پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 

پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 
در میان عاشقان خودرو افرادی وجود دارند که شیفته مدل های قدیمی و کلاسیک هستند. این دسته معمولا به بازسازی چنین اتومبیل هایی علاقه وصف ناپذیری داشته و وقت و زمان زیادی را صرف آن می کنند. جاناتان وارد (Jonathan Ward) یکی از این افراد است که در عین حال به تکنولوژی های مدرن نیز علاقه وافری دارد. برای ترکیب این دو حس، آقای وارد شرکتی به نام آیکان (ICON) را پایه گذاری کرده است.
 
 
مقر آیکان در کالیفرنیا واقع شده؛ مهندسین این شرکت تازه تاسیس با تجهیز اتومبیل های کلاسیک به پیشرانه ها و امکانات پیشرفته، پیوندی بین گذشته و آینده ایجاد می کنند. محصولات آیکان در چند دسته توسعه می یابند. سری Derelict را می توان جذاب ترین دسته نامید، چرا که مدل های حاضر در این سری بدون بازسازی بدنه از آخرین تکنولوژی های روز بهره می برند.
 
آقای وارد در این باره گفته:
 
ایده اصلی سری Derelict به این شکل است که ما نمی خواهیم کارها و زحمات زیادمان در ظاهر مدل ها نمود پیدا کند. ما خواهان این هستیم که زیباییِ جِرم های سبز رنگی را که با گذشت سال ها زمان ایجاد شده، به نمایش بگذاریم. بنابراین این پوسیدگی های طبیعی، خراش ها، حفره ها و تمامی رنگ های موجود همگی یک سرگذشت را حکایت می کنند.
 
هر یک از سفارش های شرکت آیکان در نوع خود منحصر به فرد است. جالب اینکه نایب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی اپل یعنی جاناتان آیوی معروف یکی از مشتریان آیکان به شمار می رود.
 
آیکان با فرایندی جالب مدل های قدیمی پوسیده را پیدا می کند. به گفته آقای وارد پس از دریافت و تایید نهایی یک سفارش، وی مجموعه یا به عبارت بهتر شبکه ای از افراد را در جریان می گذارد. این افراد وظیفه دارند با چشمان تیزبین خود به دنبال خودروهای کلاسیک رها شده یا بدون استفاده بگردند، حال این خودروها ممکن است در یک گاراژ قدیمی باشند یا یک انباری.
 
 
آنطور که آقای وارد افزوده در این شبکه کارکنانی از سرویس های مربوط به حمل و تحویل کالا و چند آتش نشان حضور دارند. در صورت معرفی یک مدل مناسب، از سوی آیکان حق الزحمه ای به فرد یابنده پرداخت می شود.
 
زمان لازم برای پیدا کردن مدلی مناسب به شانس مشتری وابسته است. این کار امکان دارد تنها 72 ساعت یا 2 سال طول بکشد، حتی مواردی بوده که جستجو برای مدلی خاص بدون رسیدن به نتیجه، ناتمام رها شده است.
 
 
به منظور دستیابی به نتیجه دلخواه آقای وارد، تکنسین ها و مهندسین آیکان از فرایندهای جالبی استفاده می کنند. در کارگاه اصلی این شرکت انواع مختلفی از دستگاه های گوناگون دیده می شوند که از جمله آنها می توان به تجهیزات ساخت هواپیما در اوایل قرن بیستم تا آخرین ماشین آلات تکنولوژی لیزر اشاره کرد.
 
پس از اتمام پروژه، نتیجه کار به شکلی است که گویی همین الان از یک انبار متروکه کشف شده! اما نگاهی دقیق تر به جزئیات، المان های مختلف و عملکرد خودرو زحمات تیم آیکان را آشکار می سازد.
 
 
ایده آقای وارد، یک ایده رادیکال در صنعت خودرو محسوب می شود. وی اعتقاد دارد "بسیاری از مردم مدل های سری Derelict را می بینند و بدون توجه از کنار آن رد می شوند. حال چرا فردی باید پول و زمان زیادی را برای چیزی که ظاهری خیلی بد دارد، صرف کند؟ به خاطر اینکه هر کسی نمی تواند مالک آن باشد."
 
 
آیکان هر ساله حدود 250 مدل مختلف در چند سری تولید می کند که از میان آنها سری Derelict جذاب تر و خاص تر از بقیه است. این کمپانی سالانه فقط سه یا 4 دستگاه از سری Derelict توسعه می دهد، به همین خاطر تعداد کل مدل های ارایه شده از آن بسیار محدود است.
 
 
بنیانگذار آیکان در اظهار نظری جالب مدل تجاری و تولید اتومبیل های پوسیده از سری Derelict را احمقانه توصیف کرده و افزوده:
 
به لحاظ طراحی و مهندسی ما بر روی لبه تیغ حرکت می کنیم. ما باید بین توانایی های جاده ای و ظاهر خودرو تعادلی مناسب بوجود بیاوریم و این شکلی از هنر است که ما در عمل نشان می دهیم.
 
 
ناگفته نماند در نمایشگاه خودروی سمای امسال، آیکان با یک دستگاه کوپه مرکوری 1949 حاضر شده بود. همانطور که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، این خودرو علی رغم بدنه پوسیده خود از پیشرانه ای تمام الکتریکی با 400 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , شرکت آیکان , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : چرا در مورد T8 کسی نظر نمیده??? اینا هم با تاخیر هستن یا تحویلشون به موقع هست؟؟؟؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : باید چند بار بریم با ی بار رفتن چیزی درست نمیشه
حمزه شاهین جی : دوست عزیز کدام استان یزدی
شاهین ۲ اردیبهشت : حالا چرا شنبه همین فردا برین
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
رز زرد : سلام داداش منم شرایط شما رو دارم چندین بار هم با کارشناسان تماس گرفتم میگن تاریخ دعوتنامه مشخص نیست و ما اطلاعی نداریم،همین
سوم بهمن : افرادی که پارسال همون روز اول دوم تکمیل وجه کردن با موعد تحویل ۳۰ اسفند همون بهمن فاکتور شدن ولی بقیه گرفتار شدن مثل خودم تکمیل وجه ۱۷ بهمن و خبری نیست
مهدی شاهین جی : سلام شنبه ۱۱ مرداد ساعت ۱۱ همتون بیاید ، منم میام ، این حرو..مزاده ها فقط شاهین cvt فاکتور میکنن ، خب بی..نا..موسا اگه سانروف ندارید چیجوری cvt تولید میکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207پانامرداد : سلام فاکتور وپلاک چندم بود
اهواز : چیزی ک فروختی ، دیگه چشمت دنبالش نباشه ، خیرش ببینه
ثبت نام فوق العاده یازده بهمن1403 : دوستان من یازدهم بهمن کل 407تومن رو واریز کردم و تحویلش نود روزه به نظرتون کی فاکتور میشیم. ...
سورن 5 تیر : سلام دوستان تنها راهی که میشه فهمید تقریبا کی فاکتور میشیم اینه که اونای که فاکتور شدن همگی بیان بگن چقدر سود تاخیر داشتن اونای که فاکتور شدن فروش فوق العاده وفروش فوری بیاید بگید در لحظه فاکتور شدن چقد سود تاخیر داشتین
اطلس جی اسفند1403 : یکی ازدوستان امروز فاکتور شده تکمیل وجه 12 اسفند بود
میلاد : اگر باهاش کار کنی داداش بتونی تحملش کنی و یکار دائم براش پیدا کنی نمیفروشیش درآمدش خوبه.ولی اگر دنبال بیرون رفتن باهاش جاده و یا داخل شهری اسنپ وانت باشی سر یماه فروختیش.جا یه سید چای تووش نیست صندلیا مزخرف فرمون توو شکمت دیسک کمر گرفتن روو شاخشه واقعا سرطان هست یک ملیاردم پولشو میگیرن.بعدم هرجا بری برا بار انتظار دارن بارو پیاده خالی خودت کنی.نمیدونم قبلا داشتی یا نه شرایط کارشو بلدی یا ک نه.من توو کتم نرفت.ولی اگر بتونی سختیو شرایطشو تحمل کنی و یجا کار ثابت براش پیدا کنی درآمدت خوبه توکل به خدا هرچی خیره برات اتفاق بیوفته
علوی : میارمش قسط هاش رو تا آخر میدم قسط هاش با سود حساب شده هر 4 ماه 80 میلیون دیگه ولش میکنم تا پایان قسط ها بغد میفروشمش این طوری بهتر نیست
سورن : نه دریافت پرونده هم بروز نمیشه
بهران اطلس20اسفند(آذر) : سلام بچه ها کسی نمیدونه تا چند اسنفد فاکتور کردن؟؟؟؟؟؟یعنی بازم وایساد؟؟؟؟
اطلس : سلام ممنون میشم بگین یعنی چی براساس سخا؟