دولت های امریکا و استرالیا در فناوری خودران سرمایه گذاری می‌کنند

 

دولت های امریکا و استرالیا در فناوری خودران سرمایه گذاری می‌کنند

 
دولت استرالیا قصد دارد با سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری خودروهای خودران، علاوه بر بهبود اقتصاد ملی در زمینه کاهش هزینه‌های جاده‌ای گام بردارد.
 
 
قوانین جدید اداره حمل و نقل آمریکای شمالی (NHTSA) در محدوده ایالات متحده می‌تواند شرایط را برای تردد خودروهای خودران و بدون راننده در جاده‌های این کشور قانونمند کند. بخش حمل و نقل ایالات متحده که از طریق NHTSA فعالیت می‌کند، به بررسی ضرورت و مناسب بودن استانداردهای ایمنی فعلی در مورد وسایل نقلیه خودران می‌پردازد و گام‌های مشخصی جهت آماده‌سازی برای آینده با مشارکت فناوری‌های جدید و اطمینان از ایمنی خودروی خودران برمی‌دارد.
 
 
این امر شامل مقرراتی می‌شود که تنها مربوط به زمان حضور رانندگان انسانی پشت فرمان است و به طور بالقوه فضا برای خودروهای کاملا خودران فراهم می‌کند. در حال حاضر، خودروسازان باید بیش از ۷۰ استاندارد ایمنی خودرو را در ایالات متحده آمریکا پاس کنند؛ بسیاری از این مقررات مربوط به شرایط حضور راننده انسانی در پشت فرمان به عنوان ناظر هستند. به گزارش رویترز، جنرال موتورز اوایل سال جاری درخواستی برای استفاده از وسایل نقلیه بدون فرمان یا پدال به عنوان بخشی از سرویس اشتراک سواری خود در سال ۲۰۱۹ ارائه داد، اما این درخواست هنوز تایید نشده است.
 
بازوی خودران گوگل یعنی ویمو (Waymo) نیز قصد دارد تا سال آینده ناوگان خودران خود را برای شرکت در پروژه اشتراک سواری راه‌اندازی کند؛ اما خودروی خودران ویمو همچنان شامل کنترل‌های فیزیکی (پدال و فرمان) خواهند بود.
 
 
اگرچه در جاده‌های استرالیا هنوز خودروی خودران تردد نمی‌کند، اما طی هفته‌های گذشته تغییرات قابل توجهی در زمینه مقررات استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده در این کشور به وجود آمد. مایکل مک‌کورمک، معاون نخست وزیر و وزیر ارتباطات، حمل و نقل و توسعه منطقه‌ای استرالیا، به تازگی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۶.۹۰ میلیون دلاری در دولت برای فناوری‌های حمل ونقل آینده انجام شده است.
 
 
مایکل مک‌کورمک گفت:
 
من انتظار دارم دولت اطمینان حاصل کند که خودروهای خودران بی‌خطر هستند؛ دولت باید نیازهای زیرساخت‌های آینده را بررسی کند تا مطمئن شود که امنیت شبکه‌های سایبری در آن‌ها لحاظ شده است. همچنین دولت باید برای توسعه کسب و کارهای تجاری استرالیا، از فرصت‌های فناوری جدید حمایت کند.
 
تا به امروز بزرگترین گام دولت فدرال برای توسعه فناوری خودروی خودران، شامل نقشه راه اصلاحی توسط کمیته ملی حمل و نقل می‌شود. این کمیته یک نهاد مشورتی مستقل است که با حمایت دولت‌ و وزارت رفاه عمومی فعالیت می‌کند. این کمیته تعیین خواهد کرد که چه قوانینی برای استفاده از وسایل نقلیه خودران در جاده‌های استرالیا باید تغییر کنند.
 
 
مک‌کورمک همچنین گفت:
 
طرح استفاده از پتانسیل‌های خودروی خودران، اقتصاد استرالیا را تقویت خواهد کرد و به کاهش هزینه‌های جاده‌ای کمک می‌کند. تمرکز اصلی دولت به تردد ایمن و سریع شهروندان معطوق شده است و ظهور خودروی خودران، نشان دهنده فرصتی قابل توجه برای تحقق بخشیدن به مزایای ایمنی و بهره‌وری است. این امر همچنین از صنعت و نوآوری استرالیا حمایت خواهد کرد. انتظار می‌رود که صنعت حمل و نقل و فناوری‌های تحرک آینده استرالیا در سال ۲۰۲۵، بیش از ۱۱ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این فناوری‌ها علاوه بر فرصت کسب و کار جدید برای اقتصاد ملی، توانایی بالقوه‌ای برای کاهش هزینه سالانه ۱۹ میلیارد دلاری جاده‌های استرالیا دارند.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،