بررسی کامیون اویکو Powerstar

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اتوبوس و کامیون ساز ایتالیایی، IVECO در زمینه خودروهای تجاری موفق بوده است و محصولات وی، خصوصاً ون های این خودروساز، در سراسر دنیا مشغول به خدمت در زمینه های مختلف خدماتی و امدادی می باشند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامیون اویکو پاوراستار مدل 2010 بپردازیم. شروع فعالیت این کمپانی به سال 1975 باز می گردد و تجربه کم تری از بسیاری از رقبا دارد. پس نباید از او انتظار زیادی در حد بنز یا ولوو داشت ولی این بدان معنا نیست که اویکو از قافله عقب مانده است!

بررسی کامیون اویکو Powerstar

پاوراستار تنها کامیون دماغه دار اویکو می باشد و برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است. طیف وسیعی از پیشرانه ها برای این کامیون در نظر گرفته شده است که قادرند بین 450 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. در این کامیون از گیربکس الکترونیکی اتوماتیک Euro Tronic II استفاده گردیده که کارایی و راندمان بسیار بالا دارد. پاوراستار 6x4 و دارای یک کابین Active Day و یک کابین Active Time Sleeper با دو نوع سقف کوتاه و متوسط می باشد. به لطف موتور قوی و ساختار مستحکم، این کامیون قادر است تا 90 تن بار حمل کند.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

به لطف موتور جلو بودن پاوراستار و شباهت آن با محصولات آمریکایی، این کامیون محبوبیت زیادی دارد. چهره زمخت آن با استفاده از قطعات فلزی، بسیار زیبا شده است. دماغه کشیده و جلوپنجره بزرگ که نوشته IVECO را بر روی خود دارد، در کنار هواکش های ورودی کنار دماغه، نمای ظاهری را خاص تر کرده است.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

طراحی چراغ های جلو مستطیل شکل و بسیار ساده می باشد و با استفاده از چراغ های مه شکن گرد، تاکید می کند که این یک خودروی تجاری است. در طراحی گل گیرها نیز سعی شده تا اصول آیرودینامیکی رعایت گردد. اگزوزهای عمودی پشت کابین نیز یادآور کامیون های آمریکایی می باشند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

با ورود به کابین توسط پله و دستگیره هایی ارگونومیک، فضای 2.3 متری با کف مسطح را خواهید دید  که به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی دارید. داشبورد از دیگر مدل های اروپایی اویکو به عاریت گرفته شده است و بر روی آن دکمه هه و ادوات کنترل کننده به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

مواد به کار رفته در کابین از مدل Acco بهتر است ولی هنوز هم کمی زمخت می باشند و استفاده از رنگ خاکستری در اکثر قسمت ها نیز به حس ارزان بودن این مواد دامن می زنند که البته در برخی از رقبای اویکو نیز این موضوع به چشم می خورد. صفحه کیلومترشمار طراحی مدرنی دارد و نشانگرها بسیار واضح، خوانا و در معرض دید کامل راننده قرار دارند. صندلی راننده یکی از راحت ترین ها در کلاس خود است و در جهات زیادی قابل تنظیم می باشد. غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم بوده و طراحی مدرنی دارد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موقعیت قرارگیری راننده بالا است و به همین دلیل دید بهتری به جاده دارد. در بحث فضای داخلی و کمد و قفسه نیز اویکو از رقبا کم نیاورده است. در کابین های دارای تخت خواب (Sleeper Cab) از یک تخت بسیار راحت و بزرگ استفاده گردیده است و در زیر آن یک فضای 100 لیتری برای نگهداری اشیا در نظر گرفته شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون اویکو Powerstar

برای پاور استار، موتورهای Cursor و Cummins ISX یورو 5 در دسترس می باشند و قدرتی بین 450 الی 560 اسب بخار تولید می کنند. در موتورهای Cursor به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت،از تکنولوژی Selective Catalytic Reduction استفاده گردیده است. این سیستم خروجی اگزوز را تصفیه می کند و قدرت و کارایی موتور را بالا برده و هم چنین هزینه نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موتور 15 لیتری Cummins ISX با بهرهگیری از سیستم EGR، موفق به کسب استاندارد یورو 5 گردیده است. هم چنین این موتور از توربوشارژر بهره می برد تا بتوان از حداکثر توان موتور بهره برد و از ترمزموتور بسیار نیرومندی سود می برد که قادر به تولید 600 اسب بخار نیروی ریتاردر است. با استفاده از گیربکس Euro Tronic II که 16 سرعته و اتوماتیک می باشد، نیروی موتور با کم ترین اتلاف نیرو به چرخ ها منتقل می شود.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اویکو پاوراستار با داشتن سیستم تعلیق کارآمد و قفل دیفرانسیل، در کنترل کامل راننده می باشد. برای داشتن سواری نرم تر، کابین از سیستم تعلیق چهار نقطه ای بهره می برد که مخصوص کارهای سنگین است و تنش های جاده و کامیون را به خوبی جذب می کند. فرمان پذیری و هندلینگ نیز بسیار خوب و در حد رقبا بوده و پاوراستار را آماده رقابت با رقبای سوئدی و آلمانی می کند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

در خاتمه باید بگوییم به لطف کابین دماغه دار و محبوبیت بالای آن و جذابیت طراحی، پاوراستار می تواند یکی از چند گزینه پیش روی رانندگان حرفه ای باشد. کابین راحت و جادار بوده و در کنار قدرت بالای موتور، می توان گفت اویکو پاوراستار تمام ویژگی های یک کشنده تمام عیار را دارد و تنها ایرادی که می توان به آن گرفت، مربوط به کیفیت پایین قطعات و مواد به کار رفته در داخل کابین است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون اویکو Powerstar


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کشنده , اویکو , پاوراستار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

17 نظر

حسین
0

ماشین فقط ایسوزو
08:35  1403/01/22
پاسخ دادن
مسیح
0

سلام دوستان حدودا ۷ ساله اویکو ۷۲۰ دارم و کمرشکن کار میکنم همکارام هم ولوو اف هاش و دیگر برندها را دارن ک خیلی جاها با هم همسرویس بودیم هیچکدوم از برندها کارخانه بابام نیست بخوام ازش تعریف کنم اویکو واقعا ماشین عالی هستش اونم ک بحث آمپر میکنیم ی دنده کمتر مشکل نداره ولوو هم دماش بالا میره و استهلاک و هزینه های اویکو بمراتب از ولوو واقعا کمتره همین اویکو ۷۲۰ اگه صفرش دوباره تولید و بدست صاحب دلسوز برسه قول شرف تا ۱۵ سال موتور و ۲۰ سال گریبکس تکون نمیخوره این ماشین مرگ نداره رفیق خودم بچه یزد هست ۸ ساله اویکو ۷۲۰ داره روغنم گم میکنه همچنان سرحال کل ایرانم با کمرشکن داره بار میبره و بشدت راضیه. اویکو راضیم ازت پسر با معرفت
21:43  1400/12/19
پاسخ دادن
محسن
1

سلام دوستان من فقط یه چیز بگم اون موقع که بنز ماشین میساخت ولوو دوچرخه هم نمیساخت درضمن یه ستاره از اسمون افتاده پایین اونم بنزه
00:02  1396/04/21
پاسخ دادن
پیام
2

ایویکو کارس عالیه
02:51  1396/01/20
پاسخ دادن
سعید
2

اصلا ایوکو در حد و اندازه های ولوو نبوده و نیستو به این زودیها هم نمیتونه باشه
در ضمن مقایسه بین ولوو و مرسدس تو بخش مطلب مربوطه اومده دوستان خواستن بیان اونجا بحثو ببینن
تو نسل جدید که مرسدس اصلا قابل رقابت با ولوو نیست
تو نسل قبلی هم با دلایل ذکر شده ولوو سرتره...
خدمت دوست عزیزی که گفته تو گاراژها ولوو بیشتر از ایوکو هست عرض شود که ایوکو یک بیستم ولوو تو کشور فروش نداشته به همین دلیل هم ولوو رو تو همه جا بیشتر میبینی.
14:54  1393/05/03
پاسخ دادن
بدرام جعفری فاخر
1

به ایویکو نمی رسه
16:59  1393/04/26
پاسخ دادن
بنز
1

اقا محمدمکانیک انواع سیستم ترمزتوچه میدونی ازدمای موتورچطور میگی ولووازبنز سرتره تاحالااکتروس سوارشدی
19:54  1393/01/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

خدمت دوستان عرض کنم که نیازی نیست این خودرو وارد ایران بشه، چون STRALIS به تازگی اومده و ما در ایران نیاز به خودروهای مدل اروپایی داریم نه مدل آمریکایی(دماغه دار).
از حمیدآقا ممنونم که جواب خوبی به حسین آقا دادن، حتی با کیفیت ترین خودروی چینی نمیتونه با بی کیفیت ترین خودروی اروپایی رقابت کنه، چه برسه به ایویکو که یکی از با کیفیت ترین خودروهای اروپایی هستش.
و شما محمدآقا، خوب و بد بودن یک ماشین رو فقط با بالا نیامدن آمپر آب سنجش نکنید! شما که دستی در تعمیرات دارین، بهتره یه نگاه منصفانه نیز به گاراژها و FHهایی که چقدر زود به تعمیر موتور میفتن بندازین! و در ضمن ترمز STRALIS هیچ ایرادی نداره، دارم استفاده میکنم که میگم.
23:18  1392/12/29
پاسخ دادن
ابراهیم ضیایی
1

کسی که ولوو سوار باشه لذت ترمز ولوو میدونه چیه تا ماشینهایی از قبیل بنز مانند آکثور یا اویکو استرالیز
این را بدانید که هیچ ترمزی به پای کامیونهای ولوو نخواهد رسید از قدیمیش تا جدیدش
13:17  1392/12/28
پاسخ دادن
محمد
1

اقا بیخود بحث نکنید ولوو از همه کامیونها سره من یه مکانیک سیستم ترمز انواع کامیونها هستم هر روز با این کشنده های مختلف سرو کار دارم هر کشنده وکامیونی که بگی من دیدم و با هاش سرو کله زدم باید بهتون بگم ولوو بدون هیچ مشکلی تمام گردنه هارو میاد بالا بقول یکی از رانندهها انگار امپر ابشو چسب دو قلو زدن تکان نمیخوره حالا بنز یا کامیونهای دیگه هم شاید بیاد ولی باید بخودش فشار بیاره یک مثال براتون میزنم مثل این می مونه یه قهرمان وزنهبرداری یه وزنه خیلی سنگینو ببره بالای سرش بدون هیچ مشکلی ولی یه اماتور بخاد همون کارو انجام بده شاید بتونه ولی بسختی شاید هم براش مشکلی پی ش بیاد همچنین در سیستم ترمز و ای بی اس وبقیه چیزها بازم ولوو سره
20:41  1392/12/07
پاسخ دادن
علی
8

پ با بنز و اسکانیا هم برو مبینی راحت میاد بالا ...گردنه حیرا رو با اسکانیا رفتیم اصن متوجه گردنه نشدیم.....اول بشین پشت ماشین بد نظر بده
11:47  1394/12/03

حسین
1

ماشینای بدی نیستن ولی هیچ وقت به پای فراز یا دنگ فنگ نمیرسن😁
13:19  1392/07/26
پاسخ دادن
مرتضی
1

دنگ فنگ به نظرم خیلی ماشین بدیه نه راحتی داره نه موتوری خوب تنها چیزی که ازشون فهمیدم باید با اونا مثل یک بچه رفتار کنی تابهت کاربده
11:36  1392/08/01

حمید
5

ببخشید ها شما ایویکو را که هر ساله به عنوان کشنده سال اروپا انتخاب میشه رو دارین با کشنده های چینی مقایسه می کنید
13:10  1392/08/26

بدرام جعفری فاخر
0

به نظر خودت اشتباه نمی کنی
17:03  1393/04/26

امید
3

شما این را با دانگ فنگ و هوو چینی مقایسه می کنی اف اچ اسکانیا رنو ایویکو ماشین های روز دنیاند
14:03  1393/05/27

سعید
3

کامیون خوبیه و کاش پاش به ایران هم باز بشه تا شاید بتونه در غیبت طولانی مدت با دماغهای دوست داشتنی این کامیون بازار خوبی برا خودش پیدا کنه
البته اگه در تو آمریکا عرضه بشه فکر نکنم بتونه با کنوورث یا ماک و پتر بیلت و دیگر رقبا رقابت کنه،
داشبوردش هم زیاده از حد شلو غ و اغراقی طراحی شده ولی همونطور که اشاره کردم تو بازار ایران و خاورمیانه خوب جایی میتونه برا خودش باز کنه.
13:27  1392/07/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
J7 : منظور از تایید چک و مدارک همون سبز شدن قرارداده یا مثل تحویل سیستمی باید از نمایندگی بپرسیم؟
علیرضا : سلام من اردیبهشت ماه ثبت نام داشتم قسمت تکمیل وجه گیر کرده تی 8از نمایندگی اراک بابا اینا خداوکیلی یه مشت کلاهبردارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تشکر مجید جان
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است
سعید اولویت تابستان403 تحویل آبان : سلام آقا آرمین، شما پیش فروش دنا آپشنال هستید؟