کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی هم برکنار شد

 

کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی هم برکنار شد

 
پس از آنکه نیسان، کارلوس گوسن را عزل کرد، شرکت میتسوبیشی هم او را از ریاست هیئت‌مدیره برکنار کرد. اسامو ماسوکو به‌عنوان جانشین موقت گوسن در میتسوبیشی انتخاب شده است. 
 
 
پس از تصمیم نیسان برای عزل کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره، میتسوبیشی موتورز هم اعلام کرد اقدام مشابهی درباره‌ی گوسن انجام داده است. عزل گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی نیسان و میتسوبیشی به‌دنبال دستگیری به اتهام فرار مالیاتی در ژاپن طی هفته‌ی گذشته اتفاق افتاده است.
 
سخن‌گوی میتسوبیشی در بیانیه‌ای اعلام کرد:
 
اسامو ماسوکو، مدیرعامل فعلی میتسوبیشی، رئیس موقت هیئت‌مدیره خواهد شد.
 
در این وضعیت، رنو، تنها عضو اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی باقی می‌ماند که کارلوس گوسن هنوز رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آن است. به گزارش رویترز، مدیران این سه شرکت خودروسازی طی هفته‌ی جاری در آمستردام هلند نشستی برگزار خواهند کرد تا از اتحاد خود به‌دنبال دستگیری گوسن محافظت کنند. 
 
 
گوسن هنگامی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی انتخاب شد که رنو و نیسان ۳۴درصد از سهام این شرکت را در سال ۲۰۱۶ تصاحب کردند. در آن زمان، میتسوبیشی که هنوز گرفتار رسوایی مصرف سوخت محصولات خود بود، به دست‌کاری اطلاعات اعتراف کرد. در آن وضعیت، کارلوس گوسن دست به‌کار شد و با تزریق بیش از دومیلیارد دلار از سرمایه‌ی نیسان تلاش کرد اعتبار سابق میتسوبیشی را برگرداند. تلاش گوسن با تشکیل اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بسیار موفقیت‌آمیز بود و نشانه‌های آن طی سال‌های اخیر دیده می‌شود.
 
تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند نیسان و رنو در آینده‌ی نزدیک و در نبودِ گوسن، برای کسب قدرت باهم رقابت می‌کنند. این درحالی است که گوسن هنوز خارج از معادله‌های قدرت قرار دارد. با وجود اینکه فروش نیسان تقریبا‌ً ۶۰درصد بیشتر از رنو برآورد می‌شود، خودروساز ژاپنی هنوزهم شریکی تازه‌کار در ساختار اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به‌شمار می‌رود. خودروساز فرانسوی هم ۴۳درصد از سهام نیسان را دراختیار دارد؛ درحالی‌که شرکت ژاپنی صاحب ۱۵درصد از سهام رنو است.
 
 
گزارش رسانه‌های ژاپنی نشان می‌دهد درآمد گزارش‌نشده‌ی گوسن بین ۴۴میلیون تا ۷۱میلیون دلار طی دوره‌ای پنج‌ساله است. بااین‌حال، هنوز آمار رسمی و دقیقی دردسترس نیست. گوسن بیشترین میزان حقوق و پاداش را در صنعت خودرو دریافت می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۵، حقوق و دستمزد ترکیبی او از نیسان و رنو درحدود ۱۷میلیون دلار می‌رسید. با رهبری کارلوس گوسن اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودروی جهان تبدیل شد که در سال ۲۰۱۷، بیش از دَه‌میلیون دستگاه وسیله‌ی نقلیه را روانه‌ی بازار کرد. گوسن اخیراً از سِمَت مدیرعاملی نیسان استعفا داد؛ اما رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت باقی ماند و انرژی‌اش را برای احیای برند میتسوبیشی متمرکز کرد.
 
گفته می‌شود کارلوس گوسن که طبق گفته‌ی رسانه‌های ژاپنی ادعاهای مربوط به سوءاستفاده و فرار مالیاتی را انکار می‌کند، برای نزدیکی بیشتر بین رنو و نیسان و احتمالاً ادغام دو شرکت تلاش می‌کرد. البته، این تلاش‌ها به‌شدت با اهداف و آرمان‌های نیسان در تضاد است؛ به‌همین دلیل آن‌ها با چنین فرایندی مخالف هستند. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , میتسوبیشی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد