پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 

پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 
در میان عاشقان خودرو افرادی وجود دارند که شیفته مدل های قدیمی و کلاسیک هستند. این دسته معمولا به بازسازی چنین اتومبیل هایی علاقه وصف ناپذیری داشته و وقت و زمان زیادی را صرف آن می کنند. جاناتان وارد (Jonathan Ward) یکی از این افراد است که در عین حال به تکنولوژی های مدرن نیز علاقه وافری دارد. برای ترکیب این دو حس، آقای وارد شرکتی به نام آیکان (ICON) را پایه گذاری کرده است.
 
 
مقر آیکان در کالیفرنیا واقع شده؛ مهندسین این شرکت تازه تاسیس با تجهیز اتومبیل های کلاسیک به پیشرانه ها و امکانات پیشرفته، پیوندی بین گذشته و آینده ایجاد می کنند. محصولات آیکان در چند دسته توسعه می یابند. سری Derelict را می توان جذاب ترین دسته نامید، چرا که مدل های حاضر در این سری بدون بازسازی بدنه از آخرین تکنولوژی های روز بهره می برند.
 
آقای وارد در این باره گفته:
 
ایده اصلی سری Derelict به این شکل است که ما نمی خواهیم کارها و زحمات زیادمان در ظاهر مدل ها نمود پیدا کند. ما خواهان این هستیم که زیباییِ جِرم های سبز رنگی را که با گذشت سال ها زمان ایجاد شده، به نمایش بگذاریم. بنابراین این پوسیدگی های طبیعی، خراش ها، حفره ها و تمامی رنگ های موجود همگی یک سرگذشت را حکایت می کنند.
 
هر یک از سفارش های شرکت آیکان در نوع خود منحصر به فرد است. جالب اینکه نایب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی اپل یعنی جاناتان آیوی معروف یکی از مشتریان آیکان به شمار می رود.
 
آیکان با فرایندی جالب مدل های قدیمی پوسیده را پیدا می کند. به گفته آقای وارد پس از دریافت و تایید نهایی یک سفارش، وی مجموعه یا به عبارت بهتر شبکه ای از افراد را در جریان می گذارد. این افراد وظیفه دارند با چشمان تیزبین خود به دنبال خودروهای کلاسیک رها شده یا بدون استفاده بگردند، حال این خودروها ممکن است در یک گاراژ قدیمی باشند یا یک انباری.
 
 
آنطور که آقای وارد افزوده در این شبکه کارکنانی از سرویس های مربوط به حمل و تحویل کالا و چند آتش نشان حضور دارند. در صورت معرفی یک مدل مناسب، از سوی آیکان حق الزحمه ای به فرد یابنده پرداخت می شود.
 
زمان لازم برای پیدا کردن مدلی مناسب به شانس مشتری وابسته است. این کار امکان دارد تنها 72 ساعت یا 2 سال طول بکشد، حتی مواردی بوده که جستجو برای مدلی خاص بدون رسیدن به نتیجه، ناتمام رها شده است.
 
 
به منظور دستیابی به نتیجه دلخواه آقای وارد، تکنسین ها و مهندسین آیکان از فرایندهای جالبی استفاده می کنند. در کارگاه اصلی این شرکت انواع مختلفی از دستگاه های گوناگون دیده می شوند که از جمله آنها می توان به تجهیزات ساخت هواپیما در اوایل قرن بیستم تا آخرین ماشین آلات تکنولوژی لیزر اشاره کرد.
 
پس از اتمام پروژه، نتیجه کار به شکلی است که گویی همین الان از یک انبار متروکه کشف شده! اما نگاهی دقیق تر به جزئیات، المان های مختلف و عملکرد خودرو زحمات تیم آیکان را آشکار می سازد.
 
 
ایده آقای وارد، یک ایده رادیکال در صنعت خودرو محسوب می شود. وی اعتقاد دارد "بسیاری از مردم مدل های سری Derelict را می بینند و بدون توجه از کنار آن رد می شوند. حال چرا فردی باید پول و زمان زیادی را برای چیزی که ظاهری خیلی بد دارد، صرف کند؟ به خاطر اینکه هر کسی نمی تواند مالک آن باشد."
 
 
آیکان هر ساله حدود 250 مدل مختلف در چند سری تولید می کند که از میان آنها سری Derelict جذاب تر و خاص تر از بقیه است. این کمپانی سالانه فقط سه یا 4 دستگاه از سری Derelict توسعه می دهد، به همین خاطر تعداد کل مدل های ارایه شده از آن بسیار محدود است.
 
 
بنیانگذار آیکان در اظهار نظری جالب مدل تجاری و تولید اتومبیل های پوسیده از سری Derelict را احمقانه توصیف کرده و افزوده:
 
به لحاظ طراحی و مهندسی ما بر روی لبه تیغ حرکت می کنیم. ما باید بین توانایی های جاده ای و ظاهر خودرو تعادلی مناسب بوجود بیاوریم و این شکلی از هنر است که ما در عمل نشان می دهیم.
 
 
ناگفته نماند در نمایشگاه خودروی سمای امسال، آیکان با یک دستگاه کوپه مرکوری 1949 حاضر شده بود. همانطور که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، این خودرو علی رغم بدنه پوسیده خود از پیشرانه ای تمام الکتریکی با 400 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , شرکت آیکان , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

ایرانی
0

واقعا این خبر ارزش کار کردن داشت؟
11:43  1397/10/08
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد