یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 

یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 
آنسوی مرزها خودروهای روز با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به دست مشتریان می رسند. این سیستم ها می توانند نقشی تعیین کننده در حفظ جان راننده و دیگر سرنشینان داشته باشند، چرا که گاها در صورت عدم تمرکز راننده بطور خودکار وارد عمل شده و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری می کنند.
 
سیستم های کمکی راننده شامل مواردی مثل کنترل نقاط کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار شده و موظف هستند از بروز تصادفات و یا شدت برخوردها بکاهند.
 
 
با وجود مزایای زیاد، سیستم های ایمنی و کمکی راننده دارای محدودیت هایی نیز هستند؛ به همین خاطر باید حد و مرز توانایی آنها را به درستی شناخت و انتظاراتی متناسب از آنها داشت.
 
نتایج تحقیقی که اخیرا توسط انجمن اتومبیل آمریکا (AAA Foundation) انجام شده، حکایت از آن دارد بیشتر رانندگان اطلاعات صحیحی نسبت به نحوه کار سیستم های کمکی نداشته و توقعاتی بیش از حد از آنها دارند.
 
آقای برایان تفت (Brian Tefft) محقق ارشد انجمن اتومبیل آمریکا در این باره گفته که بخش قابل توجهی از افراد سوال شونده نسبت به محدودیت های بنیادین تکنولوژی های ایمنی بی اهمیت هستند.
 
 
برای مثال 80 درصد از جامعه آماری این تحقیق نمی دانستند که سیستم کنترل نقاط کور چگونه کار می کند. آنها بر این باور بودند که سیستم مذکور قادر است دوچرخه ها، افراد پیاده و اتومبیل هایی که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن هستند را تشخیص دهد. 25 درصد از این افراد هم در حین تعویض مسیر فقط به این سیستم متوسل می شدند.
 
 
مساله عجیب دیگر اینکه 40 درصد از پرسش شوندگان تفاوت سیستم اخطار برخورد جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را بلد نبوده اند؛ 29 درصد هم گفته اند که در حین فعال بودن کروز کنترل تطبیق پذیر به انجام کارهایی دیگر مشغول می شوند، زیرا معتقدند که این سیستم می تواند از تصادف جلوگیری کند.
 
به اعتقاد آقای جیک نلسون (Jake Nelson) مدیر بخش ایمنی ترافیک و تحقیق انجمن اتومبیل آمریکا عموم مردم فکر می کنند تکنولوژی های کمکی قادر به انجام امور رانندگی هستند، در حالی که آنها نقشی کمکی داشته و نمی توانند جای راننده را در پشت فرمان بگیرند.
 
 
آقای نلسون آگاه سازی و آموزش رانندگان نسبت به توانایی های سیستم های کمکی را وظیفه خودروسازان و نمایندگی ها می داند. وی اصلاحات در بازاریابی و عدم القای قابلیت های بیش از اندازه سیستم های کمکی را نقطه آغازی برای کار تلقی می کند. آموزش مستمر رانندگان قبل از خرید یک خودروی جدید گام دیگری است که آقای نلسون آن را پیشنهاد کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Azim : من ۱۷ آذر هستم هنوز فاکتور نشده
X3sefid : مبارکت باشه چرخش بچرخه اون دوست کوییکی هم میدونه x3ماشین ضعیفیه ولی با کوییک خیلی فرق داره کوییک کوییک🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🦆🤪🤪😂😂
امید شمال : ظاهراً واریز اولیه مهمه شاید از شمال شروع کردن به فاکتور 😁
محسن اسفند ماه : عزیزان و همراهان گرامی ماهیت این کاربر وحید برای همه ما مشخص شده است متاسفانه فکر می‌کردیم فقط عناد و‌کینه داره ولی مشخص شد که او یک ادم‌ متاسفانه روان پریش هست بذارید توی عالم‌خودش سیر بکنه ببینیم تا کجامیخواد پیش بره
تارا دستی ۳۰ بهمن : درجواب تارا امین نه پولی ازمون نگرفتن گفتن دوماه دیه تاخیری پرداخت میکنن
J4 : خیلی قشنگ گفتی دمت گرم
Mahdi : سلام دوستان برای دریافت خسارت دیرکرد باید از نمایندگی شکایت کرد یا خود شرکت کرمان موتور؟
داودa5 : بله متاسفانه قسط دوم داره میرسه
ابوالفضل : اره والا برای پول گرفتن خوب بلدن بچاپن مردمو خدا لعنتشون کنه پول گرفتید تحویل بدید دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس بهمن : در جواب اطلس Gتحویل آبانی دنبال حاشیه نباش تو برو جلو سایپا از حق خودت دفاع کن اگه هم گرفت کله اش یه جورایی برا خودش کار کرد بی عرضه بودن من و شماست که سایپا سو استفاده کرده
مهرسام : سلام دوستان واریزی 12اسفندماه طرح عادی فروش فوق العاده 3اردیبهشت فاکتورامروزپلاک شدم 207پانورما
Iran : سلام دوستان حسینی جان حالا که ناراحت شدی بزار راهنمایت کنم اگر هنوز فاکتور نشدی میتونی به نمایندگی مراجع کنی ودرخواست کنی که کارت طلایی برات فعال کنن کارت طلایی 5ستارش خوبه که حدود 20تومن برات هزینه داره ولی از من میشنوی نکن ماشینت که اومد برو بیمه بدنش کن حدودا 7تومن میشه تعهدات بیشتر وبهتری هم داره امیدوارم دل جوئی حقیر رو پذیرفته باشی به دلیل مشکلات پیرامون که روزمرگی مارو درگیر خودش میکنه گاهی در عصبانیت تصمیم می گیریم عمل می کنیم که باعث رنجش اطرافیان میشه پاینده باشید
فاک‌تور کننده : توجه توجه 🚨🚨 کوییک RS فعلا پلاک نمیکنیم زحمت نکشید
اشتری : 1450 پول نقد دادم مدیران بابت آریزو 6 پرو . 6 ماه میگذره تو این 6 ماه حداقل 300 میلیون سود پولم میشه.خریت محض.اگه از بازار آزاد خریده بودم خیلی به صرفه تر بود.اعصابم رو حسابی ریختن به هم
سایناتحویل16اسفند : سلام توحیدارومیه قارداش من16بهمن تکمیل وجه کردم الان نگاه کردم رو آماده تخصیص هستش به عقب برنگشته خودمم اهل نقده هستم
پلاس. : درود بر دوستا ن... عزیزان کسی از رتبه بندی کیفیت ساخت محصولات (سورن پلاس موتور جدید) سایتهای ایران خودرو خبر داره ...
سمانه 207پانا طرح مادران رینگ فولادی : به سارا تحویل 17 خرداد شما ؟؟
کوییک : کوییک برای منم همینو میزنه
کوییک RS : کوییک RS دمت گرم با این شماره ها واقعا آنقدر لایک برازنده خودت داداش انشاالله فردا پلاک بشیم