توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 

توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت گفت: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند.
توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است
ماشاءالله قاسمی‌نژاد رائینی رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت با گلایه از اینکه صنعت موتورسیکلت و قطعه سازی آن به فراموشی سپرده شده است به خبرنگار خودروکار گفت: به نظر می رسد دیگر صنعت موتورسیکلت در لیست اولویت ها و سیاست های دولت و وزارت صمت  قرار ندارد و آنقدر دغدغه های دیگری دارند که صنعت موتورسیکلت برایشان مهم نیست.
 
او ادامه داد: تصورم می کنم با این وضعیتی که وجود دارد صنعت موتورسیکلت اعم از تولید موتورسیکلت و تولید قطعات آن تعطیل شده است زیرا هم تولید موتورسیکلت و هم تولید قطعات از سوی تولیدکنندگان متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد افزود: قبلا عنوان می شد صنعت موتورسیکت همانند خودرو مورد توجه مسئولان دولتی است، اگر چه صنعت خودرو هم این روزها با مشکلات و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می کند اما این روز ها مشاهده می کنیم که صنعت موتورسیکلت دیگر اهمیتی برای آن ها ندارد.
 
او با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه قطعه سازی بیان کرد:  هر کیلو نیکل 500 هزارتومان در بازار قیمت دارد و قیمت جهانی آن را اگر نگاه کنید بالاترین قیمتی که وجود دارد 20 دلار است. اگر شما با دلار 15 هزار تومانی هم آن را خریداری کنید، 300 هزار تومان می شود اما  تولید کننده امروز در بازار آن را باید با 500 هزار تومان تهیه کند. این گونه که مشخص است خانه از پای بست ویران است.
 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط سندیکای قطعه سازان  توان تامین قطعات بدنه موتورسیکلت را برای تولید کنندگان دارد گفت: آن زمان که سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت، آمادگی خود را جهت تامین قطعات بدنه موتورسیکلت های تولید داخل با استاندارد های جدید به انجمن و وزارت صمت اعلام کرد منوط به این موضوع بود که موتورسیکلت سازان از پس تامین انجین و آن 40 الی 50 درصد قطعاتی که از خارج کشور تامین می شود بر بیایند اما عملا آن ها هم نتوانستند نیاز تولید خود را تامین کنند.
 
او ادامه داد:  تولید تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت تنها به رفع نیاز بازار محدود شده  است و تولید آن هایی که وابسته با کارخانه های تولید موتورسیکلت بودند چند ماه است که متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد در مورد اینکه  عنوان شد ترخیص قطعات موتورسیکلت هم از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شده است گفت: به نظر می رسد هنوز این اتفاق نیافتاده است و بیشتر این موضوع تبلیغاتی بوده است چون تا به امروز خبری از عملیاتی شدن آن به گوش نمی رسد. آنقدر مشکلات دولت زیاد است که این روز ها نگاه دولت تنها به تامین مایحتاج ضروری مردم کشور است. جامعه موتورسیکلت سواران کشور تنها شاید 5 الی 10 درصد از مردم باشد و برای همین این صنعت در اولویت قرار نگرفته است.
 
او  تصریح کرد: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند که تنها برای رفع نیاز بازار و تقاضایی که برای موتورسیکلت سواران در بازار وجود دارد است. که این موضوع بستگی به نوع قطعه هم دارد. به طور مثال باک موتورسیکلت ها اگر سوراخ شود دچار حریق و اتش سوزی موتورسیکلت می شود بنابراین صاحب آن نمی تواند برای جوش دادن آن اقدام کند و مجبور است آن را خریداری کند. اما قطعه ای که باب ضرورت ندارد تولید آن به صرفه نیست.
 
 رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت مشکلات تولید کنندگان قطعه سازان موتورسیکلت را بر شمرد و گفت: بزرگترین مشکل قطعه سازان عملا گرانی مواد اولیه و بالا دستی است و از سویی هنگامی که قیمت تولید و محصول نهایی بالا می رود تقاضا در بازار کم می شود. از سویی ارز مورد نظر نیز در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد در حالی که ارز نیمایی شامل حال آن ها می شود اما برای گرفتن آن مدام پاسکاری می شوند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
5

وقتی تمام مسئولین با قدرت و دارای جایگاه تصمیم گیری تاجرانی سودجو شده اند و برای حفظ منافع خود بشدت تکرار میکنم بشدت جلوی رشد صنعت و تولیدو میگیرند تا مبادا به تجارتشون صدمه ای وارد شود ، این اتفاقات خیلی هم دور از ذهن نبود و براحتی میشد پیش بینی کرد . ما مردم هم با کارهای نسنجیده حمایتشان میکنیم
15:01  1397/07/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 شیراز : ایران خودرو یکی زرنگه پول جلو جلو میگیره..هرماه مبلغی به عنوان مالیات میگیره.بعد حساب کنی تارا ۱۱۴۰پات اب میخوره...ودقعا حرم خور هستن
ابوالفضل : دوستان دعوتنامه های موعد مرداد شاهین پلاس برای کسی اومده؟
مهدی مشهد : سلام به همه برای من ۱۶شهریور فاکتور شد و امروز صبح پلاک شد حالا با این تعطیلات کی برسه دستمون. خدا داند
جواد : سلام و عرض ادب تارا دستی سی روزه تاریخ تحویل سه شهریور امروز نوزده شهریور فاکتور شد رنگ سفید
شاهین اتومات : بنده هم 16 اسفند cvt فاکتور شدم
شاهین G : سلام آیا شاهین G با موعد دعوتنامه برای هفته چهارم شهریور برای کسی ارسال شده؟
شاهین اسفند : اوفففففففففف بلاخره بلاخره بلاخره گوش شیطان کر فاکتور شدم باورم نمیشه ۱۶ اسفند سخا ۱۸
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : آقا اینا که مث این بنده خدا خودشونو جای سایپا جا میزنن پیام مینویسن تو متنشونم پر از غلط تایپی املایی و مطالب بی پایه و معنی خدایی فازتون چیه به سرتون زده، چی شده ؟ مشکل از سایپا هست ، از دولتم هست ، منفعت طلبی و رانت یک مسئله سازمان یافته مشخص در این موضوعه وگرنه هیچ جای دنیا شبیه به این موضوع رو در هیچ زمینه ای پیدا نمیکنی ، ماشین به پلیس عراق میدن به مردم خودمون نمیدن تماس میگیری مستندات میدی پاسخ اینه ، برید از دولت مطالبه کنید . هر دفعه به تمامی شما ها که خودتونم شاهد هستید یک دروغ یا سرهم بندی یه چیزی میگن یا قطع میکنن ، عذرخواهی پیاپی چند مرحله ای مدیران بخش های مختلف شرکت ، برگزاری پرسش و پاسخ بی نتیجه ، کلی گویی در تعداد خودروهای تحویلی ، عدم ارائه آمار مشخص و تاکید صرفا کلامی ، تماما هماهنگ شده و همه اینها در راستای آرام کردن جو روانی موجود اذهان عمومی است ، ببنید دوستان ماشیناتونو که میدن آخرش ، تنها راه اینه اگر مطالبه ای هست فقط با ثبت شکایت قضایی هست . حالا یه عده میان میگن فایده نداره و فلان ولی این متن اینجا میمونه بعدش به حرف من میرسید.
وحید : جناب مرادی اگه تیک آماده برای فاکتور نخورده و روی فاکتور شده هنوز نمی چرخه، به این معنی هست که نمایندگی هنوز مدارکتون رو به شرکت ارسال نکرده، هر چی دیرتر ارسال بشه همون قدر ماشینتون دیرتر فاکتور میشه ، چون سیزدهم واریز وجه رو انجام دادید و تا حالا تیک آماده برای فاکتور نخورده، به نظرم زودتر به نمایندگی مراجعه کنید ، تا زودتر مدارکتون ارسال بشه، چون تو این موضوع بعضاً نمایندگی ها کم کاری می کنن
شاهین پلاس۱ : صبوری بسته اقا نمیخاییم صبور باشیم حقمونو بدید ماشینمونو بدید اه مردم پشت سرتونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : چند تا پیام پایین صالح توضیح داده برای کارت سوخت چی کار کنی
اکبر : مال من 17هم تبدیل اومد هم فاکتور شد 31مرداد تحویلی بود . پیش فروش بوده
حامد : هیچی داداش گلم فقط فقط جریمه تاخیرو بهت میدن روی چیز دیگه ای حساب نکنی فقط فقط جریمه تاخیر
علی پور : سلام. تو را خدا یکی به داد این ملت برسد،نمایندگی ام وی ام در شرایط فروش نقد واقساط اعلام کرده بود با قیمت غیر قطعی ومن هم تیک اقساط را زدم حالا قیمت به سرشان بخورد ولی اعلام داشتند فروش فقط نقدی می باشد حالا ما که ماشین وطلا فروختیم پول پیش واریز کردیم باید منتظر لطف.مسئولین ام وی ام باشیم با منت پول خودمان را پس از 4ماه پس بگیریم.وای به حال دولت وبازرسیی وسایر نظارت. کنندگان بر شرکتهای فروش خودرو،
اخرتیری : خودت از همشون بهتری
سورن تحویل 31مرداد : سلام عزیزان کسایی که تبدیل زدن فاکتور شدن مال من که برگشت عقب امروز دوبار برگشت آماده فاکتور فاکتور نشد ظاهرا الکی تبدیل زدیم
حسام بیگ : دقیقا. ولی یه پولی واسه بیمه وپلاک جدید دوباره میگیرن
پانا تحویل اخر شهریور : دوستان کسی فاکتور شده تحویل شهریور یا تغییر رنگ فعال شده؟
مراد بیگ : بهتر میخوره مدل 1405
رانا تحویل 31مرداد : سلام امروز تازه برام فاکتور شده یه جا زده کسورات 60 میلیون که یه بندش برا تاخیر زده یکی هم تأثیر شورای رقابت که بیشترش مربوط به اینه چیه منظورش