کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی هم برکنار شد

 

کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی هم برکنار شد

 
پس از آنکه نیسان، کارلوس گوسن را عزل کرد، شرکت میتسوبیشی هم او را از ریاست هیئت‌مدیره برکنار کرد. اسامو ماسوکو به‌عنوان جانشین موقت گوسن در میتسوبیشی انتخاب شده است. 
 
 
پس از تصمیم نیسان برای عزل کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره، میتسوبیشی موتورز هم اعلام کرد اقدام مشابهی درباره‌ی گوسن انجام داده است. عزل گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی نیسان و میتسوبیشی به‌دنبال دستگیری به اتهام فرار مالیاتی در ژاپن طی هفته‌ی گذشته اتفاق افتاده است.
 
سخن‌گوی میتسوبیشی در بیانیه‌ای اعلام کرد:
 
اسامو ماسوکو، مدیرعامل فعلی میتسوبیشی، رئیس موقت هیئت‌مدیره خواهد شد.
 
در این وضعیت، رنو، تنها عضو اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی باقی می‌ماند که کارلوس گوسن هنوز رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آن است. به گزارش رویترز، مدیران این سه شرکت خودروسازی طی هفته‌ی جاری در آمستردام هلند نشستی برگزار خواهند کرد تا از اتحاد خود به‌دنبال دستگیری گوسن محافظت کنند. 
 
 
گوسن هنگامی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی انتخاب شد که رنو و نیسان ۳۴درصد از سهام این شرکت را در سال ۲۰۱۶ تصاحب کردند. در آن زمان، میتسوبیشی که هنوز گرفتار رسوایی مصرف سوخت محصولات خود بود، به دست‌کاری اطلاعات اعتراف کرد. در آن وضعیت، کارلوس گوسن دست به‌کار شد و با تزریق بیش از دومیلیارد دلار از سرمایه‌ی نیسان تلاش کرد اعتبار سابق میتسوبیشی را برگرداند. تلاش گوسن با تشکیل اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بسیار موفقیت‌آمیز بود و نشانه‌های آن طی سال‌های اخیر دیده می‌شود.
 
تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند نیسان و رنو در آینده‌ی نزدیک و در نبودِ گوسن، برای کسب قدرت باهم رقابت می‌کنند. این درحالی است که گوسن هنوز خارج از معادله‌های قدرت قرار دارد. با وجود اینکه فروش نیسان تقریبا‌ً ۶۰درصد بیشتر از رنو برآورد می‌شود، خودروساز ژاپنی هنوزهم شریکی تازه‌کار در ساختار اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به‌شمار می‌رود. خودروساز فرانسوی هم ۴۳درصد از سهام نیسان را دراختیار دارد؛ درحالی‌که شرکت ژاپنی صاحب ۱۵درصد از سهام رنو است.
 
 
گزارش رسانه‌های ژاپنی نشان می‌دهد درآمد گزارش‌نشده‌ی گوسن بین ۴۴میلیون تا ۷۱میلیون دلار طی دوره‌ای پنج‌ساله است. بااین‌حال، هنوز آمار رسمی و دقیقی دردسترس نیست. گوسن بیشترین میزان حقوق و پاداش را در صنعت خودرو دریافت می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۵، حقوق و دستمزد ترکیبی او از نیسان و رنو درحدود ۱۷میلیون دلار می‌رسید. با رهبری کارلوس گوسن اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودروی جهان تبدیل شد که در سال ۲۰۱۷، بیش از دَه‌میلیون دستگاه وسیله‌ی نقلیه را روانه‌ی بازار کرد. گوسن اخیراً از سِمَت مدیرعاملی نیسان استعفا داد؛ اما رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت باقی ماند و انرژی‌اش را برای احیای برند میتسوبیشی متمرکز کرد.
 
گفته می‌شود کارلوس گوسن که طبق گفته‌ی رسانه‌های ژاپنی ادعاهای مربوط به سوءاستفاده و فرار مالیاتی را انکار می‌کند، برای نزدیکی بیشتر بین رنو و نیسان و احتمالاً ادغام دو شرکت تلاش می‌کرد. البته، این تلاش‌ها به‌شدت با اهداف و آرمان‌های نیسان در تضاد است؛ به‌همین دلیل آن‌ها با چنین فرایندی مخالف هستند. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , میتسوبیشی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عرفان ۱ اردیبهشت : باید چند بار بریم با ی بار رفتن چیزی درست نمیشه
شاهین : ما چه گناهی کردیم که نزدیک به دو سال منتظر گرفتن ماشین باشیم پولش را هم داده باشیم ۱۴۰۲ وجه اول ۱۴۰۳ وجه دوم
شاهین : ما چه گناهی کردیم که نزدیک به دو سال منتظر گرفتن ماشین باشیم پولش را هم داده باشیم ۱۴۰۲ وجه اول ۱۴۰۳ وجه دوم
T8 : چرا در مورد T8 کسی نظر نمیده??? اینا هم با تاخیر هستن یا تحویلشون به موقع هست؟؟؟؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : باید چند بار بریم با ی بار رفتن چیزی درست نمیشه
حمزه شاهین جی : دوست عزیز کدام استان یزدی
شاهین ۲ اردیبهشت : حالا چرا شنبه همین فردا برین
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
حمزه شاهین جی : دوستان هر استانی که هستین بگید هماهنگ بشیم برای اعتراض سایپا تهران بریم خودم استان یزد شهرستان خاتم کسی هست ک بخواد تهران بره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آیهان : آقای امید کرمانشاه و دیگران، برای بار هزارم بله سخا در فاکتور تاثیر داره. علت: اگه سایپا فاکتور کنه و خودرو به شما تخصیص داده بشه ولی سخاتون بروز نباشه و راهور پلاک نکنه خودرو میمونه پارکینگ شرکت و دپو میشه و همه دادوبیداد که شرکت خودرو داره ولی نمیده برای جلوگیری از این قضییه حدودا یکساله سیستم سایپا بترتیب تکمیل وجه اگه سخا بروز باشه فاکتور میکنه میره جلو که مشکل پلاک شدن نداشته باشه و انبار نشه اونهایی که سخا ندادن رو سیستم رد میکنه حتی اگه نوبتش برسه ساده تر از این نمیتونستم توضیح بدم
فوق العاده بهمن 6بهمن : فقط فاکتور کردن کار دیگه ای نکردن .بخاطر یه ماشین دادی رفت
سام : 207 پانا تیتا با موعد تحویل 30 خرداد ، هنوز هیچ خبری نیست از فاکتور شدن...سر در همچین سیستمی رو گل بگیرن...
ساینا اس بهمن : آقا توحید بنظرت تعداد ثبت نامی بهمن مرحله اولش از 6تا 11چند نفری هستن شما تجربه سری قبول داری متاسفانه سایپا مثل ایران خودرو اصلا تعداد نفرات یا ماشین و تو مراحل ثبت نام اعلام نمیکنه
پلویز : ای شیطون بردن تو
27 بهمن فوق العاده : سلام ما فوق العاده بهمن هستیم 27، چند هفته قبل با بچه ها رفتیم در شرکت اعتراض اولش یکم تند برخورد کردن اسم شکایت دیوان آوردیم همون موقع بردنمون داخل و برامون فاکتور کردن، دیروز صبح هم از نمایندگی برازجان تحویل گرفتیم.
سایناتاخیری زده : سلام بچ ها واقعا فوقالعاده قرار فاکتور بشه این ماه؟؟
207پانامرداد : سلام فاکتور وپلاک چندم بود
اهواز : چیزی ک فروختی ، دیگه چشمت دنبالش نباشه ، خیرش ببینه
ثبت نام فوق العاده یازده بهمن1403 : دوستان من یازدهم بهمن کل 407تومن رو واریز کردم و تحویلش نود روزه به نظرتون کی فاکتور میشیم. ...