یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 

یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 
آنسوی مرزها خودروهای روز با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به دست مشتریان می رسند. این سیستم ها می توانند نقشی تعیین کننده در حفظ جان راننده و دیگر سرنشینان داشته باشند، چرا که گاها در صورت عدم تمرکز راننده بطور خودکار وارد عمل شده و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری می کنند.
 
سیستم های کمکی راننده شامل مواردی مثل کنترل نقاط کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار شده و موظف هستند از بروز تصادفات و یا شدت برخوردها بکاهند.
 
 
با وجود مزایای زیاد، سیستم های ایمنی و کمکی راننده دارای محدودیت هایی نیز هستند؛ به همین خاطر باید حد و مرز توانایی آنها را به درستی شناخت و انتظاراتی متناسب از آنها داشت.
 
نتایج تحقیقی که اخیرا توسط انجمن اتومبیل آمریکا (AAA Foundation) انجام شده، حکایت از آن دارد بیشتر رانندگان اطلاعات صحیحی نسبت به نحوه کار سیستم های کمکی نداشته و توقعاتی بیش از حد از آنها دارند.
 
آقای برایان تفت (Brian Tefft) محقق ارشد انجمن اتومبیل آمریکا در این باره گفته که بخش قابل توجهی از افراد سوال شونده نسبت به محدودیت های بنیادین تکنولوژی های ایمنی بی اهمیت هستند.
 
 
برای مثال 80 درصد از جامعه آماری این تحقیق نمی دانستند که سیستم کنترل نقاط کور چگونه کار می کند. آنها بر این باور بودند که سیستم مذکور قادر است دوچرخه ها، افراد پیاده و اتومبیل هایی که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن هستند را تشخیص دهد. 25 درصد از این افراد هم در حین تعویض مسیر فقط به این سیستم متوسل می شدند.
 
 
مساله عجیب دیگر اینکه 40 درصد از پرسش شوندگان تفاوت سیستم اخطار برخورد جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را بلد نبوده اند؛ 29 درصد هم گفته اند که در حین فعال بودن کروز کنترل تطبیق پذیر به انجام کارهایی دیگر مشغول می شوند، زیرا معتقدند که این سیستم می تواند از تصادف جلوگیری کند.
 
به اعتقاد آقای جیک نلسون (Jake Nelson) مدیر بخش ایمنی ترافیک و تحقیق انجمن اتومبیل آمریکا عموم مردم فکر می کنند تکنولوژی های کمکی قادر به انجام امور رانندگی هستند، در حالی که آنها نقشی کمکی داشته و نمی توانند جای راننده را در پشت فرمان بگیرند.
 
 
آقای نلسون آگاه سازی و آموزش رانندگان نسبت به توانایی های سیستم های کمکی را وظیفه خودروسازان و نمایندگی ها می داند. وی اصلاحات در بازاریابی و عدم القای قابلیت های بیش از اندازه سیستم های کمکی را نقطه آغازی برای کار تلقی می کند. آموزش مستمر رانندگان قبل از خرید یک خودروی جدید گام دیگری است که آقای نلسون آن را پیشنهاد کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر،اردیبهشت : دوستان این چند روز کسی فاکتور نشده ببینیم چقدر مونده نوبتمون شه
جوگیر : داره میاد دهنتو باز کن آمد امد
طاها : سلام منم مثل شما ۱۲ مهر پیشنهادی جی ال آمد قبول کردن گفتم شاید بدن ناشینو دیروز تماس گرفتم گفت اگر تا ۱۸ابان دادن بهتان دادن ندادن میخوره باز ب تخیری من واقعا خسته شدم یک ماشین چی هست دوسال خوردی شده هنوزم دستم نرسیده
احسان : سلام اینجور که ما می‌بینیم اگه هم نباشه اینا میگن هست دیگه کسی هم باور نمیکنه هنوز به ما ماشین ندادن این سایپا کلاه بردار هر یک روز رو دو هفته طول میده تا فاکتور کنه اینجوری تا عید هم به ما که 12 اردیبهشت هستیم نمیرسه نعلت به پدر مادرتون اول اخرتون بیاد
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
فریبا : مگه شما تبدیل نزدی به شاهین ال جی ؟؟؟؟؟؟ چطور دوباره براتون پیام تبدیل به کوییک اومده !!!!
X5تیر : مبارکتون باشه من هرچی دقت میکنم از گفته کسانی که ماشینو تحویل گرفتن حدودا هشت ماه بعد ثبت نام تحویل داده شده ماشین.من که دیگه اسفند منتظرم مگه اینکه فکر کنم معجزه بشه🤦
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تکسوز : سلام فاکتور 23 شهریور ، پلاک 12 آبان چراغ تحویل امروز روشن شد. نمایندگی گفت شنبه تحویلت میدیم.
207پانا تبدیل به رینگ : سلام 207پانا تبدیل به رینگ تحویل 30مهر هنوز فاکتور نشده ..از دیروز سود تاخیر برامون محاسبه میشه برای هر روز 244هزار تومان از شما هم روزی همینقدر محاسبه میشه؟
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلامم کدام طرح هستی
کوییک : من 17 مهر فاکتور شده جلو توضیحات سفیده چیزی نزده
بیب بیب : صبح بخیر
قنبر نیسان : داداشای عزیز اگه اکستند پلاک شده شماره پذیرش اعلام کنید حداقل بدونیم چی به چیه حداقل اینجا راستشو بگین اینجا فقط یه نفر گفته دیروز غروب اکستند دوگانه پلاک شده
30مهر : من فاکتور نشدم شما شدی؟
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه