تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

 

تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

رپورتاژ - تیم ویلیامز یکی از شرکت کنندگان مسابقات فرمول یک است. این تیم که به سرپرستی فرانک ویلیامز و با مدیریت مهندس ارشد خود یعنی پاتریک هد اداره می شود، یک بخش فنی دارد که با نام شرکت مهندسی فناوری های پیشرفته ویلیامز شناخته می شود.

تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

مسابقات فرمول یک (به انگلیسی (Formula One) یا مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ یک رویداد ورزشی در رشته اتومبیل‌رانی است که تحت نظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی جهان FIA سازمان‌دهی و برگزار می‌شود. منظور از لفظ فرمول ، مجموعه‌ای از مقررات و قوانینی می‌باشد که تمامی شرکت‌کنندگان و خودروها باید از آنها تبعیت کنند.

این مسابقات برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد؛یک راننده ایتالیایی به نام جوزپه نینو فارینا از تیم آلفا رومئو، اولین قهرمان این مسابقات را به نام خود ثبت کرده  است.

رکورد بیشترین تعداد قهرمانی برای یک راننده هم‌اکنون در اختیار میشائل شوماخر آلمانی با ۷ بار قهرمانی می باشد.

تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

یک فصل قهرمانی فرمول یک جهان مجموعه‌ای از مسابقات است که به جایزه بزرگ مشهور هستند. معمولاً مسابقات در پیست‌های فرمول یک در شهرهای مختلف جهان و در معدود مواردی در جاده‌های بسته شهری برگزار می‌شود سپس نتایج تمامی مسابقات جمع بسته می‌شود تا دو فهرست قهرمانان فرمول یک جهان در هر سال، یکی در بخش رانندگان قهرمان فرمول یک جهان و دیگری در بخش سازندگان قهرمان فرمول یک جهان یا به عبارتی تیم‌های (به انگلیسی:( constructor قهرمان مشخص شود و سپس عنوان قهرمان مسابقات فرمول یک جهان از سوی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی جهان به رانندگان و تیم‌هایی اعطا می‌شود که بیشترین امتیاز در فصل را کسب نموده‌اند. امتیازات بر اساس یک سیستم امتیاز دهی مشخص در هر دور از مسابقات داده می‌شود.

نگاهی به تیم ویلیامز از ابتدا تا کنون

تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

این شرکت که مالک اصلی آن فرانک ویلیامز است در زمینه صنایع خودرو سازی ،مسابقات فرمول یک و دانش فنی و تکنولوژی های مربوط به خودروهای این مسابقات فعال است.

فرانک ویلیامز تیم فعلی ویلیامز را در سال ۱۹۷۷ تأسیس کرد و برای بازسازی تیم خود به دیدکات رفت. و مهندس جوانی به نام پاتریک هد را ترغیب کرد که با تیم او همکاری کند و توانست شراکت ویلیامز– هد را ایجاد نماید.

تیم ویلیامز که در سال 2017 چهل سالگی حضور خود در مسابقات فرمول 1 را جشن گرفت تا به حال توانسته 47 مدل ماشین مخصوص مسابقات فرمول یک را از کارخانه دیدکات(Didcot)-شهری واقع در منطقه آکسفورد شایر انگلستان را وارد پیست مسابقات نماید. این تیم بریتانیایی در کارنامه خود 9 بار قهرمان جدول سازندگان و هفت بار قهرمان راننده فرمول 1 را دارد و در مجموع 114 پیروزی، 128 پول پوزیشن و 311 جایگاه به نام خود ثبت کرده است.

همچنین در حال حاضر رکورد سریع‌ترین پیت استاپ تاریخ فرمول یک در اختیار تیم ویلیامز است. مکانیک‌های این تیم در گرن‌پری آذربایجان سال ۲۰۱۶، تایرهای خودروی فلیپه ماسا را در زمان 1.92 ثانیه تعویض کردند. عملکرد اعضای تیم در پیت استاپ به‌قدری مهم است که می‌تواند استراتژی کلی مسابقه را دگرگون کند.

عقد قرارداد ویلیامز با مرسدس- بنز

در مه ۲۰۱۳ ویلیامز قراردادی بلندمدت با مرسدس برای تأمین موتور تیم امضا کرد تا مرسدس از آغاز فصل ۲۰۱۴ موتور وی۶ توربوی ۱٫۶ لیتری برای تیم فراهم کند.بوتاس در تیم ماند و فلیپه ماسا جایگزین مالدونادو شد.

نخستین خط یک تیم ویلیامز از سال ۲۰۱۲ در جایزه بزرگ اتریش ۲۰۱۴ توسط ماسا به دست آمد. در فصل ۲۰۱۴ تنها باری بود که مرسدس در مرحله تعیین خط مغلوب می‌شد. با کسب جایگاه دوم تعیین خط توسط بوتاس، برای نخستین بار از جایزه بزرگ آلمان ۲۰۰۳ بود که دو خط نخست در اختیار رانندگان ویلیامز بود عملکرد تیم ارتقای زیادی پیدا کرد و در جایزه بزرگ ابوظبی هر دو راننده تیم روی سکو ایستادند. در پایان فصل، ویلیامز در رتبه سوم مسابقه سازندگان قرار گرفت. در فصل ۲۰۱۵ نیز این عملکرد تکرار شد.

در فصل ۲۰۱۶ بوتاس و ماسا رانندگان اصلی تیم ماندندلانس اشترول نیز راننده تمرینی تیم شد. در سپتامبر ۲۰۱۶ ماسا تمایل خود به بازنشستگی در پایان فصل را اعلام کرد و اشترول به عنوان جانشین او برای فصل ۲۰۱۷ در نظر گرفته شد پس از بازنشستگی نیکو رزبرگ، بوتاس جانشین او در مرسدس شد و ماسا با قراردادی یک‌ساله به تیم بازگشت.

کلر مدیر تیم ویلیامز ؛ ویلیامز تیمی خستگی ناپذیر

  ما به دنبال رفع مشکلات خودرو در زمان بسیار نزدیک هستیم. ویلیامز در فصل کنونی به دلیل به کارگرفتن رانندگان جوان و کم تجربه کارنامه قابل قبولی را از خود نشان نداده است و در مسیر های مستقیم سریع نبوده و در پیچ ها تعادل کافی را نداشته است .

هیچ امکانی برای تسلیم شدن در برابر مشکلات نیست. ما تیم مستقلی هستیم و  باید  همچنان مبارزه کرد.

امسال سال دشواری داشتیم. خیلی سخت است تا بتوانید روحیه تیم را بالا نگه دارید اما بچه ها کار بزرگی انجام دادند. واقعا تنها چیزی که مرا متعجب کرده است، روحیه بالای تیم و تلاش تمام وقت اعضا برای بازگشت به رقابت است.

تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که مثل یک تیم تلاش کنیم ما نیز مانند دیگران مبارزه خواهیم کرد .

آیا با رانندگان جدید، ویلیامز فصل دیگر به اوج گذشته باز خواهد گشت؟

تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

نایجل منسل قهرمان سال 1992 فرمول یک،  تیم ویلیامز گفت: با وجود ترکیب رانندگان جوان ویلیامز برای فصل جدید رقابت های فرمول یک، با مشکلی روبرو نخواهد شد.

سرگی سیروتکین و لنس استرول با مجموع 41 سال سن، جوان ترین ترکیب رانندگان در فصل 2018 رقابت های فرمول یک تیم ویلیامز را تشکیل دادند و حتی کیمی رایکونن به تنهایی سه سال از مجموع سن آنان کوچک تر می باشد.

تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

با این وجود منسل اظهار داشت که اگر چه تیم ویلیامز با داشتن ترکیبی از رانندگان جوان و کم تجربه در سال های اخیر چالش برانگیز بوده است اما امروزه رانندگی با اتومبیل های مدرن فرمول یک راحت تر از گذشته بوده و این موضوع مشکل بزرگی محسوب نمی شود.

چیزی که در تیم ویلیامز همواره مشخص است  این است که اتومبیل آن ها به اندازه کافی خوب هستند چرا که پیست هایی وجود دارد که رانندگان ویلیامز می توانند در آن به خوبی بدرخشند و بتوانند افتخارات گذشته ویلیامز را مجددا به آن باز گردانند.

ویلیامز برای فصل ۲۰۱۹ رویکرد متفاوتی را دنبال می کند و به دنبال استخدام اکون و هم تیمی کردن او با جرج راسل است اما همه این برنامه ها بستگی به بودجه تیم دارد. بر اساس اخبار اعلام شده تیم برنامه هایی به منظور افزایش بودجه خود دارد تا بتواند آزادانه راننده دوم خود را انتخاب کند و بار دیگر بر روی سکوی قهرمانی رفته و برای طرفداران و حامیان خود افتخاری دوباره بیافریند.

 

منابع: ویکی پدیا ، سایت فرمول یک - مام گروپ - سایت ویلیامز

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : سلام آیا شاهین G با موعد دعوتنامه برای هفته چهارم شهریور برای کسی ارسال شده؟
شاهین اسفند : اوفففففففففف بلاخره بلاخره بلاخره گوش شیطان کر فاکتور شدم باورم نمیشه ۱۶ اسفند سخا ۱۸
وحید : جناب مرادی اگه تیک آماده برای فاکتور نخورده و روی فاکتور شده هنوز نمی چرخه، به این معنی هست که نمایندگی هنوز مدارکتون رو به شرکت ارسال نکرده، هر چی دیرتر ارسال بشه همون قدر ماشینتون دیرتر فاکتور میشه ، چون سیزدهم واریز وجه رو انجام دادید و تا حالا تیک آماده برای فاکتور نخورده، به نظرم زودتر به نمایندگی مراجعه کنید ، تا زودتر مدارکتون ارسال بشه، چون تو این موضوع بعضاً نمایندگی ها کم کاری می کنن
شاهین پلاس۱ : صبوری بسته اقا نمیخاییم صبور باشیم حقمونو بدید ماشینمونو بدید اه مردم پشت سرتونه
شاهین پلاس۱ : فقط دهنتونو ببندین ماشینامونو بدین بیخود کردید قطعه نداشتید پول از مردم گرفتید حالا ازما گرفتید بیخود میکنید همچنان پول از مردم میگیرید ماشین ثبت نام میکنید شرکت به این بزرگی دولتی نتونه ماشین مردم و تحویل بده مفت سگ نمی ارزه
وحید : آقا امیر و آقای مرادی عزیز، ممنون از پاسخگویی تون، لطف می کنید اگه فاکتور شدید اطلاع بدید، من هنوز پولم جور نیست، اینکه بدونم بعد از واریز پول ، چه زمانی فاکتور میشه برام خیلی مهمه، به این دلیل که پول رو باید قرض کنم، بدونم که چند روز باید قرض کنم
شاهین پلاس۱ : کجا میری اعتراض کنی
میلاد : از پذیرش ۱۵ تا ۲۰ مهر براشون تبدیل به جی ال فرستاده شده. ۱۳ و ۱۴ مهر نداریم. ۱۲ مهر هم هنوز برای یه سری دعوت نامه به کل نرفته. از امروزم برای تکمیل وجه های ۱۵ و ۱۶ اسفند داره فاکتور صادر میشه. من دسترسی بهتون ندارم وگرنه میبردمتون تپ گروه cvt که جمع شدیم تا کامل مطلع بشید.
فریبا : سلام برای منم نیومده منتظرم
هه هه هه : داداش میخوای کارزار اعتراض به قطع برق و چیزای دیگه هم‌ راه بنداز شاید جواب داد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده تیتانیوم آلومینیم 31مرداد : اصلا مشخص نیست بر چه مبنایی فاکتور میکنن از تحویلی های31 مرداد بعضیا ماشینشونو حتی تحویل گرفتن بعضیا فاکتور شدن و تاریخ تکمیل وجه شون هم هیچ ترتیب خاضی نداشت ما هنوز اندرخم یک کوچه اییم !
ایمان : الان پرسیدن داره بنظرت؟ خب معلومه که هیچکدومشون . فقط بنزززززز
محمدحسین : سلام دوستان بعد از فاکتور شدن. چه زمان باید درخواست کارت سوخت داد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاناقالپاق فرسوده 12مرداد : سلام بنظرتون امروزکه تعطیله فاکتورهم دارن؟
علی : نه داداش فعلا مردادن واریزی تا18تیر هستن برای تحویل31مرداد
پانا قالپاق تیر : هنوز منتظر فاکتور هستیم
مراد بیگ : سلام دیروز12 ظهر دعوت نامه دوگانه پرداخت کردم هنوز تو وضعیت ام نیومده کسی میدونه چرا
شیما دنا پلاس 5دنده طرح اسقاطی : سلام آخه الان تو درگاه محل پرداخت زده 23400
ساینا اس 11بهمن : من پذیرش11بهمنم و هنوز فاکتور نشدم،کسی اطلاعی داره؟
اطلاعیه مهم : دوستان در جریان هستید که مجلس با توجه به ابهامات وارد شده به سایپا نسبت به عدم تعهد به مشتری اومدن پایین سهام سایپا ومشکوک بودن به فروش ارزان سهام سایپا تصمیم گرفتن که مزایده سایپا تا اسفند اجرایی نشه پس به این نتیجه میرسیم که دهن همه مشتریها سرویس میشه و انتقام از مشتری میگیره شرکت که با فاکتور نکردن دوباره که بگه قطعه ندارم دهن مشتری رو اسفالت می کنه که وادارشن به اعتراض دست بزنید که مطمئن باشید 🙏🙏