یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 

یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 
آنسوی مرزها خودروهای روز با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به دست مشتریان می رسند. این سیستم ها می توانند نقشی تعیین کننده در حفظ جان راننده و دیگر سرنشینان داشته باشند، چرا که گاها در صورت عدم تمرکز راننده بطور خودکار وارد عمل شده و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری می کنند.
 
سیستم های کمکی راننده شامل مواردی مثل کنترل نقاط کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار شده و موظف هستند از بروز تصادفات و یا شدت برخوردها بکاهند.
 
 
با وجود مزایای زیاد، سیستم های ایمنی و کمکی راننده دارای محدودیت هایی نیز هستند؛ به همین خاطر باید حد و مرز توانایی آنها را به درستی شناخت و انتظاراتی متناسب از آنها داشت.
 
نتایج تحقیقی که اخیرا توسط انجمن اتومبیل آمریکا (AAA Foundation) انجام شده، حکایت از آن دارد بیشتر رانندگان اطلاعات صحیحی نسبت به نحوه کار سیستم های کمکی نداشته و توقعاتی بیش از حد از آنها دارند.
 
آقای برایان تفت (Brian Tefft) محقق ارشد انجمن اتومبیل آمریکا در این باره گفته که بخش قابل توجهی از افراد سوال شونده نسبت به محدودیت های بنیادین تکنولوژی های ایمنی بی اهمیت هستند.
 
 
برای مثال 80 درصد از جامعه آماری این تحقیق نمی دانستند که سیستم کنترل نقاط کور چگونه کار می کند. آنها بر این باور بودند که سیستم مذکور قادر است دوچرخه ها، افراد پیاده و اتومبیل هایی که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن هستند را تشخیص دهد. 25 درصد از این افراد هم در حین تعویض مسیر فقط به این سیستم متوسل می شدند.
 
 
مساله عجیب دیگر اینکه 40 درصد از پرسش شوندگان تفاوت سیستم اخطار برخورد جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را بلد نبوده اند؛ 29 درصد هم گفته اند که در حین فعال بودن کروز کنترل تطبیق پذیر به انجام کارهایی دیگر مشغول می شوند، زیرا معتقدند که این سیستم می تواند از تصادف جلوگیری کند.
 
به اعتقاد آقای جیک نلسون (Jake Nelson) مدیر بخش ایمنی ترافیک و تحقیق انجمن اتومبیل آمریکا عموم مردم فکر می کنند تکنولوژی های کمکی قادر به انجام امور رانندگی هستند، در حالی که آنها نقشی کمکی داشته و نمی توانند جای راننده را در پشت فرمان بگیرند.
 
 
آقای نلسون آگاه سازی و آموزش رانندگان نسبت به توانایی های سیستم های کمکی را وظیفه خودروسازان و نمایندگی ها می داند. وی اصلاحات در بازاریابی و عدم القای قابلیت های بیش از اندازه سیستم های کمکی را نقطه آغازی برای کار تلقی می کند. آموزش مستمر رانندگان قبل از خرید یک خودروی جدید گام دیگری است که آقای نلسون آن را پیشنهاد کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا پیش فروش 31خرداد : پانا قالپاق دوبار تبدیل اومد نزدم دیروز 29/3فاکتور شد
ساینا اس 11 بهمن ماه : سلام مدیر و پرسنل شرکت سایپا واقعا خرابه(داغونه) فقط یاد دارن که دروغ بگن در تمام کارهایش ضعیف عمل می کند و ماشین هارو فاکتور نمیکنه(صرفه جویی میکند) الان هم بهانه تعطیلات،استراحت میکنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : داداش می خوای از دست شرکت سایپا فارغ بشی هفته دیگه فاکتور میشی
ساینا : تو رو خدا جواب بدین منم همین طور شده دهم اسفند بودم یه مرحله برگشته عقب
پیش فروش ساینا s : سلام منم 10اسفند یک مرحله به عقب برگشت جریان چیه تو رابه خدا جواب بدید؟؟
کوییک آر اس : خوب چرا زنگ نمی‌زنی 96550 دقیق بهتون میگه
میلاد ..... ایلام : سلام دوستان کسی میدونه اگه شماره چک نوشته برای سود تاخیر ولی تاریخ ارسال به بانک 0 نوشته . پولو میتونم بگیرم یا باید تاریخ بنویسه. مال من شماره چک نوشته
کوییک RS فروش فوری پذیرش 13 خرداد : برو توسایت قسمت پرداخت دعوتنامه نگاه کن احتمالا باید مبلغی پرداخت کنی که افزایش قیمت دادن
آرش : 12 اسفند خبری نشد
غیرت ایرانی : حاقل یک ماه تا یک ماه و نیم تاخیر داره ، چون ما اردیبهشت هنوز تحویل نگرفتیم