نظر

محسن
1

سلام دوستان من فقط یه چیز بگم اون موقع که بنز ماشین میساخت ولوو دوچرخه هم نمیساخت درضمن یه ستاره از اسمون افتاده پایین اونم بنزه
00:02  1396/04/21
پاسخ دادن
پیام
2

ایویکو کارس عالیه
02:51  1396/01/20
پاسخ دادن
سعید
2

اصلا ایوکو در حد و اندازه های ولوو نبوده و نیستو به این زودیها هم نمیتونه باشه
در ضمن مقایسه بین ولوو و مرسدس تو بخش مطلب مربوطه اومده دوستان خواستن بیان اونجا بحثو ببینن
تو نسل جدید که مرسدس اصلا قابل رقابت با ولوو نیست
تو نسل قبلی هم با دلایل ذکر شده ولوو سرتره...
خدمت دوست عزیزی که گفته تو گاراژها ولوو بیشتر از ایوکو هست عرض شود که ایوکو یک بیستم ولوو تو کشور فروش نداشته به همین دلیل هم ولوو رو تو همه جا بیشتر میبینی.
14:54  1393/05/03
پاسخ دادن
بدرام جعفری فاخر
1

به ایویکو نمی رسه
16:59  1393/04/26
پاسخ دادن
بنز
1

اقا محمدمکانیک انواع سیستم ترمزتوچه میدونی ازدمای موتورچطور میگی ولووازبنز سرتره تاحالااکتروس سوارشدی
19:54  1393/01/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

خدمت دوستان عرض کنم که نیازی نیست این خودرو وارد ایران بشه، چون STRALIS به تازگی اومده و ما در ایران نیاز به خودروهای مدل اروپایی داریم نه مدل آمریکایی(دماغه دار).
از حمیدآقا ممنونم که جواب خوبی به حسین آقا دادن، حتی با کیفیت ترین خودروی چینی نمیتونه با بی کیفیت ترین خودروی اروپایی رقابت کنه، چه برسه به ایویکو که یکی از با کیفیت ترین خودروهای اروپایی هستش.
و شما محمدآقا، خوب و بد بودن یک ماشین رو فقط با بالا نیامدن آمپر آب سنجش نکنید! شما که دستی در تعمیرات دارین، بهتره یه نگاه منصفانه نیز به گاراژها و FHهایی که چقدر زود به تعمیر موتور میفتن بندازین! و در ضمن ترمز STRALIS هیچ ایرادی نداره، دارم استفاده میکنم که میگم.
23:18  1392/12/29
پاسخ دادن
ابراهیم ضیایی
1

کسی که ولوو سوار باشه لذت ترمز ولوو میدونه چیه تا ماشینهایی از قبیل بنز مانند آکثور یا اویکو استرالیز
این را بدانید که هیچ ترمزی به پای کامیونهای ولوو نخواهد رسید از قدیمیش تا جدیدش
13:17  1392/12/28
پاسخ دادن
محمد
1

اقا بیخود بحث نکنید ولوو از همه کامیونها سره من یه مکانیک سیستم ترمز انواع کامیونها هستم هر روز با این کشنده های مختلف سرو کار دارم هر کشنده وکامیونی که بگی من دیدم و با هاش سرو کله زدم باید بهتون بگم ولوو بدون هیچ مشکلی تمام گردنه هارو میاد بالا بقول یکی از رانندهها انگار امپر ابشو چسب دو قلو زدن تکان نمیخوره حالا بنز یا کامیونهای دیگه هم شاید بیاد ولی باید بخودش فشار بیاره یک مثال براتون میزنم مثل این می مونه یه قهرمان وزنهبرداری یه وزنه خیلی سنگینو ببره بالای سرش بدون هیچ مشکلی ولی یه اماتور بخاد همون کارو انجام بده شاید بتونه ولی بسختی شاید هم براش مشکلی پی ش بیاد همچنین در سیستم ترمز و ای بی اس وبقیه چیزها بازم ولوو سره
20:41  1392/12/07
پاسخ دادن
علی
8

پ با بنز و اسکانیا هم برو مبینی راحت میاد بالا ...گردنه حیرا رو با اسکانیا رفتیم اصن متوجه گردنه نشدیم.....اول بشین پشت ماشین بد نظر بده
11:47  1394/12/03

حسین
1

ماشینای بدی نیستن ولی هیچ وقت به پای فراز یا دنگ فنگ نمیرسن😁
13:19  1392/07/26
پاسخ دادن
مرتضی
1

دنگ فنگ به نظرم خیلی ماشین بدیه نه راحتی داره نه موتوری خوب تنها چیزی که ازشون فهمیدم باید با اونا مثل یک بچه رفتار کنی تابهت کاربده
11:36  1392/08/01

حمید
5

ببخشید ها شما ایویکو را که هر ساله به عنوان کشنده سال اروپا انتخاب میشه رو دارین با کشنده های چینی مقایسه می کنید
13:10  1392/08/26

بدرام جعفری فاخر
0

به نظر خودت اشتباه نمی کنی
17:03  1393/04/26

امید
3

شما این را با دانگ فنگ و هوو چینی مقایسه می کنی اف اچ اسکانیا رنو ایویکو ماشین های روز دنیاند
14:03  1393/05/27

سعید
3

کامیون خوبیه و کاش پاش به ایران هم باز بشه تا شاید بتونه در غیبت طولانی مدت با دماغهای دوست داشتنی این کامیون بازار خوبی برا خودش پیدا کنه
البته اگه در تو آمریکا عرضه بشه فکر نکنم بتونه با کنوورث یا ماک و پتر بیلت و دیگر رقبا رقابت کنه،
داشبوردش هم زیاده از حد شلو غ و اغراقی طراحی شده ولی همونطور که اشاره کردم تو بازار ایران و خاورمیانه خوب جایی میتونه برا خودش باز کنه.
13:27  1392/07/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 69 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : من با اپراتور سایپا صحبت کردم گفت که کسانیکه تا ۱۲ اذر احراز شدن(سخا تایید شده) فاکتور شدن منبعد نوبت فاکتور شدن احرازیهای ۱۳آذر هستش البته من خودم ۱۱ آذر پرداخت کردم ۱۲آذر پدیرش شدم و ۱۳ آذر سخا ثبت شده ولی هنوز فاکتور نشدم
علیرضا ۱ : دقیقا منم مثل شرایط شما هستم
سعیدایکس ۵ : منم ۲۳ اردیبهشت شاسی شده هر سری زنگ میزنم میگند تو صف بارگیری
سیاوش : سلام من سوال کردم گفتن باید صبر کنی فاکتور بشه بعد از فاکتور پیامک که اومد میتونی توسط نمایندگی ویا سایپا گروپ درخواست بدی
تکمیل وجه برج 12 : دلیلش اینه که هنوز آذر ماه مونده و توی آذر کلا 4روز تکمیل وجه داشتن و از آخر فروردین دارن آذر رو میدن حالا شما حساب کن اسفند هرروزش تکمیل وجه داشته هر یک روز تکمیل وجه 2هفته طول میکشه تحویل بدن برن روز بعد ببینید چقدر میشه بجز اونم توی این ماه تکمیل وجه اومده من میگم الکی دلتون رو خوش نکنید مقل من بشید هرروز زنگ بزنید سایپا این اپراتورها هیچ اطلاعاتی ندارند
محسن : دوستان پرداخت دعوتنامه من ۱۵ اسفند بوده احراز سکونت ۱۶ اسفند. مثل بقیه دوستان تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفند روز چهارشنبه برای چند ساعت وضعیت کاستومر بنده از حالت آماده تخصیص برگشت به تکمیل وجه شده و وضعیت رو زده بود تعهد شده بعد چند ساعت دوباره به حالت اول برگشت یعنی همون چراغ آماده تخصیص روشن شد. نه اتفاق دیگه ایی افتاد و نه مبلغ ما به التفاوای از من خاسته شد
سعید : اقا اعتصاب کیلو چنده ما هنو شاسی هم نشدم x5
نرگس : سلام آقا سجاد خوبی واسه من تا الان سود تاخیر ۱۳تومن شده دیروز تاریخ دریافت پرونده تو‌کاستومر بروز شده تاریخ دیروز زده یه آقایی گفتن احتمالا فردا فاکتور بشم
سجاد : سایپا تپه‌ی نریده باقی نمونده براش ...
Mostafa : سلام وقت بخیر.من از شهریور ها خبلی هستیم.آقایان اعتصاب نیست تا امروز این فلیم ها مال سال قبل هست به جز شهر زنجان ودو شهر دیگه .همین اطلاع دقیق دارم.دوست ما راست میگه اعتصاب ربطی نداره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : اگه بخوای بفروشی بیاد نمایندگی بهتره.اما اگه بخوای سوار بشی و بدون خودرو هستی و امکانش هست خودت بری صد در صد حضوری بهتره.چون من دیدم نمایندگی ها قطعه عوض میکنن
توحید ارومیه : اقا رسول تاخیرش خیلی زیاده .در این شرایط صرفه نداره.پولت رو حساب رسالت بخوابونی خیلی از حواله شاهین بهتر کسب سود میکنی.طلا هم گزینه بدی نیست اونایی که به دید یکسال و بیشتر در این شرایط طلا بخرن برد میکنن
توحید ارومیه : بعد فعال کردن تحویل حضوری.حتما باید پلاک بشید.بعد اماده سازی براتون پیام میاد که روز رو انتخاب کنید حالا بعد اون روز تشریف ببرین مشکلی نیست اما زودتر تشریف ببرین تحویل نمیدن.چون خودرو به پارکینگ حضوری نرسیده که بخوان تحویل بدن
علی صدیق : یا صبر کنم خودشون بفرستن چن روز فرق می کنه بری تحویل بگیری یا خودشون بفرستن ممنون توحید جان اگه راهنمایی کنی
علی صدیق : سلام آقا توحید من 27بهمن تکمیل وجه کردم تحویل حضوری بزنم می تونم برم فردا تحویل بگیرم یا حتما باید پلاک آنلاین بشه
توحید ارومیه : وحید مهمترین عامل روز واریز هست.تا همه ی واریزی های 28بهمن فاکتور نشده کسی از 29بهمن فاکتور نمیشه.چه سخا رو 100روز بعد بده .چه همان روز واریز.اینکه من میگم چند نفر پس و پیش همیشه میشه
توحید ارومیه : بعد فاکتور براتون که پیام حضوری میاد در اون مبلغ رو ذکر میکنه.به همراه 15روزبیمه بدنه رایگان.حدودا بگم از کاشان تا هشتگرد کرج 1200هست از کاشان تا ارومیه 3میلیون تومن هست
رسول حیدری : سلام آقا توحید .حواله شاهین پلاس برج 6 چقدر ارزش داره
فرزانه : سلام.من اسفند ثبت نام کردم.تحویل هاش آخر شهریور و آخر ابان و اخر اذرو ..... بود من از صبح که رفتم پول جور کنم تا ظهر طول کشید تحویل شهریورسهمیه اش تموم شد. منه بیچاره افتادم تحویل ابان که هنوزم ماشین نگرفتم. اگه تحویل شهریور میبودم بهمن ماشینو تحویل میگرفتم .
توحید ارومیه : احسان روز تکمیل وجه مهم هست.چون چه فروش فوق العاده چه پیش فروش فردای روز واریز چراغ تکمیل وجه و اماده تخصیص روشن میشه.و در فوق العاده پذیرش انجام میشه.بعضی از درگاهها چند ساعت پول رو در حساب خودشون نگه میدارن بعد واریز بحساب شرکت میکنن.بعضی ها همون لحظه بحساب شرکت واریز میکنن